Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
eng ygl
12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 21:27
[İST-B1.83] - 'Kadıköy-Haydarpaşa-Karaköy-Eminönü-Kadıköy' Ring Vapur Hattı Önerisi



"Kadıköy-Haydarpaşa-Karaköy-Eminönü-Kadıköy" Ring Vapur Hattı Önerisi

Kadikoy-Besiktas-Kabatas-Kadikoy ring hatti onerimizden yola cikarak, bir benzeri Kadikoy-Haydarpasa-Karakoy-Eminonu-Kadikoy olarak da uygulanabilir mi diye baktigimizda, asagidaki gibi bir tablo uygulanabilir gibi durmaktadir. Bu tabloda, Kadikoy-Haydarpasa arasi 3 dakika, Haydarpasa-Karakoy arasi 15 dakika, Karakoy-Eminonu arasi 3 dakika, Eminonu-Kadikoy arasi 18 dakika ve her iskelede yolcu bosaltma ve bindirme sureleri toplam 5 dakika (Kadikoy'de 6 dakika) olsun. Mevcut Karakoy-Kadikoy hattinin baslangic saati goz onunde bulundurularak her iki vapurun birisinin Kadikoy'den saat yonunde 06:10'da, digerinin ise Karakoy'den yine saat yonunde 06:05'te hareket edecek sekilde seferlere baslayacagi ongorulmustur. Sabah 06:05 Karakoy seferinin Haydarpasa'da yolcu indirme-bindirme suresinin 5 dakika degil de 2 dakika olacagi ongorulmustur, aksi takdirde 06:30 Kadikoy seferini kacirir bu vapur


KDK K     HYD V     HYD K     KRK V     KRK K     EMN V     EMN K     KDK V     KDK K
              06:20     06:22                  06:05                                06:25    06:30                                      
06:10     06:13     06:18     06:33    06:38     06:41     06:46     07:04     07:10
06:30     07:16     07:21     06:56    07:01     06:48     06:53     07:24     07:30
06:50     06:53     06:58     07:13    07:18     07:21     07:26     07:44     07:50
07:00     07:46     07:51     07:26    07:31     07:18     07:23     07:54     08:00
07:10     07:13     07:18     07:33    07:38     07:41     07:46     08:04     08:10
07:20     08:06     08:11     07:46    07:51     07:38     07:43     08:14     08:20
07:30     07:33     07:38     07:53    07:58     08:01     08:06     08:24     08:30
07:40     08:26     08:31     08:06    08:11     07:58     08:03     08:34     08:40
07:50     07:53     07:58     08:13    08:18     08:21     08:26     08:44     08:50
08:00     08:46     08:51     08:26    08:31     08:18     08:23     08:54     09:00
08:10     08:13     08:18     08:33    08:38     08:41     08:46     09:04     09:10
(Bu boyle gider saat 09:40'a [ya da 10'a] dek, sonrasinda da 20 dakikada bir kalkacak sekle donusur aksam yeniden 10 dakikada bir kalkmaya baslayana dek)


Biraz kafa karistirici oldugunun farkindayim. Ancak bu sistemin iyi bir yani, su anda Kadikoy-Eminonu ve Kadikoy-Karakoy hatlarindaki vapurlarin sayisini azaltip birisinin Kadikoy-Kabatas-Besiktas hattina aktarilmasini sagliyor. Ayrica, vapuru kilpayi kacirip daha uzun sure iskelede beklemektense gelen ilk vapura atlayip gideceginiz yere varmanizi da sagliyor. Saatler tuhaf olsa da herkesin bir tarife kitapcigi edinmesiyle bu sorun da ortadan kalkar.

Seferler aksam da 10 dakikada bir olacak sekilde duzenlendikten sonra yeniden 20 dakikalik turlara geciliyor. Kadikoy'den 23:40'ta kalkan son vapur ise Haydarpasa'ya ugramadan 23:58'de Karakoy'de sonlaniyor, Eminonu'ne gecmiyor ve ertesi sabahin Karakoy'den baslayan 06:05 seferini gerceklestiriyor. Bu son seferden inen yolcular da Kabatas'tan 00:00'da kalkan cadde tramvayini 00:03'te Karakoy'de yakalayabiliyor


En son eng ygl tarafından Pzr 26 Ksm 2006, 23:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 5 kere değiştirildi


nedimk
12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 21:57

Yolculuk süreleri için birşey diyemeyeceğim fakat bir vapurun iskeleye yanaşması + sabitlenmesi + yolcu boşaltması + yeni yolcuları alması + sökülmesi ve tekrar normal hızına çıkması 5 dakikanın çok çok üstünde.

Şurada bir kaç seneye(!) kadar Marmaray devreye girince Haydarpaşa istasyonu kullanılmayacağı gibi, çoğu insan raylı sistemi tercih edeceğinden pek gerek kalmayacağını düşünüyorum.

Haliçden Üsküdara bir hat vardı, bir deneyim dedim, minibüsleri aratmıyor, dolayısıyla en işlek saatle bile boş sayılır bir durumda çalışıyor(du).


eng ygl
12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 22:05

Alıntı:
Yolculuk süreleri için birşey diyemeyeceğim fakat bir vapurun iskeleye yanaşması + sabitlenmesi + yolcu boşaltması + yeni yolcuları alması + sökülmesi ve tekrar normal hızına çıkması 5 dakikanın çok çok üstünde.

Kadikoy-Besiktas hattinda yolculuk 22-23 dakika suruyor, ayni vapur 30 dakikada bir hareket ettigine gore toplam 7-8 dakikalik bir yanasma/indirme/bindirme/bekleme suresi var demek ki. Bunun 2 dakikasi beklemeyse eger, ki ben bindigimde 2-3 dakikadan daha fazla bekleme yaptigi da oluyor vapurun, 5 dakika yeterli bir sure. Iskeleden hareket 15-20 saniyede yapilabiliyor ve tekrar normal seyir hizina cikmasini da dusunerek bu kayiplari iskeleler arasi seyir surelerine dahil etmeye calistim.

Ayrica haklisiniz, Haydarpasa'nin Marmaray dolayisiyla kapatilmasiyla pek gerekli olmayabilir bu iskeleye ugramak, o zaman da 2 vapurla 3 iskele arasindaki ring seferleri kolayca gerceklesir



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 22:06

Alıntı:
Dedigim gibi, asil onemli tarafi toplam 4 vapurlu 2 hattin birleserek 3 vapurla seferlerin gerceklestirilebilmesi ve artan vapurun da Kadikoy-Kabatas-Besiktas hattina verilmesi.

Karaköy-Kadıköy ve Eminönü-Kadıköy hatları birleştirildiğinde, 20'şer dakikalık periyotlar sirkülâsyonu kaldıramaz. Şu anda bu iki hatta da ayrı ayrı 15'er dakikalık kalkışlar ugulanıyor pik saatlerde... Birbirinin tersi dönen 2 ayrı vapur hattı kastediliyorsa, o taktirde 10'ar dakikalık aralıklara düşülür. İşte o zaman 2 vapur (akşam piklerinde 1 vapur) artar.

Akın KURTOĞLU


eng ygl
12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 22:35

Alıntı:
Karaköy-Kadıköy ve Eminönü-Kadıköy hatları birleştirildiğinde, 20'şer dakikalık periyotlar sirkülâsyonu kaldıramaz. Şu anda bu iki hatta da ayrı ayrı 15'er dakikalık kalkışlar ugulanıyor pik saatlerde... Birbirinin tersi dönen 2 ayrı vapur hattı kastediliyorsa, o taktirde 10'ar dakikalık aralıklara düşülür. İşte o zaman 2 vapur (akşam piklerinde 1 vapur) artar.

Haklisiniz, tabloya dalinca bu gercegi unuttum ve yanlis oldu. Kadikoy'den Eminonu ve Karakoy'e sabah ve aksam saatlerinde ortalama 15'er dakikada bir kalkiyor vapur. Yukaridaki tabloyu da buna gore revize edeyim ve seferler sabah ve aksam saatlerinde 10 dakikada bir, diger saatlerde de 20 dakikada bir kalkacak sekilde degistireyim diyorum, ancak bu sefer de ayni iskelede cakisan vapurlar oluyor

Seferlerin 2 tane pespese saat yonunde, 2 tane saatin tersi yonunde seklinde yapilacagini dusunmek mumkun, ama o zaman da cakismadan kacinilmiyor. Aslnda soyle bir cozum olabilir. Ilk vapurdan sonraki vapur 5 dakika, ucuncu de ikinciden 15 dakika ve dorduncu de ucuncuden 5 dakika sonra kalkarsa cakisma olayi olmuyor galiba, kafam iyice karisti. En iyisi oneriden vazgecmek galiba

Aslinda, yukaridaki tablonun 10'ar dakika aralarla uygulanmasi durumunda, cakismalar sadece Eminonu'nde oluyor, Karakoy'de olmuyor galiba. Bu durumda, Eminonu'ndeki iskelenin yeniden duzenlenmesi ve ayni anda iki vapurun yanasip yolcu indirecek ve bindirecek sekle sokulmasi, yolcularin da gerekli panolarla yonlendirilmesi ve iskelenin iki ayri tarafindaki vapurlardan birine binmesi saglanabilir.

Ekleme: Ilk mesajdaki tabloyu degistirdim, sanirim simdi dogru oldu ve 10'ar dakika var seferler arasinda. Eminonu'ndeki cakisma sorunu iskelenin iki ayri tarafina iki vapurun yanasmasiyla halledilirse, uygulanabilir bir sistem gibi duruyor.



En son eng ygl tarafından Pzr 26 Ksm 2006, 23:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


ali_bozoglu

12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 22:36

Bu konu ortaya atan engygl kod adlı arkadaşa çok teşekkür ederim. Bu konu TDİ'de  dost meclislerinde , sohbet esnasında bir başka deyişle rakı sofralarında meze olarak tartışıldı ben bu konuyu ilk duyduğum zaman acaba olabilirmi diye çok düşündüm bir boğaz gezisi sonrası yolcuları Eminönü iskelesine bırakan gemi buradan hareketle Haydarpaşa-Kadıköy seferini yapmak için  Karaköy iskelesine yanaşınca bu işin olabileceğini inandım bende Akın gibi seferlerin 10 dakikada bir yapılmasını 10 dakikada bir sefer yapılırsa daha az sayıda gemi kullanılacağını bunun İşletmeye büyük bir tasarruf sağlıyacağını o zaman görmüştüm ama bunu söylemiştik.  Bize karşı hep Haydarpaşa'da Banliyö tren saatlerini nasıl ayarlıyacaksınız olmuştu çok basitti trenlerin kalkış saatleri bilinmeyen bir deklem değil ki bilmiyorum bunu denenmesinde her zaman yarar görürür iskelelerde yolcu beklemez daha çabuk gideceği yere varır ve en önemlisi yolcu sayısında önemli bir artışın olacağını söyleyebilirim halada iddaa ediyorum bu işle 1 gemiden tasarruf etseniz bir geminin günlük masrafı şu anda nedir bilmiyorum ama önemli bir tasarrf sağlanabilir diye düşünüyorum gemiler pik saatler dahil bu hatta konan gemiler 1500 kişilik olduğunu düşünürseniz pik saatler bile bunu dolduramıyor seferleri ring hale getirirseniz her gemi 1500 kişi taşır hele pik saatlerin dışında 50 -100 yolcunun bindiğini düşünürseniz tasarrufun boyutları ne hale geldiğini siz düşünün

recai metilli

12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 23:40

Ben bu hesaplardan fazla anlamam ama rahatsız olduğum nokta, Kadıköy Karaköy ve Kadıköy Eminönü seferleri aynı anda kalkıyor.(ginin de çakışıp çakışmadığını bilmiyorum.) Karaköyle Eminönü Tramvayla birleştiğine göre bunların aynı anda değil ardışık olarak kalkması daha mantıklı geliyor. Eminönü vapurunu kaçıran Karaköy'e, Karaköy'ü kaçıran Eminönüne binebilir. Ücretsiz aktarma da işe yarar, zaman kaybı en aza iner diye düşünüyorum.



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 23:43

Alıntı:
Ekleme: Ilk mesajdaki tabloyu degistirdim, sanirim simdi dogru oldu ve 10'ar dakika var seferler arasinda. Eminonu'ndeki cakisma sorunu iskelenin iki ayri tarafina iki vapurun yanasmasiyla halledilirse, uygulanabilir bir sistem gibi duruyor.

Evet, şimdi oldu. Ben de son bir çeyrektir bu konu hakkında elimdeki kağıtlara hesaplamalar yapıp kafa parlatıyorum Mantıklı olan frekans aralığını yakalamışsın galiba Engin   İskelelerdeki kabul edilir bekleme sürelerini de kontrol ederek, çifte tarifenin son şeklini veririz.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 23:45

Alıntı:
Ben bu hesaplardan fazla anlamam ama rahatsız olduğum nokta, Kadıköy Karaköy ve Kadıköy Eminönü seferleri aynı anda kalkıyor

Recai Üstad son derece haklı... Günümüzde uygulanan aynı andaki vapur kalkışlarının Kadıköy yerine Karaköy ve Eminönü'nde aynı anda olması çok daha mantıklı. Böylece Kadıköy'de 10'ar dakika kaymalı ve birbirine simetrik geçmiş çifte tarife gerçekleştirilir.

Akın KURTOĞLU


ali_demirci
10 yıl önce - Sal 17 Şub 2009, 22:14

bu hat ring olacakmı ?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM