Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
eng ygl
13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:01
[İST-A1.158] - İETT'ye İki Hattın Birleştirilmesiyle Oluşturulacak "Özel Sefer" Önerisi



Bugun Ortakoy'de bir otobus gordum, 40Ti Topkapi-Eminonu-Besiktas-Istinye hattinda calisiyordu. Oysa ki bu hat yerine 40T Istinye-Besiktas-Taksim ve 28T Besiktas-Topkapi hatlari var. Insanlarin Istinye'den Topkapi'ya tek aracla gidip burada aktarma yaparak baska yerlere gitme olasiligini dusundum, ancak aracin onunde "Aktarma gecerli degildir" ibaresi bulunuyordu ve zannedersem bu nedenle otobus nispeten bos sayilirdi. IETT sayfasinda da henuz bu hatta iliskin bilgi goremedim, ancak anlamadim akbil ve aktarma uygulamalarini yayginlastirmasi gereken IETT'nin boyle bir hat acmasini. Ustelik Kabatas-Eminonu arasinda tramvay varken burada yeni bir otobus hatti ile yogunluk da artiyor.


selim_
13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:07

Alıntı:
Bugun Ortakoy'de bir otobus gordum, 40Ti Topkapi-Eminonu-Besiktas-Istinye hattinda calisiyordu.

O hat 28Tİ olarak çalışıyordu. 40Tİ'ye mi dönmüş yoksa?  



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:22

O hat muhtemelen 28T hattının içinde listelenen ve günde (3+3) sefer yapan (sadece; sabah-öğlen arası çalışır, öğleden sonra servisi kesilir) "Topkapı-Emirgân-İstinye" hattı... Diğer normal 28T'ler ile karışmaması ve şoför-yolcu anlaşmazlığına yol açmaması için hat numarası değiştirilmiş olabilir (Çünkü, bildiğim kadarıyla 28Tİ'de çift biletle seyahat edilir. Eski özürlü hattıdır).

Topkapı İstinye
6:10       7:10
8:20      10:00
11:15    12:30

Akın KURTOĞLU


eng ygl
13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:25

Alıntı:
O hat 28Tİ olarak çalışıyordu. 40Tİ'ye mi dönmüş yoksa?

IETT sayfasinda her ikisi de yer almiyor. %100 emin degilim, ama sanki 40Ti'ydi benim gordugum.
Alıntı:
(Çünkü, bildiğim kadarıyla 28Tİ'de çift biletle seyahat edilir. Eski özürlü hattıdır).

Otobusun onundeki yazida aktarmanin gecersiz oldugu, ucretin de tek akbil oldugu yaziyordu.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:27

28Tİ'de 1 adet Berkhof-Premier (özürlü) otobüsü çalışırdı ve Pazartekke Garajı'na bağlıdır (ilk seferini Kalekapı'dan yaptığı için). Acaba, bu rastlanılan hattın aracı ne marka/modeldi?

Akın KURTOĞLU



eng ygl
13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:34

Alıntı:
28Tİ'de 1 adet Berkhof-Premier (özürlü) otobüsü çalışır ve Pazartekke Garajı'na bağlıdır (ilk seferini Kalekapı'dan yaptığı için). Acaba, bu rastlanılan hattın aracı ne marka/modeldi?

Akin Agabey,

Dedigim gibi, hat numarasi aklimda 40Ti gibi kalmis, ancak 28Ti de olabilir, yanimdan hizla gectigi icin yanlis hatirliyor olabilirim. Modeli de sanirim Citaro idi.


selim_
13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:48

Son zamanlarda ben de 28Tİ solo citaro görüyorum. Aynı şekilde aktarma, mavi kart geçmez yazıyor. Büyük olasılıkla sizin gördüğünüz de 28Tİ dir

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 14:00

Topkapı-Beşiktaş ve Beşiktaş-Emirgân-İstinye arasındaki olası iki hattın birleştirilerek yekpâre hale getirilmesi şeklinde düşünülen ve Topkapı civarına ekstra bir hizmet olarak görülen bu hatta yolculuk edenlerden aktarma hakkını almaları, Suriçi'nden İstinye'ye kadar devam eden sabah yolcularına, Beşiktaş'ta indi-bindi yaptırmadan aynı vasıtayla son durağa kadar gidebilmelerini sağlamak amacı güdülmüş herhalde. Zaten, normalde Beşiktaş'ta inerek Emirgân-İstinye istikametine ücretsiz aktarma hakkını kullanacaklar. Bari, hiç değilse millet arada inmesin ama, başka aktarma da yapmasın mantığıyla, bu hat ihdas edildi şeklinde düşünüyorum.

Hatta, bu tarza benzer şekilde; aktarma özelliği olmayan ama, iki hat uzunluğunda başka yekpâre hatlar da düşünülebilir deneme amaçlı olarak... Adları da; "ÖZEL SEFER" olabilir... (Başlığa konu olan cümle...   )

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 03:12

Bir örnek meselâ:

* [77]-[Yenikapı-Piyalepaşa-Şişli-Mecidiyeköy]
* [59R]-[Şişli-Mecidiyeköy-Rumelihisarüstü]

adlı hatlar, birbirlerinin bitim noktalarından başlayan iki hattır. Rumelihisarüstü-Etiler-Levend-Zincirlikuyu yolcularını, Mecidiyeköy-Şişli-Piyalepaşa üzerinden; Şişhane-Unkapanı-Aksaray-Yenikapı'ya indiren tümleşik bir hat denenebilir. Bu hatların içindeki servislerden birkaçı; Ak-bil aktarması olmayan ama, arada indi-bindi de gerektirmeyen yekpâre ve özel bir hat şekline getirilebilir: [Rumelihisarüstü-Mecidiyeköy-Yenikapı] adıyla çalıştırılabilir ve numara olarak da, diğer iki hat numarasından ayrı olarak; 77R veya 59Y numarasını alabilir. Bu aksı baştan sona kullanan yolcular için, kesinlikle ilk tercih edilecek hat olacağı âşikârdır...

Elbette bu önerdiğimiz hat âfâki bir düşünce olup, semtlerden hareket eden hatların yolcuları arasında bir anket yapılarak, pik saatler içinde okullarına-işyerlerine hangi aktarmalarla ulaştıkları bulunduktan sonra, en çok kullanılan aktarma hattı, mevcut ilk hat ile birleştirilme yoluna gidilir. Böylece yolcu kısırlığı da çekilmez. Kemikleşmiş bir yolcu potansiyeli yakalanır.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 10:02

Önceki mesajlarda bahsi geçen hat yıllardır Berkhoff çalışan ancak son bir aydır Citaro otobüsler çalıştırılmaya başlandığından beri yolcunun dikkatini çekmeyi başaran, aktarma ve mavikart geçmediği, çift bilet kullanıldığı nedenleriyle de çok az yolcu tarafından kullanılan engelli vatandaşlar için ihdas edilmiş bir hattır. Sefer saatleri İETT websitesinde 28T sayfasında yeşil saatlerde gizlenmiştir.
http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=28T& ...Field2.y=8
Bu hatta çalışan Berkhoff otobüslerin fotoğraflarını yüklemiştim, hat numarası olarak 28Tİ okunabiliyor:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=15059& ...p;start=42
Aynı hatta Citaro otobüslerin çalışmaya başladığını da Erol duyurmuştu
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=31591& ...mp;start=9

Bir de sorum var, halen biri Topkapı Garajı diğeri Anadolu Garajı'ndan iki özürlü hattı faal,
28Tİ de çift bilet kullanılıyor, mavi kart ve aktarma geçmiyor;
222 de ise tarifeden emin değilim ama otobüslerde herhangi bir farklı uygulama olduğunu belirten tabela veya ibare yok;
bu farklılık neden kaynaklıyor?

 



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM