Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 00:36
BUR » A1.34. Bursa'daki Toplu Taşıma Araçlarında Klima Kullanılması Zorunluluğu




Bursa'da yaşayanların çok iyi bildiği gibi Bursa yaz aylarında ülkemizin en sıcak illerinden birisi haline gelir.Bilhassa temmuz ve ağustos aylarındaki yüksek sıcaklıklar Bursa'nın ünlü yüksek nem oranıyla birleşince Bursa'da nefes bile almak güçleşir.Hal böyleyken Bursa'da kullanılan toplu taşıma araçlarında klima olmaması ve bu araçlara klima takılmaması ilginçtir.

Yaz mevsiminde Bursa kadar sıcak olmayan şehirlerde kullanılan araçlar klimalı iken bu konuda Bursa'nın adeta yaya kalması tam bir çelişkidir.

Gerçektende Bursa'daki ulaşım araçlarında yaz aylarının o sıcağında seyahat etmek aracın kalabalık dolayısıyla havasız kalmasıyla birleşince tam bir cehennem ızdırabına dönüşmektedir.Malesef Bursa'da toplu taşımacılık yapan hiçbir araçta klima mevcut değildir.BOİ otobüsleri olsun Özel Halk otobüsleri olsun hiç birinde klima yoktur.Bir ara küçük özel halk otbüslerinin bir kısmında klima vardı.Ancak kaliteli hizmet anlayışını hep ikinci plana iten işletmecileri bu klimaları yakıt tüketimini arttırıyor diye çalıştırmıyorlardı.Zaten ilk fırsatta da klimalı bu otobüsleri klimasız olanlarla değiştirdiler ve klimalı otobüslerle seyahat etme şansı bulan sınırlı sayıdaki Bursalının elinden bu şansı hiç acımadan aldılar.

Klimalı otobüslerle ilgili bir kara mizah örneği de bir önceki belediyenin o zamanda devreye giren küçük halk otobüsleri ile ilgili tanıtım pankartlarında yaşandı.Aslında klimasız olan bu otobüsler o pankartlarda Bursalılara klimalıymış gibi gösterilerek resmen Bursalılar aldatıldı.Malesef yeni alınan Conectolar da beklentilerin aksine klimasız olarak dizayn edilerek hizmete sunuldu.

Otobüslerde durum böyleyken çağdaş ulaşım aracı Bursaray da da durum farklı değil ne yazıkki.Bursaray vagonlarında da klima mevcut değil.Bursa'nın yüz akı olan Bursaray'ın en büyük eksikliği olarak göze batıyor bu kliması olmayan vagonlar.

Sonuç olarak Bursa gibi yaz aylarında aşırı sıcak olan bir şehirde toplu taşımacılıkta kullanılan araçlarda klima kullanılması bir lüks değil bir zorunluluktur.Bu toplu taşımacılık hizmeti veren tüm kurum ve kuruluşların Bursalılara olan bir borcudur.En kısa zamanda başta Bursaray olmak üzere hiç olmazsa bir kısım toplu taşıma araçlarına klima takılması bir zorunluluktur.Bursalıların yaz aylarında kliması çalışan serin ve ferah toplu taşıma araçlarından yararlanması gerekir.


Batur

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 00:51

Bursaray vagonlarında klima olmalıydı, sıcak havalarda yoğun saatlerde vagonlar çekilmez oluyor.

Yeşil otobüsler ilk geldiğinde “Bursa’ya klimalı otobüsler geliyor” diye bir çok yere pankartlar asılmıştı” ancak klimalı otobüs sayısı bir elin beş parmağı etmez .

Artık araçlarda klimalar lüks olmaktan çıktı, yeni çıkan düşük sınıf araçlarda bile klima varken o kadar masraf edilen conectolarda klimanın olmayışı üzüntü verici. Daha düşük maliyetle klimalı 12mtlik Bursa üretim Güleryüz Cobralar alınabilirdi .

Bursaray’ın yeni etapları için alınacak vagonların klimalı olacağı söyleniyor, umarım diğer vagonlardaki bu eksliği de giderirler.


Salih Kuş

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 06:24

Alıntı:
Yeşil otobüsler ilk geldiğinde “Bursa’ya klimalı otobüsler geliyor” diye bir çok yere pankartlar asılmıştı”


Bursaya yeşil otobüsler ilk geldiğinde Bursarayın faaliyete geçtiği ilk yılıydı.ve belediye yönetimi bursaray'ın batı yakasına olması sebebiyle doğan haksızlığı önlemek amacı ile klimalı otobüsleri doğu yakasında çalışan hatlara verdi.şimdi ise yeniden Bursaray'ın yeni vagonları klimalı olacak deniliyor.ve yeni doğu tarafının hattının açılması ile faaliyete geçecekler.Batı yakası bursaray haricinde ulaşımda üvey evlat muamelesi görüyor sanki  


erkut
15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 18:21

Bursa'ya BMC Probüs marka  özel halk otobüslerini alırken; ilk 55 araçımızı klimalı almıştık. Klimalı araçlar Bursa'da tutmadı. Bunun sebebi olarakta fazla mazot almasını gösteremeyiz. Araçlar bütün gün klima açık olarak çalışsa bile en fazla 10 ytl gibi cuzi rakamlar farkediyordu. Sebeb olarak; Bursa'da  şehir içindeki durak araları çok yakın olduğu için devamlı otobüsün  kapıların açılıp kapanması nedeniyle klima içerisini soğutmuyor;aksine camlarda kapalı olduğu için arabanın içi daha sıcak olmasını gösterebiliriz. Bunun içinde klima yerine klimanın fiyatıyle aynı olduğundan diğer araçlarda "roterdar" denilen motor freni taktırdılar.

Ayrıca başlıkla "Bursa'daki toplu taşıma araçlarında klima kullanma zorunluluğu" yazıyor. Ama böyle bir zorunlulukta yoktur.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 19:14

Klima, hakikaten son derece faideli bir cihaz... İETT'ye alınan Citaro'larda, ilk günlerde yaşanan birkaç olumsuzluk haricinde, mesele artık oturmuş görünüyor. Hele yazın o bunaltıcı öğleden sonralarında, Citaro'lar ile biryerden biryere gitmek zevk oldu bu sene...   Trafik tıkanıklığı bile yolcuları eskisi kadar sinirlendirmedi (aracın içinin serin olmasının verdiği mayışma durumlarından ötürü olabilir ).

Benzer şekilde, Bombardier'in cadde tramvaylarında da benzer bir atmosfer hâkim... Alnınızdan damlayan terler olmadan seyahat etmenin keyfini yaşamak, daha bir başka oluyor.

Bursa yazlarının da İstanbul'dan bir farkı olmadığını bildiğimden dolayı, meselenin ehemmiyetini farkedebiliyorum.

Akın KURTOĞLU



Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 23:17

Alıntı:
Bursa'da  şehir içindeki durak araları çok yakın olduğu için devamlı otobüsün  kapıların açılıp kapanması nedeniyle klima içerisini soğutmuyor;aksine camlarda kapalı olduğu için arabanın içi daha sıcak olmasını gösterebiliriz.


Alıntı:
Ayrıca başlıkla "Bursa'daki toplu taşıma araçlarında klima kullanma zorunluluğu" yazıyor. Ama böyle bir zorunlulukta yoktur.


Ben klima kullanılması konusunda Erkut Kardeşimizle aynı fikirde değilim.Sözü edilen o klimalı BMC Probuslardan birisine oldukça sıcak bir yaz gününde S.Garaj'dan Heykel'e kadar binip seyahat etme şansım olmuştu.Kliması çalışan otobüsün içi dışarıya göre oldukçe serin ve havadardı.Teknik olarak klimanın etkisini gösterebilmesi için zaten camların kapalı olması gerekmekte.

Bu Özel Halk Otobüslerini sevemeyişimin bir sebebi de işletmecilerinin kendilerine ek maliyet getirecek bu gibi yolcuların rahat seyahat etmesini sağlayacak girişimlere kapalı olmaları.Böyle bir şeye gerek yok deyip kestirip atıyorlar.Öyle ya nasıl olsa bilhassa batı bölgesi ulaşımında tek tabancalar.Bu bölgede yaşayanlar zaten onlara muhtaçlar ulaşım konusunda.Öyleyse neden masrafa girip otobüslerine klima taktırsınlarki.Kaliteli hizmet kimin umurunda.Onlar nasıl olsa o rezil küçük otobüsleriyle para kazanıyorlar.Bursa'nın yarısının ulaşım hizmetini bu düşünce yapısındaki insanlara teslim eden zihniyete bir kez daha lanet olsun.Bence ne yapılıp edilmeli bu ulaşım hizmeti tekelinden Bursa batı bölgelerinin kurtarılması sağlanmalı.


ÖMER010
15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 14:30

sevgili cem arkadaşım normalde senin S.Garajdan Heykele 7 adet durak bulunmaktadır her 20 mt. bir durak olunursa klimalar nasıl etkili olsun. Sen aracında cam açtığında aynı zamanda klima çalıştırıyorsan bu garip karşılanır öyle değilmi. İkinci olarakta Biz masraftan kaçınmıyoruz Mercedes firması ile görüşüldü şu anki probuslaren yerine Mercedesler olacaktı buna tüm Ö.H.O. üyeleri onay verdikleri halde Mercedes firması 9 veya 10 mt.'lik araç yapabilmesi için 800 araç alımı yapmamız gerektiğini belirtti. Ancak Bursaya 800 Otobüs girerse trafiğin durumu ne olur biliyormusun. Mercedes firması ancak 800 araç alırsak bant değişimi yapabilirim dedi. Birce seni çok kınıyorum Lanet okuyorsun eğer bir problemin varsa bunu daha ince ve güzel bir dille anlata bilirsin. Tamam otobüslerimiz dört dörtlük olmaya bilir ancak lanet okuman çok ayıp.   Sen belki sevmeye bilirsin ancak şuan Türkiyede birçok şehire örnek olduğumuzu bilmiyorsun. Birçok şehirlerimiz bizi örnek almaktadırlar.

En son ÖMER010 tarafından Cmt 16 Arl 2006, 03:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 18:54

Alıntı:
Birce seni çok kınıyorum Lanet okuyorsun eğer bir problemin varsa bunu daha ince ve güzel bir dille anlata bilirsin. Tamam otobüslerimiz dört dörtlük olmaya bilir ancak lanet okuman çok ayıp.   Sen belki sevmeye bilirsin ancak şuan Türkiyede birçok şehire örnek olduğumuzu bilmiyorsun. Birçok şehirlerimiz bizi örnek almaktadırlar.


Yanlış anlaşılmasın.Ben Halk otobüsü işletmecilerine lanet okumadım.Bursa'nın Batı bölgelerinde yaşayanları toplu ulaşım konusunda halk otobüsü işletmecilerinin insafına terkeden zamanın belediye yetkililerine lanet okudum.Evet ben toplu taşımacılık konusunda batı bölgesine özel halk otobüsü işletmecilerinin verdiği hizmetten hiç memnun değilim.Bu bölgede yaşayan pek çok insanın da benim gibi düşündüğüne eminim.Şehrimizin doğu ve kuzey bölgelerine çalışan yepyeni Conectoları gördükçe batı bölgelerinde yaşayan bizlerin mahkum edildiğimiz zaten bir türlü sevemediğim küçük otobüslerden iyice nefret ediyorum.

Madem verdikleri hizmetle Türkiye'ye örnek olduklarını iddia ediyor halk otobüsçüleri o zaman kendilerine sesleniyorum.Verdiğiniz hizmetin beğenilmesini ve takdir edilmesini istiyorsanız önce kimsenin memnun olmadığı o konserve kutusu otobüslerinizi değiştirip adam gibi 12 mt.lik otobüsler alıp hizmete sokun.İşte o zaman gerçekten Bursa'ya kaliteli bir ulaşım hizmeti vermek istediğinize inanırım.

Klima konusuna gelince,Bursa ve Bursalılar her şeyin en iyisine layıktırlar.Onun içindir ki diğer şehirlerde olduğu gibi Bursalılarında klimalı lüks toplu taşımacılık araçlarında seyahat etmeye hakları vardır.


adnan mahmut taslı

15 yıl önce - Cum 15 Arl 2006, 19:25

Öncelikli olarak Cem beye Nilüfer bölgesindeki eski ve özel halk otobüsleri konusunda katılıyorum.Ben Ertuğrulkent bölgesinde oturuyorum ve B/21 nolu otobüsü kullanıyorum küçük sanayi istasyonuna kadar ve kullandığım otobüslerin hepsi döküldü dökülecek pozisyonda.Daha önce yazmışdım bu bölgede yol sorunu var diye ama 1,5 aydır yoğun bir çalışmayla büyük şehir belediyesi büyük alanda bu sıkıntıyı halletti bundan sonraki beklentim ise batı bölgesindede yeni mersedeslerden görmek.

ÖMER010
15 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 03:22

sevgili cem arkadaşım güzel diyor hoş diyorsunda kanun gereği bu midibüslerin 10,5 mt.'de fazla olmaması gerekli.Klima konusunda da Diğer şehirlerde olduğu gibi diyorsun ama şuan klimalı ulaşım birtek Antalyada gerçekleştiriliyor.Durakları uzun mesafeli olması ve turistik bir bölge olması nedeniyle ve iklim şartlarındaki aşırı sıcak olması nedeniyle yerel yönetim kanunuda değişiklik yapmışlardır.Bu Türkiye'nin başka hiçbir ilinde yoktur.Bu arada hiç kimseye Lanet okumamalısın Lanet okuduğun ne kadar kötü olursa olsun Türkiye Cumhuriyetini temsilen eden makamlardır.Bu yüzden konuşmalara biraz ince ve dikkat olunursa çok memnun olurum. Saygılarımla;



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara