Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 19:46
İstanbul'da Üstdüzey Katılımıyla "Ulaşım Zirvesi" Yapıldı



İstanbul'da Cuma Günü "Ulaşım Zirvesi" Yapılacak

Alıntı:
İstanbul'un trafik sorununa çözüm bulmak amacıyla Ulaştırma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, 8 Aralık Cuma günü toplantı yapacak.

Toplantıya ilişkin basın mensuplarının sorularını yanıtlayan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, kentin kendi kaynakları ile metroyu çözmesinin mümkün olmadığını söyledi.

Atina Metrosu'nu Avrupa Birliği'nin yaptırdığını, İstanbul'un kendi bütçesinden metroyu yapabilmesinin çok uzun yıllar alacağını vurgulayan Topbaş, şunları kaydetti: ''İstanbul'un bu taleplerini değerlendirmek ve ilgili bakanlarla müştereken, onların da sorumluluk alanında İstanbul'a biraz daha fazla eğilmelerini ve bize de destek olmaları arzusuyla Cuma günü bu toplantı yapılacak. Benim özellikle talebim şu olacak. Ulaştırma Bakanlığımızdan, 'Metroları size verelim. İstanbul'un metrosunu siz çözün' diyeceğim. Gişelerin ötelenmesini, trafiğin yönetim ve denetimini isteyeceğim.''

Topbaş, şu anda büyükşehir belediyesi ekiplerinin Londra ve Almanya'da trafikle ilgili çalışmaları yerinde incelediklerini anlattı.

İstanbul'da Bağdat ve Vatan caddelerinde kameralar aracılığıyla trafik denetimi yapıldığını, bu yetkinin kendilerine verilmesini arzu ettiklerini ifade eden Topbaş, İstanbul Emniyet Müdürlüğü trafik ekiplerinin yetersiz olduğunu, kentin nüfusu ile orantılı trafik görevlisi bulunmadığını belirtti.

Topbaş, IMF'nin kamuda yeni kadro alınmasına izin vermediğine işaret ederek, bu nedenle İstanbul'da farklı yöntemlerle bu sorunu çözebileceklerini söyledi. Topbaş, bunların yanı sıra ulaşım sorunu ile ilgili başka nelerin yapılabileceğinin de toplantıda tartışılacağını bildirdi.

Topbaş, ''Hangi metro hatlarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılmasının istendiği'' yönündeki bir soru üzerine de şu karşılığı verdi:

''Mevcut bütün metro hatlarını vermek istiyoruz. Arzu ederlerse, çalışır durumdaki metroyu da verebiliriz. İnşaatı devam eden ve İstanbul'a 500 kilometre metro yapmak için projelendirdiğimiz ne kadar metro hattı varsa, doğrusu devletin bunun alıp yapmasıdır. Çünkü bize borçlanma yetkisi vermiyor. Bizim bunu kendi kaynaklarımızla yapma imkanımız yok. Bunun bir şekliyle çözümlenmesi lazım.''

(Kaynak: Sabah-web)

Yani, yeni yapılması plânlanan metro hatlarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleştirilmesi, gündemin ilk maddesi olacak anlaşılan... Ulaştırma Bakanlığı'na da devredilese, neticede yine Anıtlar Kurulu'ndan kaynaklanan duraklamalar, iptaller aynen devam edecek. Değişen tek şey, kaynağın Bakanlık tarafından bulunması olacak. Pekiyi, Bakanlık meselelere Belediye kadar yakın ve yetkin olabilecek mi?

Akın KURTOĞLU


Burç

12 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 19:52

Demek metro konusunda eli kolu bağlı oldukları için metrobüs projesini uygulamak zorunda kaldılar.
Metro için yeterli kaynak yok, borçlanmaya da izin verilmiyor. Nasıl yapılsın?


Faruk

12 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 20:42

şimdi anlaşılıyor neden Taksim-Yenikapı metrosunu ve 600 m lik Aksaray-Yenikapı hafif metroyu
bir türlü bitiremediklerini.Inşallah aralarinda anlaşirlar ve bu projeleri bir an hayata geçirirler.
Tek bir sorunumuz kaldi Istanbul'da oda : ulaşim



recai metilli

12 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 21:28

Bence, bu projelerin hayata geçrilmesi ve devam edenlerin de süratle bitirilmesinin  merkezi yönetime devredilmesi isabetli olur. Çünkü İstanbuldan dünya kadar vergi toplayacaksın ve İstanbul'a karşılığını vermeyeceksin. Bu olmaz. Kaldı ki, seneye de seçimler var İstanbul oylarını toplamak da buradan geçiyor. Hayırlısı olun.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 22:08

Kaldı ki, raylı sistem hatları nereden geçerse, oraları ihya etmekte... Rant bölgeleri haline getirmekte...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 20:11

"ULAŞIM ZİRVESİ" BUGÜN SAAT 16:00'DA...

Alıntı:
İstanbul’un ulaşım ve trafik sorunu bugün saat 16.00’da Ceylan İntercontinental Otel’de düzenlenecek “Ulaşım Zirvesi”nde masaya yatırılacak. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın ev sahipliği yapacağı toplantıya İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, İstanbul Valisi Muammer Güler, İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah ile kurumların trafikle ilgili üst düzey yetkilileri katılacak.

İstanbul’un trafik sorununa çözüm üretmek için bugün yapılacak toplantıda gişelerin ötelenmesi, metro yapım ve işletmesinin Ulaştırma Bakanlığı’na devredilmesi, trafik yönetim ve denetiminin Büyükşehir Belediyesi’ni devri, okullarda ders saatlerinin mesai saatlerinden ayrıştırılması konuları ele alınacak. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mesut Pektaş, Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan, Ulaşım Daire Başkanı Muzaffer Hacımustafaoğlu ile trafik ve ulaşımla ilgili birimlerinin Bürokratları da toplantıda hazır bulunacak.

(Kaynak: İBB-web)

Akın KURTOĞLU


salihkumbar

12 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 21:36

Toplantının sonuçlarıyla ilgili çok fazla bilgi edinemedim ama TRT1 Haberlerinde İçişleri Bakanı Abdulkadir AKSU bir basın toplantısı yaptığı haberi verildi.Son bölümüne yetiştim. Haberin alt yazısından anladığım kadarıyla Bazı konu başlıkları belirlendi ve bu konularla ilgili Yetkililerden ve akademisyenlerin müşterek çalışacağı ALT KOMİSYONLAR'ın kurulmasına karar verildi.

Bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen.

Salih KUMBAR



salihkumbar

12 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 22:23

İstanbul'daki Ulaşım Zirvesi sona erdi


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, kentin ulaşım sorununun çözümü amacıyla düzenlenen toplantıda bazı önerilerde bulundu.
       

Topbaş, Ceylan Intercontinental Oteli'ndeki toplantıda yaptığı sunumda, yasal düzenlemeler ve finans konusunda öneri ve taleplerini dile getirdi.

Karayolları Trafik Kanunu'nda değişiklik yapılarak, trafik denetiminin Büyükşehir Belediyesine devrini isteyen Topbaş, hasarlı trafik kazalarında rapor gereğinin kaldırılması talebinde bulundu. Kamu İhale Kanunu'nda değişiklik yapılarak, ulaşım yatırımlarının kapsam dışı tutulmasını isteyen Topbaş, yap-işlet-devret modelinin kolaylaştırılması ve Belediye Gelirleri Kanunu'nun çıkartılmasını talep etti.

Ulaşımın acele kamulaştırma kapsamına alınması gerektiğini de kaydeden Topbaş, bunun yanı sıra Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun çıkarılması, ulaşımda tek idareli yapıya geçilmesi ve Büyükşehir Belediyesine değer artışı payı (altyapı hizmeti ve imar karşılığı) alabilme hakkı verilmesini istedi.

Topbaş, ayrıca toplu ulaşım araçlarında akaryakıt, vergi ve SSK indirimi, genel bütçeye de raylı sistemlerin yapımı ve kamulaştırma bedelleri için ödenek konması ve toplu ulaşım araçlarından ücretsiz istifade eden merkezi idare birim personelinin ücretlerinin ilgili idarelerce karşılanması önerilerinde bulundu.

Finansman konusunda da metro yatırımlarının merkezi hükümet tarafından yapılması talebini dile getiren Topbaş, ayrıca İstanbul'da toplanan genel bütçe vergi gelirlerindeki Büyükşehir Belediyesi payının en az yüzde 6'ya çıkarılması ve Belediye Gelirleri Kanunu çıkartılarak, belediyeye gelir artırıcı imkan sağlanmasını istedi.

Büyükşehir Belediyesinin borçlanma sınırının artırılması ve yatırımlarının DPT yatırım programına alınmasında kolaylık sağlanması talebinde de bulunan Topbaş, ayrıca TEM gişelerinin Anadolu yakasında Gebze, Avrupa yakasında da Silivri'ye ötelenmesi önerisini dile getirdi. Topbaş, ayrıca okullar, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarında esnek mesai uygulamasına geçilmesi ve Avrupa ile Anadolu yakalarında farklı mesai saati uygulanması talebinde bulundu.

-SORULARI YANITLADI-

Toplantı çıkışında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Topbaş, kentteki trafik sorununun çözümü için daha önce dile getirdikleri önerileri toplantıda tekrarladığını ifade etti. Toplantıya katılan İstanbul Valisi ve İl Jandarma Komutanı'nın birer sunum yaptığını dile getiren Topbaş, kendisinin de uzunca, detaylı bir sunum gerçekleştirdiğini bildirdi.

Topbaş, ''Detaya girmiyorum. Biz taleplerimizi yaptık, çok farklı taleplerimiz oldu. Bütün talepler dinlendi. Bu talepler oluşturulan alt komisyon tarafından çakıştırılacak ve bunların içinde birinci öncelikli olanlar hemen kısa vadede uygulanacak'' diye konuştu.

Orta ve uzun vadeli tekliflerin de değerlendirileceğini kaydeden Topbaş, ''Taleplerimiz güzeldi, inşallah bir neticeye ulaşırız'' dedi. Topbaş, kısa vadede hayata geçirilecek teklifler arasında okul çıkış ve mesai çıkış saatlerinin değiştirilmesinin bulunduğunu söyledi. Bir sonraki toplantı tarihinin de alt komisyonun çalışması sonucu belirleneceğini ifade eden Topbaş, toplantının, İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu'nun davetiyle yapılacağını sözlerine ekledi.

AA


http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=203897


Salih KUMBAR


salihkumbar

12 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 22:34

Kim Ne Önerdi?


BAKANIN ÖNERİSİ

İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu ise İstanbul'un trafik sorununa köklü çözüm bulunabilmesi için ilgili bakanlık ve kurumların koordinasyon, destek ve yardımlarına ihtiyaç olduğunu belirterek, ''Alınacak kararların eş zamanlı ve koordinasyon içerisinde gecikmeksizin hayata geçirilmesi gereklidir'' dedi.

    Ceylan Intercontinental Otelindeki toplantının açılışında konuşan Bakan
Aksu, 27 Kasım 2006 tarihli Bakanlar Kurulu toplantısında, trafik yoğunluğunun en fazla yaşandığı il olan İstanbul'da mesai saatleri de dahil olmak üzere trafik
sorununun çok yönlü olarak kısa, orta ve uzun vadeli çözümü konusunda alınacak karar ve önlemleri görüşmek üzere, bakanlığı koordinatörlüğünde, ilgili bakanlıkların katılımıyla bir komisyon oluşturulduğunu hatırlattı.
   
Komisyona, Vali, Büyükşehir Belediye Başkanı ve trafikle ilgili birimlerin
de dahil edildiğini belirten Aksu, komisyonun ön toplantısını 30 Kasım'da
İçişleri Bakanlığında gerçekleştirdiğini ve burada da esas toplantısını
yapacağını söyledi.
   
SAĞLIKSIZ VE KONTROLSÜZ BÜYÜME
   
    Bakan Aksu, İstanbul'un özellikle 1980'li yıllardan sonra hızlı nüfus artışı
ve beraberinde plansız gelişim sonucu sağlıksız ve kontrolsüz bir büyümeye maruz kaldığını ifade ederek, oluşan düzensiz iskan alanları ve sosyal donatı alan eksikliği sonucu ulaşım ve trafik sorunlarının meydana geldiğini kaydetti.
   
Hükümetleri döneminde çıkarılan Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile bütün
İstanbul mülki sınırlarının belediye sınırı olarak kabul edildiğini belirten
Aksu, ayrıca aynı yasa kapsamında il trafik komisyonlarının bütün görev ve
yetkilerinin de büyükşehirlerde büyükşehir belediyesi bünyesinde kurulan ulaşım koordinasyon merkezlerine, diğer illerde ise il belediyelerine bırakıldığını kaydetti.

    Bakan Aksu, bu çerçevede İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından önemli
çalışmalar başlatıldığını ifade ederek, sürdürülebilir, çok merkezli şehir
planlarının oluşturulması, cazip ve kullanım kapasitesi yüksek toplu taşıma
sisteminin kurulması, ulaşım altyapılarının, özellikle yol, kavşak ve otopark
kapasitelerinin artırılması, geçerli bir trafik yönetim ve denetim sisteminin
kurulması çalışmalarının yapılmakta olduğunu dile getirdi.

    Kontrolsüz ve düzensiz nüfus artışının önlenmesi çalışmalarının da hızla
devam ettiğini kaydeden Aksu, ayrıca tüm İstanbul ilini kapsayacak şekilde planlı bir gelişim stratejisi üzerinde çalışmalar yapıldığını anlattı.
    Aksu, Büyükşehir Belediyesinin şehir planlama ve ulaşım master planı
çalışmalarına da başlayarak, bunu 2 yıl içerisinde bitirmeyi hedeflediğini
söyledi.
   
RAYLI TOPLU TAŞIMACILIK
   
    Bakan Aksu, ulaşımda büyük kolaylık getirecek raylı toplu taşımacılığı
artırmak amacıyla mevcut 53 kilometrelik raylı sisteme ek olarak 72 kilometresi
Büyükşehir Belediyesi, 14 kilometresi de Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları Genel Müdürlüğünce olmak üzere toplam 86 kilometrelik raylı sistem çalışmalarının da devam ettiğini bildirdi.

    Aksu, şunları kaydetti:
    ''Tüm bu çalışmaların omurgasını teşkil eden Marmaray Projesi çalışmaları da hızla devam ediyor. Dünyanın tüm şehirlerinde kent içi ulaşımda sorunlar
yaşanmaktadır. Bugün New York'a gidin, Londra'ya, Berlin'e gidin, büyük kentlerin hepsinde şehir içi trafikte ve ulaşımda sorunlar yaşanmaktadır. Önemli olan, bu ulaşım ve trafik sorunlarını çözmek, daha doğrusu sorunu azaltmak için hem merkezi yönetimin, hem de yerel yönetimlerin bu konuda gayret göstermesidir.''

    İstanbul'daki nüfus yoğunluğuna işaret eden Aksu, nüfus artış hızı yüzde 3.5
olan İstanbul'a her yıl iç göçten 400 bin yeni nüfus eklendiğini, İstanbul'un
nüfus açısından dünyanın 9. büyük şehri olduğunu bildirdi.
   
Kentte ayrıca her gün ortalama 450 aracın trafiğe katıldığını, bunun da
yılda yaklaşık 120 bin araç ettiğini belirten Aksu, motorlu araçların bu seviyede
hızla artması karşısında yeni yolların, kavşakların yapılması gerektiğini, bu
gerçekten hareketle Büyükşehir Belediyesinin önemli altyapı hamlesi başlattığını ifade etti.

    Aksu, İstanbul genelinde yaklaşık 300 civarında yol ve kavşak çalışmasına
başlandığını, bunlardan 2004 yılından bugüne kadar 103 yol ve kavşağın
tamamlandığını, 67'sinin inşaatının devam ettiğini, 36'sının ihalesinin
yapıldığını, 49'unun uygulama projesine devam edildiğini ve 21'inin de plan
aşamasında olduğunu bildirdi.
   
KOORDİNASYONUN ÖNEMİ
   
    Bakan Aksu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    ''İstanbul'un trafik sorunu konusunda oluşturulan komisyonun kuruluşu,
Büyükşehir Belediyesinin kentin ulaşım ve trafik sorununun çözümünde yetersiz kalışından kaynaklanmıyor. Büyükşehir Belediyemiz, kentin trafik ve ulaşım sorununun çözümü noktasında olağanüstü gayret göstermektedir. Şunu dikkatinize sunuyorum; 1918 sayılı Karayolları Trafik Kanununda, trafik konusunda 8 bakanlık ve 4 müsteşarlık-genel müdürlüğe direkt olarak görev ve yetki verildiği de bilinen bir gerçektir. Yani ulaşım ve trafik sorununun çözümü noktasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi dışında değişik aktörler vardır. Dolayısıyla İstanbul ilimizin trafik sorunlarına köklü çözüm bulunabilmesi için bütün bu bakanlık ve kurumların koordinasyon, destek ve yardımlarına ihtiyaç olduğu açıktır. Örneğin deniz ve demir yolu ulaşımında Ulaştırma Bakanlığı, otobanlar, köprüler ve gişeler konusunda Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, trafik denetiminde İçişleri Bakanlığı gibi... Bu nedenledir ki Büyükşehir Belediyemiz, aldığı kararları uygulamaya koyarken diğer kurumların ciddi karar ve yardımlarına ihtiyaç duyabilmektedir. Bu nedenle Bakanlar Kurulunun, koordinatörlüğümde oluşturduğu komisyon çalışmalarının bu yönüyle değerlendirilmesi ve önceden alınan ve bundan sonra alınacak kararların tüm ilgili bakanlık ve kurumlarca eş zamanlı ve koordinasyon içerisinde gecikmeksizin hayata geçirilmesi gereklidir.''

    Bakan Aksu, İstanbul başta olmak üzere ülkenin sorunlarının çözümü konusunda tüm gayretlerini Hükümet ve ilgili bakanlar olarak yerel yönetimlerle birlikte sürdürdüklerini ve sürdürmeye devam edeceklerini ifade etti.
    Aksu, ''Oluşan sıkıntıları minimize etmek için her türlü tedbiri alıyoruz ve
bu sorunların da en kısa sürede üstesinden geleceğimizi ümit ediyorum'' diye
konuştu.

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=8497&ca ...2006/12/08

Salih KUMBAR


Mücahid

12 yıl önce - Cum 08 Arl 2006, 22:54

Kanal d haberin iddiasına göre zirvede şu önerilerde bulunulacak;
1. Şehrin merkezi yerlerine araçla giriş paralı olsun
2. Trafik yoğunluğunun az olduğu saatlerde köprü geçişleri ucuzlatılsın, trafik yoğunluğunun çok olduğu saatlerde geçiş üzretleri 3 yada 4 kat artırılsın.
3. Maddi hasarlı kazalarda sürücüler kaza raporlarını kendileri tutabilsin.
4. Metro ve akbil ucuzlasın. Metro bulunan hatlarda otobüs-minibüs çalışmasın.

http://video.milliyet.com.tr/default.asp?kanal=1& ...08.12.2006



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM