Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
cenkince

12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 03:34
[İST-G1.79] - BALO - Batı Anadolu Lojistik Organizasyonları Projesi



26 Kasım 2006 tarihli Yeni Asır gazetesinnden Alıntıdır. (Zülfükar SEKİZLER)

Alıntı:
Batı Anadolu Bölgesi'nde faaliyet gösteren ihracatçı ve sanayicilere lojistik destek vermek amacıyla 'Batı Anadolu Lojistik Organizasyonları' (BALO) projesi hazırlandı. Avusturya, Fransa, Almanya ve İtalya'ya blok tren seferleri yapmayı amaçlayan BALO ile ihracatçı ve sanayicinin malları, hızlı, ucuz ve zamanında taşınacak.

Örnek işbirliği
Projenin, özellikle akaryakıt fiyatlarındaki artış baz alınarak, yönetim olarak ayrı faaliyet gösteren organize sanayi bölgeleri içindeki sanayicilerin yüklerini birleştirip, sanayicilere navlun ve hizmet avantajları sağlamak için hazırlandığı belirtildi. Manisa Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Bülent Koşmaz, "75 milyon dolar yatırımla lojistik köyler, limanlar ve konsolidasyon merkezleri oluşturulup, teknoloji, ekipman ve sistem olarak Türkiye'de örnek bir işbirliği sağlanacak" dedi.
Koşmaz yatırımı şöyle anlattı: "Mustafakemalpaşa ve Okçugöl istasyonları TCDD'den kiralanacak, çevre arazileri satın alınarak vereceğimiz hizmete uygun lojistik tesisler inşa edilecek. Bu alanlarda kullanılacak iş makineleri ve ekipmanlar alınacak. Bandırma Limanı'nda iskele yapımı ve kullanımı için Ulaştırma Bakanlığı ile anlaşma yapılacak. Bandırma-Tekirdağ arası karşılıklı çalışacak iki adet tren ferisi (12'den fazla vagon çekebilen ve arabalı vapura uyumlu tren serisine tren ferisi adı veriliyor.)
alınacak ya da kiralanacak. Bu hatta çalışmak için Ulaştırma Bakanlığı'ndan izin alınacak ve anlaşma yapılacak. Tekirdağ-Muratlı yakınlarında gerek duyulursa demiryolu bağlantılı bir depolama alanı oluşturulacak. Denizli OSB'ye lojistik merkez kurulacak ve taşımacılıkta kullanılacak 5 adet manevra ve 3 adet ana hat lokomotif, 250 adet vagon ve 1000 adet 45 tonluk konteyner alınacak."

Demiryolu avantajı
BALO ve blok trenin avantajları hakkında bilgi veren Koşmaz, "Taşımacılıkta navlun avantajına göre taşıma sıralaması deniz, demiryolu, kara, hava taşımalarıdır. Fakat deniz taşımaları ile yapılan yüklemelerde teslim noktası varış limanına uzak bir noktada ise bu karayolundan iç taşıma yapılması anlamına gelir. Bu da ek maliyet oluşturur. Bunun yerine, bu iç noktalara blok tren konulursa navlun avantajı demiryoluna geçer.
Sevkıyat süresi denizyolu ile yapılanlardan daha kısa hatta bazı hatlarda karayolu ile aynı sürededir. Hava muhalefeti, trafik yoğunluğu ve geçiş belgelerinin bitmesi gibi sevkiyatları etkileyecek istenmeyen durumlar bu taşıma modeli için engelleyici faktörler değildir. Navlun maliyetleri deniz ve kara
taşımalarından düşüktür. Kaza ve hasar oranları yok denecek kadar azdır. Hareket ve varış programı son derece düzenlidir" dedi.

Yol kısalacak
BALO, navlun ve mesafe avantajları da sağlayacak. Buna göre Manisa'dan Kapukule'ye Bandırma ve Tekirdağ limanları kullanılarak bin 122 kilometre olan TCDD parkuru, BALO ile 446 kilometreye inecek.
Diğer iller de ise mesafeler şu şekilde olacak:
* İzmir bin 187 kilometreden 562 kilometreye,
* Bursa 635 kilometreden 245 kilometreye,
* Denizli bin 39 kilometreden 775 kilometreye,
* Eskişehir ise 627 kilometreden 601 kilometreye düşecek.

BALO'yu kimler oluşturacak?
* Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
* Bursa Organize Sanayi Bölgesi
* Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi
* Manisa Organize Sanayi Bölgesi
* Ege Bölgesi Sanayi Odası
* Denizli Organize Sanayi Bölgesi
* Barsan Global Lojistik
* Akport Tekirdağ Liman İşletmesi

Projede nereye ne kadar harcanacak?
* Mustafakemalpaşa İstasyonu (75 bin metrekare) yatırımları ve arsa alımı: 2.5 milyon dolar
* Okçugöl İstasyonu (40 bin metrekare) yatırımları ve arsa alımı: 1.5 milyon dolar.
* Bandırma Limanı ilave yatırımları ve iskele imalatı: 500 bin dolar.
* 2 adet tren ferisi: 10 milyon dolar
* Tekirdağ Muratlı Beldesi lojistik alanı
oluşturulması: 1.5 milyon dolar.
* 3 adet ana hat lokomotifi: 10 milyon dolar.
* 5 adet manevra lokomotifi: 5 milyon dolar.
* 250 adet vagon: 15 milyon dolar.
* 1000 adet 45 tonluk konteyner: 7.5 milyon dolar.
* 15 adet konteyner forklifti, 6 adet RTG ve diğer
ekipmanlar: 20 milyon dolar.
* Öngörülmeyen giderler: 1.5 milyon dolar
TOPLAM: 75 milyon dolar


İşin içinde TOBB ve Sanayi odaları olunca bana olur gibi geliyor. Zira sanayicinin çin belası ile canı ciddi anlamda yanıyor. Bir şekilde rekabet unsuru yaratılması gerekiyordu. Çok mantıklı, umarım devamı gelir.


Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 10:14

Artık karayolu ile taşımacılığın dezavantajları gittikçe büyüyor.. Aklı başında olan ülkeler halihazırda çok iyi demiryolu sistemleri olsa da yine de demiryolu'na aşırı yatırım yapılıyor.. İnşallah Bütün Türkiye'ye önayak olacak bir proje..

ist-ahmet
12 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 01:33

bu isin yapilabilmesi icin oncelikle demiryolunun tekirdaga gelmesi lazim. hele bir demiryolu insaati baslasin, proje kesinlessin ondan sonra inanirim. simdilik proje temenni ve fikir teyatisi seviyesinde gozukuyor...



cenkince

12 yıl önce - Pzr 03 Arl 2006, 01:15

Alıntı:
bu isin yapilabilmesi icin oncelikle demiryolunun tekirdaga gelmesi lazim. hele bir demiryolu insaati baslasin, proje kesinlessin ondan sonra inanirim. simdilik proje temenni ve fikir teyatisi seviyesinde gozukuyor...


Lüleburgaz Çorlu yolunu Tekirdağ'a bağlayan ve büyükkarıştıran beldesinin kavşak oluşturuduğu noktadan Muratlı ve Tekirdağ istikametine muazzam genişlikte bir yol açıldı. İlginçtir tren hattı da tam olarak muratlı ilçesinin içinden geçmektedir. Yörenin ileri gelenlerinden bu yolun Tekirdağ limanı için açıldığını duydum. Lüleburgaz, Çorlu, Çerkezköy arasında üretim yapan fabrikaların taşımacılığının toplanma noktası olabilecek bu ilçenin Tekirdağ limanına yakınlığını acaba açılacak bir deplase hat ile avantaja çevirirler mi? Sorun olabilecek tek konu Tekirdağ Hayrabolu karayolunda eğimin %0.25'den büyük olması...

Aklıma hemen gelen 2. nokta ise Tekirdağ Çorlu karayolunun kesim noktasında inşası süren Cephanelik Limanı adı altındaki liman... Bilindiği üzere aynı tren Çorludan da geçmekte ve adı geçen liman ile çorlu arasındaki topografik eğim daha makul düzeyde...


Fatih Can
12 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 19:34

İşler gelişti, trencilik şahlandı. 1000 inci blok tren seferi de yapılmış durumda. Artık gün geçtikçe yükü kamyonlar değil trenler taşıyacak.

İlgili haberin linki.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=3484


Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

10 yıl önce - Çrş 05 Ağu 2009, 22:37

ÇElikler inşaatın sitesinden inşaata dair bazı fotoğraflar.. fotoğrafların üzerinde 5 kasım 2008 tarihi var..











ANA SAYFA -> ULAŞIM