Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
hakan_1970
12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 23:30

Tarih bilgisi ve hatta doğruluğu açısından yardıma ihtiyacım var:  
Biraz kendimi zorladığımdan gereksiz olanları iptal edebiliriz.

-Harf+Rakam formatında ring olmayan ilk otobüs hattı:
B1 Taksim-Basınköy (günümüzdeki hali 76T Taksim-Avcılar oldu).  

-İlk sponsorlu ücretsiz otobüs hattı:
Üzerinde bir gazetenin reklamı olan (reklama girmesin ) 10 adet körüklü otobüsün sefer yaptığı hatlar. Bunların tümü 4 kapılı Ikarus idi, (1717,1724, 1781, 1785, 1788,...)

Çok kısa süreli de olsa, ücretsiz olma özelliğiyle sanırım aşağıdakinden de önceydi.
Alıntı:
58. İLK ÜCRETSİZ OTOBÜS HATTI: Sözen döneminde,  2 Aralık 1989'da hizmete giren


- İlk yazın 2 farklı bölgeye, kışın bir bölgeye giden hattı:
73 Taksim-Florya
Yazın : Çiroz Kampı ve Adakale, Kışın sadece Adakale.

Bir de soru:
111 Üstbostancı-Beşiktaş hattı 125 Yenikapı-Üstbostancı'nın iptaliyle açılmıştı.
Kemal Beyin mesajında geçen 111 Bostancı-Beşiktaş daha eski olup kapatılan bir hat mıydı?


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 26 Arl 2006, 21:49

Alıntı:
Üzerinde bir gazetenin reklamı olan (reklama girmesin  ) 10 adet körüklü otobüsün sefer yaptığı hatlar. Bunların tümü 4 kapılı Ikarus idi, (1717,1724, 1781, 1785, 1788,...)

Çok kısa süreli de olsa, ücretsiz olma özelliğiyle sanırım aşağıdakinden de önceydi.
Alıntı:
58. İLK ÜCRETSİZ OTOBÜS HATTI: Sözen döneminde,  2 Aralık 1989'da hizmete giren

Evet, bu yönden bakılırsa doğru. Ancak 1983 ve 1988 yıllarında tekrarlanan bu ücretsiz körüklülerin ücretleri aslında o gazete tarafından ödeniyordu. Herhalde bir ortalama değer üzerinden fiyatlandırılmıştı. Ancak Sözen dönemindeki ücretsiz otobüs uygulaması bizzat İETT tarafından sağlanmaktaydı.

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

12 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 02:34

1980ler öncesinde, yazın iettnin kendi personelini avcilardaki iett kampına götüren otobüsler olurdu. sadece yazın çalışırdı ama servis aracı niteliğindemiydi yoksa hatlı otobüsmüydü bilmiyorum. hatlı otobüs ise ilk yazlık hat ünvanını hakketmez mi



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Çrş 27 Arl 2006, 22:40

Alıntı:
hatlı otobüs ise ilk yazlık hat ünvanını hakketmez mi...

G hattı pik hat olmasına rağmen daha eski olabilir:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=20351& ...p;start=42
Alıntı:
"G" hattı da 1957 senesinde ilk kez kuruluyor ve Haziran-Ekim ayları arasında akşam seferleri yapıyor (Hem mevsimsel, hem de güniçi pik hattı... Enteresan bir hat çalışması!... "Gülhane Parkkapı-Taksim" arasında gece geç saatlere kadar hizmet veriyor...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?s=1& ...p;start=57
Alıntı:
İlk gece piki; G-"Gülhane Parkkapı-Taksim" hattı. Yaz aylarında sadece akşam üzerleri başlayan seferleri, geceyarısına kadar devam ediyor ve halkı Park'a getirip-götürüyor.


ümit 806

12 yıl önce - Sal 09 Oca 2007, 19:00

İlk dijital tabelalı İETT otobüsü hangisi kesin bilgim yok ama çift katlı DAF Optare otobüsler eğer ilk geldiklerinde dijital pano ile gelmişlerse onlardır. Onlar değilse 97-051 filo numarası ile giriş yapıp sonradan 97-101 olan Mercedes 345 olmalı.

Alıntı:
İLK BEŞ HANELİ HATTI: 122??

122ŞB Mecidiyeköy Şahinbey vardı ama o eskiden 122D idi, 122ŞB, 122SM, 122M gibi bir değişim gösterdi. Ayrıca çok kısa bir süre hizmet veren 125İTÜ Kadıköy İTÜ Maslak Kampüsü hattı, 325YKS, 325YK1, 325YK2 ÖHO hatları da 6 harfli hatlardılar. E'li express hatlarda "." veya "-" karakterleri de hat numarasına dahil olarak kabul edersek (ki bu güne kadar öyle yazıldılar) E-129BT de 7 karakterli otobüs hattı imiş



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Sal 09 Oca 2007, 19:40

Alıntı:
İlk dijital tabelalı İETT otobüsü hangisi kesin bilgim yok ama çift katlı DAF Optare otobüsler eğer ilk geldiklerinde dijital pano ile gelmişlerse onlardır.

Katlı DAF Optare otobüslerin ilk geldiklerinde dijital tabelarla servise başladıklarını hatırlıyorum.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 09 Oca 2007, 23:51



(+)


Evet, ilk geldikleri tarih olan; 18 Ağustos 1993'de 4 adet katlı DAF, dijital panolu olarak servislere çıktılar.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=5873&a ...p;start=29

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
12 yıl önce - Çrş 10 Oca 2007, 00:07

Alıntı:
Evet, ilk geldikleri tarih olan; 18 Ağustos 1993'de 4 adet katlı DAF, dijital panolu olarak servislere çıktılar.  


Ve de resimde görülen hatta çalıştıklarını hiç hatırlamıyorum

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 10 Oca 2007, 00:15

Açılış günlerini n hemen evvelinde planlanan hatların bir kısmından sonradan vazgeçildi: Mesela; Bostancı-Kadıköy, Eminönü-Yenikapı-Yedikule-Surdibi-Ayvansaray-Mecidiyeköy, Eminönü-Emirgân-Sarıyer vs... gibi...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

12 yıl önce - Prş 11 Oca 2007, 01:44

Alıntı:

(+)


İlkokul yıllarımda olsa gerek, annemin rahmetli teyzesi Beykoz'daki evine bir ziyaretimizde elime okuyayım diye bir fıkra kitabı vermişti. Kitaptaki fıkralardan birisi şöyleydi:
Adamın birisi gözlükçüye gidip muayeneden sonra gözlüğü alıp çıkmış. Bir süre sonra yara bere içerisinde hışımla dükkana geri dönmüş. Dükkân sahibi telaşla ne olduğunu sorunca "İki katlı otobüsün ikinci katına çıkarken düştüm" demiş. Dükkân sahibi şaşırmış ve "Aman efendim, İstanbul'da hiç iki katlı otobüs yoktur ki" demiş. Adam bunun üstüne cevabı yapıştırmış "Bilemem efendim, bu gözlüğü takınca hepsi iki katlı oluyor"

Gazetelerimizin bu tür bozuk haber başlıkları da öyle, o gözlük gibi. "Otobüslerimiz artık iki katlı" yazısını okuyunca bütün otobüsler o gözlükle bakılmış gibi oldu.

Pazar akşamı da İstiklal Caddesi'ndeki Ağa Camii'nden çıkarken son cemaat bölümü tabir edilen yerde hanımların namaz kılma yerinin içeride üst katta olduğunu belirten bir yazı gözüme çarptı : "Bayanlar içeride üst katta". Dakikalarca güldüm. Sanki camiye bayanları görmeye  gidiliyormuş gibi.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM