Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Alexandros

12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 21:40
[İST-A1.163] - İETT Şoförlerinin Bilet Takibi Konusundaki Sıkıntılar



Sayin IETT yetkilileri daha asagida yazacaklarim sikayet ile herhangi bir ilgisi yoktur, daha cok kafama takilan bir soru isaretidir.

Dogdugum topraklari ziyaret ettigim zaman, daima kamu yararina ait tasitlari kullanirim, kullanmamin sebebi kendimi Istanbulun icinde , sanki onu hic terk etmemis gibi hissederim.

Memlekette kaldigim surece IETT otobuslerini kullanirim, OHO’lerde bilet gecmedigi icin.

Diyebilirim ki, Citaro otobuslerinin ici tertemiz, piril-piril ve otobus suruculeride oldukca saygili ve yolculara gercekten hizmet veren kisiler.

Soruma gelince : On kapi (Soforun onundeki kapi) , kapinin yarisi acilmiyor, sebebi sofor yolcularin biletlerini daha iyi control etmesi icin kullaniliyor. Resimde gorulen yatay demiri bir iki sefer yokladim, belki yerinen oynar diye ama baktim ki vidali.

Diyorum, Allah gostermesin bir kaza olursa veya bir yangin patlak verirse, unutmayin ki motor arka tarafta, butun yolcularin cikabilecegi en guvenilir kapi sofor kapisidir, ama bu kapinin yarisi faliyet disinda.

Sayin IETT yetkilileri, sayet bir yalnisim varsa sizden ozur dilerim, amacim olaylarin arkasindan kosmak degilde, olaylari onlemektir.

Saygilarimla

Alexandros




(+)


Kemal Çevik
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 23:00
Niye sürüücü?


Alıntı:
Soruma gelince : On kapi (Soforun onundeki kapi) , kapinin yarisi acilmiyor, sebebi sofor yolcularin biletlerini daha iyi control etmesi icin kullaniliyor.


Arkadaşlar,

Hala anlamadım neden sürücü binen yolcunun biletini kontrol ediyor, adam arabasını mı kullansın bu Istanbul trafiğinde, bilet mi kontrol etsin? Neden hala  eskiden olduğu gibi bir kontolör yok?

Düşünmeye değmez mi?

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 23:16

Alıntı:
neden sürücü binen yolcunun biletini kontrol ediyor, adam arabasını mı kullansın bu Istanbul trafiğinde, bilet mi kontrol etsin? Neden hala  eskiden olduğu gibi bir kontolör yok?

Her otobüse  biletçi konulması demek, fazladan, yaklaşık olarak: 2 X 2200 = 4400 personel demektir (Sabahçı-akşamcı 2 ayrı çalışma diliminde). Bunlara yedekleri de eklersek; 5000 civarı ek bir personele ihtiyaç duyulacakır. Şayet, 1960'lardaki 1970'lerdeki gibi rastgele araç dolaşan "bilet kontrolörleri" devreye sokulsa ve biletçi olmasa, bu sefer de şehre yayılmış olan 2200 aracı kontrol etmek imkânsıza yakın olacaktır. Yani, netice verimli olmaz ve kayıp-kaçak yüzdesi zirve yapar... Şehri dolduran onbinlerce (hadi, insaflı davranıp yüzbinden dem vurmuyorum) hırsız ruhlu insan, bilet atmadan araca süzülmenin yollarına bakacaklardır.

Akın KURTOĞLU



ali öz
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 23:18

o demirin kapıdan çıkışı engellemesi gerçekten önemli bir olaymış, o açıdan hiç düşünmemiştim.
fakat çözülmesi de gerçekten basit
ama bütün otobüslerde o vidalama uygulanıyor mu, bazıları yuvaya geçmeli şeklinde de olabilir ki hepsini öyle yapsalar olur

bilet kontrolcüsü en basitinden ekstradan masraf demek
duran bir otobüs için bilet atılıyor mu, akbil basılıyor mu kontrol etmek fazla problem deildir bence
tabi basmayan olunca, uyarmak bir problem, yola mı baksın haksızlık yapan adamla mı meşgul olmak zorunda kalsın. tabi problem yolcu kaynaklı daha çok.


salihkumbar

12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 23:45

Hmmmm.... 5000 personel !!!!

Bir Hesap yapalım.

Mevcut İŞÇİ personel 8931

Stopaj  Sigorta Dahil 1 personelin Kuruma aylık maliyeti 2.850 Ytl

8931 x 2850 = 25.453.350 x 12 ay = 305.440.200. Ytl. Memur hariç sadece işçi personelin yıllık maliyeti...

(Zaten dün geçen bütçede 307 milyon Ytl olarak belirtilmişti.)

Şimdi 5000 işçi daha ekleyelim.

8931+5000= 13.931

13.931 x 2850=  39.703.350 Ytl. x 12 =476.440.200 Ytl

476.440.200-305.440.200= 171.000.000 Ytl  fark


Mevcut bütçe 2.074.771.000 YTL

Bu demektir ki bütçeye % 20 civarında ek bir yük gelecek...

Nerden Karşılarım....

BULDUM...

Mavi karta ZAM....

Evet... Mavikart 120 Ytl olursa olur...

Ne dersiniz



Duymadım...

- Şoförler bilet kontrolünü daha mı iyi yapsın??? ...  



En son salihkumbar tarafından Cmt 25 Ksm 2006, 00:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kemal Çevik
12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 02:03
Aşkolsun


Alıntı:
Her otobüse  biletçi konulması demek, fazladan, yaklaşık olarak: 2 X 2200 = 4400 personel demektir (Sabahçı-akşamcı 2 ayrı çalışma diliminde). Bunlara yedekleri de eklersek; 5000 civarı ek bir personele ihtiyaç duyulacakır. Şayet, 1960'lardaki 1970'lerdeki gibi rastgele araç dolaşan "bilet kontrolörleri" devreye sokulsa ve biletçi olmasa, bu sefer de şehre yayılmış olan 2200 aracı kontrol etmek imkânsıza yakın olacaktır. Yani, netice verimli olmaz ve kayıp-kaçak yüzdesi zirve yapar...  Şehri dolduran onbinlerce (hadi, insaflı davranıp yüzbinden dem vurmuyorum) hırsız ruhlu insan, bilet atmadan araca süzülmenin yollarına bakacaklardır


Alıntı:
Hmmmm.... 5000 personel !!!!

Bir Hesap yapalım.

Mevcut İŞÇİ personel 8931

Stopaj  Sigorta Dahil 1 personelin Kuruma aylık maliyeti 2.850 Ytl

8931 x 2850 = 25.453.350 x 12 ay = 305.440.200. Ytl. Memur hariç sadece işçi personelin yıllık maliyeti...

(Zaten dün geçen bütçede 307 milyon Ytl olarak belirtilmişti.)

Şimdi 5000 işçi daha ekleyelim.

8931+5000= 13.931

13.931 x 2850=  39.703.350 Ytl. x 12 =476.440.200 Ytl

476.440.200-305.440.200= 171.000.000 Ytl  fark


Mevcut bütçe 2.074.771.000 YTL

Bu demektir ki bütçeye % 20 civarında ek bir yük gelecek...  

Nerden Karşılarım....  


Akın bey,
Salih bey,

Eee aşkolsun yani, her otobüse biletçi koyalım diyen oldu mu, bunu nereden çıkardınız? Kayıp kaçağın önüne  kumbaraya atılan kağıt biletle elbette geçilemez. Iptal edilen (validatöre okutmaya ne demek gerek bulamadım) bilet ya da akbille bal gibi olur. Yeterki kontrola gelen görevli yolcunun o araçta ödeme yapıp yapmadığını anlayacak bir yönteme sahip olsun.

Bu durumda okuyucu cihazı (şimdiki akbil makinesi) kapının hemen girişine koymak zorunda olmayacağınız için aracın daha içine doğru yerleştirebilirsiniz, böylece kapıda yığılma, bekleme olmaz. Özellikle 3-4 kapılı (iki kapılı zaten yok artık bildiğim kadarıyla) araçlarda tüm kapılardan iniş-biniş yapılabileceği için durakta geçen süre farkedilir şekilde azalacak.

Her ne kadar yolcunun sağduyusu da etkiliyse de, aracın içine konacak "biletini akbilini okut sayın yolcum, yoksa bu arabaya ihtiyaç duyulmadığı sonucuna varırlır, ve bir daha gelmez" yazısı bile kaçak yolcuyu caydıracaktır. Unutmayın araba olmazsa kaçak bile yolculuk yapılamaz. Ilk başlarda zor ama işler rayına oturunca tıkır tıkır çalışan bir sistem, üstelik te ben icat etmedim ama her gün kullanıyorum, yolcular birbirini ikaz edip okuma yapılmasını sağlıyorlar.

Öte yandan gene mi diyeceksiniz ama 2700 otobüsü RATP 160 kontrolör ile denetleyebiliyorsa IETT neden yapamasın.  Tabii yakalanana öyle 5lira filan değil can yakacak para cezası gerekiyor, olay yerinde ödersen bir seyahat bedelinin 40, kes cezayı sonra ödeyeceğim diyene 70 katı gibi. Sadece yakalayıp tahakkuk ettirdiğin cezayı tahsil etsen yolcunun yarısı biletsiz gezse gene de zarar etmezsin.

Kontrolör dedim ise de, eskisi gibi "Bileet kontrol" diye gezen görevliler aklınıza gelmesin, bir kısmı resmi olabilmekle beraber, normal yolcu gibi araca binen gerektiğinde kimliğini açık edip işlem yapan kişilerden bahsediyorum, o zaman 1 liralık biletten kaçmak için 40 lira göze alınır mı alınmaz mı, alan düşünsün.


Biletinizi görebilir miyim?

Kemal ÇEVİK


Alexandros

12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 11:53

Beyler gunaydin...............

Suruculerin bilet kontrollunden baska, dikkatimi ceken bir husus, suruculerin bilet satmalaridir.
Bilmem belki yasaktir veya sirket tarafindan biletleri olmiyanlar icin soferlere satis izni veriyorlar, ama kesinlikle diyebilirim ki, sofor bir taraftan araba kullaniyor, obur taraftan bozuk para ustu vermeye calisiyor, dusunun uc biletsiz yolcu ve otobusun kat edecegi risk icinde mesafesi.

Tabii baska soforler, Kurtulus caddesinin tam ortasinda, duragin onunde duruyor ve bu islemi yapiyor, arkadan araba kuyrugu ve korna (Klasiyon) calislari bedava.

Istanbulda yasiyan arkadaslara sorum su :

IETT otobus suruculeri, otobusu kullanirken ayni anda bilet satisida yapabilirlermi ?

Herkese iyi hafta sonu dilerim.

Alexandros



selim_
12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 12:02

Alıntı:
IETT otobus suruculeri, otobusu kullanirken ayni anda bilet satisida yapabilirlermi ?

Aşağıdaki başlıkta sayfalarca tartışılmıştı, daha da tartışılabilir.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=13683


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 16:07

Alıntı:
Öte yandan gene mi diyeceksiniz ama 2700 otobüsü RATP 160 kontrolör ile denetleyebiliyorsa IETT neden yapamasın.  Tabii yakalanana öyle 5lira filan değil can yakacak para cezası gerekiyor, olay yerinde ödersen bir seyahat bedelinin 40, kes cezayı sonra ödeyeceğim diyene 70 katı gibi.

Kemal üstad, maalesef İstanbul'da 2200 otobüs için 2200 kontrolör gerekir Acı ama gerçek!... Bizde para cezası caydırıcı değildir ki... Sadece komiklik olsun diye düşünülür, yazılır ve yaftalanır, o kadar... Ama hiçbir şekilde pratikte uygulanmaz (Bkz: Emniyet ve acil kaçış şeritlerine araç parkı, kaldırımda motosiklet kullanmak,   kırmızıda yayaların üzerine araç sürmek, ters yönde uzun müddet seyretmek -ki, benzerlerine sadece aksiyon filmlerinde rastlanan bir gösteridir-). Bu tarz, cana ve mala kasteden teşebbüslerde dahi para cezası falan uygulanmayan bir ortamda, birtakım serseriler kontrolörleri de darp ederler

Sonunda, yine geldik; "her iki ucunda yeterli miktarda zararlı biyolojik atık mayî barındıran tahtadan mamûl değnek" meselesine... (Atasözünü sansürledim biraz...   )

Akın KURTOĞLU


salihkumbar

12 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 08:59

Bir de bu konuda Yasal düzeneme şarttır. Şoförlerin Akbil satışı konusunu "cezalı akbil uygulaması" olarak lanse ettiğimiz dönemde aleyhimizde davalar açılmıştı. Biz de "Yok bu cezalı akbil değildir" diye "kıvırtarak" savunma yapmak zorunda kaldık."Siz kimseye ceza kesemesiniz." diyerek uygulamaya ara vermemize sebep oldular.

Yani böyle bir konu için, kesinlikle yasal destek alınması gerekir. Ancak kanun koyucularımız İETT mizin kapatılması ve Başka bir kurum altında faaliyet göstermesi için uğraşırken böyle bir yasal destek beklemek te ne kadar doğru bilemiyorum.

Salih KUMBAR



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM