Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
_serhat

15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 16:16
BUR » A1.28. Bursa'da Ekspres Otobüs Hattı Uygulaması Verimli Olur mu?




Arkadaşlar benim sizlerden ögrenmek istedigim bir konu var
  Bursa da expres hatlar varmı? Yani hızlandırılmış otobüsler
  Eger yoksa bence hemen uygulanmasında yarar var. Berlin de bu uygulama sayesinde insanlar çok rahat ediyor,normalinde 45 dakikalık mesafeyi 20 dakikaya indiriyor.
  Bu uygulamaya bildigim kadarıyla Bursa çok müsait Mesela talebin çok oldugu 30 duraklı yogun bir hatta konulabilecek bu otobüsler sadece 5 adet ana durakta durduktan sonra seferini bitirmiş olacak
  Sayet böyle bir uygulama varsa yazdıklarımı yok bilirseniz sevinirim            Sevgiler

     (Size super expres bus denilen Berlin bvg otobüsün resmi)
                   


Salih Kuş

15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 17:25

şuanda Bursada böyle bir hat yok bildiğim kadarıyla.bir zamanlar terminal otobüsleri ara duraklarda yolcu indirmiyorlardı diye hatırlıyorum.ama buda minibüslerin yolcu kaybettiğinden dolayıydı.ancak böyle seferler olacaksa uludağ üniversitesine olabilir.merkezden mesafe uzak sayılır.örneğin siteler doğu garajı ve heykelden böyle seferler düzenlenebilir.

En son Salih Kuş tarafından Pzr 26 Ksm 2006, 22:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


_serhat

15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 22:19

Katılıyorum , çünkü o hat hem uzun hemde yogun oldugunu tahmin ediyorum
Bence uludag üniversitesi hattından başlayıp bu tip hatlarda biran önce gündeme getirilmesinin faydası olacaktır
                          Sevgiler


Mert Doğan
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 03:01

Tam bu tanıma uygun bi hattı bende bilmiyorum ama belki son aylarda hizmete konulan hatlardan gemlik hattı bu tarz sayılabilir. Gereksiz şekilde gemilk büyükşehir kapsamında kalınca orayada otobü hatları açıldı. merinostan kalktıktan sonra aslında yol boyunca duraklara uğrasada genelde aldığı yolcuları gemlikte bırakıyor. Terminalden sonra gemlike kadar pek yerleşim olmadığından mecburen daha şehir içi çalışan hatlar gibi sürekli aktif değil kalkış ve bitiş durakları arasında taşıyor. belki bu açıdan benzer ama başka yok heralde. Adını 'expres' kelimesinden alan E1 E2 vs. olan hatlar var ama onlarında durumu normal hatlardan farklı değil.

Böyle belli duraklarda bekleme yapan expres hatlar fikrini benimsedim. Güzel olurdu gerçekten. Mesela sitelerden kalkış yapan bir hat şevket yılmaz hast. - yüksek ihtisas Hast. - Duaçınarı Diş hast.- Tophane Devlet Hast, - Çekirge Devlet Hast. - Zübeyde Hanım Hast,- Acıbadem - Uludağ Üni. Fakülte Hast. arasında sadece hastane duraklarında duraklayarak çok hızlı ve sadece hastalara hizmet edebilir. Yinede buralara giderken ara duraklarda durmaması tepki alırdı kesin Bursada.


fatih sey
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 04:15

Uludag Universitesi Heykel arasina boyle hatlar konulabilir. Yolda ustelik cok elverisli.Izmir yolunda hicbir durakta durmadan gidebilir. 40 dakikalik yoluda yariya indirmis oluruz. Cunku ogrencilerin cilesi bu hat.

Ayrica express otobusler Heykel- Siteler arasinda da denenebilir ama bu yol cok duz bir yol olmadigi icin otobuslerin cok hiz yapabilecegini zannetmiyorum.

Ayrica Bursa halkinin en buyuk cilesi olan terminal otobuslerinde boyle bir uygulamaya gidilebilir. Hatta cok da yararli olur.

Yalniz zannettigim kadariyla Bursa Buyuksehir Belediye'sinin boyle bir projesi yok bu gunlerde  



Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 23:43

Ben Bursa da ekspres otobüs uygulamasının başarılı olamayacağını düşünüyorum.Aslında yıllar önce BOİ iki özel ekspres hattı kurmuştu.Bu hatlarla S.Garaj'dan (O yıllarda şehirler arası otobüs garajı henüz burasıydı)Devlet Hastanesi ve SSK.Çekirge Hastanesine hızlı bir şekilde yolcu taşınması hedeflenmişti.Fakat E1 ve E2 olarak numaralandırılan bu hatlarda ekspres otobüs uygulaması pek de başarılı olmadı.Önceleri bu hatlarda çalışan otobüsler güzergahları üzerindeki her durakta durmazlar ve başlangıç ve bitiş duraklarında bekleme yapmazlardı.Zamanla güzergahtaki her durakta durmaya başladılar ve ekspres otobüs özellikleri kayboldu,daha doğrusu sadece hat numarası olarak kaldı.Bunlardan SSK Hastanesine giden E1 hattı önce o zamanki Batı Garajına uzatıldı sonra da özel halk otobüslerine devredildi.Bursaray'ın hizmete girmesiyle de kaldırıldı.S.Garaj ile Devlet Hastanesi arasında çalışan hat da zamanla Hamzabey'e kadar uzatıldı.Bu hat aynı E2 hat numarasıyla halen çalışıyor.Bu hatta yeni gelen Conectolardan verildi ancak bu hattın ekspresliği filan kalmadı.Normal bir şehiriçi otobüs hattına dönüştü.

Şimdi neden Bursa da ekspres otobüs hattı uygulamasının olamayacağını söyleyeyim.Bunun bence başlıca iki sebebi vardır.Birincisi Bursa şehri insanları ara duraklarda binip inmeye çok alışkınlardır.Bursalılar kendi kullandıkları durakta durmayan otobüsü kullanmazlar.Yani bu insanları bu durakta binip inme iki durak sonra ineceksin diye yönlendirmek zordur.Örneğin Uludağ Üniversitesine giden bir otobüse ara duraklardan da binecek çok yolcu olur.Ekspres otobüs uygulaması diye bu yolcuları almamazlık edemezsiniz.E tüm duraklarda durduktan sonrada ekspres hat uygulamasının bir esprisi kalmaz.İkinci sebepse trafik sorunu.Bilhassa F.Çakmak Caddesi-Altıparmak ve Atatürk Caddelerindeki günün hemen her saatindeki trafik yoğunluğu hepimizin malumu.Bu güzergahları kullanacak ekspres hat otobüslerinin de bu trafik yoğunluğundan dolayı hızlı hareket edemeyeceğini düşünürsek asıl amacı yolcuyu çabuk ve seri biçimde bir yerden bir yere ulaştırmak olan ekspres hat uygulamasının amacına ulaşamayacağı görülür.


_serhat

15 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 00:17

Cem Arkadaşımız konusunda haklı
   Fakat ben sanırım yazımda tam olarak açıkayamadım.Kusurabakmayın
   Benim söylemek istediğim, hızlı hat değil, sabit hatlar üzerinde muayyen zaman dilimlerinde sefere sunulacak hızlandırılmış otobüsler Bu uygulama şu an Berlin de belli hatlarda üçe bir  oranda yapılmakta
                            Sevgiler


Salih Kuş

15 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 00:46

Alıntı:
sabit hatlar üzerinde muayyen zaman dilimlerinde sefere sunulacak hızlandırılmış otobüsler


ben buradaki olayı pek anlayamadım    yani bir hat üzerinde örneğin on dakika arayla sefer yapılıyorsa iki tane normal sefer birde ekspres sefer mi olacak? eğer öyle olursa işin esprisi ne oluyor?bekleyen kişi yine beklemiş olmuyor mu? yanlış anlamış olabilirim   andınlatırsanız sevirim


_serhat

15 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 01:17

Örnek vereyim   Kişi otobüse bindiği duraktan (heykel) yine sık kullanılan başka bir ana durakta inecek ise (Altıparmakveya çekirge gibi) Bunları tercih ediyor dolayısıyla o hattaki diğer otobüslerinde yükünü hafifletiyor,Uludağ üniversitesi gibi son duraklara gidecek yolcular içinde çok büyük rahatlık oluyor.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 02:38

Bursa'da "Ekspres Otobüs" mantığı şu şekilde verimli olabilir:

Bursaray'ın uçlarına ya da merkez istasyonlarına doğru yapılacak olan dinamik Ekspres hatları koyarak... Bursa'nın 3 ana bölgesindeki en önemli 3 merkezi düşünelim. Buralardan, deneme amaçlı 3 adet hat konulabilir:

* (1) Küçük Sanayi-Uludağ Üniversitesi

* (2) Şehreküstü-Otogar

* (3) Şehreküstü-Siteler-Ertuğrul Gazi

Bursaray'ın hızını üzerinden atamadan, yolcuları belli istasyonlarında Ekspres otobüslere aktararak, yolculuk veriminin düşmesi önlenebilir. (1) ve (2) numaralı hatların yolboyunca trafiğe pek fazla takılmayacaklarını, (3) numaranın ise, kısmen trafikle cebelleşeceğini tahmin ediyorum. Yine de, her durakta zaman kaybetme meselesi sona ereceğinden, seyahat hızının %50 oranında artacağını düşünüyorum.

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara