Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 21:40
[İST-C9.44] - Merter-Mecidiyeköy Arasında Neden Metro Projesi Yok?



İstanbul ulaşım sisteminin en önemli ve en yoğun aksı olan MERTER - E5 - MECİDİYEKÖY arasında neden bir raylı sistem projesi yok ?

Metro projelerinin yolculuk talebi en yüksek olan güzergahta planlandığı bilinen bir gerçek.Peki bu bahsettiğim akstan daha yoğun yolculuk talebine sahip olup metro planlanmayan neresi var ?

Bu güzergahta İETT ile hizmet vermee mi devam edilecek.Metrobüs gibi geçici bir çözüme yatmamalı İBB.

Özellikle MERTER'i  önermemizin nedeni zaten burada 3 raylı sistem entegre durumda.Bütün bu entegrasyonlar MECİDİYEKÖY'e bağlanmalı.

MERTER-C.BAĞ-EDİRNEKAPI-OKMEYDANI-ÇAĞLAYAN-MECİDİYEKÖY aksında yapılacak bir metro hattı İstanbul'un Arupa yakasının toplu ulaşımını % 70 net oranda rahatlatır.


ist-ahmet
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 21:53

evet merter - mecidiyekoy (hatta levent) hatti gerekli ama tek basina degil. uzun bir hattin parcasi olarak gerekli yoksa kisa cok parcali sistemler yaratilmis oluyor. mesela beylikduzunden gelen sistem dediginiz hatti kullanarak levent e ulassa mukemmel olur.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 21:58
Merter


Merter'den başlatmamızın sebebi tabi ki buraya kadar bir sistem olduğundan dolayıdır.

Havaalanı-Merter-Mecidiyeköy 'de olabilir.

Mecidiyeköye gittikten sonra LEVENT , MASLAK ötesi kolay.Taksim'de..


arda34
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 22:03

tam olarak ayrıntısını bilmiyorum ama galiba haliçin altından geçecek sistemde bunu sağlıyor.mecidiyeköy-taksim-yenikapı bu hat yenikapı-üsküdar bağlantısı ve buda diğer sisteme bağlanması düşünülüyor galiba.ama sistemin bütün ayrıntılarını bilmiyorum.

fatih sey
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 22:44

Alıntı:

MERTER-C.BAĞ-EDİRNEKAPI-OKMEYDANI-ÇAĞLAYAN-MECİDİYEKÖY aksında yapılacak bir metro hattı İstanbul'un Arupa yakasının toplu ulaşımını % 70 net oranda rahatlatır.


Aslinda cok mantikli bir dusunce. Sonucta Istanbul'da ilk metro yapilmasi gereken yerlerden birisi E5 'tir. Tamam bu yolun bir kisminda metro var ama diger kisminda da olmali. Hatta bu metro Merter ve Cevizlibag'daki yogunlugu oldukca rahatlatir. Ayrica bu metronun Edirnekapi'dan gecmesiyle Edirnekapi-Sultanciftligi hafif metrosu ile de baglantisi olur.

Yalniz goruldugu uzere belediyenin ne simdi ne de gelecekte boyle bir proje yapacagi gozukmuyor. Bence Istanbul Belediyesi metrobusler ile halkin gozunu boyuyor simdilik. Cunku ayni anda her yere metro yapamayacagindan , simdilik o bolgelere metrobus koyuyor. Belki ileride o metrobusler metroya cevrilebilir.



Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 22:56
Önerimizin Detayları


Önerimizi resmedelim :

1-Edirnekapı-Sultançiftliği olduğu yerde kalıp E.Kapı'da sonlanacak.

2-Zeytinburnu-Cevizlibağ arası Cadde Tramvayının yeraltına alınması ile C.Bağ tramvayın son istasyonu olacak.

3- Merter-Mecidiyeköy Metrosu için ; Edirnekapıdan Haliç'e yönelip mevcut köprünün yanına ek bir köprü yapılacak.

1.ETAP : MERTER-C.BAĞ-TOPKAPI-E.KAPI-HALİÇ


ist-ahmet
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 02:02

Havaalanı-Merter-Mecidiyeköy olamaz cunku zaten verimli sekilde isleyen havaalani - merter - aksaray lrt hatti var. o hat akin kurtoglunun onerisi kabul gorurse havaalani - merter - aksaray - sirkeci olacak. yani lrt hattinin guzergahini bozmaya gerek yok. benim onerim incirliye gelecek beylikduzu metrosunun onerdiginiz MERTER-C.BAĞ-TOPKAPI-E.KAPI-HALİÇ hatti ile iliskilendirilmesi hatta birlestirilimesi. bunun icinde incirli-merter  arasininda projelendirilmesi gerek. eger bu yapilirsa anadolu yakasindaki kartal - kadikoy metrosunun avrupa yakasi versiyonu olan beylikduzu-levent metrosu olusur ve ulasimdaki buyuk bir boslugu doldurur kanaatindeyim.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 11:29
Beylikdüzü


Beylikdüzü-İncirli Metrosunn Merteren Mecidyeköye uzatılması da güzel bir öneri.Ancak İBB bu projeyi YENİKAPI-İNCİRLİ metrosu ile birleştirmeyi planlıyor.

Yani BEYLİKDÜZÜ-İNCİRLİ-YENİKAPI-TAKSİM olacak şekilde planlanıyor.

Önerimiz ; Merter yerine Bakırköy Meydandan da başlayabilir.


Rifat Behar
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 11:57

Anadolu yakasında e 5'in altından giden metro projesinin bir benzeri Avrupa yakasında kabaca e 5 i takip edecek şekilde yapılmalı. Bu öneriyi kesinlikle destekliyorum.

adnanu
15 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 17:45

bu  aks  ta   öncelikle   metrobüs,
fakat   amaç   kalıcı   çözüm   olmalı,
yani  raylı  sistem   raylı  sistem  raylı  sistem
kolay   gelsin.........................



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM