Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 00:53
BUR » B1.11. Bursa'da Ağır Metro İnşa Edilebilir mi? Edilirse Güzergahı Ne Şekilde Olmalıdır?




Bursa'da metro inşa edilip edilemeyeceğini ve olası metro güzergahlarını bu başlık altında tartışabiliriz.

Benim bu konudaki şahsi fikrim Heykel-Çekirge hattında bir metro inşa edilmesinin zor olduğudur.Metro için açılacak derin tünellerin inşaası için yapılacak kazılar hem bu arterdeki trafik akışını çok olumsuz etkiler hemde bu kazılar bölgedeki tarihi eserlerin temeline zarar verebilir.

Benim aklıma gelen ilk metro güzergahı Yüksek İhtisas Hastanesi önü ile Teleferrik arasında yapılacak bir hattır.Bursaray B etabı tamamlandığında bu hatla entegre hale getirilecek metronun teleferrik ve dolayısıyla Uludağ'ı Bursaray'a bağlayacağından turistik vasfı da olacaktır.Bu hat ayrıca Teleferrik tarafında yaşayan insanları Heykel trafiğine sokmadan Bursa'nın diğer bölgelerine de direk ulaşmalarını sağlayacaktır.

Aslında yapılması şart olan bir başka metro hattı da Fomara Meydanı ile Heykel arasında olabilir.Ancak yukarıda da belirttiğim gibi bu bölgedeki tarihi eserlerin çokluğu ve bu eserlerin temellerinin metro inşaası sırasında zarar görebilme olasılığı böyle bir hattın hayata geçirilmesini zorlaştırır.

Aslında metro inşa etmek çok büyük maliyetler gerektiren meşakatli bir iştir.Fakat Bursa'nın geleceği düşünülerek yapılmasına karar verilecek bir metro Bursa'yı diğer şehirler arasında bir anda ön plana çıkarır.Bence bu konuda büyük düşünmek ve metro konusunda çok geç kalınmış bu adımı artık atmak gerekmektedir.


Batur

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 01:16

Bursaray varken metronun yapılma ihtimalinin çok düşük olduğunu düşünüyorum. Çünkü Bursa’da metro yapılabilecek en uygun ana arterlerde şu an Bursaray hatları var. Bunun dışında metro yapılabilecek tek arter olarak Çekirge-Heykel güzergahı aklıma geliyor. Böyle bir metro hattının yapılma ihtimalini düşünürsek sadece Çekirge ve Heykel arasıyla sınırlı kalmamalı, Bursaray’la entegresi sağlanarak, batıda Beşevler doğuda Erikli arasında uzatılmalı. Bursaray’la entegresi de batıda Fatih Sultan Mehmet bulvarında, doğuda da Yüksek İhtisas-Teleferik arasında dikey hatlarla sağlanabilir. Tabi böyle bir şey Türkiye şehir içi taşıma anlayışına çok ters düşer, çünkü Bursa’da böyle bir raylı sisteme ulaşılması özel otobüsler ve dolmuş taksiler nedeniyle neredeyse imkansız gibi. Hayal gibi de olsa Bursa’ya Çekirge-Heykel arasında metro yakışır   .

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 01:24

Aslında, çoğu kişi bilmez. 80'lerin ortasından itibaren Bursa kentiçi ulaşımında uygulanması düşünülen proje: "Çekirge-Altıparmak-Heykel-Setbaşı" arasında düşünülen cadde tramvayı idi. Ciddi ciddi Altıparmak Caddesi'nin ortasından geçmesi düşünülen bu tramvay hattının izole bir yolda mı, yoksa trafikle birlikte mi akması gerektiği üzerine kafa yorulmuştu. Sonradan proje yıllar içinde evrim geçirdi ve Bursaray meydana çıktı.

Akın KURTOĞLU


Fatih
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 01:27

Metroyu tramvaydan ayıran şey trafikten bağımsız oluşudur. Bursaray bu bakış açısıyla zaten metrodur. Zira hiçbiryerde araç trafiğini kesmez, engellemez. Kastınız İstanbul metrosu gibi sürekli yer altındaki tünellerden gidecek bir araç ise Bursa için böyle bir projenin kısa ve orta vadede gerçekleştirileceğini sanmam. Tüm efor Bursaray'ın geliştirilmesi için harcanıyor çünkü.
Ama Bursaray, Bursa gibi kısıtlı imkanları olan bir kent için zekice kotarılmış bir proje olarak hangi anlamda kullanılırsa kullanılsın "metro" kelimesinin hakkını zaten veriyor. Tüm zamanların en iyi Bursa projesi.


Mert Doğan
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 03:22

Hakkaten bu konu döner dolaşır şimdiki bursaray nekadar metro ne kadar değil konusuna dalar.Belki soru tüm bursaray hatları tamamen yer altından yapılmalımı? yada AĞIR METRO diye vurgulayarak söylenen şekilde falan olsa asıl istenen daha güzel anlaşılır. Mesela geçen gün izmirdeydim ve ordaki raylı sistem hattı bariz şekilde METRO adıyla çalışıyor ama tek fark elektriği tellerle yukardan almaması ve vagonların modeli tipi. bunlar dışında herşeyi bursaray gibi geliyor bana. yer altındanda yüzeydende bol bol gidiyor.

Konuya dönersek bence varolan bursaray artık balığın omurgası gibi bursanın tüm ana aksalarına kurulmuş ve kuruluma devam ederken gelecekte birgün ana omurga hafif metro standartındayken kılçık hatlar diyebileceğimiz ara hatları tutup ağır metro yapmak pek akıl karı değil. olsa olsa şimdiki bursaray teknolojisi, yollar dar olduğundan yer altında giden yeni güzergahlarla genişletilir. Aksi bi durumu düşünmüyorum ve akılcı olmaz. ben kişisel olarak ilerki yıllarda zaten merkezin şimdiki yerinden kayıp birkaç noktaya dağılacağını ve ulucami çevresinin trafik açısındanda daha farklı pozisyonlara geleceğini hatta trafiğe bile kapanabileceğini dişünüyorum.Ayrıca çekirge stadyum arasındaki nüfus yoğunluğu ve oradaki insan profilini düşünürsek zaten oraya yapılacak ağır metro hattına harcanan para kendini asla amorti bile edemez. Altıparmak - emirsultan hattınada zaten alt geçitlerin varlığı olsun gökderenin kesmesi olsun çeşitli sebeplerle oradada ağır metro yapılması zor. daha güneye doğru yani dağ eteklerine doğru ise eğim yüzünden zaten herhangi bir raylı ulaşımın bile yapılabileceğinden şüpheliyim. muhakak bir öneri yapmam gerekirse varolan bursaray omurgasının ağır metroya dönüştürülmesidir bence. Geri kalan yerlerde özellikle nilüferde gelecek nüfusunuda göze alırsak belki oraya güzel bir hafif metro ağı çok işe yarayabilir.

Kişisel olarak trafikle kesişen raylı sistem ağlarının hiçbirini ulaşım sorunlarına uzun vadeli çözüm görmediğimden çok mecburi kısa güzergahlar dışında pek önermiyorum. Olsa olsa hem şehre şıklık katsın hemde işe yarasın diye çekirge emirsultan arasına bir tramvay hattaı olabilir ilerde ama şimdiki dar yollar varken o da imkansız.

ÖNERİ : başlığı Bursa'da Ağır Metro İnşa Edilebilir mi? Edilirse Güzergahı Ne Şekilde Olmalıdır? ' şekline değiştirirsek daha iyi olur.



Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 19:25

Konuyla ilgili iki soru sormak istiyorum:

1-Metro inşaası için toprağın üstünü kazmadan, sadece yer altında inşaa mümkün mü?
2-Hafif raylı sistem ile ağır raylı sistem arasındaki fark nedir?


ziya güney
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 20:59

Ülkemizde ve tabii kentimizde raylı sistemlerin taınmlanması konusunda bu konudaki uluslararası literatür ve uygulamalardan farklı yaklaşım ve değerlendirmeler yapılıyor;

1970 lerin başından beri yurt dışında başta Almanya, Fransa, İngilete, Hollanda, Belçika ve ABD de raylı sistemleri yakından araştırmış, Kentimizde raylı sistemin inşası konusunda ilk defa 1978 de kampanya başlatmış, siyaset, medya ve yerel yönetim zeminlerinde devamlı gündemde tutmuş ve 1989-1994 de yerel yönetimlerde görevde olduğumuz dönemde Nilüfer Belediye Başkanı olarak bu projenin, ön fizibilite ( pre fizibilite ), fizibilite, uygulama projeleri ve uluslararası ihale dökümanlarının hazırlanmasında B. Şehirde komisyon başkanı olarak görev yapmış bir kimse olarak bu konuya açıklık getirmek istedim..

Raylı sistemin, tramvay, hafif raylı sistem, raylı sistem,hafif metro, metro, banliyö ve üyet ( üst yollu elektrikli taşıt ) gibi sınıflandırılması yeraltı veya yer üstünden gitmesine göre değil,yatırm maliyeti, işletme maliyeti, verimlilik, ekonomik ömür,ileri teknoloji kullanımı, güvenlik, çevreye uyum, yolunun kesintisiz olması, yolcu kapasitesi, hız, konfor, güc, enerjinin veriliş şekli vb. gibi ulaşım etütlerinde ( fizibilitelerinde )ortaya çıkacak kriterlere göre belirlenir..

Bu kriterler dikkate alınarak  yapılan sınıflandırma ve her sınıfta yer alan raylı sistemlerin  özellikleri hakkında daha detaylı bilgi zamanımın müsait olduğu başka bir mesajımda verilecektir.

Fatih kardeşimizin değerlendirmesi bu sıflardırmaya büyük ölçüde uygun  olup İltur kardeşimizin sorusu da bu şekilde cevaplandırılmış olmaktaıdr..


Murat Caner
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 22:03

Bursa kentiçi demiryolu işini bitirmiş durumda. 2, 3 yıl sonra bütün sorununu çözecektir. Otogar, bilim yurdu ve Eskişehir yönlerine birer kol yeterli. Belki Uludağ eteklerinden giden bir yol daha yapılır ilerde. Ancak Bursa işi bitirdi.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 00:08

Bursa henüz işi bitirmedi. İşin bitmesi için de en azından 4-5 sene var. Ama, omurgayı oluşturdu. Bu, en azından işin bitmesi kadar önemli. İstanbul'da belirli bir omurga oturtulamadığı için, bütün raylı sistemler bölük pörçük, plansız inşa ediliyor. Bursa'nın ovadaki yayılımı homojen ve düz bir zemin üzerinde olduğundan, raylı sistem de sistematik bir şekilde çizilebildi.

Batı bölgesinde Mudanya ve Uludağ Üniversitesi ile, doğu bölgesinde Yıldırım-Ankara yolu, Ertuğrulgazi-Siteler bağlantıları tamamlanıp, kuzeyde de Otogar çıkması omurgaya eklendiğinde, işte o zaman Bursaray tamam gibi olacaktır (Yani, her iki uçta da yan dönmüş iki Y harfi). Ancak, yine de alternatif güzergâhlar (Beşevler-Çekirge-Altıparmak-Çakırhamam-Heykel-Setbaşı-Emirsultan-Sinandede-Ertuğrul Gazi gibi, şehri daha güneyde, doğu-batı ekseninde kateden) belki ileride gündeme gelebilecektir.

Akın KURTOĞLU


Akın Alan
15 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 04:35

Alıntı:
Konuyla ilgili iki soru sormak istiyorum:

1-Metro inşaası için toprağın üstünü kazmadan, sadece yer altında inşaa mümkün mü?


Bende bu konuyu çok merak ediyorum.

Zannedersem Taksim-Kabataş Funiküler sistemi yeraltında yapıldı.Bu metro içinde geçerlimi...?

Eğer böyle birşey mümkünse ve Belediye böyle bir şey yapabilirse,Ask.Hastane-Heykel ve Şehreküstü-Heykel bağlantısı ile yapılırsa Bursa'nın şehir içi ulaşımı büyük ölçekte çözülmüş olur.



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara