Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 22:37
[İST-F1.22] - İstanbul'a Çember Otoyol Projesi



İstanbul'un mevcut doğu-batı aksında devam eden 2 otoyolunun en büyük problemi  " trafiğin dönememe-akamama " sorununa çözüm olması amacıyla KUZEY-GÜNEY AKSINDA iki otoyol yapılması projelendirilmelidir.

Bu iki otoyolun güzergahı ; Esenler,Bağcılar,Güngören ve Bahçelievler ilçelerine kuzey-güney aksı olarak bir baştan bir başa inen DERELERİN ISLAH EDİLMESİYLE oluşan potansiyel otoyol önerisidir.

Yerel belediyeler kendi bölgelerindeki derelerin  ıslah edilmesiyle yol açabilmiş olduğundan bütüncül bir yaklaşımla ele alınamamış , bu yüzden de dere yolunda TIKANMALAR meydana geldiğinden trafik akamamaktadır.

Bu tıkanmalar istimlak edilerek trafiğin akıcı olması sağlanabilir ve BASIN EKSPRES YOLU'nun yoğunluğu 2/3 oranında dağıtılmış olur.

Böylelikle İstanbul trafiğine alternatif aks oluşturulmuş olur.


 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 14:02

Bahsettiğin birinci husus Tavukçu Deresidirki bu yol gayet güzel işliyor şu an.Tabi daha yüksek taşıma kapasitesi düşünüyorsa ileriye dönük olarak yol genişletmesi ve bazı noktalara kavaşak çalışması elzemdir.

Tavukçu Deresi yolunu Bahçelievler Kızılay'ın oradan tünelle planlanan Baeçelievler Carrefour'un oradan Yayla yönünde gidecek yollada irtibatlandırmalı ve tabiki D100 ALTINDAN Topkapı yönünde yanyola ve Sinan Erdem Spor Salonu karşısında Ataköy ve dolayısı ile sahil yolu ile irtibatlandırmalıdır.

İkinci bahsettiğinde çalışmalar hala sürüyor.Burasıda Üçyüzlü'den hani Esenler Evlendirme Dairesinin oradan başlayıp Güngören stadının oraya kadar güzel bir yol olacaktır.Ama daha yüksek taşıma isteniyorsa bazı istimlakler ile bazı noktalarda genişletmeler ve kavşak çalışmaları olması gerekmektedir.

Güngören Stadının oradaki çıkmazıda tünele sokarak Eşref Bitlis Kavşağını geçtikten sonra çıkış vererek(arazinin tabi meyikinden istifade etmiş oluyoruz hem) sağlarız.

Ayrıca YTÜ yerleşkesi içinden gömülü olarak(görüntü ve gürültü kirliliğine karşı)Eşref Bitlis Kavşağı civarından Esenler ve Otogar civarına ulaşım sağlayacak yol yapılacak ve Davutpaşa ile Eseler Veysel Karani camisi arasındaki yolda iyileştirilip kısaltılacaktır.

Davutpaşa'dan tünelle Cevizlibağ'a ve yapılması kesinleşen araç geçişli tüp tünelin tüneline bağlantı sağlanmalıdır.(Bu bağlantı için ama en uygun yer Fildamı Yoludur yani kıvrım yapacak,böylece suriçindende uzaklaştırmış oluruz)

Bu çemberin en güzel olcağı yer ise şurasıdır;1.Köprü güneyine yeni köprü yaparak köprüler tek yönlü hale getirilmelidir.(bu köprüde metro geçişide olmalı)Z.kuyu-köprü ve köprü-Altunizade arası her iki yönde birer şerit genişletilecek.

Yıldız'dan Dikilitaş'ın altından geçerek Fulya'ya buradan tünelle Dolmabahçe'ye ulaştırılmalıdır yol.Fulya'dan bir kolda Kağıthane'ye çıkacak zaten var.Ama Fulya'da yapılacak kavşak çok mühim,eğerki sıkışıklıklağa mahal verecek bir kavşak olacaksa sadece bu yolun giriş çıkış bağlantısı olmalı. Fulya'dan giriş-çıkış olmamalıdır.Yani sadece geçiş olsun.

Unutmayalım ama tünel giriş çıkış noktalarında kavaşak bağlantıları mühim.İyice düşünmeli,acele edilmemeli istimlakler yapılıp dar alana sıkışmamalı aksi halde eskisinden daha çok sıkışır yollar.


Cemoli D18
11 yıl önce - Çrş 15 Arl 2010, 15:56

ankara da böyle bir sistem mevcut incelenebilir. tabi ankara içanadolud aolan bir şehir bir çok ile sınırı olduğundan gerek duyulmuş bir şeydir bu yol



ANA SAYFA -> ULAŞIM