Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
kemalcanhakkı

12 yıl önce - Cum 17 Ksm 2006, 15:31
[İST-A1.162] - Varan Turizm İETT'ye Talip



Varan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Enis Pekuysal AKŞAM Gazetesi'ne yaptığı açıklamada, şehirlerarası yolcu taşımacılığında yakaladıkları kaliteyi şehir içi yolcu taşımacılığında da yapmak istediklerini söyledi. 1869 yılında kurulan İETT'nin 2005 yılı rakamlarına göre, İstanbul şehiriçi yolcu taşımacılığında ortalama 500 milyon kişiyi taşıdığına dikkat çeken Enis Pekuysal, 'Ana işimiz yolcu taşımacılığı. Bu konuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin İETT'yi özelleştirme sürecine sokması halinde talip olmaya karar verdik. Çünkü kendi ana işimiz olan bir alanda var olmak için böyle bir karar aldık' dedi.

KARDAN ZARAR ETTİK

Uçak şirketleri arasındaki rekabetin karayolu yolcu taşımacılığını etkilediğini de söyleyen Pekuysal uçaklarla olan rekabet bizi yüzde 10 kadar etkiledi. Antalya, Adana gibi 12 saatlik hatlarda 10 saatin üstüne çıkan hatlarda etkiledi. Biz de iki yıl önceki fiyatlarımıza taşıyoruz şu anda ve mazot fiyatı da yüzde 50 arttı. Kardan zarar ettik' dedi.

Varan Kargo'ya yabancı ortak alacaklarını açıklayan Enis Pekuysal, görüşmelerin son noktaya geldiğini ifade etti. Pekuysal, 'Varan Kargo'yu büyütmek için yabancı yatırımcılarla görüşüyoruz, uluslararası rekabette önemli partnerle yolumuza devam edeceğiz' dedi.

HALKA AÇILACAĞIZ

Globalleşen dünyada şirketlerin ayakta kalması için yeni atılımlar yapılması gerektiğini ifade eden Pekuysal, 2008'de Varan Otobüs İşletmeleri'ni halka açacaklarını belirtti. Pekuysal, büyüklerimiz halka açılmaya 'şirket satılıyor' anlamı yükledikleri için bu işe soğuk baktılar. Ancak rekabet ortamında ayakta kalmak ve rahat bir rekabet ortamı oluşturabilmek için halka açılmak gerekiyor. Bu konudaki çalışmaları tamamlamak üzereyiz' şeklinde konuştu.
http://www.aksam.com.tr/#

haberi bugun okudum bu konu hakkındakı dusuncelerınız nelerdir?
1869 yılında kurulan bır kurumun ozel şirkete devredılmesi dogru olurmu


nedimk
12 yıl önce - Cum 17 Ksm 2006, 16:53

Varan turizim genel itibarı ile pahalı bir firma, öyleki İstanbul Ankara arasında nerede ise uçak fiyatına yolcu götürüyorlar.

Ayrıca IETT nin kesinlikle özelleştirilmemesi taraftarıyım, özelleştirme sonucu, bütün belediye otobüslerinin halk otobüsü gibi yavaş gitmesi, canı sıkılınca zam istemesi ve trafiği yavaşlatması gibi etkileri olacaktır.

Ayrıca toplu taşımayı elinde tutmayan şehir belediyeleri gelişememiştir. Bence hem IETT tarafı hemde Varan tarafı bunu kabul etmez.


kutlay34
12 yıl önce - Cum 17 Ksm 2006, 17:57

Bu özelleştirilmesine karşıyım ama İETT'de bazı şeylerin de değişmesi lazım... Bu kurumun hizmet politikası mesela... Kararlar çok çabuk değişiyor İETT'de... Mesela Kartal Merkezde bir tane bile citaro yok... Kışı geçtik, yazın insanlarda otobüsün içinde pişerek mi Kadıköy'e gitsin? Bu sadece bir örnek... Daha niceleri var İETT'de... 19D ve 21U hattına solo otobüs verilmesi bana abes geliyor... Körüklü otobüs çalışması gerek o hatta her zaman...

Bu sayede de kurum kurtulur...  



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 02:56

Şehirlerarası yolcu taşımacılığı ile şehiriçi yolcu taşımacılığı hiç birbirine benzer mi? Birinde terminalden alınan yolcu, varılan noktaya kadar oturarak seyahat ederken, diğerinde ind-bindi mantığı ön planda... Ayrıca ORER takibi, minibüslerle başa çıkabilme becerisi, arıza yapan aracın yerine bir diğerini kısa zamanda koyabilme... vs... yüzlerce sıkıntı verebilecek olan detay onları bekliyor.

Bana kalırsa, şehirlerarası yolcu taşıyan firmalar yine eskisi gibi şehirlerarasında yolcu taşısınlar. Şehiriçindeki taşıma görevini de 136 senelik bir çınar olan İETT'ye bıraksınlar...

Akın KURTOĞLU


EmrahBircan
12 yıl önce - Cmt 18 Ksm 2006, 04:52

Neden hep isin kolayina kaciliyor? Yani IETT' yi adam etmek varken, dogru duzgun isletmek varken neden birileri zengin edilmek isteniyor? Avrupa'da tum belediyeler guzel guzel otobus isletirken Turkiye'de neden bu yapilamiyor?

Soylediklerinize katiliyorum, toplu tasimayi elinde tutmayan belediye gelisemez. Cunku vatandasa goturdugunuz gunu birlik hizmetlerden bir tanesi.

Bilmiyorum hic gozlemlediniz mi, ama Istanbul'daki ozel halk otobusleri IETT otobuslerinden cok daha SIK durur ve daha uzun sure bekler duraklarda. Vatandas eziyet ceker durur.  IETT otobusleri ise daha hizlidir. Sozum ona bu otobusleri Belediye "denetliyor".

Yarin birgun otobusler ozellestirilince vatandas ozel firmanin insafina birakilmis olacak. Ozel firma kar gormedigi yere hat koymayacak. Sehir ici ulasimin oncelikli gayesi hizmet, karlilik ikinci planda. Ozel firmalar belediyenin tasidigi karlara razi olmayip vatandasa eziyet ugruna degisik duzenlemelere gidebilir.

Iyi dusunulmesi lazim bence.



Serdar0007
12 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 01:31

Avrupa da Büyük Belediyeler Kendi Otobüslerin den hariç
Kiralik Otobüsler çaliştiriyorlar Bunlar Genelde Yolcu sayisina göre degilde .
kilometre basina Para alir . isdedikleri gibi bekleyemezler duraklarda  saat leri gelince bosta olsa hareket ederler. IETT de Buna benzer bir uygulama yapar herhalde .


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 01:37

ARRIVA'nın İstanbul kentiçi ulaşımına böyle bir plan çerçevesinde girmesi konusunda geçen aylarda bir düşünce vardı. Ama, son durum ne oldu, bilemiyorum.

Akın KURTOĞLU



cenkince

12 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 01:46

Esasinda yekten karşı çıkılacak bir husus değil bence.
Düşünün Bahçeşehir otobanı bangır bangır bağırıyor beni 5 şeride çıkarın diye. 3 şerit olursa anca bu kadar hizmet verebilirim diyor. Keza Bakırköy sahil yolu. Örnekler bu kadarla sınırlı değil elbetteki... ama İstanbulda yollar yetmiyor arkadaşlar...

Bu ne demek yeni yatırım demek. Şu saydığım iki proje bile temizinden 250 milyon dolar demek... yada 25 km tramvaydan vazgeçmek

Demek ki trafikten bazı araçları çekmemiz lazım. Ama bunun içinde bazı İnsanları çekebilecek sistem kurmamız lazım. Adam kızına, karısına sırf bu yüzden araba almış. Düşünün bindirir mi mevcut durumdaki otobüslere? Bindirmediği için alıyo zaten o arabayı...

Bu işi çok üst segmentte servis sunacak varan/ulusoy kabilinden firmalar yapabilir.

Unutmayın her ekonomik hareketlilik yeni denge noktaları yaratır. Şüphesiz bu adamlarda uçaklara kaptırdıkları ekmeklerini buralardan almak isteyeceklerdir. Bence reaksiyon göstermeden tamamen ticari yanlarını ve herşeyden önemlisi İstanbulun iyiliğini de düşünerek bakalım bu olaya...

Ayrıca bu olay benim hiç bir işe yaramadığını düşündüğüm Servis otobüsü işletmeciliğinin yerine de ikame edilebilebilir. Şirketler dağıtacakları ticket, sodexso benzeri kuponlarla çalışanlarını bu tip shuttle bus'lardan yararlandırabilirler.

Servis otobüsleri kalkışından bir saat önce ilgili yere dizilerek bir şeridin iptal olmasına neden oluyorlar. Dolayısıyla da trafiğin canına okuyorlar. Örneğin akşam 17:00'de Eminönü ve Maslağa bakınız. Birileri serviste koltuğa kurulup, yatarak gidecek diye bunun sıkıntısını niye hep birlikte paylaşalım.


Harun_77
12 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 02:13

gercekten de yukarida yazildigi gibi sehirlerarasi tasimacilik ile sehirici tasimacilik birbirinden cok farkli yapidalar.
Varan turizm bu ise hic girmese iyi olur. Bence IETT ozellestirilmeden devam etmeli. Ama tabi sirket daha ileriye goturulmeli.


kkerem
12 yıl önce - Pts 20 Ksm 2006, 02:57

Merhaba.

Piyasa ekonomisinin altın kuralı rekabetin olmasıdır.
Rekabetin olduğu yerde, kalite artar, fiyat düşer. Rekabetin olmadığı yerde, tekel olur.

Bizler, yani "otobüse binenler", bir alışveriş yapiyoruz. Bilet aliyoruz, ve otobüsle bir yerden bir yere gidiyoruz.

Bu alışverişte, karşı taraf, yani İett (ya da Varan, ya da Ulusoy), bizim üzerimizden mümkün olduğunca çok kar etmeye çalışacaktır. Zaten satıcının amacı, mümkün olduğu kadar çok kar etmektir. Bu kadar basittir bu.

Bizler ise, mümkün olduğunca ucuza, ve kaliteli hizmet ile seyahat etmek istiyoruz. Ikarus değil, Citaro istiyoruz. Terlikli şöför değil, kravatlı şöför istiyoruz. Engelli otobüsü istiyoruz, klima istiyoruz!! :) Paramızın karşılığından alınabilecek ne varsa almak istiyoruz.

Şimdi bunları, İETT'nin satılmasına bağlayayım...

Bence İETT'nin satılmasından ziyade, istanbul içi toplu ulaşımın birkaç farklı şirkete birden açılarak, rekabetin artırılması çok daha öncelikli olmalı.

Gördüğüm kadarı ile, özelleştirme ile ilgili en büyük endişe, bu operasyondan sonra, İETT'yi alan şirketin, karını artırmak adına, bazı kalite standartlarından (otobüslerin kalkış saatleri..vs) ödün vermesi... Bunlar bence de haklı endişeler, ancak doğru bir kontrol mekanizması, ve yine rekabet kültürü sayesinde, bu endişelerin kısa sürede silineceğini umuyorum.

Sonuçta, İETT, devletin bir kurumu, ve zarar ediyor. Biz işe giden insanlar, hergün, biraz da "İETT batmasın!!" diye çalışıyoruz.. Vergilerimizin birkısmı, İETT'ye gidiyor.

Doğrusu, ben bu durumu yadırgıyorum. Toplu ulaşım gibi, gerek hizmet veren, gerekse hizmet alan açısından son derece karlı olabilecek bir sistem, neden devlet bütçemizde bir gediğe sebep oluyor ki?

Bu cümlem biraz yoruma açık ama; görünüşe göre, İETT'yi işletmeyi beceremiyoruz: zarar ediyor. Bunu iyi idrak etmek lazım, İETT, bize hizmet eden, ama yine bizden alan bir kurum haline gelmiş.

Biz ise, hem bize hizmet eden, hem de bizden sadece hizmetin karşılığını alan bir kurum istiyoruz, öyle değil mi?
Bu durumda, özelleştirme kapıları ardına kadar açılıyor, işte :)

Bence, bu operasyonu, tamamen "halk olarak" kendi menfaatlerimize göre değerlendirmemiz lazım. Bir arkadaşımız,
Alıntı:
..Yani IETT' yi adam etmek varken, dogru duzgun isletmek varken neden birileri zengin edilmek isteniyor?..
demiş. Bizden birilerinin zengin olması, aslında hiç de kötü birşey değildir. Neden birilerinin zengin olması, bizi rahatsız ediyor anlamiyorum. Biz asıl, satın aldığımız bir biletin, bir akbil kontörünün karşılığında, ne hizmet aldığımız ile ilgilenmeliyiz.

Varan'ın ya da başka bir şirketin İETT'yi alması durumunda, sahip olduğumuz biletin karşılığını daha iyi alıp alamayacağımızı, bence bugün hiçbirimiz bilemeyiz. Çünkü yapılan anlaşmalarla ilgili bir bilgimiz yok; en azindan, ben bu şekilde bir bilgilendirme ile karşılaşmadım. O yüzden, bu kadar erkenden "aman biz özelleştirme istemeyiz" diye düşünmeye pek gerek yok bence. Sabırla beklemek, ve bize nasıl koşulların teklif edildiğini görmek; buna göre de pozisyon almak çok daha iyi bence.

Ben yazimda, ne Varan'dan ne de İETT'den yana bir tavır almamaya özen gösterdim, umarım bunu farkedebilirsiniz. Ben sadece, bir tam bilet ile, ne kadar hizmet aldığım ile ilgileniyorum. Eğer bir tam bilet karşılığı aldığım hizmeti, Varan bana İETT'den daha iyi sunacaksa (üstelik de, devlet bütçesinde delik de açmayacaksa), o zaman Pekuysal kardeşlerin benden alacağı her kuruş helal olsun... Neden İETT'yi tercih edeyim bu durumda?

"Eski köye yeni çikolata gelir mi" demeyin; önce çikolatanın içinde ne kadar fındık fıstık var, onu görelim :)

İyi günler.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM