Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
onur orhon
12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 18:31
[İST-A2.13] - Ayazağa Garajı'nın 500 Araçlık Hatla Birlikte Kiralanması İhalesini ÖHO Kazandı



İETT İşletmeleri özelleştirme kapsamında toplam 500 otobüslük hat ile beraber Ayazağa Garajı'nın da 10 yıl süre ile kiralanması konusunda bir ihale açmış bulunuyor. Sözkonusu ihale koşulları gereği; ihaleye katılacak firmalar çok sınırlı tutulmuş bulunuyor. Örneğin ihaleye gireceklerde %70 yabancı, %30 yerli tercih nedeni sayılıyor.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 20:02

Özel Halk Otobüsleri (ÖHO) bu ihaleye neden katılmıyorlar pekiyi? İhale için birtakım şartların yerine getirilmesi gibi bir mecburiyet mi var, yoksa kiralama konusunda daha farklı bir çalışma mı düşünülmekte?

Akın KURTOĞLU


fatih kocaoglu
12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 21:22

Özel Halk Otobüsleri Koperatif tarzında şirket olmalıdır.Şu anda şirket ama arabaların tümü ile şirketin üzerine kayıt edilirse daha detaylı bir organizsayın yapılırsa,güzel bir çalışma ortaya çıkacaktır diye düşünüyorum, fakat 1.000.000 dolarlık değeri olan arabalrınında artık bu oluşum yapılamadığı taktirde bir anda heba olacağını görmezden gelemiyecekler şu anki esnaf yapısı birbirnin kuyusunu kazmayı seviyor(istisnalar kaideyi bozmaz).Şirketleşme konusunda ise, örnekleri Şehirlerarasında vardır, Sakarya Vib firması gibi şirketler 59 kişilik bir oluşum ile bunu başarmaktadır, arabalar ise tümüyle şirket üzerine kayıtlıdır.
Burada yapılan ihalede de kötü kokular geliyor,Topbaş Habertürk'te geçen hafta konuk iken diyorduki İngiliz ve Alman şehiriçi ulaştırma şirketleri ile görüşme halindeyiz onlardan faydalanmak istiyoruz neden acaba Acba amaçları sistemlerinimi öğrenmek yoksa farklı bir durummu söz konusu ?.



En son fatih kocaoglu tarafından Prş 30 Ksm 2006, 21:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


selim_
12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 21:26

E alınan Citaro'ların büyük bölümü senesi dolmadan kiraya verilecek. İETT böylece kâra mı geçecek, mantığı nedir ?

fatih kocaoglu
12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 21:28

Mantığı Bence yok.Kuru bir Özelleştirme şirin görünme sevdası olan yine bizim,heba olan paramıza olacak bu ihalenin durdurulması gerekli.



Arda Alkaya
12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 22:39

Bence düşünülmesi gereken bir diğer nokta da "Neden Ayazağa?"

Bence Ayazağa İETT'nin en karlı garajlarından birisi. 25T,40,129,129L, 30A ve 30M gibi referans diyebileceğimiz hatlara sahip. Bu hatların yolcu potansiyelleri çok fazla. Günün her saati belli bir doluluk oranının altına inmiyorlar. Hatta gece otobüslerinin 6 hattından 2sini bu garaj çalıştırıyor. Citora filosundan da ciddi pay aldı ve Ikaruslarının da büyük kısmı yenilendi. Üstelik bu garaj hergün İTÜ'ye giden binlerce öğrenciyi de taşıyor.

Ayrıca bu garaj 4. Levent metro besleme görevi de görüyor. Yani kısa mesafede tam biletle yolcu taşıyor. 10 dakikalık yolculuk için tam bilet veriyorsunuz. 2007'de kadar Ayazağa metrosu tamamlanacakmış. (inşallah)  Bu hatların büyük bir kısmı revize edilecek. Bazıları daha da kısalacak. Ama bu defa İTÜ öğrencisi otobüs kullanmayacak. Yakın zamanda Ayazağa garajının hem hat sayısı hem de yolcu potansiyeli değişme gösterecek. O zaman ne olacak? İhaleyi alan şirket benim yolcum azaldı derse ne olacak?

Kısacası bu bana biraz yaşmış gibi geliyor.


fatih kocaoglu
12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 22:46

Bu konuda uzman olan şirketler bu ihaleden sonra,ayakta kalamaz hatlarda aktarma sisitemide entegre olur ise idare ile de para anlamında sorun yaşayabilir.Dolayısı ile İngiliz bir Türk işletmecisi gibi Lanet olsun devam edelim çalışmaya demeyebilir mi ?.İhaleye Katılan firmalardan bir tanesi belli ama,fısıltı gazetesi olduğu için itibar edilmiyor firmanın ismi ise Eurolines.



onur orhon
12 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 12:57
son dakika


İhale 20 Aralık 2006 tarihine ertelenmiş bulunuyor.

Kemal Çevik
12 yıl önce - Çrş 13 Arl 2006, 01:24
Ama doğrusu da bu...


Arkadaşlar,

Lütfen şu siteye bir bakın,

http://www.veolia-transport.com/fr/

Böyle şirketler bu işe talip iseler hoşgeldiler. Istanbul çapında bir şehrin ulaşımı kooperatiflerle çözülemez. ÖHO örneği ortada, tamam iyi niyetli bir girişim ama profesyonelce yönetilen bir şirket değil, yönetimin bir karar alıp (arabalar maviye, turuncuya boyanacak cinsiden değil) uygulaması pek mümkün görünmüyor, bu da yaşadıklarımızdan belli oluyor zaten.

İkinci nokta eğer tüm IETT'yi özelleştirmeyecekseniz, belli bir bölgeyi ihale etmek daha mantıklı. Vakti zamanında ÖHO girişiminde de böyle yapılmalıydı, örneğin Ayazağa hatları tamamıyle ÖHO'ya terkedilip, aktarmalar düzenlenmeliydi. Kimse talip olamaz mıydı diyorsunuz, Veolia, eski Connex gibi şirketler öyle bir üzerine bier ağızları sulanarak gelirlerdi ki.....

Lütfen yerli-yabancı tartışması yapmayalım bu şirketler 3-5 yönetici dışında personel getirmeyecekleri için iş kaybı sorunu olmayacağı gibi IETT ve benzeri kuruluşlar gibi bir otobüsü posası çıkana kadar kullanıp, elden geçirip tekrar suyunu çıkarmayacakları için yerli otobüs sanayimiz hızlı büyüyecek, kaynak sıkıntısı olan belediyeler için de cazip fiyatlı ikinci el pazarı oluşacaktı.

Vakit hala geç değil, IETT' markasını yok etmek gibi fikre tamamen karşıyım, bunu bu şirketler de biliyor, muhtemelen bir işi bu işe bulaşırsa bu markayı terk etmeyecek, sadece adını "bilmemne grubu şirketi IETT" yapacaktır, ya da bu şartnameye bu madde konularak bu sağlanır.

Belki de daha geç kalmadık...
Kemal ÇEVİK


Engin

12 yıl önce - Çrş 13 Arl 2006, 01:39

Alıntı:
O zaman ne olacak? İhaleyi alan şirket benim yolcum azaldı derse ne olacak?

o zaman o metro inşaatı bitmez  

%70 yabancı ne demek, illa yabancı bir şirket mi işletecek demek? benim yolum, yolcum, şöförüm, otobüsüm; kârı da yabancıya mı gidecek onunda? bu kadar saçma bir iş olmaz! kalitesizse çalışır, kalitesini artırırsın, denetlersin, kurallar koyarsın... her işi ver yabancıya!

Allah belaarını versin...  

umarım yanlış anlamışımdır!  



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM