Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Vapur Haberleri ve Yorumlar
« önceki   123 ... 159160161   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 2
Süha
11 yıl önce - Prş 23 Ekm 2008, 22:28

Sevgili arkadaşlar İzdeniz hakkında bilgi içerdiği için bu konuyu buraya eklemeyi uygun gördüm.

İZDENİZ’de “anlamlı” Sözleşme

Alıntı:


İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Türkiye Denizciler Sendikası ile imzaladığı yeni toplu iş sözleşmesi, İZDENİZ’de taşeron işçi dönemini bitirdi.

Her zaman taşeronlaşmaya karşı olduğunu belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZDENİZ A.Ş. ile Türkiye Denizciler Sendikası arasında imzalanan toplu iş sözleşmesinin sevincini yaşadı. 90 işçiyi kapsayan sözleşme ile çalışanlara yüzde 5 – 45 arasında zam yapıldı. Kara bölümünde çalışan ve maaşı en düşük 850 YTL olanların ücretleri, sosyal haklar dahil 1050 YTL’ye; gemide çalışıp da maaşı en düşük 950 YTL olanların ücretleri ise yine sosyal haklar dahil 1350 YTL’ye yükseltildi. İmzalanan sözleşme Haziran 2008’den itibaren 3 yıl süreyle geçerli olacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Toplantı Salonu’nda gerçekleşen imza sözleşmesinde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Bir ilki gerçekleştiriyoruz. İZDENİZ’de ilk defa toplu sözleşme imzalıyoruz. Artık bu şirketimizde taşeron kalmadı. Mutlu sonu hep birlikte akde bağlıyoruz” diye konuştu. Hayat felsefesi olarak taşeronlaşmaya her zaman karşı olduğunu belirten Başkan Aziz Kocaoğlu, “Her zaman önce insan diyen bir felsefenin mensubu oldum. Ve bu görüşümü, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı olarak hayata geçirmenin hazzını yaşıyorum” dedi. Taşeronlaşmaya karşı olduğunu her platformda dile getirdiğini hatırlatan Başkan Kocaoğlu şöyle konuştu:

“Emeğin değerinin başkalarınca kötü kullanıldığının, istismar edildiğinin bilinciyle taşeronlaşmaya karşı olduğumuzu, her fırsatta dile getirdim. Bunu tümüyle ortadan kaldırmanın da 3 ayağı var: Birincisi İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin iradesi, ikincisi sendikaların bu konuda kapı aralaması ve son olarak da işçimizin çalışıp üretip bize yani kurumuna sahip çıkmasıdır. Esas mesele, taşeronun payının işçiye verilmesi, onların da örgütlü olmasıdır. Bunu elbirliği ile yapmak zorundayız. ‘Onun maaşı niye daha fazla, benim maaşım niye böyle’ tartışmalarına girdiğimiz zaman taşeronlaşma bitmez. Başarmak için her kesimden destek bekliyoruz”.

Laf dolaştırmayı değil ama ekonomiyi iyi bilirim.

Yaşanan küresel finansal krize de değinen Başkan Aziz Kocaoğlu, “Çalışmak, üretmek zorundayız. Toplum olarak emeğimizin karşılığını az alsak bile üretmeden, çalışmadan düze çıkamayız. Türkiye Cumhuriyeti kendi kendine yetecek, kendi kendinin kalkınmasını sağlayabilecek bir ülke. Bunun tek yolu da üretim ve çalışmaktan geçiyor. Ben laf dolaştırmayı bilmem ama ekonomiden iyi anlarım” dedi.

Sözleşme imza törenine katılan Türk-İş Bölge Başkanı Mustafa Kundakçı ise İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hizmetlerinden ve imzalanan toplu iş sözleşmesinden memnun olduğunu belirterek “Belediyede örgütsüz kesim kalmadı gibi. Bu mutlu sonu bize yaşattıkları için teşekkür ediyorum” dedi.

Türkiye Denizciler Sendikası Genel Başkanı Turhan Uzun, “Bu imzalanan sözleşme ile kavuştuğumuz haklardan toplumumuzun büyük bir bölümü yoksun. Böyle bir dönemde elde ettiğimiz hak ve güvencelerin değeri ölçülemez. Kavuştuğumuz haklara layık olmak için var gücümüzle çalışmak, bize sağlanan hakların karşılığını çalışarak vermek zorundayız” dedi.


Kaynak: http://www.denizhaber.com/index.php?sayfa=habgst& ...mp;links=1

Not: İzmir deniz ulaşımı hakkında yeni bilgiler bekliyoruz.


doqu
11 yıl önce - Cum 24 Ekm 2008, 22:54

İyi güzel de .....
yeni gelecek vapurlara ne oldu ? Hani İTÜ ye projelendirilmişti.
İki kez ihale edildi. Ama giren olmadı.
Ne olacak ?



doqu
11 yıl önce - Cmt 15 Ksm 2008, 17:10
Deniz ulaşımı neden zayıf?


Alıntı:
Deniz ulaşımı neden zayıf?
Sadece Bostanlı, Konak, Alsancak, Pasaport ve Göztepe arasına sıkışıp kalan deniz ulaşımının İzmir için çok yetersiz olduğu yine oldukça ciddi bir toplantıda ifade edildi. 15 milletvekilinden oluşan TBMM Çevre Komisyonu’nun İzmir’de yaptığı toplantıda deniz ulaşımının yetersizliğine dikkat çekildi.
........
Urla, Seferihisar, Gümüldür, Balıklıova’dan her sabah İzmir’e gelen binlerce kişi Üçkuyularda sıkışıp kalıyor. Otobüs ve dolmuşlarda balık istifi, kan ter içinde eziyet çeken İzmirliler püfür püfür vapur keyfi yapmak yerine denizi sadece seyretmekle yetiniyor.
İzmir’i yönetenlerin bu konuda çok başarılı olduğu söylenemez. Yani Güzelbahçe, Narlıdere ve Balçova’ya klimalı otobüs koymakla (hiç yoktan iyidir) sorun çözülmüyor. Diğer taraftan Güzelbahçe İskelesi’nin yolcu yokluğundan iptal edilmesini de anlamak mümkün değil. Bu işte bir yanlışlık var. Ya insanlar otobüslerde işkence çekmekten mutlu oluyor ya da bu iş iyi organize edilemiyor.
............
Artık İzmir denizle barışmalı ve denizin nimetlerinden yeterince faydalanmayı öğrenmeli. Bunun ilk adımı da İzmir Körfezi’ndeki iskelelerin sayısının artırılması olabilir. Martılarla birlikte sabah yolculuğu yapıp, gün batımında çay keyfi yaparak eve gitmenin keyfini yaşayanların bir daha bu zevkten mahrum kalacağını sanmıyorum. O yüzden haydi vapurlara.
http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=k ...aziID=9936


Belediye, seçime kadar göstermelikde olsa bir şeyler yapmayacak mı ?
Deniz ulaşımında bir gelişme yok. Hatta geçen senelere göre yolcu kaybı yaşanmış.


Burak Tuna
11 yıl önce - Pzr 16 Ksm 2008, 03:25

Alıntı:
Belediye, seçime kadar göstermelikde olsa bir şeyler yapmayacak mı ?
Deniz ulaşımında bir gelişme yok. Hatta geçen senelere göre yolcu kaybı yaşanmış


Geçen senelere göre yolcu kaybının yaşanması çok normal. İki sene önce bazı sabahlar bindiğim Konaktan saat 9,10 da kalkan Bostanlı vapuru normalde 9,25 de bostanlıda olması gerekirken , Bostanlı iskeledeki vapur 9,30 da kalktığı için iskeleye 9,35 gibi yanaşıyodu. Yani 10 dakika bir zaman kaybı yaşanıyodu. Bostanlıya geç indiğiniz için 9,30 otobüsleride kaçıyordu.Diğer otobüslerde saat 10 da olduğu için toplam zaman kaybı 35 dk civarı oluyordu. Geçenlerde yine aynı saate o vapura bindim tesadüfen gördüm ki hala aynı sorun devam ediyor..

Aslında bunu çözümü çok zor değil. Tam o saate deniz otobüslerinden koysalar yada Bostanlı iskeleyede aynı anda iki tane vapurun yanaşabilceği şekilde ayarlasalar (ki çok rahat iki tane vapur yanaşabilir) her sabah o vapuru kullanan insanlarda 35 dakikalık bir zaman kaybı yaşamazlar.Tamam hadi diyelimki bunlar yapmadın bari Konaktan vapuru 9,15 yada 9,20 gibi kaldır da geç gelen insanlarda yararlansın. Denizin ortasında 10 dakika bekliceğine iskelede bekleyip yolcu alsın. Ama yöneticiklerimizde nerde bu kadar ince düşünce. İki senedir (belkide dahada uzundur) bu ufak sıkıntıyı bile çözemessen yolcu kaybı yaşamanda çok normalidr.


tolga24
11 yıl önce - Pzr 16 Ksm 2008, 08:48

İzmir'de deniz ulaşımı gerçekten de "şöyle bir deniz havası almak için" kullanılır olmaya başladı. Eskiden vapurlar daha dolu oluyordu. Geçenlerde Göztepe-Alsancak seferine bindim ilk defa. Hiç işim olmadığı halde sırf onun için Göztepe'ye gidip vapur bekledim ama koca gemide ben ve arkadaşımdan başka toplasan 8-10 kişi vardı. Üstelik insanlar vapur saatinde durakta 169 bekliyordu. Tamam belki hepsi Alsancak'a gitmiyordur ama eminim aralarında Alsncak'a giden pek çok kişi vardır. Bir şekilde deniz ulaşımı özendirilmeli İzmir'de.



Mete_izm

11 yıl önce - Pzr 16 Ksm 2008, 09:01

Tolga Bey'e maalesef katılmamak elde değil. Aynı hatta, akşam dönüşleri de çok farklı değil. Ama arka arkaya 3 tane geçen 169lar bile ağzına kadar dolu geçebiliyor. Tüm yolcuları da deniz tutmuyordur herhalde

Bence daha iyi bir tanıtım yapılması lazım. Millet iskeleyi her gün görüp de burada ne yapıldığını bilmiyor olamaz. Vapurla ulaşımın fiyatı daha da düşük, daha çabuk, stressiz ve çok daha keyifli olması da cabası. Mevcut hatlar verimli kullanılmalı ki, yeni vapurlar alınıp Urla'ya, Foça'ya kadar yazları seferler konulabilsin. Boş giden bir otobüsün maliyeti ile, vapurunki bir değil. Bu yüzden yeni seferler konulmasını bırakın er ya da geç bu güzelim yolculuk imkanı ortadan kaldırılabilir. Vapur seferlerinin sadece Konak-Karşıyaka-Alsancak-Bostanlı arasında sınırlı kalıp, körfezin güney aksına girmemesi oldukça kötü olur. Ama gel ki, Konak'a ve Alsancak'a yolcu bolluğundan sabah ve akşamları ekspres otobüs seferleri bile yetişmezken, vapurda 3-5 kişinin yolculuk yapması biraz anlamsız oluyor. Boş vapurda yolculuk daha keyifli olsa da ileri vadede düşününce mutlaka kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü ileride bu seferlerin kaldırılması bile işten değil.

Haydi İzmir, körfezle daha barışık olalım


doqu
11 yıl önce - Sal 18 Ksm 2008, 14:41

Alıntı:
Denizle barıştık mı?
Herkes barıştığımızı söylüyor. Özellikle de Büyükşehir Belediyesi.

Ulaşımda entegrasyon projesi kapsamında önem verilen deniz ulaşımında İzmirlilerin, Körfez’den daha fazla yararlandığını anlatıp duruyor belediye yetkilileri.
Ama rakamlar hiç öyle söylemiyor.

Üstelik o rakamlar Belediye’nin faaliyet raporunda yer alıyor.

Bakın…
2001 yılında Körfez’deki deniz taşımacılığından yılda 15 milyon 314 bin İzmirli yararlanmış.

2003 yılında gemileri kullanan sayısı 15 milyon 500 bine çıkmış.
2007’ye gelindiğinde bu rakam 14 milyon 659 bin kişiye inmiş.
Deniz taşımacılığın son 4 yılda yaklaşık 1 milyon yolcu kaybetmiş.
Kentin nüfusu 6 yılda yüzde 30 artarken, deniz ulaşımında kaybedilen yolcu oranın yüzde 7 olması nasıl bir barıştır ki!
.........
Türkiye’de deniz ulaşımı yapan iki belediye vardır.
Biri İzmir, diğeri İstanbul…
Kıyaslama yapmak doğru mudur bilmiyorum ama İDO’nun değeri milyar dolarla ölçülüyor. Bırakın zararı milyon dolar kar ediyor.
Taşıdığı yolcu sayısı bizim taşıdığımızın neredeyse 10 katı.
Biz yolcu kaybediyoruz İDO yolcu kazanıyor.
http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=k ...aziID=6811


Süha
11 yıl önce - Pzr 23 Ksm 2008, 00:39

İZMİR'DE VAPUR SEFERLERİ İPTAL

Alıntı:


Şiddetli lodos nedeniyle Bostanlı bağlantılı vapur seferleri iptal edildi.

İzmir'de sabah saatlerinden bu yana ara ara etkisi gösteren lodos nedeniyle Bostanlı bağlantılı vapur seferlerinin iptal edildiği bildirildi.

AA muhabirinin Belediye yetkililerinden aldığı bilgiye göre, vapurlar lodos nedeniyle Bostanlı iskelesine yanaşamayınca, 18.05 itibarıyla Bostanlı vapur seferleri iptal edildi.

Bu arada, saat 18.30 itibarıyla Üçkuyular-Bostanlı arasında çalışan arabalı vapur seferlerinin de iptal edildiği kaydedildi.


Kaynak: http://www.haberturk.com/haber.asp?id=110389& ...2008/11/22


doqu
11 yıl önce - Prş 04 Arl 2008, 22:16

Alıntı:
Erkin Usman, Yeni Asır

Sigara cezaları nasıl ödenecek?
Gecenin bir vakti.
Vapur Konak'tan Bodstanlı'ya doğru yol alıyordu.
Vapurun, her tarafı açık üst kısmında rüzgar püfür püfürdü.
Üç-beş yolcu vardı.
İçlerinden beyaz elbiseli ve biraz da yaşlıca olanı sigarasını yaktı ve fütürsuzca tüttürmeye başladı.
Bu sırada çaycı geldi.
Bir sade kahve söyledi ama; çaycı:
"Abi..." dedi. "Sigara yasağı var."
"Yasağı dinlemezsem ne olur?"
"Cezası var..."
Çaycı çekip gitti, iki dakika sonra bir görevli geldi.
"Cezayı sana mı vereceğim..."
"Verirsen iyi olur..."
"Ne kadar?"
"Altmışiki lira..."
"Makbuz verecek misin?
"Yok ki..."
"Hadi öyleyse güle güle..."
* * *
Üç dakika sonra vapurun kaptan köşkünden bir genç daha damladı.
Yolcu sigarasını tüttürmeye devam ediyordu.
Görevliye sordu:
"Sigara içiyorum, Bunun cezası ne?"
Delikanlı sakindi.
"Abi..."dedi. " Sen yasağı dinle, gerisini boş ver."
"Cezamı ödemek istiyorum..."
Görevli devam etti:
"Bana verin..."
"Makbuz verecek misin?"
"Yok ki..."
Sigarasını tüttürmeye devam eden adam yine ayağa kalktı ve konuştu:
"Sana güvensizlik zannetme, ben bu yasanın şekline karşıyım."
Sonra durdu. Ufka baktı ve konuyu noktaladı:
"Sen kaptanına mı söyleyeceksin, bu işletmenin başındakilere mi? Kime söyleyeceksen söyle. Bu adamlar önce şu vapurun bacasından çıkan dumanları önlesinler. Bu dumanlar her çekilişte bir milyon sigaraya bedel..."
Vapur Bostanlıyı bulmuştu. Taraflar helallaşıp ayrıldı.
***
İnceledik, yasa "Cezaları yetkili kılınan kamu görevlileri, belediye zabıtaları, TAPDK ve RTÜK, belediye encümeni, mahalli mülki amir ceza verebilir"
diyor ama; bugüne kadar bir uygulamayı ne gördük, ne duyduk.

http://www.yeniasir.com.tr/yazarlar_arsiv_detay.p ...?yazid=917


Alıntı:
19 Mayıs 2008’te yürürlüğe giren kapalı alanlarda sigara yasağı, İzmir’de pratikte uygulanamadı. Yaklaşık 60 günlük yasak boyunca 4 milyona yakın nüfusu bulunan İzmir’de sadece 30 kişiye ceza yazılabildi. Ceza alanların büyük çoğunluğu yanlış adres bildirdiği için de tahsilat gerçekleştirilemedi. Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürü İlyas Ay, yasanın alt yapısı olmadığı için fazla ceza kesilmediğini ifade etti.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin zabıta ekipleri tarafından 30 kişiye kesilen cezaların hepsi vapurda uygulandı. Sigara yasağı kapsamında Büyükşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü tarafından oluşturulan 2 kişilik ekip sürekli vapurlarda Konak-Karşıyaka, Bostanlı-Üçkuyular hattı gibi tüm hatlarda yolcu gibi dolaşıyor. Zabıta ekiplerinin ceza kesmede zorluk çıkaran vatandaşların bazıları nüfus cüzdanını vermek istemezken bazıları ise dalgın olup sigara yasağını unuttuğunu belirtiyor. Ya da “canım çok sıkkın, unuttum, bu aralar çok dalgınım” gibi bahaneler öne sürüyorlar. Vapurda sigara içen vatandaşları engellemek isteyen kaptan ve vapur çalışanları ise, “içerim, yetkin varsa ceza kesersin” gibi cevaplarla karşı karşıya kalıyorlar.

Adres aldatmacası

Ancak, kesilen 62 YTL ceza parasından sadece 3 ya da 4 tanesi tahsil edilebildi. Yetkililer, ceza yiyen vatandaşların yanlış adres verdiklerini ve bu yüzden para tahsili yapılamadığını belirttiler. Verilen adreslerde ya hiç ev bulunmuyor ya da başka kişiler oturuyor. Ancak, kişilerin yerleşim yerlerine göre nüfus bilgilerinin güncel olarak tutulduğu, nüfus hareketlerinin her an izlenebildiği adrese dayalı nüfus kayıt sistemini yaklaşık 1 ay sonra zabıtalar da kullanabilecek. O zaman yanlış adres veren herkesin T.C kimlik numarası ile oturduğu adresler belirlenebilecek.

Emniyette ceza yok

Kapalı yerlerde sigara içme cezasını uygulama yetkisi kolluk kuvvetleri, belediye zabıtaları, TAPDK, RTÜK, belediye encümeni, mahalli mülki amirlerde bulunmasına karşılık, İzmir’de emniyet güçleri, jandarma ve ilçe belediyelerin zabıta ekipleri ise bugüne kadar hiç ceza kesmedi. İlçe belediyesi zabıtaları ve emniyet güçleri bu konuda ayrıntılı bir açıklama yapmaktan ise kaçındı.

http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=g ...2008-07-20


Alıntı:
Kaptanlar ceza kesemez
Bostanlı-Konak vapurunun kaptanı Zafer Evyapan ise vapurda sigara içenlere ceza kesmenin zabıtaların yetkisinde olduğunu kaydederek, “Zabıta olmadığı zaman bizim ceza kesme yetkimiz yok. Kaçak içenler oluyor. Görürsek elbette uyarıyoruz ama başka bir işlem yapamıyoruz” diye konuştu.

http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=s ...2008-02-09


doqu
11 yıl önce - Pts 12 Oca 2009, 02:34

Alıntı:
İzmirliler Derneği de deniz ulaşımı istiyor

12 Ocak 2009

Yenigün Gazetesi’nin 2009 yılı için görüştüğü İzmir valisi Mustafa Cahit Kıraç’ın İzmir’de var olan ve gittikçe büyük sorun haline gelen trafiğin çözümü için acilen deniz taşımacılığa başlanması gerektiği yönündeki açıklamasına destek geldi. İzmirliler Derneği Genel Başkanı Turgay Yokuş, kentin her gün biraz daha büyüdüğü, yerleşim alanlarının büyümesiyle kentte de sorunlar yumağı haline gelen ulaşım sorunun çözülmesi için deniz taşımacılığının başlatılması gerektiğine dikkat çekti.Yokuş, İzmir’in trafik sorununun çözümü için, Büyükşehir Belediyesi’nin elinden geleni yaptığını, yeni otobüsler aldığını fakat kentin ulaşım sorununu ve trafiği çözecek olan deniz taşımacılığının başlatılamamasını eleştirdi. Yokuş ayrıca 3 yıl önce de deniz ulaşımı arttırılması gerektiği yönünde belediye ile kaygılarını paylaştığını bu konuda bir dosya teslim ettiklerini fakat bir çalışma yapılmadığını hatırlattı.
http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=g ...;nID=50140




sayfa 2
« önceki   123 ... 159160161   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege