Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Kemal Çevik
12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 23:37
Köprü ve İlk


Alıntı:
62. 100’LÜ HANELERDEKİ  İLK HATTI: Kasım 1973’de açılan “121” numaralı "Taksim-Bostancı" (Taksim-Beşiktaş-Kadıköy-Bostancı) hattıdır.


Alıntı:
. İLK KÖPRÜDEN GEÇİŞ TARİHİ: Kasım 1973’den itibaren Boğaziçi Köprüsü’nden geçmeye başlayan 121, 122, 123, 124 ve 125 numaralı otobüs hatlarıdır.


Akın bey,

Köprü 29 Ekim 1973 pazartesi günü açılmış, benim notlarıma göre 31 Ekim 1973 Çarşamba günü

101 Beykoz - Beşiktaş
111 Bostancı - Beşiktaş
121 Bostancı - Taksim

Çalışmaya başlamış, bunlara 26 Kasım 1973 Pazartesi günü

122 Bostancı - Taksim (Ziverbey yolu ile)
123 Kartal - Beşiktaş ilave olmuş

Dolayısıyla ilk 3 haneli ve köprüden geçen hatlar olarak 101 - 111 - 121 gözüküyor benim kaynaklarımda.

IETT ile doğrudan ilgili değil ama, ben ise ilk Köprü Geçişimi 3 Kasım Cumartesi 15:40 121 seferini yapan 1035 numaralı Leyland ile yapmışım


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 23:42

O zaman ilk 3 haneli hat olarak, aynı gün açılan 101, 111 ve 121'i yazabiliriz. Bunların içinde de en küçük değerli olan 101'i ön plana çıkartabiliriz.   Bendeki bir kayda göre 101, diğerlerinden kısa bir süre sonra açılmış şeklinde ama, maalesef belirtebileceğim bir kaynağım mevcut değil Aynı kayda göre; 121-125 arası hizmete girmiş şeklinde... Bu bilgileri kesinleştirebilirsek çok faydalı bir arşivlik bilgi sahibi olabileceğiz.

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 23:43
Gemi besleme


Alıntı:
29. İLK RAYLI SİSTEM BESLEME HATTI: “Kadıköy-Haydarpaşa” arasında 1955’de açılan “2” numaradır.


Akın bey,

Bu hat daha çok Yeldeğirmeni'nden vapura gitmek isteyenler tarafından kullanılırdı. Saatine göre Gar ya da Kadıköy yönüne binilirdi eğer vapura yürüyerek yetişecek zaman kalmadıysa, çok iyi biliyorum çünkü dedem yolculardan biriydi, çok soğuk ya da yağışlı havalarda anneannemin de ısrarı ile istemeyerek te olsa durağın yolunu tutardı.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 00:01

Başka aklımıza gelen "İLK"ler varsa, açıklaması olmadan sadece başlık bâbından dahi olsa buraya iliştirebiliriz. Açıklamalarını ve detaylarını içimizden birileri muhakkak bulup çıkartır

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 00:39

Alıntı:
Yani, tek fiyat sistemi ile kumbara sistemi arasında kısa bir süre geçti...

Akın Bey haklı olmalı çünkü babamın biletçiye durak bildirmeden "2 tam 1 talebe" dediği günleri hatırlıyorum. Malum o zaman bilet paraları babamdan.



yılmaz büktel

12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 01:41

tek bilet tarifesinden kumbaralı sisteme geçişin o kadar kısa olmadığını anımsıyorum. gerçi ben bugüne dek hep öğrenci bileti kullandım ama.  

ilk türk troleybüsü tosun değildir. ilk türk iett troleybüsü tosundur. malum izmirliyiz ve ilk türk troleybüsü eshotun büssing 6500 tupolev kasa üzerine yaptığı ve tek örnek olarak kalmayan araçlardır.

yenikapı 125 üstbostancı otobüs hattıda köprü açıldıktan epey sonra hizmete girdi


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 02:40

Alıntı:
yenikapı 125 üstbostancı otobüs hattıda köprü açıldıktan epey sonra hizmete girdi

1974-75 döneminde bindiğimi hatırlıyorum. Vatan Caddesi'nden ailecek binerdik ve Suadiye'ye giderdik

Akın KURTOĞLU



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 09:59

Alıntı:
55. TEK FİYAT BİLET SİSTEMİ: İdare’nin kuruluşundan itibaren mevcut olan kıta ücretlendirme sistemi 1979’da terkedilerek, yerine tüm hatlarda geçerli olan tek ücret sistemi getirilmiştir.  

Alıntı:
Hatta buna ilk biletsiz ya da para kumbaralı sistem diyebilir miyiz? Resmen paraları kıvırıp kumbaraya atardık, yanılmıyorsam 5 TL'likler atılırdı.

Biletsiz diyemeyiz, hatırlarsınız kumbara sistemiyle beraber abonman biletleri kullanılmaya başlandı; aynen bugünkü bilet tartışmaları gibi o zamanlar da, bozuk para kullanmayanlar, kumbara önünde para üstü bekleyenler bilinçli yolcularca eleştirilir, abonman bileti satın almaları önerilirdi.


yılmaz büktel

12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 13:16

1976 ekiminde üniversiteye başladım. gece bölümü derslerine giriyorduk ve bir kız arkadaşım bostancıya gitmek için 125 i kullanıyordu. geçe kaldığımız zamanlar onunla yenikapıya yürürdük, hattın yeni bir hat olduğunu da o zamanlar konuşurduk. ama tabiki yenilik göreceli bir kavram, bir aylık bir süre veya 2 yıllık bir süre de duruma göere yeni olabilir.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 25 Arl 2006, 18:22

Şu bilet meselesini de kesinleştirelim:

Önce İETT araçlarında kıta sistemi vardı ve otobüslerin arkasında oturan biletçiler tarafından birkaç kıtaya ayrılan hat üzerinde farklı ücretler tahsil edilirdi. Sonradan kıta sistemi kalkınca biletçiler tek fiyat karşılığı bilet kesmeye başladılar.

Sonra; 15 Temmuz 1979'da birkaç seçme hatta pilot bir uygulama başlatılarak biletçiler kaldırıldı. Şoförlerin yanına monte edilen camekânlı kutulara para atılmasına başlandı. Fakat para üstü ve bozuk sorunu gibi sebeplerden ötürü, kısa süre sonra plantonluklarda koçanla bilet de satılmaya başlandı (Bu biletler, aslında biletçili otobüslerde biletçilerin kestikleri biletlerin dışarıdan toplu alımından ibaretti). Biletler koçanla alınınca belli bir yüzdede ucuza geliyordu.

Mart 1980 sonuna kadar tüm İETT otobüsleri biletçisiz hale getirildi (101 adet troleybüs hariç). Bu dönemde para atma sistemine son verilerek, bilet alınarak kutulara atılması mecburî hale getirildi ve bilet fiyatlarında, toplu alımlarda uygulanan iskonto kaldırıldı.

1 Nisan 1980: İETT otobüslerinde "Mavi Kart" uygulaması başlatıldı.

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM