Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
15 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 16:15
BUR » E1.08. 2007 Ulaşım Yatırımları




1-  DOĞU YAKIN ÇEVRE YOLU II.ETAP (OTOSANSİT BAĞLANTISI)
12 km’ lik bölümü tamamlanmış olan İmar planlarında 40 metre olarak belirlenen ve kentin kuzeyinde, 11 Eylül Bulvarı Samanlı Kavşağı – Otosansit Kavşağı arasında yapılacak olan 5 km’ lik yolun yatay ve düşey geometri çalışmaları tamamlanarak inşaat çalışmalarına başlanmıştır.
Kent içerisinde oluşan uzun mesafeli yolculuk taleplerini karşılayarak Yüksek İhtisas Kavşağı – Otosansit kavşağı arasındaki trafik yükünü büyük ölçüde rahatlatması planlanmaktadır. İnşaat çalışmaları Fen İşleri Daire Başkanlığı koordinasyonunda sürdürülmekte olup, çalışmaların 2006 yılı sonunda bitirilmesi ve yolun hizmete açılması hedeflenmektedir.



2- EĞİTİM CADDESİ-GÜLLÜK-ORTABAĞLAR YOLU
Bursa-Ankara yolunun paralelinde Eğitim Caddesi-Güllük-Ortabağlar-Otosansit arasında alternatif olarak yapılması düşünülen yol 30 metre genişliğinde olup, 2.5 Km’ dir. Kamulaştırma çalışmaları devam etmekte olup, yol güzergahında Kaplıkaya deresi üzerindeki köprü 2006 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır.



3-ATA BULVARI
Kentin Batısında bulunan İzmir Yolu Çalı Kavşağı ile Mudanya Yolu Filament Kavşağını birbirine bağlayan 3.5 km uzunluğunda, 50 metre genişliğinde İmar Yoludur. Yatay ve Düşey geometrik projelendirme çalışmaları ile kamulaştırma çalışmaları tamamlanmış olup, inşaat çalışmaları devam etmektedir. Çalı Kavşağından itibaren 1500 metrelik kısmı  trafiğe açık olan yoldaki çalışmaların 2006 yılı sonunda bitirilmesi ve hizmete açılması hedeflenmektedir.

4-OTOSANSİT KAVŞAĞI
Bursa - Ankara yolu üzerinde, direkt trafik akımının sinyalizasyon sistemine girmeksizin , kesintisiz olarak sağlanacağı ve inşaat çalışmalarına 2006 yılı içerinde başlanan Doğu Yakın Çevre Yolunun bağlantı noktasında bulunan kavşak, bat – çık modeli şeklinde planlanmıştır , proje çalışmaları tamamlanmış olup , ihale aşamasına gelinmiştir.

5- KÜÇÜK SANAYİ KAVŞAĞI
Bursa – İzmir aksındaki trafiğin , Küçük Sanayi – Hipodrom aksındaki trafik ile kesişiminin ortadan kaldırılması amacıyla yonca modeli şeklinde planlanan kavşak, proje çalışmaları tamamlanmış olup ihale aşamasındadır. (Çalı Köprülü Kavşağı benzeri; Ana kol hemzemin K.sanayi – Hipodrom aksı batıyor)

6- GÖKDERE KAVŞAĞI ZAFER LUPU
Bursaray B etabı çalışmaları nedeniyle imkansız hale gelen ,Şehrin Doğu ve Ankara istikametinden kent merkezine dönüş imkanı sağlayacak ilave kol yapılması ihtiyacı duyulmuştur. Bu kapsamda proje çalışmaları tamamlanarak , kamulaştırma çalışmalarına başlanmıştır.

7- SARI CAMİ TÜP GEÇİŞİ
Bursaray B etabı çalışmaları nedeniyle geçiş imkanı ortadan kalkan kentin Kuzey – Güney aksında , küçük araçların geçişine imkan sağlamak üzere tüpgeçit şeklinde planlanarak , proje çalışmaları tamamlanmış , inşaat aşamasındadır.( Bursaray B Etabı kapsamında yapılacak)

8- ÇİÇEK CADDESİ
Teleferik ve Kaplıkaya bölgesini birbirine bağlayan, imar planlarında 20 metre genişliğinde, yaklaşık 2,5 km uzunluğunda olan Çiçek Caddesinde kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.

9- KENTSEL TRAFİK YÖNETİM PROJESİ
Bursa’ da kent içindeki tüm sinyalize kavşakların tek merkezden dinamik olarak trafik uyarmalı çalışmasını sağlayacak bir merkezin kurulması planlanmaktadır. Söz konusu projede ihale aşamasına gelinmiştir.

 

Kentsel Trafik Kontrol Merkezinin İşlevsel Özellikleri:

-Kavşaklar arası koordinasyon sağlanarak duraksamaların en aza indirilmesi

-Sık sık yapılması gereken trafik etütleri yapılmaksızın sinyal zamanlarının güncelleştirilmesi

-Sinyal arızalarının anında bildirilmesi ve istatistik tutulması

-Sahaya teknisyen gönderilmeksizin sinyal zamanlarının ayarlanabilmesi ve bazı basit arızaların giderilmesi

-Belirlenen güzergahlar boyunca VIP ya da acil hizmet araçlarının geçişine öncelik verilmesi

-Tıkanıklık olan bölgelerde, anında trafik sinyal programının otomatik olarak değiştirilmesi ve trafik akış miktarının denetlenmesi

-Çeşitli ışıklı uyarı levhaları yolu ile güzergah boyunca sıkışıklık olan bölgelerin veya kaza olan yerlerin sürücüye bildirilmesiyle gereksiz dolaşımın minimuma indirilmesi

-Tehlikeli kavşakların sürekli izlenerek kaza ve arıza istatistiklerinin tutulması

-Algılayıcı (dedektör) veya diğer uzaktan kumanda cihazlarından gelen uyarılara göre trafik sinyallerinin   -dinamik olarak değiştirilebilmesi

-Aktif HRS ve otobüs önceliği sağlanması

-Trafik sinyallerinin izlenmesi ve kontrolü

10-DENİZ ULAŞIMI (GÜZELYALI HIZLI FERBOT İSKELESİ)
Bursa Büyükşehir Belediyesi Tarafından Bursa – İstanbul Ulaşım Bağlantısının İyileştirilmesi İçin İDO İle Yapılan Görüşme Ve Değerlendirmelerin Sonucunda Güzelyalı’da
“ HIZLI FERİBOT İSKELESİ “Planlanarak inşaat çalışmalarına başlanmıştır.

-Proje Dahilinde Yanaşma Yerlerini Kullanacak

Gemi Boyları: 59,9m – 86,6m
Genişlikleri: 17,5m – 24,0m
Gemi Yolcu Kapasiteleri: 800 – 1.000 Kişi
Gemi Araç Kapasiteleri: 200 – 230 Araç Arasında Değişim Gösterecek Şekilde Tasarlanmıştır. 2006 yılı sonunda bitirilmesi düşünülmektedir.

Projenin Faydaları:

-Planlanan Proje İle 1 Seferin Süresi 1 Saat 15 Dakika Olup , Bursa – İstanbul Arası Toplam Ulaşım Süresi 2 Saate İnmiş Olacaktır.

-Yeni Yapılacak Uygulama İle İstanbul – Ege Bölgesi Arası Deniz Ulaşımını Kullanma Oranı Atacaktır.Deniz Ulaşımı Daha Ekonomik Olduğu İçin , Yolcular Daha Kısa Süre Ve Daha Az Maliyetle İstanbul Ve Ege Bölgesine Ulaşmış Olacaklardır.

-Güzelyalı Yolunda Mesafenin Kısa Olmasından Dolayı İklimsel Şartlardan Dolayı Kara Ulaşımında Sorun yaşanmamaktadır. Planlanan Projenin Ülke Ekonomisine Önemli Katkıları Olacaktır. Akaryakıt Sarfiyatı Ve Araçların Yıpranması Azalacak , Böylece Akaryakıt Ve Yedek Parça İçin Ödenecek Döviz Miktarında Düşüş Sağlanacaktır.

-İstanbul – Mudanya Arası Ulaşım Mesafesi Daha Az Bir Süreye İndirgenerek Ulaşım Daha Hızlı Ve Kolay Bir Şekilde Sağlanacaktır. Projenin Gerçekleştirilmesiyle Mevcut Karayolu Trafik Yükü Hafiflemiş Ve Ulaşımın Daha Seri Bir Şekilde Gerçekleştirilmesi Sağlanmış Olacaktır.Ayrıca Hızlı Feribotların Deniz Koşullarına Daha Dayanıklı Olmaları Sebebi İle Sefer İptali Sorunu Ortadan Kalkacaktır.

-Hızlı Feribot İskelesinin Yapımı İle Güney Marmara Bölgesinin İstanbul İle Bağlantısında Önemli Bir Kolaylık Sağlanmış Olacaktır.Ayrıca Bursa’nın Sanayi Sektöründeki Konumu Ve Sanayi Sektörümüzün Uluslar Arası Bağlantıları Da Dikkate Alındığında Yapılacak İskelenin Önemi Bir Kat Daha Artmaktadır.

Projesi Devam Eden Diğer Köprülü Kavşaklar

11-İzmir Yolu Alaaddinbey – Özlüce Köprülü Kavşağı

12-Nilüfer Deresi üzeri Soğanlı Botanik girişi ilave Köprü

13-Kurtuluş Caddesi  - Şehir Merkezine Dönüş ( Tüpgeçit)

14-Yeni Yalova Yolu Buttim Köprülü Kavşağı

15-Yeni Yalova Yolu Beşyol Köprülü Kavşağı

16-Yeni Yalova Yolu As Merkez – Pınar Caddesi Tüpgeçit

17-Mudanya Yolu Emek – Besaş Köprülü Kavşağı


Bursa Kentsel Trafik Yönetim Sistemi Proje Çalışmaları

Projenin amacı; Kent içindeki mevcut yol ve kavşakların  yüksek kapasitede kullanılması için, birbirlerinden bağımsız olarak çalışan sinyalize kavşakların bir merkezden yönetilerek merkezi trafik bilgisayar sistemine bağlanması ve akıllı trafik sistemleri ile donatılmasını kapsamaktadır.

Merkezi Trafik Kontrol Sistemleri, kent içi trafik problemini global anlamda değerlendirerek çözmek, ulaşımı hızlandırmak, oluşan arıza ve alarmları tek elden ve hızla tespit ederek müdahale edebilmek amacıyla kurulmaktadır. 7 gün 24 saat sürekli çalışacak bu sistem ile kent içi trafik tamamen kontrol altına alınacak ve ulaşımda gözle görülür bir ilerleme ve hız sağlanacaktır.

-Merkezi Bilgisayar Sistemine 75 adet kavşak  bağlanacak  ve akıllı trafik sistemleri  ile donatılacaktır,

-Mevcut 110 kavşağın sinyal üniteleri teknolojik gelişmelere uygun olarak ledli ve halojen ampullü olarak  değiştirilecektir,

-22 kavşak ve 44 en kesit noktasına 200 adet araç algılama ve sayım detektörleri konularak dinamik trafik yönetimi sağlanacaktır,

-Şehrin önemli meydan ve kavşaklarından 15 noktaya kamera sistemi kurularak, canlı trafik görüntüleri ile trafik ve yol durumu gözlenecektir,

-Şehrin 3 ana giriş noktası Değişken Mesaj Sistemi panoları konularak sürücüler bilgilendirilecek ve yönlendirme yapılacaktır.

-Cumhuriyet Meydanı (Heykel) kurulacak dev ekran ile şehir gündemi, hava ve yol bilgileri, belediye  hizmetleri gibi pek çok bilgi ve reklam halka aktarılacaktır.

-Dört ana arterde araçların hız tespiti yapılarak sürücüleri uyaracak radar hız kontrol ve uyarıcı mesaj sistemi  kurulacaktır.


En son Akın Alan tarafından Sal 05 Arl 2006, 16:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ahmed_
15 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 16:33

bu çalışma için çok teşekkür ederim  duyduğum bildiğim ve ilkkezöğrendiğim çok şey oldu. Şu proje tam olarak neresi olacak anlamadım ayrıntılı bilgi varsa payalaşbilirmisiniz?

Alıntı:
6- GÖKDERE KAVŞAĞI ZAFER LUPU
Bursaray B etabı çalışmaları nedeniyle imkansız hale gelen ,Şehrin Doğu ve Ankara istikametinden kent merkezine dönüş imkânı sağlayacak ilave kol yapılması ihtiyacı duyulmuştur. Bu kapsamda proje çalışmaları tamamlanarak , kamulaştırma çalışmalarına başlanmıştır.


Akın Alan
15 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 16:38

Alıntı:
6- GÖKDERE KAVŞAĞI ZAFER LUPU
Bursaray B etabı çalışmaları nedeniyle imkansız hale gelen ,Şehrin Doğu ve Ankara istikametinden kent merkezine dönüş imkânı sağlayacak ilave kol yapılması ihtiyacı duyulmuştur. Bu kapsamda proje çalışmaları tamamlanarak , kamulaştırma çalışmalarına başlanmıştır
.


Alıntı:
bu çalışma için çok teşekkür ederim   duyduğum bildiğim ve ilkkezöğrendiğim çok şey oldu. Şu proje tam olarak neresi olacak anlamadım ayrıntılı bilgi varsa payalaşbilirmisiniz?


Benim bildiğim Gökdere kavşağının üzerinden geçecek Bursaray Viyadüğü yolu bir yerde tıkıyor sanırım bu duruma alternetif olacak bir yol.Ama tam nereye nasıl yapılıyor bir bilgim yok.


Batur

15 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 16:55

Alıntı:
Şu proje tam olarak neresi olacak anlamadım ayrıntılı bilgi varsa payalaşbilirmisiniz?


Benim anladığım kadarıyla şu şekilde bir çalışma olacak,



(+)


Orada önceden de şehir merkezine dönüş lupu yoktu şimdi köşedeki evler temizlenerek köprünün o kolu tamamlanacak. H. İşcan caddesinin de trafiğe açılmasıyla bu yol Fomara’daki trafik yükünü azaltır.

Not: Fotoğraf kendi fotoğrafımdır.


Akın Alan
15 yıl önce - Prş 07 Arl 2006, 02:38

Proje Çalışmaları Devam Eden Yollar

-Eski Gürsu Girişi ( Atatürk Caddesi ) Yol Düzenleme Projesi

-Tuna Caddesi Yol Düzenleme Projesi

-Cumhuriyet Caddesi Yaya Bölgesi Düzenlemesi

-Eğitim Caddesi Devamı (Ortabağlar - Fidyekızık Arası) 30.00 M. Lik Yol Düzenleme Projesi

-Fidyekizik - Esenevler - Otosansit Arasi 21.50 M. Lik Yol Tasarim Projesi

-İnönü Caddesi Devamı Orta Refüj Çalışması

-Gazcılar - Uluyol Yol Düzenleme Projesi

-Çiçek Caddesi Yol Düzenleme Projesi

-Soğanlı – Alemdar – Beşyol 30 M.lik İmar Yolu

-Ata Bulvarı Devamı , Hamitler – Yunuseli 40 m.lik İmar Yolu



İ.Osmanoğlu
15 yıl önce - Sal 23 Oca 2007, 19:49

3 Yeni Kavşak İhaleye Çıkıyor


Alıntı:
Bursa’nın çilesi haline gelen ulaşımı ulaşılır hale getirmek amacıyla 2,5 yılda 7 kavşağı hizmete açan Büyükşehir Belediyesi, 2007 yılında yapımını planladığı Küçük Sanayi, Otosansit ve Botanik Kavşakları’nı şubat ayında ihaleye çıkarıyor.  
Göreve geldikleri günden bu yana Bursa’ya yerel yönetimler tarihinin en yoğun belediyecilik dönemini yaşattıklarını söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, “Gerçekleştireceğimiz yeni ulaşım yatırımlarıyla Bursa’da ulaşımı çile olmaktan çıkartacağız” dedi. Yüksek İhtisas, Orhaneli, Merinos, Polis Okulu, Esentepe Kavşakları’nın rekor sürelerle tamamlandığını, 10 yıldır konuşulan Acemler Kavşağı’nı da çözüme ulaştırdıklarını ifade eden Şahin, “Yıllardır tedavi olmayan bir hastayı düşünün. Kalbinden beynine kadar hasta. Bu hastanın önce neresi tedavi edilir? Kalbi. Biz de göreve geldikten sonra yıllardır her gün 100 aracın trafiğe girmesine rağmen alternatif çözümlerin üretilmediği Bursa’da hemşehrilerimizin yaşamlarını bir çile haline getiren ulaşıma yani sorunların kalbindeki sıkıntıya el attık. Üstelik sadece kalbi değil diğer sorunları da aynı anda tedaviye çalışıyoruz” dedi.  
Başkan Şahin, kentin en yoğun ana arterlerindeki sıkıntıların hizmete açılan kavşakların halka halka yayılmasıyla çözümleneceğini, ‘Sinyalizasyonda Otomasyon Projesi’ ile de ‘ulaştıran ulaşım’ hedeflerindeki en büyük engelleri görev süreleri içinde çözüme kavuşturacaklarını söyledi.  
2,5 yıl içinde Filament Köprülü Kavşağı’nın 1. etabını tamamladıklarını, Beşevler Köprülü Kavşağı’nın da eksik olan bölümünün trafiğe açıldığını vurgulayan Başkan Şahin, Bursa’nın Doğu Yakın Çevre Yolu’nda 5.2 ve Ata Bulvarı’nda da 3.6 km yeni yol kazandığının da altını çizerek, yeni yılda da aynı kararlılıkla sorunların çözümüne yönelik çalışacaklarını bildirdi.  
“Büyükşehir başlıyorsa bitirir”
“Elmas nasıl yontulmadan değerli hale gelmiyorsa, sorunlarda sıkıntı yaşamadan çözümlenmiyor” şeklindeki sözleriyle Bursalıların kavşak inşaatlarına gösterecekleri sabra şimdiden teşekkür eden Şahin, “Hemşehrilerimiz hatırlayacaklar; Yüksek İhtisas Kavşağı inşaatına başladığımızda, ‘Eyvah yine yollar yıllarca kazılı kalacak’ deniliyordu. 4 ayda bitireceğimize bir çok kişi inanamıyordu. Bursa, bizim dönemimizde 4-5 ayda bitirilen kavşakların emsallerinin geçmişte 3,5 - 4 yılda bitirildiğini yaşadı. Biz bundan dolayı Bursa’da bir zihniyeti değiştirdik. Artık hemşehrilerimiz şuna inanıyor. ‘Büyükşehir başlıyorsa, bitirir’.. Sözümü tuttuk, tutacağız. Diğer yatırımlarımızı da nasıl söz verdiğimiz sürede bitirdiysek, Otosansit’i, Küçük Sanayi’yi ve Botanik’i de zamanında hizmete açacağız” diye konuştu.
Bu arada Küçük Sanayi Kavşağı ihalesinin 12 Şubat Pazartesi, Botanik ve Otosansit Kavşakları’nın da 16 Şubat Cuma günü yapılacağı bildirildi. Kavşakların 150 günde bitirilmesi planlanıyor.  


Cemali_16
15 yıl önce - Sal 23 Oca 2007, 20:10

Alıntı:
7- SARI CAMİ TÜP GEÇİŞİ
Bursaray B etabı çalışmaları nedeniyle geçiş imkânı ortadan kalkan kentin Kuzey – Güney aksında , küçük araçların geçişine imkân sağlamak üzere tüpgeçit şeklinde planlanarak , proje çalışmaları tamamlanmış , inşaat aşamasındadır.( Bursaray B Etabı kapsamında yapılacak)


İnşaat başladı. 20.01.2007 de çekmiş olduğum bir fotoğrafı.







Batur

15 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 00:49

Yakın çevre yolunun batı kısmı, botanik kavşağı da yapılınca transit olacak, ancak doğu kısmında adım başı lamba var, umarım o kısıma da bir çözüm bulurlar.

alit
15 yıl önce - Prş 25 Oca 2007, 01:03

Ulaşım yatırmları kapsamında keşke hiç de büyük bir külfet olmayacak fakat çok önemli olduğunu düşündüğüm bir toplu taşıma web sitesi açsalar.Şu anki haliyele güncelleme nedeniyle çalışmayan ve büyükşehir belediyesinin web sitesinin bünyesinde barınan bir ulaşım sayfası var onun yerine BOİ'nin kendine ait bir web sitesi olmalı.

İ.Osmanoğlu
15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 23:34

Bursa belediyesi acemlerden sonra yonca tipi ikinci kavşağı k.sanayiye yapacakmış..

Ulaştıran Ulaşım Hedefinde Bir Adım Daha

Bursa’da Büyükşehir Belediyesi’nin kent içi trafik sorununu çözmek amacıyla yapımını planladığı Küçük Sanayi Köprülü Kavşağı’nın ihalesi yapıldı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bugüne kadar kentin en yoğun ana arterlerindeki trafik sıkışıklığını rahatlatmak için yaptığı 9 kavşağa önümüzdeki aylarda bir yenisi daha ekleniyor. Bursa-İzmir Yolu Küçük Sanayi Kavşağı’nda yaşanan trafik sıkışıklığının gidermek amacıyla projelendirilen köprülü kavşağın ihalesine 14 firma katıldı. İhaleyi 8 milyon 882 bin YTL ile en düşük teklifi veren B. Ergünler İnşaat Ltd. Şti. kazandı.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, yasal bekleme süresinin ardından ihaleyi kazanan firmaya yer tesliminin yapılacağını ve Küçük Sanayi Köprülü Kavşağı’nın temelini mart ayı içinde atmayı planladıklarını söyledi. Acemler gibi 4 kollu yonca tipi projelendirilen kavşağın 5 ayda yapımının tamamlanmasını planladıklarını belirten Başkan Şahin, “Bugüne kadar yaptığımız 9 kavşakta olduğu gibi Küçük Sanayi’ndeki inşaatımızı da belirtilen süre içinde bitireceğiz” dedi.

kaynak: bursa-bld.gov.tr



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara