Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

üniversitelere yerleştirme nasıl olmalı?
öss devam etmeli 42.0%  42.0%  [21]
sınavsız geçiş olmalı 54.0%  54.0%  [27]
fikrim yok 4.0%  4.0%  [2]
Toplam Oy : 50

erkan
13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 05:31
Üniversiteye sınavsız geçiş için ilk adım; not sistemi değişti


öss kaldırılıyor.
Alıntı:
Üniversiteye girişte etkili olan liselerdeki not sistemi değişiyor. Bu yıldan itibaren 5'lik yerine 100'lük not sistemine geçildi. Yeni uygulamada öğrencinin lise 1'den lise 4'e kadar derslerden aldığı notlar karnede görülecek. Ayrıca öğretmenler, artık kanaat notu kullanamayacak.


Not sistemindeki değişikliğin üniversiteye ve liseye girişte adaleti sağlama adına önemli bir karar olduğu belirtiliyor.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), geçtiğimiz hafta yapılan Milli Eğitim Şûrası'nda alınan kararları hayata geçirmeye başladı. MEB Talim ve Terbiye Kurulu, ilk iş olarak üniversiteye girişte etkili olan 'Ortaöğretim Başarı Puanı'nı etkileyecek liselerdeki not sistemini değiştirdi. Kurul kararına göre, bundan sonra liselerde 5'lik not sistemi yerine 100'lük not sistemi geçerli olacak. Ayrıca yeni sistemde öğretmenler kanaat notu da kullanamayacak. 100'lük not sistemi üniversiteye girişte meslek liseli öğrenciler dahil şu anda 15 ila 104 puan arasında etkili olan okul başarı puanının daha adil hesaplanmasını sağlayacak. Yeni uygulamada öğrencinin lise 1'den lise 4'e kadar bütün derslerden aldığı notlar karnede görülecek. Böylece üniversitelerde uygulanan not döküm çizelgesi (transkript) liselerde de verilecek. Bakanlık, lise son sınıfta yapacağı genel değerlendirme sınavı (olgunluk sınavı) ve öğrencinin transkriptinde yer alan not dökümleriyle üniversiteye girişte sınavsız geçişin yolunu açmış olacak. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. İrfan Erdoğan, yeni not sisteminin yarıyıl tatilinde öğrencilere verilecek karneye yansıyacağını söyledi.

Bu yıl liselerde uygulanacak not sistemi gelecek yıl ilköğretim okullarına da uyarlanacak ve öğrenciler ilköğretim 4. sınıftan itibaren derslerden aldığı 100'lük notlara göre 8. sınıf sonunda başarı sıralamasına tabi olarak liselere kayıt yaptıracak.

Öğrencilerin 4'ten 8. sınıfa kadar aldıkları notlar karnede aynı anda görülecek. Böylece şûrada alınan 'Ortaöğretim Kurumları Sınavı (OKS) kalksın' kararı hayata geçirilmiş olacak. Şûrada ilköğretimde 1. 2. ve 3. sınıfta öğrencilere not verilmemesi ve sadece davranışlarının değerlendirilmesi kararı alınmıştı. Yeni uygulama ile bu karar da hayata geçmiş olacak. MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü bürokratları ile Talim Terbiye Kurulu uzmanları, sınavsız liselere giriş için doğru yolu bulma yolunda hazırlık yapmaya başladı.

Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. İrfan Erdoğan, yeni not sisteminin yarıyıl tatilinde öğrencilere verilecek karneye yansıyacağını söyledi. 100'lük not sisteminin daha adil olduğunu belirten Prof. Dr. İrfan Erdoğan, "Mevcut sistemde sınavdan 85 alan öğrenciyle 100 alan öğrenci arasında 15 puan fark olmasına rağmen her iki öğrencinin de karnesine notları 5 (pekiyi) yansıyordu. Bu da başarı puanlarının hesaplanmasında adil olmuyordu. Ayrıca mevcut sistemde liseyi pekiyi dereceyle bitiren on binlerce öğrenci olmasına rağmen aralarında sıralama yapamıyorduk. Yeni sistem bize başarı sıralarını görmemize de imkan verecek." dedi. Mevcut Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre öğrencilerin sınav, ödev, projeler ve uygulamalardan aldıkları notlar 100 tam puan üzerinden değerlendiriliyor ve değerlendirme sonuçları öğretmen not defteri ile not çizelgelerine 5'lik puan olarak yazılıyordu. Buna göre 85-100 arası puan alanlar 5 (pekiyi), 70-84 alanlar 4 (iyi), 55-69 alanlar 3 (orta), 45-54 alanlar 2 (geçer), 25-44 alanlar 1 (geçmez) ve 0-24 alanlar 0 (etkisiz) şeklinde değerlendiriliyordu.

Zirve Dergisi Rehberlik Uzmanı Hakan Baykal, bakanlığın not sisteminde yaptığı değişikliğin üniversiteye ve liseye girişte adaleti sağlama adına önemli bir değişiklik olduğunu belirterek, "Üniversite veya liselere girişte 1 puan bile on binlerce kişiyi etkiliyor. Mevcut sistemde başarı puanları adil olmuyordu." şeklinde konuştu. Liseyi 85 ortalama üzerinden 5 ile bitiren ile 100 ortalama ile bitiren aynı başarı puanı alabiliyor. Bu adaletsizlik böylece kalkabilir. Ancak ÖSYM'nin başarı puanı hesaplama formüllerinde değişiklik yapması gerekir." dedi.

Tuncer Çetinkaya - Eğitim Muhabiri
26/11/2006
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=461114

Murat Caner
13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 10:16

Hoca Nasrettin gene bir gün göle maya çalmış...

Ya doğru yöntemi bulacaklar ancak eleştiriler yüzünden uygulayamayacaklar.
Ya ellerine yüzlerine bulaştıracaklar.

Ya, bu maya tuttttt maz.



mehmetkonyar
13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 11:49

Bence herkes istediği mesleğe yönelik ilgili uygulama sınavına istediği üniversitede girmeli. Daha doğrusu sınavı üniversite yapmalı. Öğrenci yeteneğine bağlı olarak istediği mesleğe yönelebilmeli. Hatta meslek sınavları orta okuldan itibaren yapılmalı ve öğrenci yeteneğine göre dersler almalı. Örneğin tıp okumak isteyen bir öğrencinin türev integral dersleri mühendislik okumak isteyen kadar ağır olmamalı. Sadece temel bir kaç yöntemi bilmeliler.

Kemal Bayır
13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 11:50

Alıntı:
Alıntı:
Ayrıca mevcut sistemde liseyi pekiyi dereceyle bitiren on binlerce öğrenci olmasına rağmen aralarında sıralama yapamıyorduk.


Problem bu noktada başlayacak.
Aynı müfredattan eğitim alıp, bir yanda okulların ve öğretmenlerin ciddi eğitim anlayışları nedeni ile, gerçek anlamda yetişip iyi not alamayan ama ÖSS'de başarılı olan öğrenciler ve öte yanda basite kaçan öğretileri öğrenip iyi not alan, çeşitli baskılar altında, çeşitli amaçlar için verilen notlarla okul birincisi olup, ÖSS'de başarılı olamayan öğrenciler varken, üniversiteye sınavsız girişte adil sistem nasıl sağlanabilecek.

Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanabilmesi, eğitim kalitesinin yaygınlaştırılabilmesi için yapılacak o kadar çok şey ele alınmazken, öğretmenlerin farklı kıstaslara göre belirleyip vereceği notlarla, öğrencinin ülke çapında bir sıralamada, yerini hakkaniyetle alabileceği konusunda ciddi endişelerimi belirtirim.


Figen
site denetçisi

13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 15:42

Cok önemli bir konu. Bir gencin hayatınin tamam tek bir sınava bağlamak çok yanlış. Üniversite de okuyabilmek için bilgi birikimi şart. Yurt dışında öğrenciler ilk okulu bitirirken öğretmenlerin tavsiyesi ile ya düz liseye giderler, ya meslek lisesine giderler ya da üniversiteye hazırlık yapan bir liseye devam ederler. Öğretmenler öğrenci için bu karari verirken, öğrencinin bilgi ve yeteneklerini, ilk okul yılları boyunca gösterdiği başarıyı göz önünde bulunduruyor. Tabii bunu yapaarken de objektif ve verilere dayanarak yapıyor. Elinde ilk okul çağı boyunca elde etmiş olduğuu sinav sonuçlari, davranışlari hakkında raporlari, öğrenme becerisi ve isteği ile ilgili veriler bunuluyor. Öğrenci tavsiye edilen lise gidiyor, fakat liseler arası başarıya ya da başarı kaybına göre başka bir lise türüne geçiş yapabiliyor. Böylece genelde her öğrenci yeneteneklerine ve becersine göre yetişiyor. Üniversitelerde yığılma olmuyor. Cünkü bizde olduğu gibi herkes ünivriteye girmek için çabalamiyor. Meslek liselerinde meslek edinip hayata atilan gençler üniveritede okuyan gençlerden fazladır. Bizde üniversite çok önemli olduğu için inanın üniversitelerimizde verilen öğretim çok daha kaliteli. Üniversite mezunlarımiz daha bilgili. Simdi sınavsız üni ye giriş sisteminde bizim ülke ne kadar başarılı olur? Biz öğretmenler ne kadar tarafsız  objektif olabiliriz? Yurdumuzun bir köşesinde eğitim gören bir öğrencimizle Marmara Bölgesinde eğtim gören bir öğrenci ne kadar eşit şanslara sahip?  Fakat bir şekilde bir yerden başlamak lazım. Bu sınavın kimse tarafından kabul görmediği aşikar. O halde "yok olmaz, ağzimıza gözümüze bulaştırırız"  gibi negatif düşüncelerden arınıp çözüm bulmamız gerekiyor. Her yeni düşünce yeni olgu oturana kadar eziyeti olur. Hatalar yapılır . Bu her alanda her ülkede böyledir. Ama bir yerden başlamak lazım ki geliştirelim, eksikleri görüp düzeltelim. Trafik aksayacak diye yol yapılmasın mi? Önemli olan geçiş dönemini alt yapıyı iyi hazirlamak, incelemek.



En son Figen tarafından Pzr 26 Ksm 2006, 17:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cansu_KFL

13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 15:52

ÖSS ye hazırlanan bi öğrenci olarak tabi ki sınav sisteminden çok yakınıyorum.Ama aslında sınav bizim ülkemiz için belki de en adil seçme şekli.Çünkü üni.ye giriş not sistemine göre olduğu zaman pek çok yerde olduğu gibi burda da torpiller rüşvetler işlemeye başlar...Ancak şöyle bir durum var.Ben fen lisesinde okuyorum.Fen liselerinin genel amacı bilim adamı yetiştirmektir.Bu konuda herkes hemfikir.Ama gelelim ki işler öyle işlemiyor işte.Boğucu sınav psikolojisi yüzünden biz değil bilim adamı olmak laborotuvar yüzü bile göremiyoruz.Okula başlayalı 3 yıl oldu 3 yılda 3 kez labarotuvara inemedik.Bu yüzden fen liselerinin ya müfredatı hafifletilmeli ya da sınavsız geçiş sistemi fen ve sosyal bilimler liseleri gibi genel değil belli bi amaca hizmet eden okullara uygulanmalı.Yoksa sınav kaosundan bilimi pek anlayan yok...

fatih sey
13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 16:00

Alıntı:

Aynı müfredattan eğitim alıp, bir yanda okulların ve öğretmenlerin ciddi eğitim anlayışları nedeni ile, gerçek anlamda yetişip iyi not alamayan ama ÖSS'de başarılı olan öğrenciler ve öte yanda basite kaçan öğretileri öğrenip iyi not alan, çeşitli baskılar altında, çeşitli amaçlar için verilen notlarla okul birincisi olup, ÖSS'de başarılı olamayan öğrenciler varken, üniversiteye sınavsız girişte adil sistem nasıl sağlanabilecek.

Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanabilmesi, eğitim kalitesinin yaygınlaştırılabilmesi için yapılacak o kadar çok şey ele alınmazken, öğretmenlerin farklı kıstaslara göre belirleyip vereceği notlarla, öğrencinin ülke çapında bir sıralamada, yerini hakkaniyetle alabileceği konusunda ciddi endişelerimi belirtirim.


Size cogu konuda katiliyorum ama bence OSS den daha iyi bir cozum. OSS yi atlatmis bir ogrenci olarak soyluyorum. Igrenc bir donemdi. Bir sene boyunca sirf ders calisacaksin, sosyalligin gidecek, ..vs. Oss nin  de cok hakkaniyete dayali bir sinav oldugunu zannetmiyorum. Cogu arkadasim var , cok iyi bir puanla tercih hatasi yapip veya kaydirma yapip disarda kalan var. Butun bunlarin haklari nerede ? Ben de normalde yaptigim puandan cok daha dusuk bir puan almistim. ( Karistirdigim sorular yuzunden) Benim hakkim nerede?

Aslinda Turk egitim sistemindeki sorun egitme sistemi yanlisligidir. Herkes bas bas bagiriyor. Ezberci egitim var , degistirmek lazim diye ama hukumet bunu goz ardi ediyor. BU sistemin uzerine ne degisiklikler yaparsan yap  iyi bir sonuc elde edemezsin

Bence sistemde rehberlik faaliyetlerine cok onem verip , ogrencinin secebilecegi meslegin belirlenmesi gerekiyor. Cunku bugun Turkiye'de alan secen ogrencilerin kaci bilincli bir sekilde bunu yapiyor. Once bu belirlenmeli.

Ayrica hocalar da ogrenciler gibi belli senelerde bir verimlilik sinavlarina girmeli. Cogu ogretmen taniyorum , biyolojinin b.sini bilmeyen , tarihle alakasi olmayan . Masasin oturup ogrencilere okutturarak ders isleten.   Boylece kotu hocalar elenmis olur. Geriye kalan bilincli ve verimli egitim verebilecek seviyedeki ogretmen ile dersler islenir.

Benim istedigim sistem sinavsiz gecis sistemidir. Eger ilk once yukarida yazdigim reformlarin uzerine bu sistem getirilirse gayet basarili olacagini dusunuyorum.Yalniz su anki sistem uzerine yapistirilmaya calisirsa tekrar bir iki sene sonra sinav sistemi degistirilecektir hukumet tarafindan hic supheniz olmasin.

Yalniz hukumetin bu konuda hassas oldugunu dusunmuyorum. Iki senede bir sistem degisiyor. Bence bunlarin hepsini halkin gozunu boyamak icin yapiyor."Hani bakin hizmet ediyoruz diye" Egitim sisteminin degismesi kendi menfaatini dusunmeyen , baska ulkelerin agizina bakmayan , gercekten bagimsiz bir hukumet ile olur.

Yani bayagi bir beklememiz gerekiyor.


burakerkıral

13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 18:34

Bu ÖSS denilen insan hayatı üzerinde bayaa etkisi olan lanet şey kalksında bari sınavsız geçiş falan olsa bari    

sserhat
13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 18:52

sınavsız geçiş olmaz, olamaz!

neden olamaz? çünkü diğer türlü adil bir yargılama olmaz. her hoca farklı sorar soruları, kiminin sınavı zordur, kimisinin kolay. şimdi eşit bir şekilde mi sınanıyolar? öss gerekli ve destekliyorum  


İsmail TAŞLI

13 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 19:39

Üniversitelere yerleştirilme için tartışmaya açık olamak üzere şöyle bir yol izlenebilir.
  1. Öğrenci kontenjanlarını kapasitelerine göre üniversiteler kendi belirlemeli.
  2.Sayısal, sözel, eşit ağırlıklı olmak üzere yılda birkaç defa sınav açılmalı ve öğrenciler bu sınavlardan herhangi birine girerek puan sermayesi sağlamalı.
  3. Lisedeki notları, sosyal, kültürel, sportif etkinliklerine bağlı referans belgeleri olmalı.
  4. Bu belgelerle doğrudan ilgili fakülte ve yüksek okullara kendi lisesi aracılığı ile müracaatını yapmalı.
  5. Müracaat eden adaylar arasından seçimi , fakülte ve yüksekokulların yönetim kurulu yapmalı ve ilgili okullara dönüşü sağlanmalı.



sayfa 1
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET