Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara YHT Garı - Yüksek Hızlı Tren Garı [ANK ]
123 ... 130131132   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
erkan
11 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 11:28
Ankara YHT Garı - Yüksek Hızlı Tren Garı [ANK ]


Alıntı:
Hızlı trene 'uzay istasyonu' gibi terminal binası inşa edilecek
Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 3 saate indirecek hızlı tren projesine yönelik çalışmalar devam ediyor.
Gidiş-geliş 412 kilometrelik Ankara-Eskişehir kesiminde 300 kilometrelik hızlı tren rayı döşenirken, 2007 yılında hayata geçecek olan hızlı tren için Ankara'da inşa edilecek yeni 'terminal binası'nın ön projesi tamamlandı. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın hazırladığı projeye göre, uzay istasyonunu andıran yeni terminal binası, eski taş binaya oranla daha modern bir çizgiye sahip. Farklı bir mimari tarzın göze çarptığı binanın içinde ticaret merkezi, sinema, seyir terasları, dükkanlar, kafe, kat ofisler ve sanat galerisi gibi birçok sosyal mekan bulunacak.
Hızlı tren terminali, ticari ve sosyal mekanlarıyla Ankara için yeni bir cazibe merkezi olacak. Celal Bayar Bulvarı ile mevcut Gar Binası'nın arasında kalan araziye inşa edilecek binanın otoparklar dahil inşaat alanı 129 bin 280 metrekare. Yeni bina, günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Sadece VIP (çok önemli kişi) salonunun bulunduğu gar binasına karşılık, yeni terminal binasında, havaalanlarında olduğu gibi VIP ve CIP (sık seyahat eden kişi) salonları yer alacak. Yerin altında 4 kattan oluşan bin 500 araçlık otopark bulunacak. 6 demiryolu hattının kullanılacağı istasyon binasında ana gar salonu, gelen-giden yolcu salonu, bilet satış gişeleri, mescit, sauna, lüks restoranlar, fast food restoranlar, ilkyardım birimleri ve çok maksatlı konferans salonu da olacak.
Çek şirket Sudop Praha AS-SDPAK ortak girişimi tarafından hazırlanan yeni terminal binasının inşası için, önümüzdeki aylarda, kat karşılığı, yap-işlet-devret (YİD) ve kamu-özel sektör ortaklığı modellerinden biri seçilerek ihaleye çıkılacak. Proje maliyetinin en az 50 milyon doları bulacağı tahmininde bulunan yetkililer, "Yeni terminal binasıyla Türkiye, muhteşem bir yapı ile tanışacak. Modern yapısı ile şehrimize benzersiz bir güzellik katacak. Yüksek olmayan kütlesiyle, mevcut binanın ve çevrenin tarihî dokusunu da bozmayacak." açıklamasını yaptı.

Gar binası otele dönüşebilir

Hızlı tren terminal projesi hazırlanırken, mevcut binanın konumu da düşünüldü. Proje, mevcut gar ve etrafındaki binaları dışlamayacak şekilde tasarlandı. Hızlı tren istasyonunun faaliyete geçmesiyle kullanılmayacak olan mevcut terminalin, otel ve konferans-toplantı merkezi olarak kullanılması planlanıyor. TCDD yetkilileri, "Ankara'da büyük konferans salonlarına ihtiyaç var. Eski Gar Binası bu açığı kapatabilir. Ancak kesin hiçbir şey yok." dedi. Devlet Demiryolları'nın, Ankara Tren Garı'nı hızlı trene hazırlamak için 1 yıl önce çıktığı proje ihalesini 946 bin 155 Yeni Türk Lirası teklif veren, Çek şirket Sudop Praha AS-SDPAK ortak girişimi kazanmıştı. Ağustos 2005'te yapılan ihaleyi kazanan şirket, bir yıldır üzerinde çalıştığı ön projeyi tamamlayarak bir ay önce TCDD'ye teslim etti. Demiryolları yönetimi, kesin proje üzerinde Çek şirketle birlikte sıkı bir çalışma yürütüyor. Kesin proje üzerindeki çalışma tamamlandıktan sonra uygulama projesine geçilecek. Uygulama projesiyle ihaleye çıkılacak ve yap-işlet-devret modeli ile çıkılacak ihaleyi en az işletme süresini veren şirket kazanacak.

Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 3 saate indirecek hızlı tren projesi, 2007 yılında hayata geçiyor. Gidiş-geliş 412 kilometrelik Ankara-Eskişehir kesiminde 300 kilometrelik hızlı tren rayı döşendi. Raylarının döşendiği kesimde TCDD, Almanya'dan getirdiği 'Archimend' adlı yol ölçüm aletiyle raylardaki bozuklukları tespit çalışmalarına başladı. Yolun uluslararası standartlara getirilmesi ve hız limitlerinin belirlenmesi yönündeki tamir çalışmalarının 3-4 ay sürmesi bekleniyor. Bu süre sonunda vagonsuz deneme sürüşlerine başlanacak. Daha sonra da Ankara-İstanbul arasında saatte 250 kilometre sürat yapabilecek trenler sefere konulacak.


BAŞKENTİN YENİ CAZİBE MERKEZİ

Celal Bayar Bulvarı ile Ulus'taki mevcut Gar Binası'nın arasında kalan araziye inşa edilecek yeni terminal binasının toplam inşaat alanı 129 bin 280 metrekare.

Asgari 50 milyon dolara mal olacak terminal günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak.

Havaalanlarında olduğu gibi VIP ve CIP salonları yer alacak.

6 demiryolu hattının yanı sıra ana gar salonu, gelen-giden yolcu salonu, bilet satış gişeleri ve yerin altında 4 kattan oluşan bin 500 araçlık otopark bulunacak.

Ticaret merkezi, sinema, seyir terasları, dükkanlar, lüks restoranlar, fast food restoranlar, kafe, kat ofisler, sanat galerisi, mescit, sauna ve çok maksatlı konferans salonu gibi ticarî ve sosyal mekanlarıyla Ankara için yeni bir cazibe merkezi olacak.


29/11/2006
yeni gar binası hayırlı uğurlu olsun.
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=462523


EmrahBircan
11 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 12:59

Ankara' nin gobeginde Cek sirket bir istasyon yapiyor...Bir de Turk insaat sektoru gelismis diyoruz.

erkan
11 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 13:18

bu da projenin düşünülen hali.



arda84

11 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 13:31

Alıntı:
Ankara' nin gobeginde Cek sirket bir istasyon yapiyor


Çek şirket istasyon yapmıyor, proje ihalesini bu şirket kazanmış ve böyle bir gar projesini hazırlamışlar, sırada bu gar projesini hayata geçirecek yani inşaatı yapacak şirketi belirlemek için uygulama ihalesine çıkılacak yazıda da belirtildiği gibi..


M.Ali
11 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 16:49

Alıntı:
Ankara' nin gobeginde Cek sirket bir istasyon yapiyor...Bir de Turk insaat sektoru gelismis diyoruz.


Türk firmaları da Moskova'da Avrupa'nın en yüksek binalarını inşaa ediyor!


Emre Konuralp
11 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 16:57

Niye "gar"a  terminal diyorlar?  



Yiğit cas
11 yıl önce - Cum 01 Arl 2006, 19:21

Tren garının hemen yanına yapılacak videodan da anlaşıldığı üzere. Orası Celal Bayar Bulvarı'nı biraz sıkıştırcak gibi geldi bana ama proje mükemmel! Umarım yeni gar yapıldı diye eski gar üzerinde büyük oynamalara gitmezler, aslında banliyo trenleri için gene istasyon olarak eski gar kullanılabilir.

kusdemir
11 yıl önce - Pts 04 Arl 2006, 14:58

niye gar degilmis terminal olmus..??!!!

gar kelimesi türkce mi oldugunu düsündünüz...???

fransizca bilen kisiye sorsaniz iyi edersiniz..

böyle seyleri niye sorun yapiyorsunuz anlamadim;
o zaman mcdonalds´a giderseniz cift katli köfte ekmek istersiniz;
bakalim hamburger vereceklermi size...


fuatt
11 yıl önce - Pts 04 Arl 2006, 16:34

Gar ve teminal ikiside fransizca kelimeler. Benim merak ettigim bu hizli tren projesi neden oncelikle olarak turkye'nin dogusuna yapilmadigi. Ankara ve istanbul arasi cok iyi olmasada havadan ve karadan ulasim saglaniyor. Ancak ulkenin dogusuna ulasmak tam anlamiyla bir iskence.. Umarim bu sefe hesapli dogru yapmislardir cunku sen son yasanan tren faciasindan sonra genel olarak insanlar demiryolu ile ulasimdan sogudu. Bu guvenin tekrar kazanabilmenin tek yolu hatlar yapildiktan sonra uzun bir sure testlerin devam etmesinden geciyor. Oldu bitti acalim mantigiyla hareket edersek kotu surprizlerle karsilasabiliriz. Ornek: Almanya'daki tren kazasi. Yeni bir teknoloji denenirken (miknatisli trenler) icinde gorevlilerle beraber viraji alamayan tren devrildi ve icindeki herkes yasamini kaybett. Alman disiplininde bile boyle oluyorsa bizim cok daha dikkatli davranmamiz gerekir.

Emre Konuralp
11 yıl önce - Pts 04 Arl 2006, 17:03

birincisi bu tür projeler hazırlanırken tahminimce maksimum kamu yararı düşünülerek hazırlanılıyordur.şüphesizki bu proje herhalde en yüksek kamu yararını sağlayacak projelerden biridir.günlük ve yıllık yolcu sayısı bakımından Ankara-İstanbul hattı en yoğun hat olmakla birlikte bir de buna Eskişehir ilave olunca projenin getireceği katkılar önemli ölçüde artmaktadır.ikinci olarak doğuya demiryolu yapmak maliyet açısından acayip yüksek olacakatır ve yolcu geliri şimdiki projeye göre çok daha az olacaktır.ama Ankara-Sivas projesi gerçekleşirse bunun devamı gelir gibi geliyor bana



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 130131132   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet