Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
ümit 806

12 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 12:01

İETT'nin bir ilk'i de 1996 yılında başlattığı ve "Farlarımız sürekli yanıyor, nedenini biliyor musunuz ? GÖR GÖRÜL ve HAYATTA KAL" sloganlı posterler ile otobüslerde duyurduğu gün boyu açık far uygulaması idi. Basında bu kampanya çok takdir gördü, hattâ tüm araçlarda uygulanması için bazı köşe yazarları kampanya başlattı fakat İETT gibi devamını getiren sanıyorum çıkmadı.

Yıllardır gündüz vakti durakta beklerken uzakta 2 far görünce otobüsü seçemesek de "Otobüs geliyor" diyebiliyoruz.

İETT'nin pek çok peron çıkışında hâlen farların yakılması ile ilgili duyuru levhaları bulunmaktadır.


:BARIŞ:

12 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 12:47

İlk Klimalı Otobüs'ü Ümit ÖZTÜRK bey detaylı bir şekilde açıklamış bende fotoğrafını ekleyim.


(4 Kasım 2006)
 

(+)


M.CENGİZ GÖZDEMİR

12 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 16:16

Alıntı:

Nereden: [TR]ist.-k.bakkalköy-kayışdağı



10:50 (bugün)      

--------------------------------------------------------------------------------

43. İETT'nin İlk  (ve tek) Doğalgazlı MAN Sl200 marka otobüsü 86-111



Hasanpaşa garajında Murat kardeşimin zimmetli otosudur. Aracı ile çok ilgilenir çok efendi dürüst mert ve adam gibi adamdır. Zaten böyle özellikleri olmasa bu modeldeki aracın İstanbullulara şuan hizmet etmesi biraz güç olurdu.

CENGİZ GÖZDEMİR



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 10 Arl 2006, 16:26

44. İLK ÜÇ HANELİ HATTI: 1955’e kadar 51 ve 52 olan numaraları değiştirilerek L1 ve L2 olan, ardından da 1970 yılında; “L1A ve “L2A” şeklinde 3 haneye çıkartılan “Levend-Bayazıd” ring hatlarıdır.

45. İKİ HANELİ İLK HATTI: 1942’de hizmete giren ve 1940’ların sonunda; “11” numarasını alan “Eminönü-Kocamustafapaşa” otobüs hattıdır.

46. HARFLE BAŞLAYAN İLK HATLAR: 1955 yılında ring hatların harfle başlatılması sırasında uygulanan; K1, K4, L1, L2, M1, M4, T1, T4 ve düz hatlarda uygulanan; B, Ç, F, Y hatlarıdır.

47. İLK HARF TÜREVLİ HATLAR: 1950’lerin ortalarında uygulamaya konulan 4 türevleridir (4S, 4Y...).

48. İLK HAVAALANI HATTI: 1954 yılında hizmete giren “96” numaralı; “Taksim-Havaalanı” otobüs hattıdır.

Akın KURTOĞLU


nerminkumbar

12 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 20:14

Alıntı:
Eğer izin verirsen bitince Web sitemizde kullanılmasını önereceğim.


Valla Süper olur , iett'nin sayfasında hareket saatlerinin haricinde çok da fazla ilgi çekici bölüm bulunmamakta bana göre...

Bu tür çalışmalar siteyi canlandırır...

Yada iett bir duyuru ile sitesini kapatsın ve adresini wowturkey.com adresine yönlendirsin  
Daha şık olur



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 03:40

49. İLK DİJİTAL PANOLU OTOBÜSÜ: (Otobüsü bulmayı arkadaşlara bıraktım   )

50. İLK TAM-OTOMATİK VİTESLİ OTOBÜSÜ: (Otobüsü bulmayı arkadaşlara bıraktım   )

51. İLK MİDİBÜSÜ: 1981-82 yılları arasında kanunla İETT’ye devredilen Mülga Belediye Otobüsleri'yle birlikte filoya katılan Magirus-Deutz marka midibüslerdir.

52. İLK DÖRT HANELİ HATTI: 1982’de hizmete giren, “123A” numaralı “Beşiktaş-Kartal” otobüs hattıdır.

53. İLK BEŞ HANELİ HATTI: 122??. (Numarayı bulmayı arkadaşlara bıraktım   )

54. İLK KABİN İÇİ ANONS SİSTEMİ: 1980’de Macaristan’dan alınan 80 adet İkarus-280 model körüklü otobüslerin şoför mahallerinde bulunan mikrofon ve aracın tavanına monte edilen hoparlör sistemidir.

55. TEK FİYAT BİLET SİSTEMİ: İdare’nin kuruluşundan itibaren mevcut olan kıta ücretlendirme sistemi 1979’da terkedilerek, yerine tüm hatlarda geçerli olan tek ücret sistemi getirilmiştir.

56. İLK PARK GARAJI: ?????

57. İLK DÜZENLİ PİKNİK GEZİSİ UYGULAMASI: ?????

58. İLK ÜCRETSİZ OTOBÜS HATTI: Sözen döneminde,  2 Aralık 1989'da hizmete giren ve 05:00-06:45 saatleri arasında çalışmaya başlayan; 17 adet otobüs hattıdır.

59. İLK BÜYÜK OTOBÜS ALIMI (100 ve Üzeri): 1951-52 seneleri arasında Federal Almanya’dan satın alınan 100 adet Büssing-5500-6000 model otobüs grubudur.

60. İLK BÜYÜK OTOBÜS ALIMI (1000 Üzeri): 1990-94 yılları arasında Macaristan’dan alımı gerçekleştirilen 1404 adet İkarus marka otobüs grubudur.

61. “TEK” ADETTE SATIN ALINAN OTOBÜSLER: 1955 yılında devirle alınan Chausson ve 1957 yılında İzmir Enternasyonal Fuarı’nda görülerek satın alınan İkarus marka otobüslerdir.

62. 100’LÜ HANELERDEKİ  İLK HATTI: Kasım 1973’de açılan “121” numaralı "Taksim-Bostancı" (Taksim-Beşiktaş-Kadıköy-Bostancı) hattıdır.

Akın KURTOĞLU


Eray Falay
12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 03:48

Alıntı:
49. İLK DİJİTAL PANOLU OTOBÜSÜ: (Otobüsü bulmayı arkadaşlara bıraktım    )

93-500 yada 93-501 olma ihtimali varmı???
bi ara MAN larda denendi diye hatırlıyorum ama yılını kodunu bilmiyorum

Alıntı:
50. İLK TAM-OTOMATİK VİTESLİ OTOBÜSÜ: (Otobüsü bulmayı arkadaşlara bıraktım    )

valla MAN marka araçlara otomatik şanzıman uygulaması yapıldı onu biliyorum ama kodunu hatırlamıyorum hatta şanzıman markası da Voith idi



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 08:49

Alıntı:
MAN marka araçlara otomatik şanzıman uygulaması yapıldı onu biliyorum ama kodunu hatırlamıyorum...


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=20351& ...mp;start=4

Alıntı:
51. İLK MİDİBÜSÜ: 1981-82 yılları arasında kanunla İETT’ye devredilen Mülga Belediye Otobüsleri'yle birlikte filoya katılan Magirus-Deutz marka midibüslerdir.

Magirus midibüsler "Yolcu taşıma seferlerinde kullanılan ilk midibüs" olmalıdır, İETT daha önceleri özel servis amaçlı midibüslere sahip olmuş...


hakan_1970
12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 23:04

Alıntı:
55. TEK FİYAT BİLET SİSTEMİ: İdare’nin kuruluşundan itibaren mevcut olan kıta ücretlendirme sistemi 1979’da terkedilerek, yerine tüm hatlarda geçerli olan tek ücret sistemi getirilmiştir.

Hatta buna ilk biletsiz ya da para kumbaralı sistem diyebilir miyiz? Resmen paraları kıvırıp kumbaraya atardık, yanılmıyorsam 5 TL'likler atılırdı.

Alıntı:
57. İLK DÜZENLİ PİKNİK GEZİSİ UYGULAMASI: ?????

Hat no su varmıydı bilmiyorum ama, Taksim ve Beşiktaş'tan Belgrat Ormanı'na haftasonu sabah ve akşam çalışan araçlardı sanırım.

Alıntı:
61. “TEK” ADETTE SATIN ALINAN OTOBÜSLER: 1955 yılında devirle alınan....

200-828'i de tek adette satın alınan ilk körüklü otobüs diyebilir miyiz?
Yoksa değişim olduğu için sayılmaz mı?


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 24 Arl 2006, 23:18

Tam emin olamadım şimdi ama, tek fiyata geçişten sonra biletçiler bir süre sanki tam ve talebe/er olmak üzere 2 farklı bilet kesmeyi bir süre sürdürdüler. Yalnızca kıta sistemi kalktı. Hemen akabinde kumbaralı sisteme geçildi. Kumbarası olan otobüslerde biletçiler olmazdı. Camekânla kaplı kumbaralara kâğıt paralar kıvrılarak (demir paralar da direkt olarak ) atılırdı. Yani, tek fiyat sistemi ile kumbara sistemi arasında kısa bir süre geçti (Fetret Devri )...

2000-828'i de aynı kategoriye alabiliriz.  

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM