Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Vapur Haberleri ve Yorumlar
« önceki   12345 ... 164165166   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 4
erkin1
11 yıl önce - Çrş 13 May 2009, 15:37

İstanbuldaki, gibi gelecekse gelsin... İstanbuldaki model gerçekten güzel...
AMA Tanesi 13 milyon lt... (Eski kurdan) yenisi 15-16 milyon tl....
Bence 2 tane alsınlar... İzmir denesin... İstanbuldaki gerçekten iyi düşünülmüş... Yeni nesil motorlar var.İnetcooler, turbolu devasa dizeller...
En çok hoşuma giden kısmı, birincisi geleneksel model korundu... İçinde Emzirme ve Revir olması çok iyi düşünülmüş... Kan şekeri düşer, kalp kirizinden tutun her türlü şey insanın kısacık yoculuğunda başına her şey gelebilir. Oturma düzenleri güzel.. Wc'leri ise gerçekten kaliteli...

İzmir Vapur'larının 1 sene içinde gelme nedeni ekonomik krizde tersanelerin boşa çıkmış olması.
İstanbulun 13 milyon tl'lik Vapuru...
Alıntı:
Vapurun inşa edildiği Çelik Trans Tersanesinin sahibi Ahmet Ötkür ise 2007 yılı Mart ayında ihalesi yapılan ilk 5 vapurdan ilkinin inşasına 20 Ekim 2007 tarihinde başlandığını ve 3`er aylık aralarla 2009 yılında 5 vapurun teslimatını tamamlayacaklarını dile getirdi. Vapurun 68 metre boyunda, 13 metre eninde 1800 yolcu kapasiteli olduğunu ve 14 knot deniz mili hız yapabildiğini anlatan Ötkür, vapurun dünyanın en gelişmiş manevra kabiliyetine sahip olduğunu belirtti. Ötkür, yeni vapurun mevcut vapurlardan çok daha kısa zamanda seferlerini tamamlayacağını, gelişmiş seyir cihazları ve yüksek ivmeli yavaşlama ve hızlanma özellikleri ile yüksek güvenlikte inşa edildiğini kaydetti. Vapurda geniş salon, panoramik camlar, iklimlendirme klima sistemi bulunuyor. Üst, ön ve arka bölümü açık dizayn edilen vapurun içinde revir, bebek bakım odası, evcil hayvan barınakları, büfe, 6 adet plazma televizyon, 1 adet DVD player yer alıyor.


Fiziksel, görme ve işitme engellilerin ihtiyaçları dikkate alınarak tasarlanan vapurların her biri 9,3 milyon dolara mal oluyor.



İzmir yine klasik fakat eli ayağı daha düzgün bir şey gelebilir... Ege havasını yansıtacak...














Kani Eseroğlunun kadrajından...


Bu vapurun beğendiğim kısımları da var.. Beğenmediğim... İzmir'in ruhunu yansıtmayacak kısımları da
Onun için İzmir aklı başında bir şeyler yapmalı... Yada eldekileri revizyona sokup adam etsin...
70 model motorları söksünler... Wc'lere, ve iç düzeni elden geçirdiler mi bizim Vapurlarda fıstık gibi olur... 5 Milyon yer orası ayrı...


doqu
11 yıl önce - Çrş 13 May 2009, 18:36

Alıntı:
İstanbuldaki, gibi gelecekse gelsin... İstanbuldaki model gerçekten güzel...

Türk sinemasının son dönem kahramanı fenomen Recep İvedik ile bu yeni İstanbul-modeli arasında bir etkileşim var mıdır acaba.

“Gelişen!, modernleşen! değişen Türkiye’den mimari yansımalar” başlıklı akademik düzeyde sosyolojik bir makale yazılsa; bence bu yukarıda ki yeni gemiler bu çalışmaya güzel örnek teşkil ederler.

Tıpkı alışveriş merkezleri gibi çevresiyle uyumsuz, dışarıyı umursamayan ve ilgisiz, insanı içersinden etkilemeye çalışan rüküş yapılar.
Boş ver dışımıııı… içim güzel benimmm.
Arkadaşta sevmiyormuş hem…. Ne tuhaf değil mi…….

Belediyeden varsa birileri Aziz Kocaoğlu’na okutsunlar bu yazıyı.
Topbaş geçen yaz İzmir’e gelip, Aziz şöyle-böyle lafları etti mi etmedi mi?
Sen de oturup sessiz kaldın bu işe deil mi.
Al sana fırsat işte… Top ayağına gelmiş bir şekilde… Kale boş….(min. 30-40 sene çekecekler bu illetleri)
Bir tane Alaybey benzeri, bir tane de Hasköy benzeri iki farklı tasarım ile her iki geleneksel çizgiyi de koruyarak “ivedik sınıfı gemilerinin” karşısına çıkarsın. Dışını da güzel yaptırırsın içini de. Böylece farkını ortaya koyarsın.
Sonra Ali Galip’ten muhallebi aldırtıp vapurunda keyifle yerken gazetecilere poz verirsin.
İnsan da biraz hırs olur yaa……

Özetle, İstanbul da ki gelecekse aman hiç gelmesin. Kalsın.
Vapurdan iyi anlayan İstanbullular bile bu gemiyi sevmediler.



Mehmet Ali Ergüvenç
11 yıl önce - Çrş 13 May 2009, 19:58

Körfezde akıntı yok, mesafe kısa, İstanbul'daki gibi yarım saat sürmüyor yol bu kadar paraya vapur almak yerine, çok hızlı giden motorlar alsınlar.
Karşıyaka - Konak 5dk. olsun, bu kadar lükse konfora gerek yok

hem bu vapurlar yanaşma anında 5 dk kaybediyor neredeyse motor daha hızlı yanaşıyor


erkin1
11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 12:13

İstanbul geleneksel modelini koruduğu resimlerde herhalde farkedilmedi...
Bu modelin halka sorulup toplanana anketler sonucunda tercih edildiği de unutuldu galiba....

İzmir gibi götü boklu teknelere tamah eden, yeni geleceklerden daha yeni haberi olanlar için,yada bundan daha kötüsü geleceğini bildiğim için, İstanbuldan daha iyisi olmayacağı bilmekte gerekiyor....
[b]Çünkü İzmir Büyükşehir'in İstanbuldan daha iyi bir şey istediğine dair bie emare yok !
[/b]
Alıntı:
Bu vapurun beğendiğim kısımları da var.. Beğenmediğim... İzmir'in ruhunu yansıtmayacak kısımları da
Onun için İzmir aklı başında bir şeyler yapmalı... Yada eldekileri revizyona sokup adam etsin...
70 model motorları söksünler... Wc'lere, ve iç düzeni elden geçirdiler mi bizim Vapurlarda fıstık gibi olur... 5 Milyon yer orası ayrı...

İstanbulun tamamen beğenildiğine dair bir belirti var mı? Eldekilerin revizyona girmeyeceği belli... Çünkü yapılması için uğraş verilmez....
İstanbul büyükşehir Vapur hakkında anket yapılmış.... Vapura binenlerin %96'sı Fatih vapurunu beğenmiş.
Alıntı:
İzmir yine klasik fakat eli ayağı daha düzgün bir şey gelebilir... Ege havasını yansıtacak...
Yine belirtmekte fayda var...
İstanbuldaki eksiği görülen şeyler Türkiyede daha önce hiç yapılmamış insani değerlerde Kadir Topbaş Aziz Kocaoğluna fark attı... Aziz Kocaoğlu Dünya üstünde 2 tane gemi yapacak tersane bulamışken, İstanbul seçtiği 3 farklı modelin,20 tanesinin siparişinin verdi... 5'i Geldi, Diğer 10 İmalat aşamasında...
4 Sene Feribot yandı, tekrar elden geçirildi... Yanan Feribotun aynısı yapıp sürdüler... Wc'ler... Rampalar aynı rezillikte.... İçeride Tahta zeminde insalara verdikleri saygı ile Denizcilikte olması gereken iç döşemenin tamamen yanmaz olması, farkı ortaya koyuyor.
İzmir vapurlarında görünürlerde Yangın söndürücü bile yok !

Estetik kaygısı olanlar için estetik bir yaşam tarzınız yada bir milli felseniz değilse Arabesk kültürü içinde boğulmanın çaresizliğini Aziz Kocaoğluna anlatamazsınız...
Tıpkı Kemeraltı düzenlemesi gibi... Rahmetlinin Üç tane brandayı kemeraltı üst geçidi üstüne çekip düzenleme yaptım diye atılması gibi... Aynı dandik düzenleme 8 MİLYON TL ELDEN GEÇİRİLECEK...
Rahmetlinin sanat aşkı için yaptığı, İskelelerin üstünü tavernacılara kiralaması gibi....
Bostanlı iskelenin altı düzenlendi... Üstünde Halay çekenler rakı şişelerini denize attı... Bedava 1 lira vermeden devredilen bir sistemde Her iki başkan 1 taş bile koymadılar...
Kadir Topbaş bence yanlış düşünmüş...Vapura Klima taktırmakla... Engelli vatandaşları düşünmekle hata yapmış...Evcil Hayvan barınağı yapmakla... Bence Halka 6 ay boyunca açık tuttuğu anket ile de hata yapmış... Tıpkı Alman Çeşmesinin elden geçirilmesi gibi...
Bergama vapurunu Büyükşehir Davetlerde,özel günlerde milli bayramalarda halka açık tutmak maksadıyla çalıştırmıştır... O vapuru Piriştinaya yaptıran bir İtalyandı Mimardı... Halkın taptığı adamın akına gelmeyen 2000 km öteden bir İtalyanın aklına geldi !
Hadi 1 tane vapuru çok iyi şekilde antik görünüm verdin.... Diğerleri neden yapılamadı ? Çünkü Her 2 başkanda Göstermelik işleri seviyor da ondan...
Bu arada yeni yapılacak modellerin fiyatı 18 milyon tl ! 13 milyon 2 yıl önceki fiyatlar... 1800 kişiyi 10 dakika içinde tahliye edecek vapur tasarlamaları şekle ters düşebilir...


hasmet
11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 14:25

[İstanbul büyükşehir Vapur hakkında anket yapılmış.... Vapura binenlerin %96'sı Fatih vapurunu beğenmiş.
quote]
Aslında yandaşlarınıza sorarsanız o rakam az bile ,Ben hergün o gemilerle yolculuk eden bir İstanbul'lu olarak tombul teyzeleri begenmediğimi söylemeliyim. Arka tarafta oturursanız gürültüden duramazsınız ,Hidrolik iskele doğru dürüst çalışmaz ,hız desen diğer eskilerden kötü ,estetik görüntüden uzak bir gemi .



doqu
11 yıl önce - Prş 14 May 2009, 14:33

İstanbul’un asıl restore ettiği vapurlar taktire şayan. Ayrıca İDO personeli görünümü ve disiplini ile örnek alınabilir. İstanbul İskelelerindeki güvenlik önlemleri ve düzeni de örnek gösterilebilir.
İzmir’in basını-medyası boktan olduğu için hiç kimse bunlardan bahsetmez.
Adam herkes gibi giyinip takmış güneş gözlüğünü vapuru bağlıyor iskeleye. Üniforma falan bir şey yok.
Metroya girerken dedektörlü güvenlik görevlileri yolcuyu karşılarken, vapurlarda böyle bir risk yok heralde.
İstanbul da bu işler nasıl oluyor gidip baksınlar.
İzdeniz de herkes kim kime dumduma.
Her şeyi bırakın daha web sayfasını açmadılar.

İDO’nun örnek gösterilebilecek tüm olumlu yanlarına rağmen, yeni aldıkları gemi maalesef bir hilkat garibesidir. İçinin güzel olması (hele bir de o kadar para harcayıp) tek başına asla yeterli değildir.

Belediyeden istediğim klasik formun korunarak ve de geliştirilerek İzmir Ruhunu yansıtacak vapurları hizmete sokması. Bu ne otobüse benzer ne vagona ne trene. Şakası yok yani bu işin. Bunlar şehrin simgeleri olacaklar. Yeryüzünde fotograflanabilmesi en kolay nesneler.
Yani İstanbul da ki ucubeler getirilirse yazık olur.

Bulsunlar İtalyan mimarı yine, 9 Eylül, Alaybey, İstinye’yi restore etsinler.
Hatta yeni vapurları bu adama çizdirsinler ya da fikrini alsınlar en azından.
İTÜ’nün her iki ucube tasarımı da ortada.

Yeni vapurlar satın almakla olay bitmiyor tabii. İskele mimarisinin de yeniden tartışılması gerekir. Görsellikten bahsetmiyorum. Onu geçtim zaten. İşlevselliği veya fonksoniyelliği.
Şimdi ki Konak İskelesi’nin sağ tarafında Karşıyaka vapurları, sol tarafında Bostanlı vapurları, ortasında ise Bayraklı ve Göztepe motorları var. Yeni hatlar da (İnciraltı, Narlıdere, Güzelbahçe gibi) eklenirse yanaşmak ayrılmanın sorun olacağı kesin. Bu sorun eğer şimdiden görülmezse, ileride mevcut iskelenin yanına (basit, ucuz ve çabukça çözüm amacı ile) derme çatma gecekonduvari uyduruk iskelelerin inşa edileceği aşikar.

Falan şehir endüstriyel tarihi kimliğinin önemli bir parçası olan yapıyı yıkarken, Aziz Başkan aynı alan üzerinde farklı davranıp gereken övgüyü aldı.
Diğer bir şehir otobüs işletmesine ait araziyi Araplara peşkeş çekerken, Aziz Başkan burada da farkını ortaya koydu.

Bu yeni vapur meselesinde de Aziz Kocaoğlu'nun farkını ortaya koymasını dilerim. Dediğim bundan ibaret.



Ek: Bence yeni alımlarda feribotlara öncelik verilmeli. Böylece 40-60 dak. olan Üçkuyular-Bostanlı sefer sıklığı 20 dak. ya indirilip daha işlevsel hale gelir. Tıpatıp aynısını da yaptırmasınlar. TV de veya gazete de bu feribotu gördüğümüz zaman aklımıza İzmir gelsin.


doqu
11 yıl önce - Cum 15 May 2009, 14:19

Yeni vapurlar tasarlanırken pek çok etken ve olasılık göz önüne alınmalı. Göz önüne alınması gereken etkenlerden biri de İzmir ve Türkiye dünyanın deprem bakımından en riskli bölgelerinden biridir. Böylesine acil durumlarda bu vapurlara ne gibi görevler düşebilir.

Mesela Foça da (aynı zamanda Karaburun’u ve tüm yarımadayı da etkileyebilecek) önemli bir fay hattı olduğu biliniyor. Böylesine istenmeyen bir durumda tüm vapurların hastane gemisine dönüştürülüp olay yerine olanca hızıyla yardıma koşmaları gerekir.(Kara yollarının kullanılmaz hale geleceği olasısı yüksek)
Tüm koltukları en kısa sürede sökülebilir şekilde tasarlanmalı.
Yerlerine daha önceden belirlenmiş depolardan acil yardım malzemeleri, çadırlar, seyyar mutfaklar, sedyeler, ilaçlar, sahra hastanesi kuracak ekipmanlar gibi bir sürü şey istiflenecek.
Gerekli personel alınıp (doktorlar, arama kurtarma ekipleri, itfaye erleri……) afet bölgesine topluca gidilecek.
Kıyıya normal şekilde yanaşılamayacağı için bunun üzerinde mutlaka düşünülmeli. Bunun için mutlaka vinçler olmalı, filikalar daha bir özel olmalı mesela. (daha çok ve motorlu)
Yani anlatmak istediğim bunlar tasarım sırasında düşünülüp uygulamaya geçilirse bu işler çok kolay ve hızlı olur. Binlerce hayat kurtulabilir. Öbür türlü yüklemesi bir dert, kıyıya indirmesi ayrı bir dert. Harekete geçilmesi başlı başına bir sorun zaten.

Bu işler için sivil savunma, Kızılay, sahil güvenlik, hastaneler, deniz polisi gibi kurumlar ile ortak planlar hazırlanıp çeşitli senaryolar üzerinde çalışılmalı ki böyle bir duruma hazırlıklı olunsun. Sene de bir kaç defa ortak tatpikatlar yapılarak halkın ve basının ilgisi de çekilir.

Aynı şekilde İstanbul’da büyük bir deprem bekliyor. Yunan adalarının hepsi deprem kuşağı içinde. Bu gibi afet durumlarında şehirlerin birbirlerine hızla yardıma gitmesi gerekir. Bunun da en kolay ve en çabuk yolu deniz yoludur.


Süha
11 yıl önce - Sal 23 Hzr 2009, 00:35

İz deniz’in el tarifesi yokmuş galiba. İzmir gibi bir ilin deniz ulaşımını üstlenmiş bir firma nasıl olurda el tarifesi yapmaz anlamıyorum. Bu eksik bir an önce giderilmeli.

batuşener
11 yıl önce - Cmt 29 Ağu 2009, 14:14

Büyükşehir, vapur filosunu yeniliyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi İzmirlilere daha konforlu bir deniz yolculuğu yaptırmayı hedefledi.
http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberleri/2009/08/ ..._yeniliyor


H.Bayraklı
11 yıl önce - Cmt 29 Ağu 2009, 14:41

hadi hayırlısı olsun... otobüslerden sonra vapurlarda yenilenicek demek.. güzel güzel.. ah bi de aliağa-menderes devreye girse...



sayfa 4
« önceki   12345 ... 164165166   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege