Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Mehmet Kasım
7 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 02:19
[İST-C7.19] - Marmaray Güzergahının Yerüstündeki Güzergahının Bazı Yerlerde İyileştirilmesi Zarureti



Marmaray'da çalışmalar hızla devam ederken HALKALI-YEDİKULE arasında yüzeysel metroya dönüştürme çalışmaları da projelendirme safhasında.

Ancak şehrin 50-60'lı yılların yoğunluk alanı olan en güneyinden geçecek olan Marmaray günümüz yoğunluk alanlarına oldukça uzak mesafede kalmaktadır.

Yapılması düşünülen yüzeysel metro güzergahında yapılacak bazı değişiklikler hattı biraz kuzeye çekerek verimliliği önemli ölçüde iyileştirebilir.

1-İBB'nin yaptığı YENİKAPI-İNCİRLİ METRO projesi Marmaray güzergahının çok yakınından geçiyor.Ve 1.2 katrilyon para ayrılıyor.Bu hat İBB'den devredilerek Marmaray'a katılmalıdır.

2- Kazlıçeşme'den Merter ve İncirli'ye gelen hat ( hali hazırda projelendirilen aksta ) Bakırköy Meydan'a bağlanarak 3 BÜYÜK MERKEZE yolcu taşımalı ve dağıtmalıdır.

3- Ataköy'den Havaalanına entegre olarak ( hali hazırda projelenirilen ) Beylikdüzü Metrosu güzergahını alarak devam etmelidir.

4- Halkalı-Bakırköy arası mevcut hatta  Hafif metroya dönüştürülmelidir.

İBB'nin 2 katrilyonluk ödenek ayırdığı 2 BÜYÜK METRO PROJESİ Marmaray'a dahil edilme suretiyle bütüncül bir çözüm sunulmalıdır.


 

(+)



cenkince

7 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 03:03

Benim önerim sarı ve yeşil hattın Halkalı, Altınşehir, Olimpiyat stadı, Boğazköy, Bahçeşehir, Esenyurt yaptıktan sonra, Avcılardan gelen ve  Avcılar deniz, Avcılar göl, Haramidere, Beylikdüzü, Hadımköy metrosu ile bağlantı kurarak  iki lagun (küçükçekmece ve büyükçekmece gölleri) arasındaki alanda ring yapmasıdır.

Dilerseniz Büyükçekmece ve çatalcaya doğru da iki açık uç bırakabilirsiniz.

Benim cizmekte pek yeteneğim yok size zahmet olmazsa haritasını yapabilirseniz öneriyi geliştirmiş oluruz.

ve bu sistem günlük  160.000 kişinin yolculuk ettiği Taksim Yeni Levent hattından daha fizıbıldır.

Böylece Burç'u da Belde standartındaki halk otobüslerinden bir nebze olsun kurtarabiliriz.


ist-ahmet
7 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 03:05

bence marmarayin guzergahi son derece iyi. benim eksik buldugum taraflari kocamustafa istasyonunun kaldirilmasi ve hattin bahcesehire uzatilmamasi. onun disinda marmaray adi gibi istanbulun marmara denizi kıyısındaki butun ulasimini toparlar. benim onerim marmaray gibi 2. bir hattin istanbulun kuzeyinde  olusturulmasi. guzergah olarak ise planlanan beylikduzu incirli metrosunun mecidiyekoy ve levent metro istasyonlarina gelecek sekilde uzatilmasi ve daha sonra o hattin bogazi kopru ile asacak sekilde uzatilmasi. eminim ki onerdigim hat realize oldugu vakit marmaraydan daha kalabalik bir hat olacaktir. ayrica marmaray sadece metro degildir. marmaray ayni zamanda sehirlerarasi ve ulkeler arasi ulasima hizmet eden bir demiryoludur. bunu da hatirlatmak istedim...

nedimk
7 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 10:18

Avrupa yakasındaki yoğunluk durumunu bilemiyorum fakat;

Bir çok merkezi noktaya uğrayıp çok fazla yolcu alarak diğer istasyonlara hizmet veremeyen bir şekle gelmesi(ki öyle olacak) istenmiyor.

Mesela, şimdi sabahları Altunizade de çok büyük bir yoğunluk var, marmaray yapıldıktan sonra, Ümraniye den karşıya geçmeye çalışanlar otobüsleri kullanacak, aynı şekilde arabaları ile karşıya geçmek isteyenler Altunizadeyi tıkayacak, sonuçta Ümraniyedekiler yine beklemiş olacak.

Ama, Marmaray Üsküdar dan sonra Altunizade ye uğrayıp oradan Kadıköye geçse idi, Ümraniyeden Karşıya geçiş daha kısa sürerdi.

Fakat bu durum, Üsküdar dan karşıya geçmek isteyenler, dolu olan metroya hiç binemez.

Marmarayın Gebze ye kadar uzatılmamasının sebeplerinden biri de bu diye biliyorum.

Mehmet bey in fikri çok güzel, bir sistem ile bir çok yere uğranması, fakat her ne kadar 1,5 dk da bir 720 kişilik araç kaldırılsa da 15 milyonluk şehre az gelecektir.


Behnam
7 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 15:59

Alıntı:
Alıntı:
ayrica marmaray sadece metro degildir. marmaray ayni zamanda sehirlerarasi ve ulkeler arasi ulasima hizmet eden bir demiryoludur. bunu da hatirlatmak istedim...


çok doğru   . mehmet Bey´in önerisini, marmarayı sadece şehiriçi ulaşımını etkileyecek bir hat olarak düşündüğümüzde daha verimli ve uygulanabilir olarak düşünüyorum ama unutmayalım ki TCDD trenleri de bu güzegahı kullanacaklar ve şehirlerarası trenlerin yoğun yolcu trafiğinin olduğu iç kesimlerden geçmesi pek mantıklı değildir
ayrıca eğer raylı sistemi geliştirmek istiyorsak avrupa yakasının güney bölümü dahil(yoğunlu az olsa bile)
bir bütün olarak düşünmeliyiz ve şu anda var olan hatarı(belli bir bölümü) iptal etmeyip yenilerini eklemeliyiz   .


Mehmet Kasım
7 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 21:22
Gerekçeler


Bu önerimizdeki gerekçelerimiz şunlar :

1- Yenikapı-İncirli Metro Güzergahı ile Marmaray güzergahı birbirine çok yakından geçiyor.

2- Mevcut banliyö trenine binmek isteyenlerin % 90'ı hep kuzeyden yürüyerek geliyor.Buda güzergahın kuzeye kaydırılması fikrimi pekiştiriyor.

3- Yenikapı-İnciri Metrosunun akıbetinin Taksim-Yenikapı'ya benzemesi kuvvetle muhtemedir.Çünkü 4 km'si suriçinde bulunduğundan yoğun tarihi eser çıkması sonucunda sürekli Anıtlar Kurulu sürüncemesine takılacaktır.

4- Suriçinden geçen ikinci bir tünel yerine zaten Marmaray kapsamında kazılacak olan tünelden yararlanarak Kazlıçeşme'den sonra Olivium ve Zeytinburnu içine devam etmesi daha işlevsel hale getirecektir.

5- Merter ve İncirli doğal aktarma alanını Marmarayla entegre etmek önemli bir transfer sağlayacaktır.

6-Yenikapı-İncirli Metrosu projesine ayrılan 1.2 katrilyon para ile daha farklı bölgede 10 km hafif metro yapılabilir.


 

(+)


 

(+)


ist-ahmet
7 yıl önce - Çrş 15 Ksm 2006, 00:01

onerin yanlis cunku,

1. Bence onerin yanlis. Cunku bence su anda incirli yenikapi metrosuna ihtiyac yok. ama incirli - mecidiyekoy metrosuna ihtiyac var. ayrica yenikapi-incirli arasinda lrt var. su an icin oraya ikinci bir metro yapmak yerine sikisikligin fazla oldugu yerlere metro yapmak daha mantikli.

2. mevcut guzergah florya, yesilkoy, yesilyurt, bakirkoy gibi yerlere de hizmet ediyor. bunu gozardi etmen oralarda yasayan halkin magduriyetini dogurur. ayrica su an ki haliyle bile yogun bir halk kitlesi su an ki guzergahi kullaniyor. o insanlar alistiklari guzergahta ulasim ihtiyaclarini gerceklestirsinler. amac mevcudu bozmadan yeni guzergahlar ortaya cikartmak olmali.

3. 3. madde de dedigin dogru. o yuzden surdisindan giden halici kopruyle gececek olan incirli-mecidiyekoy-levent metrosuna oncelikli verilmeli.

4. senin dedigin guzergahi yapmak icin marmarayi bozmak yerine marmaray istasyonlarindan gecip kuzeye giden hatlar projelendirilmeli. bence esas olan tek aktarmayla her yerden her yere ulasabilmak olmali.

5. merter ve incirli aktarma alani ama ozellikle sehirler arasi ve ulkeler arasi yolculuk icin
ve asya avrupa arasi gecis icin bas aktarma alani yenikapi senin dediklerin destekleyici yerler ve o yuzden marmarayin oraya katistirilma cabasi yanlis.

6. yenikapi incirli yerine derhal incirli-mecidyekoy-levent guzergahi uzerinde dusunulmeli. 1.2 katrilyonluk kaynak varsa oraya aktarilmali. beylikduzu-incirli ile birlikte dusunuldugunde buyuk fayda saglar ve yogunlugu alir...


Akın Kurtoğlu

6 yıl önce - Pzr 27 Nis 2008, 20:44

Marmaray güzergâhı Suriçi'ni sahilden katederken, Samatya civarı (İstanbul Hastahanesi) es geçilmiş. Burası acaba; giderek derinleşmeye meylederek devam eden hattın üzerinde inşa olunacak bir peronun, ilk ve son metreleri arasında oluşacak binde 25-30'luk eğimden ötürü mü pas geçildi? Kazlıçeşme'den itibaren Yedikule ve KMP (Samatya) istasyonları artık yok çünkü... Kazlıçeşme'den sonraki ilk istasyon Yenikapı'da...

Akın KURTOĞLU


Gökhan AsGül
6 yıl önce - Pzr 27 Nis 2008, 21:02

Alıntı:
Kazlıçeşme'den itibaren Yedikule ve KMP (Samatya) istasyonları artık yok çünkü... Kazlıçeşme'den sonraki ilk istasyon Yenikapı'da..




(+)


Yedikule'de başlangıç noktasında bulunan (Kazlıçeşme'de hala bir çalışma yok) proje tabelasında Yedikule istasyonu görülmekte. Akın üstadın mesajındaki gibi olursa bu tabelanın bir önemi kalmıyor yani


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM