Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Pegasus Airlines havayolu şirketi: Sivil Havacılıkta Farklı Bir Vizyon
« önceki   123 ... 192193194195196197   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 193
egeym
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 07:40

Pistin sonunda lastik kalıntıları ve benzin ile yağ sebebiyle "viscous hydroplaning" yani tekerleğin asfaltla temas etmeden sıvı katmanı üzerinde süzülmesi olayı gibi duruyor.

mafakyanc

1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 08:22

Yani diyorsunuz ki: uçak pilotun ifadesine göre pistte 06 başından yaklaşık 700 mt'ye teker koydu ve pist üzerinde normal hızla (yavaşlayarak) 24 başına doğru ilerledi. Son 300 mt. civarına geldiğinde (yani pist üzerinde 2000 mt. ilerlemiş olduktan sonra...) pilot taksi yoluna girmek ve sonrasında nihai park pozisyonuna ulaşmak üzere artık oldukça yavaşlamış uçağın burnunu sola çevirdi ve işte ne olduysa o an oldu... Talihsizlik eseri uçağın tekerlekleri "viscous hydroplaning" olan bir bölgeye girdi ve uçak hızlanarak kaymaya başladı; sonrasında da pist dışına savrularak toprak alana çıktı, oradan da 20 mt. (belki daha fazla) aşağıya kaydı. Hatta o tel çitlere ve bunların altındaki beton kaideye çarpmış olmasaydı ya dosdoğru ilerdeki kanala kadar düşecek veya daha kötüsü otoyola çıkacaktı...

Peki (bilmediğimden soruyorum), prosedür gereği taksi yoluna doğru yönelmiş ve hesapta taksi hızına yakın yavaşlamış olan bu uçakta ve o konumunun da terminale oldukça yakın olması açısından bakarsak, nihai park pozisyonunun neresi olacağı bilinmez mi? Yani o anlarda kulenin uçağa "nihai park pozisyonununuz şurası olacaktır" talimatını da vermiş olması gerekmez midir? İfadelerde böyle bir bilgiye ben rastlamadım da!



drummer man Cihan
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 09:45

Yine aynı iddialara göre pilot frenlemeye 6 saniye geç başladığını da kabul etmiş.

Serkan Guzel
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 12:03

Herhangi bir tespite dayanmadan, "gibi duruyor" tarzı söylemler, konuyu sulandırmaktan öte bir anlam ifade etmemektedir.

Bu uçağın kazası ile ilgili her türlü teknik ayrıntı tespitli zaten... Gerçeklerin ortaya çıkarılabilmesi için soruşturmanın gizliliği esastır. Adli makamlar soruşturmayı tamamladığında bütün ayrıntıları öğreneceğiz zaten...


drummer man Cihan
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 12:10

Pardon neyi öğreneceğiz? Sen daha önce Türkiye'de bir kaza soruşturmasının sonucunun açıklandığını gördün mü? Mesela Pegasus'un Trabzon'daki kazasının sebebini yetkili ağızlardan net olarak duyabildik mi?



ali alimi012
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 12:34

Alıntı:
(belki daha fazla) aşağıya kaydı. Hatta o tel çitlere ve bunların altındaki beton kaideye çarpmış olmasaydı ya dosdoğru ilerdeki kanala kadar düşecek veya daha kötüsü otoyola çıkacaktı..

otoyol değil
bağlantı yolu
yani ücretsiz yol
bizde otoyol deyince ücretli yol anlaşılır
teknik olarak da otoyol olarak geçmiyor zaten
her zaman daha iyi bilen biri vardır
herşeyi bilemezsin


Volkan Cordan

1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 12:55

Alıntı:
Pardon neyi öğreneceğiz? Sen daha önce Türkiye'de bir kaza soruşturmasının sonucunun açıklandığını gördün mü? Mesela Pegasus'un Trabzon'daki kazasının sebebini yetkili ağızlardan net olarak duyabildik mi?


Sen Trabzon`u boşver o daha yeni taze.

AtlasJet (daha doğrusu World Focus`dan kiraladığı) 30 Kasım 2007`de Isparta`da düşen uçak kazasını hatırlayan var mı.
O kaza ile ilgili dava ve onunla birlikte açıklanması gerekenler 30 Kasım 2019 itibarıyla yalan oldu. Dava zaman aşımına uğradı ve dosya kapandı.

Milleti birşeylere inandırmak için "haberler" yayılıyor...nüfusun ezici çoğunlu birçok konuda bilinçsiz olduğu gibi havacılık konusunda da bilinçsiz olduğu için en hafif tabirle bu haberlerle "tatmin" oluyor.

Geriye kalan azınlığın,azınlığı insanda "yahu madem bu uçak doğru bir şekilde doğru yerde teker koydu da, 2300m de nasıl duramadı da pist sonundaki lastik izleri üzerinden kay-kay yaptı" diye sorsun dursun...


drummer man Cihan
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 13:11

Alıntı:
Sen Trabzon`u boşver o daha yeni taze.

AtlasJet (daha doğrusu World Focus`dan kiraladığı) 30 Kasım 2007`de Isparta`da düşen uçak kazasını hatırlayan var mı.
O kaza ile ilgili dava ve onunla birlikte açıklanması gerekenler 30 Kasım 2019 itibarıyla yalan oldu. Dava zaman aşımına uğradı ve dosya kapandı.


Dünyanın öbür ucunda, seneler önce yaşanan kazaların sebebini çok net biliyoruz, ama kendi ülkemizde, kendi vatandaşlarımızı taşıyan uçağın neden kaza yaptığını bilemiyoruz. Daha doğrusu biliyoruz ama bilmiyormuş gibi yapıyoruz.


Serkan Guzel
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 13:37

Trabzon'daki kazanın nedeni belli... Pilotun möö 'lüğü …

Yani Trabzon kazası açıklansa ne olacak ? Açıklanmasa ne olacak ? Sonuçta o kazada can kaybı oldu mu ? Hayır. İnsanlar biraz çamurla cebelleştiler, o kadar. Bir de uçak kırıma uğradığı için, kullanılamaz hale geldi. Sigortadan para alabilmek için, kaza nedeni üzerinde adli yönden durulmadı, bana göre...

Oysa bu kaza, Trabzon kazasından çok çok farklıdır. Yani hatalı iniş gerçekleştirilerek can'a kastetme vardır. Ki, savcılık ta, soruşturmayı bu ana zemin üzerinden yürütmektedir.

Hasılı kelam; elma ile armutları bir biri ile karıştırmamak lazım gelir.


mustafa 1903
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 14:20

Alıntı:
AtlasJet (daha doğrusu World Focus`dan kiraladığı) 30 Kasım 2007`de Isparta`da düşen uçak kazasını hatırlayan var mı.


https://aviation-safety.net/database/record.php?i ...20071130-0
http://avherald.com/h?article=3fe1024f



sayfa 193
« önceki   123 ... 192193194195196197   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM