Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 22:30

Alıntı:
o zaman soyle bir orta yol bulalim.   butun istasyonlar yapilir ve seferler atlamali istasyonlar dahinde yapilir. yani bir tren yenikapi ido da duruyorsa kumkapi da durmaz. kumkapi da duruyorsa yenikapi ido da durmaz. boylece trenin gittigi mesafe 1000-1100 metreye cikar...

Mantıklı... Aslında, benzer bir düşünce 2 sene evvel cadde tramvaylarının hâlihazırdaki güzergâhında düşünülmüştü (mavi ve kırmızı renkli istasyon sistemi, ya da tek/çift numaralı istasyonlar). Fakat, uygulamaya geçirilemedi bir türlü Hiç değilse, bir süreliğine denenmesinde fayda vardı.

Ya da üstteki bir mesajda altını çizdiğimiz gibi, Kumkapı ve Cankurtaran istasyonları da birleştirilerek tek bir istasyon haline getirilebilir (Küçükayasofya civarlarında). Böylelikle gereksiz duruşlarla setlerin hızları kesilmemiş olur.

Akın KURTOĞLU


eng ygl
8 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 22:53

Bu oneriniz bize neler saglar?

1. Sirkeci'ye (Kabatas'tan cadde tramvayi, Kadikoy ya da Uskudar'dan vapur, Asya yakasindan Marmaray ile) ulasan bir insan hic aktarma yapmaksizin hem Esenler Otogari'na, hem de Ataturk Havalimani'na ulasir.

2. Yenikapi'ya (Maslak-Levent-Sisli-Taksim'den metro, Bandirma ya da Yalova'dan hizli feribot, Istanbul'un herhangi bir yerinden deniz otobusu ya da Asya yakasindan Marmaray ile) ulasan bir insan yine hic aktarma yapmaksizin hem otogara, hem de havalimanina ulasir. Bu da su anda Bostanci'dan Ataturk Havalimani'na ulasmak icin gereken surede bir Bandirmali'nin havalimanina ulasmasini saglar

3. Ileride Marmaray'dan (Pendik ya da Kartal duraklarindan) Sabiha Gokcen'e baglanti yapilmasi durumunda, Ataturk Havalimani'na gelen bir yolcunun hic yurumeden uc aktarmayla (Ataturk HL - Yenikapi ya da Sirkeci - Kartal ya da Pendik - Sabiha Gokcen HL) Sabiha Gokcen'e ulasabilmesini saglar.

Yeniden ozetlersek, Istanbul'un Avrupa yakasi aktarma noktalari su sekilde olusmus olacak: Taksim (metro ve funikuler), Kabatas (funikuler, tramvay, iskele), Eminonu-Sirkeci (tramvay, LRT, Marmaray, iskele), Aksaray (metro, LRT, tramvay), Yenikapi (metro, LRT, Marmaray, iskele).

Eger bu hat ve Marmaray hayata gecirilir, Eminonu'ndeki "turistik niteligi olmayan, ozellikle de toptanci" ticari isletmeler yarimada disina cikarilir ve bu bolge (Eminonu-Kumkapi-Yenikapi-Aksaray-Unkapani-Eminonu halkasinin ici) tam bir turizm bolgesine donusturulurse, ulasim sorunu da olmayan harika bir bolge kazanmis oluruz. Bunlara ek olarak Galataport'un da yeniden projelendirilip hayata gecirilmesiyle ve Haydarpasa Limani'nin da turizm alanina donusturulmesiyle (tarihi binalari yikmadan, halkla paylasilacak meydanlar yaratilarak ve turistlere yonelik tesisler ile), Istanbul'a her yil 10-12 milyon turist gelir  


En son eng ygl tarafından Prş 09 Ksm 2006, 18:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:23

Aslında, raylı sistemlerin ısrarla Yenikapı sahiline kadar inmesini savunmamızın en önemli sebeplerinden birisi de; yakın bir gelecekte, Eminönü'ndeki vapur iskelelerinin bir kısmının Yenikapı'ya geri çekilmesi düşüncesinin hayata geçmesi durumunda, burada yaşanacak hareketliğinin otobüsler vasıtasıyla değil de, raylı sistemler yardımıyla karşılanması kaygısıdır...

Bugün itibarıyla daha çok şehirdışı deniz ulaşımına evsahipliği yapan Yenikapı, ileride şehiriçi denizyolu bağlantısının da önemli ayaklarından birisi olacak gibi görünüyor. Bu yüzden, sahil gözardı edilmeden buraya yönelik projelerin hazırlanması, İstanbul'un şekillenecek olan yeni kentiçi ulaşım ağını besleme yönünde müsbet sonuçlar doğuracaktır.

Akın KURTOĞLU


ist-ahmet
8 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:36

bence sirkeci-eminonu hicbir zaman onemini kaybetmez. zaten lrt nin eminonune uzatilmasinin onemi eminonundeki kalabaligin farkli bir rayli ulasim alternatifiyle cevreye enjekte edilmesini saglamasi. dolayisiyla eminonundeki hatlar kaldirilmaz veya kaydirilmaz. cunku o hatlarin simgesel ve insanlarin ulasim istekleri dahilinde buyuk onemi var. bir yerde eminonunu eminonu yapan vapurlaridir. ama yenikapi dan yeni hatlar acilabilir.


alabay

8 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:56

Evet, çok mantıklı bir tasarı!
Alıntı:
o dediginiz cadde tramvayi icin gecerli. lrt icin dogru olmaz...


Tokyo metro plânına bir bakınız, ne kadar sıkışık istasyon araları olabilir. Ne lrt, metro, tabiîki olur. Şu ve şu sistemde o ve bu olmaz diye katı noktalarda durmamalı. Elde ne varsa kullanılabilir. O yüzden de sırf o hattın kullanılmasını doğru bulurum, Saray'ın başka tarafından trenin dolanması ek maliyet doğurur.

B. Alabay


Mehmet BERBER

8 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 09:53

Bence de oldukça yerinde bir öneri ve faydası muhakkak ki büyük olacaktır. Marmaray'ın devreye girmesiyle atıl kalacak olan Yenikapı-Sirkeci arası banliyö hattı muhakkak ki değerlendirilmeli (Aslında Yenikapı'dan değil de Kocamustafapaşa'dan itibaren atıl kalıyor..)

Havaalanından gelen LRT hattının direkt olarak Sirkeci'ye gidebilmesi halen çok yoğun olan Yusufpaşa-Sirkeci arasındaki cadde tramvayını da rahatlatacaktır.

Bu projede en zor kısım hattı Yenikapıda hattı sahil yolunun altından geçirip tekrar Kumkapı yönünde sahil yolunu aşmaktır. Zaten geri kalan bölüm hemen hemen hazır gibi.


Rifat Behar
8 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 17:22

Çok süper bir fikir ! Gönülden destekliyorum.

Marmaray devreye girince Yenikapı - Sirkeci arası değil Kazlıçeşme - Sirkeci arası atıl kalıyor.
Tüneller Kazlıçeşme'den başlıyor.

http://www.marmaray.com.tr/teknik_delme_ve_diger_tuneller.htm

Şu anda Aksaray'dan Yenikapı'ya giden (ve kaplumbağa hızıyla ilerleyen) inşaat Yenikapı'dan bir kavisle mevcut banliyonun ileride atıl kalacak hattına bağlanabilir. Umarım Yenikapı'daki istasyon karmaşasında içinden çıkılabilir bir öneridir.

Bu öneri mümkün olursa

- tramvayın yükü de bir nebze hafifler.
- Aksaray- Havalimanı metrosu Sirkeci'den başlar ve Cankurtaran, Kumkapı, Yenikapı üzerinden Aksaray'a ulaşır.  Bu durumda Kocamustafapaşa ve Yedikule raylı sistemden mahrum kalır.

Bu mümkün değilse, mevcut banliyo güzergahı Sirkeci - Kazlıçeşme arası yüzeysel metroya dünüştürülmelidir. Bu hatta şu istasyonlar olur: Sirkeci - Cankurtaran - Kumkapı - Yenikapı - K. Mustafapaşa - Yedikule - Kazlıçeşme.

TCDD'ye yaptığım bilgi talebinde Sirkeci garının Marmaray'dan sonra ne şekilde kullanılacağını sormuştuk. Cevaben henüz karar verilmediğini bildirmişlerdi. Umarım bu önerimiz de üzerinde düşünülen opsiyonların arasındadır.


En son Rifat Behar tarafından Prş 09 Ksm 2006, 17:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Murat Caner
8 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 22:12

Hangisi Sarayburnu'ndan giden mi yoksa sarayın içinden giden mi?

Bence Yenikapı'dan başlamalı. Sarayburnu'na geçmeden içeri girerek Sirkeci'ye gidilmeli. Hatta Sirkeci'den Süleymaniye'ye oradan da aşağıya yeniden Yenikapı'ya ulaşmalı. Kuşak tek yol tramvay olmalı. Yüzük yapmalı. Tramvaylarda İstanbul'u tanıtan kulaklıklar olmalı. Her dilde geldiğiniz yerin sözlü tanırımı yapılmalı. Bütün radyo kanallarına aynı yayın yapılmalı. Böylece cep radyonuzla da bu yayın dinlenebilmeli.


Mehmet Kasım
8 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 19:54
İşletme Sakıncaları Olabilirmi ?


Havaalanı-Aksaray-Sirkeci LRT hattı olarak düzenlenecek bir metro hattının işletmesinde bir takım sıkıntılar oluşabilir.

Uzunluk artacağından ek vagonlar alınması gerekli olduğundan vagon alınmadan yapılacak bir çalışma LRT hattını otobüs hattına benzeteceğinden öldürebilir.


ist-ahmet
8 yıl önce - Pzr 12 Ksm 2006, 00:38

Dostum yeterki is sadece vagon alimina kalsin. oncelikle bu projenin fiziki olarak yapilmasinin cesitli sebeplerle imkansizmı oldugu yoksa gunumuzun muhendislik teknolojisi dahilinde yapilabilirmi oldugu arastirmasinin yapilmasi , basta toprak etudleri dahilinde her acidan olabilirliginin incelenmesi ve etud raporlarinin hazirlanmasi gerekir. bunun icinde bu projenin kentin ulasim yetkilileri tarafindan ciddiye alinmasi ve ilgili kisi veya kisilerin yapilip yapilamayacagina dair raporlarin hazirlanmasi icin gerekli kaynagi ayirip ilgililere gorev vermesi gerekir. bu asama olumlu sekilde neticelenirse projelendirme safhasinin ihalesinin yapilmasi gerekir. daha sonraki asama ise projenin insaat ihalesi ve elektrifikasyon ihalesinin yapilmasi gerekir. butun bunlar hizla yapilirsa ve insaatin onune tarihi eserler cikmazsa anadoluray dahilinde yapilicak vagon alimlarinda veya bagcilar esenler hatti dahilinde yapilicak vagon alimlarinda  bu hat icin gerekli vagonlar alinir ve proje mutlu sonla neticelenir dusuncesindeyim...


En son ist-ahmet tarafından Pzr 12 Ksm 2006, 01:56 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM