Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
kkerem
12 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 20:45

Selam :) Geç cevap yaziyorum: daha önce bir cevap yazma teşebbüsünde bulundum ama, site çok yoğun olduğu için mesajım güme gitti :)

Şimdiii... :P

1- İşletmeler arasinda kavgalar çıkıyor , bu da zaten sektörün çarpıklığının acı bir göstergesidir bence. Ama kavga çıkmasının, Kâmil Koç'u bilet fiyatlarını indirdiği için haksız bulmakla, bir alakası yok ki. Kavgalar, otobüs firmalarindaki kabadayıların sorunu...

2- Gıda sektörünü, bu kavga meselesine örnek teşkil etmesi için verdim. Şöyle demek istiyorum aslında; mesela Pegasus; bilet fiyatını 25yt (+vergiler) yapınca, THY kaptanları, Pegasus kaptanlarını havameydanında bir güzel sopalamışlar mıdır acaba? Kavga meselesi, sadece otobüs şirketlerine özgü sanırım; ve açıkçası "kavga çıkaracaklar" diye Kâmil Koç'a yüklenmek bana doğru gelmiyor. Kavga çıkaranlar, Kâmil Koç'çular değil ki. Kâmil Koç, sadece indirim yapiyor.. :)

3- Abi, bak bu görüşe katiliyorum; otobüs sektörü ile havayolu sektörünün aynı şartlarda rakebet etmesi zaten olanaksız. Ama yine de, Kâmil Koç bizim gibi düşünmüyor ise, indirim yapma hakkı olmalıdır, öyle değil mi?

Her koyun kendi bacağından asılır. Kâmil Koç, bu yolla kâr ederse kendine kâr... Batarsa da, kendi batacak. :) (ki batacaklarına ihtimal vermiyorum)

4- Ben hiçbir zaman, Varan ya da Ulusoy'un tekel olduğunu düşünmedim. Aksine, özellikle Ulusoy'u çok güçsüz buluyorum.

Ama Varan'ın ya da Ulusoy'un indirim yapması tepki çekmez iken; Kâmil Koç'unki neden bu kadar büyük tepki çekiyor, bunu anlamiyorum..

(Hep söylüyorum: bunlar kendi görüşlerimdir :))

Kolay gelsin :)
Kerem.


Ahmet Ucoglu

12 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 08:11

Biz Turgutlu'da okurken Uşak'lı bir arkadaşım demişti, Anadolu Seyehat kurulup normal fiyata yolcu taşıyınca fahiş fiyattan taşıyan "Uşak Egemen" adamların otobüslerini taşlamış, sahibini öldürmüş diye. Bilmiyorum ne derece doğru...


Engin Bey;

Cok uzun zaman once yazdiginiz mesaji yeni gordum...
Bu konuda sizi biraz aydinlatmak isterim, Anadolu Seyahat firmasi tamamen Usak Egemen'i hedef alarak kurulmustur, kurucusu Orhan Erdogmus'tur. Kendisi oldukca zengin bir isadami oldugundan fiyatlari rekabet edilemez dereceye cekmis bu konuda bir cok firmadan tepki almistir. Aslinda Anadolu Seyahat firmasi ilk onceleri Usak Egemen'den ayrilan insanlarin tepkisi olarak kurulmustur.. Burada kim hakli kim haksiz tabi fikirler kisisel olarak degisir...
Rekabeti imkansiz hale getiren Anadolu Firmasi, ayrica Buzlu, Denizli Seyahat hatta Usak Otogardaki minibus ile kazalara tasima yapan insanlarla bile papaz olmustur...
Rekabetin zorluguna dayanamayan ki butun otobusleri senetlerle satin alip hizmet verip alin teri ile kazandigi para ile bu senetleri odeyen firma Usak Egemen, kar zarar dengesinin ucuk derecelere varmasi uzerine firmayi Usak'li deri isi ile ugrasan bir isadamina devretmistir. Firma adi Oz Usak ER Egemen (tam hatirlamiyorum) olarak degismistir.
Akabinde Orhan Erdogmus suikaste kurban gitmistir... Suikastle Usak Egemen firmasinin hicbir baglantisi yoktur zira Usak Egemen firma sahipleri Orhan Erdogmus ile mulakat halindedirler.
Burada sapla samani karistirmamak lazimdir,  Usak Egemen firmasi 1970'li yillarda kurulmus (eski adi Usak Ozlem'dir) ve tamamen yaptigi hizmetlerle kendini gelistirmistir..
Ancak bu firmanin satilmasina kadar uzanan yolda Anadolu Firmasinin yaptigi bu haksiz rekabet ortami baslica sebeptir..
Satilmadan once yaklasik 300-350 personele ekmek kapisi olmustur, bu insanlarin ailevi bireylerini eklersek 1000-1200 kisinin ekmegi bir anda kesilmistir... Bunlara dinlenme tesislerinde hizmet veren personeller ve daha bir cok dalda bu firma ile baglantisi olan kisiler dahil degildir.
Firma satin alindiktan sonra isletme duzeni kurulamamis ve oldukca kuculmustur, olan yine gariban Usak insaninin ekmegine olmustur...

Saygilarla...


sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM