Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Batur

15 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 22:54
BUR » D2.04. Bursa'nın Geleceği Planlanıyor: İkinci Havaalanı Kurşunlu'ya Yapılacak




Bugünün Zaman gazetesinde “Bursa’nın ikinci havaalanı Kurşunlu yoluna yapılacak” diye bir haber vardı. Gazetenin sitesinde bulamadım ama Büyükşehir Belediyesi’nin sitesinde ilgili haberi buldum ve değerlendirmek açısından yeni bir başlık açmak uygun olur diye düşündüm.

Alıntı:
Bursa’nın aydınlık geleceğine ışık tutacak olan 1/25 binlik kuzey, doğu ile Mudanya ve Gemlik ilçelerinin planları, Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde oy çokluğu ile kabul edildi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 2004-2009 seçim döneminin 33. toplantısı tarihi belediye binasında Meclis Başkan Vekili Fahreddin Yıldırım’ın başkanlığında yapıldı. Yıllardır plansız büyümesinin sancısını yaşayan Bursa’nın bu makûs talihini değiştirmek amacıyla Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan planlar, bir bir hayata geçiyor. Büyükşehir Belediyesi’nin bugün yapılan olağan toplantısında, merkez ve batıdan sonra kentin kuzeyi, doğusu ile Mudanya ve Gemlik ilçelerinin planları görüşüldü.

“Hedef planlı ve yaşanabilir bir Bursa”
Planı hazırlayan firmanın yetkilisi Nadir Doğan, meclis üyelerine yaptıkları çalışmalarla ilgili ayrıntılı bilgi verdi. Doğan, 1/25 binlik planları 1997 yılında hazırlanan Bursa 2020 1/100 binlik nazım plana uygun hazırladıklarını belirterek, “Plan dahilinde yerleşme ve yapılaşmanın plan, fen, sağlık ve çevre şartlarına uygun oluşmasını temin etmek, afet etkilerinin azaltılmasını, doğal, tarihi, kültürel, çevrenin, ekolojik sistemlerin korunmasını, yaşatılmasını ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bursa’nın tarihsel, doğal ve ekonomik niteliklerini geliştirerek, vizyonunun gelişmesine yönelik yaptığımız bu çalışmayı bugünkü ve gelecek kuşaklara yaşanılabilir bir kent planlanması hedefiyle gerçekleştirdik” dedi. Doğan, Mudanya ilçesinin planlamasında bölgenin tarih ve kültür kimliğini ön planda tutarak, turizmine yönelik planlandığını, tarım özelliğinin ise korunduğunu bildirdi. Doğan, Gemlik ilçesinin ise deprem anında suyun içinde kalabilecek konutları tasfiye ederek, konut bölgelerinin yamaçlara taşınması yönünde planlandığını ifade ederek, “Gemlik’in sahil bölümünde bulunan deprem anında su altında kalabilecek konutların yamaçlara yönelik tasfiyesini sağlayarak, bu bölge depolama, lojistik hizmetler, turizm ve kentsel sosyal donatıların gerektirdiği hizmet sektörünün desteklenmesine yönelik planlandı. Planlamada ormanlık ve tarım alanları ise tamamen korundu” dedi. Kentin ikinci havaalanını ise Kurşunlu yolu üzerindeki askeri alana yapılmasının planlandığını ifade eden Doğan, “Bu bölge karayoluna, limanlara ve kente yakınlığının yanı sıra mania kriterlerine de uygun. Deniz doldurularak Kurşunlu yakınlarından İstanbul-İzmir oto yolunun da geçeceği düşünülerek, havaalanın bu bölgede olması doğru olacaktır” diye konuştu. Doğan kuzey planında mevcut duruma aykırı pek fazla bir düzenleme yer almadığını, doğuda ise bir cazibe merkezinin oluşumuna yönelik aktivitelere yer verildiğini bildirdi. Doğan, Kestel’in üzerinde üniversite sahası ile yeni çevre yolu yakınlarında bir fuar alanı planladıklarını, Hamitler’e alternatif Erdoğan köyün karşısında büyük bir şehir mezarlığının yer alacağını söyledi.

Bursa’nın geleceği planlandı
İmar Komisyonu Başkanı Servet Büyükpoyraz, yapılan çalışmanın Bursa’nın imar anayasası olarak kabul edilen 1/100 000’lik planlara sadık kalınarak, hazırlandığına dikkat çekerek, “Sivil toplum kuruluşlarının, belediye başkanlarının görüşleri alındı. Plan çalışmaları hazırlanırken, uydu görüntülerinden yararlandık. Bursa’nın planlı gelişmesine en büyük adım atıldı” dedi. Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin de, Bursa’nın çarpık kentleşmesini örnek göstererek, en kötü planının bile plansızlıktan daha iyi olduğunu vurguladı.

Kaynak


Yeni bir havaalanı ve bunun için Kurşunlu’da belirlenen yer keşke zamanında buraya yapılsaydı dedirtiyor. Bu plan hayata geçirilirse Yunuseli havaalanı geçici bir süre kullanılarak Bursa’ya veda edebilir. İkinci üniversite için Kestel’de yer seçilmesi de Bursa’nın doğusuna olumlu katkı sağlar.


metinn
15 yıl önce - Pzr 19 Ksm 2006, 00:48

Kurusunluya yapilacak bir havaalaninin kime yarari olacak, anlmak mumkun degil. Kurusunlu Bursaya yakin gozukuyor ancak. Gundogdu tarafindan gitsen yuksek bir dag var, Gemlik yoluna cikip gitsen yol bayagi uzar. Eger denildigi gibi oraya havaalni yapilirsa rezalet olur. Bunu dusunenler Yenisehir havaalanini yapanlarla ayni dusuncede galiba.

Akın Alan
15 yıl önce - Pzr 19 Ksm 2006, 00:52

Alıntı:
Kurusunluya yapilacak bir havaalaninin kime yarari olacak, anlmak mumkun degil. Kurusunlu Bursaya yakin gozukuyor ancak. Gundogdu tarafindan gitsen yuksek bir dag var, Gemlik yoluna cikip gitsen yol bayagi uzar. Eger denildigi gibi oraya havaalni yapilirsa rezalet olur. Bunu dusunenler Yenisehir havaalanini yapanlarla ayni dusuncede galiba.


Başlıktanda anlaşılacağı gibi , Bursa'nın Geleceği Planlanıyor...Gelecek

O yüzden Kurşunlu Bursa'ya uzak değil.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 19 Ksm 2006, 22:32

Alıntı:
O yüzden Kurşunlu Bursa'ya uzak değil.


Öyle sanıyorum ki önümüzdeki beş on yıl içinde şimdi şehir merkezine uzak olarak düşünülen pek çok yer gibi Kurşunlu da şehir merkezinin içinde kalacak.Söz konusu planla ilgili haberi gazetede bende okudum.Anladığım kadarıyla Bursa'nın geleceğini planlayanlar da bu şekilde düşünüyorlar ki planda öne çıkan can alıcı tüm gelişmeler şu anda şehir merkezinin dışında kalan bölgeler için düşünülmüş.Kestel'e üniversite ya da Kurşunlu'ya Havaalanı gibi.Bana göre plan Bursa'nın gelişip büyümesine yardımcı olacak gerçekçi bir plan olarak düzenlenmiş.Yeterki önümüzdeki yıllarda Bursa'yı yönetecek olanlar rant peşinde komayıp bu plana uygun olarak hareket etsinler.


fatih sey
15 yıl önce - Pzr 19 Ksm 2006, 22:57
Bursa'ya yeni havalimani


Ben 3 senedir Bursa'da okuyan Istanbul'lu bir wow uyesiyim.
Bence havalimanin Kursunlu'ya yapilmasi cok sacma. Ben kus gozlemcisi oldugum icin Gundogdu ve Kursunlu taraflarini cok iyi biliyorum.Oralara cok araziye gitmistim ve Kursunlu'da nereye havaalani yapacaklarini bilemiyorum .

Kursunlu bir sahil kasabasi ve buraya giden sadece iki yol var. Biri Gemlik uzerinden Bursa yolu  ama bu yol cok uzun Bursa'ya varmak cok vakit alir. digeri ise Gundogdu yolu . Bu yol tek gidis donus ve daglik . Eger Kursunlu'ya belediye yol yapmak istiyorsa  muhtemelen dogyi hice sayip yol etrafindaki butun ormanlari kesecek ve topragi traslayacak. Yalniz bu secenek de dogru degil .

Ayrica belediyenin bi havaalanina ulasimi saglamak icin guzel bir metro insa etmesi lazim.

Bence Kursunlu cok yanlis bir yer.Eger buraya havalimani yapilirsa para israfi olacak aynen Yenisehir'de oldugu gibi.

Kim kullaniyor o havalimanini?

Uluslararasi mi?



Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 19 Ksm 2006, 23:27

Alıntı:
Kursunlu bir sahil kasabasi ve buraya giden sadece iki yol var. Biri Gemlik uzerinden Bursa yolu  ama bu yol cok uzun Bursa'ya varmak cok vakit alir. digeri ise Gundogdu yolu . Bu yol tek gidis donus ve daglik . Eger Kursunlu'ya belediye yol yapmak istiyorsa  muhtemelen dogyi hice sayip yol etrafindaki butun ormanlari kesecek ve topragi traslayacak. Yalniz bu secenek de dogru degil .

Ayrica belediyenin bi havaalanina ulasimi saglamak icin guzel bir metro insa etmesi lazim.


Arkadaşlarımız bir noktayı gözden kaçırıyorlar.Kurşunlu'ya havaalanı yapılmasının da içinde olduğu plan günümüz Bursa'sı için değil beş-on yıl sonrasının Bursa'sı için yapılmakta.Beş-on yıl sonra Kurşunlu ve çevresinin de şimdiki haliyle kalmayacağı ve değişim göstereceği çok açık.Bu bölgeye havaalanı yapılmasını planlayanlar havaalanına ulaşımı da planlıyorlardır herhalde.(İnşallah)


Batur

15 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 16:20

Alıntı:
“Bu bölge karayoluna, limanlara ve kente yakınlığının yanı sıra mania kriterlerine de uygun. Deniz doldurularak Kurşunlu yakınlarından İstanbul-İzmir oto yolunun da geçeceği düşünülerek, havaalanın bu bölgede olması doğru olacaktır”


Kurşunlu’ya yapılacak havaalanı İstanbul-İzmir oto yolunun oradan geçeceği dikkate alınarak planlanmış. Şu an mevcut yollardan Kurşunlu’ya 30 dakikada gidilebilmekte. Bu haliyle bile Yenişehir’den daha yakın iken otoyol geçtikten sonra daha kısa sürede ulaşılır.


Mutlu Çetinkaya
15 yıl önce - Sal 05 Arl 2006, 12:14
Kurşunlu International




Yazık paralara.

Bursa'ya yeni havaalanı değil, havacılıktan anlayan insanlar lazım. 2 tane yetmedi, 3 tane olsun.

Yenişehir'e uzak diyenler ya havacılıktan anlamıyor, ya da kötü niyetliler, bu millete bu devlete acımıyorlar.  Yenişehir harika bir havaalanı, merak edip de bir gidip görsünler, yatıyor orada.

Esas hatalılar, bu şehrin mülki amirleri, yöneticileri, bu havaalanı çalıştıramayanlar, daha doğrusu umurlarında bile olmayanlar; çalışmıyorsa, çalışmasın. Ne yapılması lazım, ne yapılabilir ? Böyle olmadı, bir de şöyle deneyelim, yok.

Aslında Bursa bu hava ulaşımı konusundaki sancılarını  Türkiye'nin en büyük uluslararası havalimanı  konumunda olan, ayrıca başta milli havayolumuz THY ve bunun yanında birçok büyük özel havayolunun ana terminali olan İstanbul Atatürk Havalimanı'na yakınlığı sebebiyle çekiyor. Neden mi? Dikkat ederseniz havayolu firmaları kendilerine bir ana terminal belirliyor, bu ana terminalden diğer şehirlere uçuş gerçekleştiriyor. THY'nin 2 ana terminali var Atatürk ve Esenboğa. Pegasus'un Sabiha Gökçen, Atlasjet ve Onur'un Atatürk, İzair'in İzmir Adnan Menderes, FreeBird Antalya Havalimanı gibi. Bu havayolları Bursa'ya sefer yapacaklarsa, ana terminallerinden Bursa'ya yapmaları gerekecek, İstanbul-Bursa gibi bir seferin rantabilitesi yoktur, (Ankara-Bursa bile çalışmadı, yakın çünkü), bu havayolları bu seferi hiçbir zaman yapmak istemeyecektir. Bursa'dan Trabzon'a ya da Bodrum'a direkt sefer yapmayacaklardır. Bu durumda ana terminali Bursa olan bir havayolunun kurulması şarttır. İzmir'lilerin kurduğu İzair gibi.

Bakınız Atlasjet Tokat'a sefer yapıyor, halkı da inanılmaz destekliyor, full çekiyor uçaklar. Uşak'a da seferler yapıyor, yakın zamanda da Çanakkale'ye seferler başladı. Ama İstanbul'dan gelip gidiyor uçaklar, Tokat'dan Trabzon'a gitmiyorlar. Tokat'ın bizden daha şanslı olmasının nedeni bu işte, yeterli mesafesi var.
İzmir kurdu İzair'i şimdi İzmir'den hem yurtiçine hem yurtdışına, her yere çok sayıda seferler yapıyorlar

Havaalanı sorun değil, havaalanı kolay, siz önce Bursa'ya sefer yapacak şirket bulun, havaalanı kendiliğinden gelir.


umut çam
15 yıl önce - Çrş 06 Arl 2006, 01:32

Havaalanı Bursa'nın olmazsa olmaz bir problemi, bu bir gerçek. Yalnız yapılış yeri olarak Kurşunlu'nun seçilmesini ben de pek doğru bulmadım açıkçası. Şöyle anlatmam gerekirse; eskiden yapılmış havaalanları zaten şu anda şehirlerin içlerinde kalmış durumdalar. Ancak yeni yapılacak olan havaalanlarında yapılış yerini seçmek size bağlı olduğu için dikkatli bir karar vermek gerekir. Ve yeni yapılacak olan havaalanları herkesin de bildiği üzere şehir dışına!!! yapılır. (genelde 10-20 km. uzağa ve çevresinde yerleşim olmayan bir yere) 10 yıl sonra şehrin Kurşunlu ile birleşeceği, şehrin oraya doğru uzayacağı öngörülüyorsa zaten, bu havaalanı oraya yapılmamalı. Çünkü o zaman orası da şehirle bütünleşmiş olacak. Daha farklı ve daha boş bir yer bulunmalı. Ayrıca Gemlik'te oturan biri olarak ilçenin deprem riski herkesin malumu. Yapılacak havaalanı zemin olarak oldukça kötü, denizin yakınında bir yere yapılırsa bu yönden de risk taşıyacağı düşüncesindeyim. Son olarak da havaalanı yakınında herhangi bir yerleşim yeri bulunuyorsa, orada yaşayanların oluşacak olan sesten ne kadar şikayetçi olup, zarar göreceklerini de belirtmek isterim. O yüzden yeni yapılacak havaalanı nispeten yerleşim yerinin olmadığı boş bir yere yapılmalı. Böyle bir yer bulmak kolay olmasa gerek tabi...Ancak mesela Uludağ Üniversitesi'ni geçtikten sonra İzmir yolu civarında bir yere yapılması mümkün. Orada geniş boşluklar var ve yerleşim de pek yok.

ersindonmez

13 yıl önce - Pts 25 Ağu 2008, 11:39

http://www2.olay.com.tr/Sayfa.php?Git=Haber&id=1673

Bugün ki Olay gazetesinde bu haber yeniden gündeme gelmiş.Belediye ısrarcı gözüküyor bu konuda ama bence yanlış.
İzmir'in Havaalanıda en az Yenişehir kadar uzaklıkta ama tıkır tıkır çalışıyor.İzmir merkezden Adnan Menderese gitmek Havaş servisleri ile 50 dakika kendi arabanla gidince de en az yarım saat.Bursa merkez ile Yenişehir arası da o kadar değil mi hatta daha az.
Gel güzel Belediye yeni Havaalanından vazgeç Yenişehir i canlandırmak için çalış.Yapma etme yenisi için harcayacağın parayla Yenişehire havaalanına raylı sistem götür sen bunu yaparkende Karayolları otobanı yapsın
Daha iyi olmaz mı bu sevgili wowcular sıfırdan bir havaalanı yapacağına harcanacak o parayla Yenişehire
Raylı sitem götürülemez mi.Hem arada öyle sık istasyona da gerek yok bu yüzden maliyette artmaz.Yarım saat hatta saatte bir seferler ile bile Bursa'yı hava ulaşımına dünya çapında katılmaz mı sizce..
Daha güzel olmaz mı?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara