Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
halil2006
12 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 10:23

kkerem demiş ki
Doğrusu, ben bu durumu yadırgıyorum. Toplu ulaşım gibi, gerek hizmet veren, gerekse hizmet alan açısından son derece karlı olabilecek bir sistem, neden devlet bütçemizde bir gediğe sebep oluyor ki?

Bu cümlem biraz yoruma açık ama; görünüşe göre, İETT'yi işletmeyi beceremiyoruz: zarar ediyor. Bunu iyi idrak etmek lazım, İETT, bize hizmet eden, ama yine bizden alan bir kurum haline gelmiş.

Biz ise, hem bize hizmet eden, hem de bizden sadece hizmetin karşılığını alan bir kurum istiyoruz, öyle değil mi?
Bu durumda, özelleştirme kapıları ardına kadar açılıyor, işte


Istanbullu olmadigim ve de Istanbulda yasamayan biri olarak IETT hakkinda yorum yapmak istemiyorum ama ulkenin genelindeki KIT ler icin estirilen ozellestirme firtinasina en buyuk bahanelerden birisi;kamu kesimi olarak biz yonetemiyoruz ozel sektor gelsin kurtarsin.Yahu neden isletemiyorsun karli bir sekilde?Neden olacak yonetime enisteyi,bacanagi,yegenleri,eski devre arkadaslarini,yapilan is hakkinda en kucuk bir fikri olmayan emekli askerleri koyarsan isletemezsin tabi.Ondan sonrada gel ozel sektor kurtar bizi dersin.Ozellestirmenin kapilari sonuna kadar acildi denir sonrada.Sonra da birileri gelir elindeki arazileri veya demirbasi bile onlarca kat fazla para edebilecek bir kurulusu sekizde bir fiyatina kapatmaya calisir ve kapatirda.Yalanmi??


nedimk
12 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 10:23

Benim kişisel düşüncem, İETT en az Askeriye kadar önemli ve stratejik bir kurum.

Şu anda elektriği özel şirketlerden alıyoruz, devlet zam yapmadığı için adamlar kafalarına göre elektiriği kesiyor. IETT yi satsak, 2 sün sonra, zarar ediyoruz gerekçesi ile zam isteyecek ve otobüsleri hareket ettirmeyecektir. O zaman ki kaybı hayal bile edemiyorum.

İETT çalışanı değilim ama İETT nin zarar etmediğini biliyorum, bir ara, sadece mavi kartlar ile yakıt ve maaş ödemeleri dengeleniyordu, bilet ve akbil satışları ile yedek parça ve diğer giderler rahat karşılanıyor hatta artan para ile yeni yatırımlar yapılabiliyordu(sadece bir amirden duyum)


mehmetkonyar
12 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 16:58

nedimk demiş ki:

Alıntı:
Ayrıca IETT nin kesinlikle özelleştirilmemesi taraftarıyım, özelleştirme sonucu, bütün belediye otobüslerinin halk otobüsü gibi yavaş gitmesi, canı sıkılınca zam istemesi ve trafiği yavaşlatması gibi etkileri olacaktır.


Kendisine katılıyorum. Aslına bakarsanız varan'ın az çok bu işin üstesinden gelebileceğine inanıyorum. Ancak uzun bir süre şehir içine alışamayacağını ve bir süre tecrübe edinmesi gerektiğine inanıyorum. Tabii bu süre zarfı içerisine trafik ve insanların çekeceği sorunlar da dahil. İETT'nin tecrübesi yabana atılmamalı. Üstüne üstlük İETT kar amacı gütmek istese dahi asıl amacı vatandaşa hizmet götürmek olan bir kurum. Sizlerin de dediği gibi İETT özelleştirilirse halk otobüsleri gibi yavaşlayacağını düşünüyorum. Bir yerde duracak bekleyecek yolcu gelsin diye. Bence İETT özelleştirilmekten çok sahiplenilmeli. Bugüne kadar şehiriçi ulaşım konusunda bilgisi olan en iyi kurum. Bence bu bilgisi farklı bir yönde değerlendirilmeli.

Ayrıca şehirlerarası otobüs firmalarının da zarar etmesine göz yumulur mu bilmem ama bence kar etmek için tren hatlarını ya da uçak firmalarını seçmelerini öneriyorum. Geçen aylarda bir gazete ekinde okumuştum. Kamil Koç Bursa Hızlı Tren hattı açılırsa talibim demişt. Sahi varan'ın da uçak firması açma gibi bir projesi vardı? Haberi olan var mı?



merto622
11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 02:12

Eğer Varan Turizm İETT'yi alsaysı şu an citaro yerine setra'ya binicek olurduk

Ferid_47
11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 02:16

hiç şüphesiz setra'ya bineceğimiz kesin olurdu



Mete_izm

11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 02:19

Tabi, bu mantıktan yola çıkarsak akbille İzmir-İstanbul seferleri de koyarlar. Hem de first-class hizmet ile

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 02:24

Hangi marka ve modeldeki otobüse bineceğimizi tahminden ziyâde, hizmet kalitesi ve bilet ücretleri ne olurdu? Müşteri sayısının az olduğu ölü saatlerde işlemeyen otobüsler, şimdikinin 2-2.5 misli bilet ücretleri... vs. ile mi karşılaşmış olurduk? Kimse babasının hayrına bize hizmet vermez. Buna inanın...

Akın KURTOĞLU



Gökçe Aydın
11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 02:43

Eğer İETT özel sektöre verilecek olursa, özel sektörün tek amacı kâr etmek olacağı için toplu tşaımadaki hizmet kalitesi düşerken ücretler artacaktır. Bu da uzun vadede daha fazla kişinin imkanlarını zorlayarak da olsa bireysel araç kullanımına yönelmesine sebep olacaktır. Sonuç: Daha fazla trafik, daha fazla stres, yollarda yitirilen daha fazla üretken zaman, daha fazla hava kirliliği, daha fazla petrol tüketimi.

Ama devlet zarar etmeyecek ne güzel.


Can Aydinay

11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 04:08

Setranın olacağı tartışılmaz... Ancak ücretler bence de uçardı


Ayrıca İETT'yi almış olsaydı , inanılmaz bir sükse yapacaktı.


Kanaatimce ilerde alabilir. Şaşırmamak lazım...


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 28 Ağu 2008, 04:43

Varan, alanında uzman bir kuruluş olabilir. Ama kentiçi ulaşımına talip olması, hele ki İETT'yi alması; THY'nin deniz otobüsü, Horoz Nakliyat'ın tren, İDO'nun minibüs, Aras Kargo'nun füniküler, S.S. Silivri Otobüsçüler Kooperatifi'nin de arabalı vapur işletmesi kadar saçma ve abuk bir girişim olur...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM