Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
nuricool454
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 19:48
[İST-F2.53] - İstanbul'un Trafik Kördüğümü Böyle Çözülecek



İstanbul’un trafik kördüğümü böyle çözülecek        26 Kasım 2006



İstanbul kent bütçesinin yüzde 60'ını ulaşım problemine ayırdı. İşte belediyenin çözüm projeleri...

Bugünlerde dünya yerinden oynasa İstanbulluların gözü görecek halde değil. Çünkü İstanbullu için varsa yoksa tek bir sorun var, o da trafik. Saatlarce işlerine ulaşamıyor, yine saatlerce evlerine dönemiyorlar. Büyükşehir Belediyesi de trafik kördüğümünden dolayı tepkilerin hedefi. Zaten Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş kendi dönemlerinin başlıca sorunun trafik olduğunu peşinen kabul ediyor ve bütçeleriyle enerjilerinin yüzde 60’ını bu işe yatırdıklarını söylüyor. Aslında İstanbullu’nun çektiği bu ıstırabın bir nedeni, trafik sorununu çözmek üzere yürütülen işler:

Yeni kavşaklar açılıyor, yan yollar, üst ve alt yollar ekleniyor, Marmaray ilerliyor, metro ve raylı sistem dallanıp budaklanıyor. Topbaş, İstanbullulardan biraz daha sabır istiyor. Diyor ki, "Büyükşehir olarak son yıllarda yaptığımız hamlelerle çevre sorununu çözdük. Kıyılarımızı güzelleştirdik. 15 yıl öncesine oranla İstanbullular, daha yeşil bir ortamda hayatını sürdürüyorlar. Tarihi mirası kurtarmak için adımlar attık, bu adımlar daha da hızlanacak. İstanbul’u çevreleyen banliyölerde sıvasız, çatısız ve boyasız bina kalmadı. Demir filizleri yok ettik. Ama şu trafik sorununu henüz çözemedik." İşte şehrin en tepe yöneticisine bu itirafı yaptıran devasa  



Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş Şehri yeraltından, yerüstünden demir ağlarla örüyoruz

* Taksilere konfor geliyor

* Deniz ulaşımı artıyor

* Servis araçlarına denetim

* Hırdavatçı, tekstilci, kuyumcu şehir dışına




70 yıldır biriken sorunları çözmek zaman alıyor. Avrupa kentleri, Rusya metropolleri, ABD, Çin ve Japonya gibi ülkelerde bu sorun büyük oranda çözülmüş. Çünkü, adamlar şehirlerini bundan 50-80 yıl önce raylı sistemle donatmışlar. Biz, Tünel’deki feniküler sistemle raylı sistemi ilk kuran en eski kentlerden biri olmamıza rağmen daha sonra hamle yapmamışız. Beklemişiz. Şimdi raylı sistem zamanı. Aslında çok geç kaldığımız için kısa zamanda çok büyük adımlar atmak zorundayız. İstanbul’un Avrupa Kültür Başkenti olacağı 2010’a kadar çekirdek raylı sistem dediğimiz, merkezlerdeki sorunu aşacağız. O tarihten birkaç yıl sonra da İstanbul, yeraltından ve yerüstünden demir ağlarla örülmüş olacak. 2011’e kadar bu iş için 12 milyar dolar harcama yapacağız.

YOLU YOK, ŞEHİR DIŞINA GİDECEKLER

Desantralizasyon dediğimiz sistemi acilen oturtmamız lazım. Bundan kastım sektörel faaliyetin kent dışına taşınması. Perşembe Pazarı’ndaki hırdavatçılar, Unkapanı’ndan başlayıp Vatan Caddesi’ne kadar kenti kilitliyor. Tahtakale’deki tekstilciler ve kuyumcular, Beyazıt, Eminönü, Sahil Yolu gibi trafiğin can damarlarını tıkıyor. Artık yolu yok, 2010’dan önce bu meslek gruplarının hepsi şehir dışında kendileri için yapılan yerlere çekilecekler.

RUHSATSIZ ARAÇLARMEN EDİLECEK

Büyükşehir, İstanbul Metropolitan Planlama Merkezi’ni (İMP) kurdu. Tepebaşı’ndaki bu merkezde 500 uzman çalışıyor. İMP her ölçekte şehir planları hazırlamaya başladı. Minibüs, taksi, deniz motorları ve servisler için yeni uygulamalar getiriyoruz. Önümüzdeki yıldan itibaren İstanbullular yeni düzenlemeyi görecekler. Bu uygulama da kent trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak. Taksilerin sicil ve ruhsatlandırılması yeni 5216 sayılı yasayla Büyükşehir’e geçti. Bütün toplu taşımı ruhsatlandıran büroyu yeni kurduk. 2007 sonuna kadar ruhsatlandırma işlemi yapılmamış taksi, minibüs, servis ve deniz motoru kalmayacak. Herkes ruhsat almak zorunda. 2007 baharında aktif denetime geçilecek. Ruhsatsız araçlar trafikten men edilecek. Bu kesinleştirilmiş bir karar herkes buna uymak zorunda. Bu taksiler çok dolaşarak trafiği kilitliyor. Taksiler için durak çalışmasının tüm kentteki projesi tamamlandı. Ayrıca çağrı merkezli taksi sistemi de 2008’de tamamlanacak. 2008’in ortalarına kadar yeni ve konforlu bir taksi işletmeciliği oluşturulacak. Kent trafiğinin belirli alanlarında sıkışmalara yol açan minibüsler de raylı sistemin yapımına paralel olarak besleyici dikey hatlara çekilecek, kentin merkezlerinden kaydırılacaklar. Kameralarla kontrol sistemi ile ilgili beş ayrı noktada pilot uygulamaya başladık. Karayolu Trafik Kanunu’nda yapılacak olan değişikliğin Genel Kurul’dan geçip yasallaşmasının ardından uygulamaya geçeceğiz, ihlallere ceza keseceğiz. 2008’in başına kadar servis araçlarının sistemi baştan sona değişecek. Servis araçlarının tipi, servis sürücü standardı, güzergahları, servis işletim ve denetim sistemleri tamamlanacak. Deniz ulaşımının payı yüzde 4’lerden 2008’de yüzde 7’ye, 2011’de yüzde 10’a çıkacak.

İSTANBUL’DA

Günlük nüfus:15 milyon

Toplam araç sayısı:2.5 milyon

Toplam otomobil sayısı:1.9 milyon

Her gün trafiğe giren yeni araç:600

Toplam yol ağı:25 bin kilometre

Kıtalararası günlük yolculuk:1.3 milyon kişi

Özel araçla:yüzde 34

Karadan toplu taşımayla:yüzde 17

Denizyoluyla:yüzde 17

Ortalama yolculuk süresi:42-49 dakika

1000 kişiye düşen otomobil sayısı:150

ULAŞIM TÜRÜ YÜZDELERİ

Karayolu:Yüzde 89

Raylı sistem:Yüzde 7

Denizyolu:Yüzde 4

İBB Genel Sekreter Yard. Rafet Bozdoğan

Üç aşamalı plan yaptık

Avrupa Birliği’nde 1000 kişiye 450-500, Japonya ve ABD’de ise 650-700 otomobil düşüyor. İstanbul’da bu oran 150. 2004’te bu sayı 125’ti. İki sene içinde müthiş bir artış yaşandı. İstanbul’da otomobil sayısı 2 milyonu aşmış durumda. Ortalama yolculuk süresi de 42-49 dakika arası. Avrupa’da sözkonusu oran 25 dakikaya düşüyor.



ÜÇ OTOMOBİLİN BİRİ İSTANBUL’DA

Türkiye’nin sahip olduğu toplam otomobil sayısının yüzde 30’u İstanbul’da. Paris, Londra, New York, Tokyo gibi büyük metropollerde her zaman trafik sorunu yaşanır ama ulaşım sorunu yaşanmaz. Çünkü raylı sistemlerle çözülmüş. 70 yıl boyunca ihmal edilen raylı sistemleri İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak en üst seviyeye çekerek, yıllık 2.2 kilometre olan yapım hızını yıllık 15 kilometreye yükselttik. Amaç çok geç kalınmış olan metro sistemlerini bir an evvel tamamlayıp insanların bir yerden bir yere hızlı ulaşımını sağlamak.

HALİÇ METRO GEÇİŞİ2009’DA TAMAM

Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün projesi bitti, statikle ilgili son hesaplamalar yapılıyor. Hedefimiz 2009 yılı itibarıyla bu işi tamamlamak. 2009’da Levent’le Yenikapı birbirine bağlanmış olacak. Şu an 72 kilometre raylı sistem inşaatı sürüyor. Yenikapı’daki arkeolojik çalışmalar yüzünden takvimde bir aksama oldu. Bizim için arkeolojik değerler, yani kültür mirası en az ulaşım kadar kıymetli. Bunun için titiz davranıyoruz. Atina bu sorunu nasıl çözdüyse biz de aynı şekilde çözeceğiz. Asıl hedefimiz olan 60 kilometrelik yeraltı metrosu hattının da yapım ihalesine 2007 yılı sonunda çıkacağız.

Arazi kullanım kararlarına bağlı olarak "ulaşım master planı"nın yenilenmesine başlandı. Ulaşım master planı, 3-5 yıllık kısa, 8-10 yıllık orta ve 15-25 yıllık uzun periyotlar için: Toplu ulaşım sistemleri ve entegrasyonu, ulaşım altyapılarının güçlendirilmesi ve trafik yönetimi ile denetimi


osmancık
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 20:00

trafik sorunu üzerine bu kadar ciddi bir şekilde eğilen kadro meyvelerini de toplar diye ümit ediyorum.

inşallah 2010 yılında raylı sistem şehrin her yanına yayılmış olur ve trafik çilesi biter.

bütçenin çok büyük bir kısmı metro yatırımlarına ayrılmış görünüyor.
sonucunu birlikte göreceğiz.


erguncel
15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 10:57

moskovada dünyanın en gelişmiş metroları olmasına rağmen icabında 10 dakikalık yolu 2 saattte gidiyorsun.bu gibi büyük şehirlerde ulaşım problemi çözülmez. sadece azaltılır. kendimizi kandırmayalım.

suat914

15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 11:24

Kendimizi kandırmamak için biraz da kendimizden bişeyler eklememiz lazım.
Milletimizde bir özel araç sevdasıdır almış gidiyor, yolu müsait olanlar park sorunu olmayan, çevreci ve ekonomik olan motosiklet veya bisiklet kullansalar, bu taşıtlar trafikte itibar görseler, fena mı olur?
Bu işi en başta yine devletimiz baltaladı, çin motorları biraz fazla satılınca yüzde 8 olan ötv oranını yüzde 25'e çıkarması, b sınıfı ehliyet ile sadece 50cc motor kullanabilmeyi serbest bırakması, sanki kimse motora binmesin diye özenle uğraşılmış gibi duruyo.


Mehmet BERBER

15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 13:35

Sanırım haberde geçen "Tek yönde günlük yolcu" ifadeleri "Tek yönde saatlik yolcu kapasitesi" şeklinde olmalıydı. Verilen rakamlar günlük yolcu miktarını ifade etmekten oldukça uzak görünüyor...



Mücahid

15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 14:07
İstanbul’da şantiyeler canlı yayında denetlenecek...


İstanbul’un dört bir yanında dev yatırımlar gerçekleştiren Büyükşehir Belediyesi, şu anda 18 şantiyedeki işleri kameralarla denetliyor. Aralık ayından itibaren bu şantiyeler sitemizden vatandaşların denetimine de açılıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı bünyesindeki Şantiye İzleme Birimi, müteahhitler tarafından konulan kameralarla 24 saat boyunca izleme yapıyorlar. Şantiye kameralarının görüntüleri Aralık ayından itibaren web sitemizden internet ortamında izlenebilecek.

İzledikleri şantiyelerin şu anda yüzde 2 oranında olduğunu belirten İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, şantiyelerde kamera uygulamasını yaygınlaştırmak amacıyla, bundan sonraki ihalelerde şartnamelere “kamera” şartı koyacaklarını açıkladı.

İstanbul’daki 24 saat boyunca izlenebilen şantiyeler ve şantiyelere kamera yerleştiren firmaları şöyle:

1-Ayazağa Kavşağı Yol ve Ortak Altyapı İnşaat Ar Yapı
2-Maltepe-Büyükyalı E-5 Kavşağı ve Bağlantı Yolları İnş. ZİTAŞ İinşaat Ticaret ve Sanayi A.Ş.
3-Gülsuyu-E5 Köprülü Kavş.Düzenl.,Bağl. Yolları ve Ortak Altyapı İnş. AA GRUP
4-Küçükyalı-E5 Köprülü Kavş.Düzenleme,Bağl.yoll.ve ortak Altyapı İnş. AKM YAPI Taah. San.ve Tic.Ltd.Şti.
5-Maltepe -Cevizli Köprülü Kavşağı İnş. SİNAN İNŞ.San.ve Tic.Ltd.Şti.
6-Kartal-Tem Bağlantı yolu Balıkesir Cad.Kesişim Kavşağı İnş ZEMİN İNŞ. Tic.Ltd.Şti.
7- Dolmabahçe-Dolapdere-Piyalepaşa-Kağıthane Tünelleri İnş. KİSKA – MAKYOL
8- Altınşehir Meyd.-Ebabil Cd. Arası(Yarımburgaz Kavş. AşıkVeysel Cd.Arası) Yol ve Kavş.Düzenl.İnş. KALYON İNŞ. San.ve Tic.A.Ş.
9- Balta Limanı - TEM B.Dere Bağlantı Yolu İnş. URANSAN DIŞ.TİC
10-Halkalı Gümrükyolu Kavşak Düzenleme ve Ortak Altyapı İnş. GAP İNŞ.Tic.ve San.Ltd.Şti.
11-Güngören Eşref Bitlis Cad. Ortak Altyapı İnşaatı ER-TA İNŞ. San.ve Tic.Ltd.Şti.
12-Kadıköy- Yenisahra Altgeçiti Bağl. Yolları ve Ortak Altyapı İnş. ENTES ENDÜSTRİ
13-Üsküdar- Hastaneler Önü E5 Karayolu Köpr.Kavş.ve Bağlantı Yolları İnş. EMKA İNŞ. Tur. San.ve Tic.Ltd.Aş.
14-Başıbüyük- B.Bakkalköy Yolu,Yol ve Ortak Altyapı İnş. HAYDAR SEZEN İNŞ
15-Bakırköy-Florya Akvaryum İnş Öztaş İnş. - Nuhoglu İnş.
16-Pendik Sahil Yolu Kara Tarafı 2.Aşama Çevre Düzenl. Marmara Yol Yapı İnş A.Ş.
17-K.Çekmece Sahil Düzenl. İnş Kazova İnş. San. A.ş.
18-G.O.Paşa-Gazi Parkı Düzenlemesi 2.Kısım İnş. Akçağ İnş.Ltd. Şti.


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=23073


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 20:17
Kameralar


Bu işi genişletip metro çalışmalarını da kameralar ie halka izlettirmeliler.Hatta tünellere bile kamera koymalılar.

Millet görmeli bütün çalışmaların detaylarını ve aşamalarını.


levent tmr
15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 20:46

Çok başarılı çalışmalar.Bizede En kısa zamanda ve şeffaf ihaleler
ile tamamlanılmasını dilemek düşüyor..

Denizyolu ulaşımında;
ulaşım türünde %4 oranı için neler yapılıyor.Aynı metro
seferberliği gibi deniz yolunda ,her türlü destek ,teşvik
yeni iskeleler ile çözüm seferberliği varmı?
Pek anladığım bir konu değil ama çok uzun yıllar
İzmit- Yenikapı arasında niye hızlı feribot seferi yoktur hiç anlamam...bostancı-sarıyer,
bakırköy-beykoz gibi hatlarda dolmuş deniz otobüsleri ,neden olmaz ?
Denizyolunun İstanbul'un trafik kördüğümüne çok faydası olacaktır..


nedimk
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 10:08

Marmaray kamera koydu da ne oldu?

Marmaray ile ilgili neredeyse her e-posta adresine(TCDD, Ulaş Bak. hatta marmaray web sitesi hazırlayıcılarına) kameraların aylardır çalışmadığı ile ilgili e-postalar gönderdim. Sonuç?

http://85.105.42.104:8080/    Üsküdar 1
http://85.105.42.236:8080/   Üsküdar 2
http://85.99.96.254:8080/    Yenikapı 1 (bunda bir görüntü geliyor ama ....)
http://85.97.189.179:8080/   Yenkapı 2
http://81.214.87.217:8080/  Tuzla
http://85.105.43.176:8080/  Ayrılıkçeşme (BU ÇALIŞIYOR) Ama sadece TBM ler, şantiye alanı yok.


nedimk
15 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 10:10

Artık ayrılıkçeşme de çalışmıyor, şifre istiyor, rastgele bir kaç deneme(marmaray, 123456, sw, vs...) yaptım ama cevap gelmedi.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM