Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Pegasus Airlines havayolu şirketi: Sivil Havacılıkta Farklı Bir Vizyon
« önceki   123 ... 191192193 ... 195196197   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 192
Serkan Guzel
1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 14:58

188 nci sayfadaki mesajımda; firmanın uçaklara bakım işlerini aksattığını yazmıştım. Mesajıma tepki gösteren bir üye, yazdıklarımı "karalamak" olarak nitelemişti. CNN Türk'ün haberinde görüldüğü üzere, kafayı devekuşu gibi kuma sokmak işe yaramıyor maalesef...

Cimer'e yazılan şikayetler, bu kaza yapan ve bir kaç Pegasus uçağı ile ilgilidir. Bu uçakların dışında daha 10'larca Pegasus uçağının da durumu, bakım yönünden böyledir maalesef...

İşte diyorum ya... Kaza bizim de başımıza gelene kadar, kafayı devekuşu gibi kuma sokma huyundan vazgeçemiyoruz. Boş ver, nasıl olsa kaza bana denk gelmez, diye kendimizi avutuyoruz.

Allah cemil cümlemizi daha büyük kazalardan korusun.


Volkan Cordan

1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 15:57

Alıntı:
Pegasus uçağının pistten çıkmasının ardından şoke eden iddialar ortaya atıldı... Uçağı pistten çıkan Pegasus Havayolları'nın daha önce de birçok arıza kaydını sisteme girmediği iddia edildi.
haber metninin boyutu
haber metnini yazdır
Sabah gazetesinden Dilek Güngör'ün haberine göre, Ulaştırma Bakanlığı Denetleme Hizmetleri Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) iletilen dosyalara göre, kazaya davetiye çıkaran onlarca teknik raporun karartıldığı iddia edildi.


Öncellikle belirtildiği gibi yazılanlar iddia aşamasında, bu açıdan özellikle ülkemizdeki malum şartlarda temkinli yaklaşmak lazım. En azından netleştirmek lazım.

Verilen örnek ve uçakları bende okudum.
Doğrusunu söylemek gerekirse,yani eğriye eğri doğruya doğru...o "vukuatlarda" kritik düzeyde olan birşey görmedim.
Genelde özellikle dış meydanda olan/tespit edilen uçuş emniyetini riske atmayacak ufak olaylar.
Yani bu gibi arızaların tespit edilip, kendi HUB`ına döndüğünde gidermek havacılık sektöründe olağan ve Pegasus`a özgü bir durum değil.

Ha bunlar ne zaman sorun ve sorumsuzluk olur, uçak HUB`a döner (bu durumda SAW) ve o eksik/arıza giderilmez ve o uçak günlerce/haftalarca aynı şekilde uçurulursa, işte o zaman büyük sorun büyük kepazelik olur.



Serkan Guzel
1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 16:15

Alıntı:
Öncellikle belirtildiği gibi yazılanlar iddia aşamasında, bu açıdan özellikle ülkemizdeki malum şartlarda temkinli yaklaşmak lazım. En azından netleştirmek lazım.

Verilen örnek ve uçakları bende okudum.
Doğrusunu söylemek gerekirse,yani eğriye eğri doğruya doğru...o "vukuatlarda" kritik düzeyde olan birşey görmedim.
Genelde özellikle dış meydanda olan/tespit edilen uçuş emniyetini riske atmayacak ufak olaylar.
Yani bu gibi arızaların tespit edilip, kendi HUB`ına döndüğünde gidermek havacılık sektöründe olağan ve Pegasus`a özgü bir durum değil.

Ha bunlar ne zaman sorun ve sorumsuzluk olur, uçak HUB`a döner (bu durumda SAW) ve o eksik/arıza giderilmez ve o uçak günlerce/haftalarca aynı şekilde uçurulursa, işte o zaman büyük sorun büyük kepazelik olur.


"havacılık sektöründe olağan" nitelemenize katılmadığımı belirtmek isterim. Zira bazı diğer hava yollarınca da bazı bakım eksikliğinin göz ardı edilmesi, pegasus'un da ihmal etmesini gerektirmez.

Ayrıca iddia olarak ortaya atılan bakım eksikliklerinin, firma tarafından kayıtları sunularak yalanlanmadığı müddetçe, firma iddiaları kabul etmiş durumuna düşer. Ki, şimdi bütün gözler firmanın üzerinde zaten...


Abdurrahman 65
1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 16:20

Havacılık sektörünün metro turizmi oldu pegasus şu iddiaları okuyunca

Volkan Cordan

1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 16:34

Alıntı:
"havacılık sektöründe olağan" nitelemenize katılmadığımı belirtmek isterim. Zira bazı diğer hava yollarınca da bazı bakım eksikliğinin göz ardı edilmesi, pegasus'un da ihmal etmesini gerektirmez.


Ben CNN haberindeki örneklerden yola çıkıyorum.

Örneğin lastik konulu sorunlarda, HUB`a dönüşü risk etmeyecek durum ise, ki verilen örnek o nitelikte; değil Pegasus, Lufthansa`da,THY`de o uçağı teknik ekip bulundurmadığı ve maliyeti çok daha yüksek olan dış meydanda sorunu gidermez. O uçak kendi HUB`ına döner ve hemen bakıma girer.

Söz konusu bir alet/gösterge ise yine bakılır, söz konusu alet redundant ise yani en azından çift ise ve birisi doğru veri gösteriyor ise ve güvenliği riske atmıyorsa, yine HUB`a döndükten sonra hemen giderilir.

Unutmayın bugün Premium havayolları dahi yakıttan tutun da cateringe kadar herşeye ince hesaplıyor ve mümkünse kendi HUB`ından getirip dönüyor.

Tamir/Bakım/Parça değişimi çok daha maliyetli kalemler.

Ha Pegasus veya herhangi biri raporlamada hile yapıyorsa ve yapılması gereken işleri "bişey olmaz" mantığı ile uzatıyorsa, o zaman zaten söylenecek bir şey kalmıyor.

Olayların hepten en inceliğine kadar gireceksek ispat olmadan, konu çok.

2. el yedek parça ve/veya çakma yedek parça konusundan da giriş yapabiliriz. Ki havacılıktaki bu rant otomobil/otobüs sektöründeki ranta benzemez.



Serkan Guzel
1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 16:44

Alıntı:
Pegasus veya herhangi biri raporlamada hile yapıyorsa ve yapılması gereken işleri "bişey olmaz" mantığı ile uzatıyorsa, o zaman zaten söylenecek bir şey kalmıyor.


Bu iddia ortaya çıkmadan 6 gün önce 188 nci sayfada ben bu hususa değinmiştim.

Neyse... "boğaziçinde kavga var" diyeyim de, herkes anlamak istediği şekilde anlasın artık.

Firmanın bakım faaliyetleri irdelenmeye başlandı. Eksiklik, yanlışlık ne varsa, yakında açığa çıkar zaten...


drummer man Cihan
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 01:00

Geçenlerde karakutu incelemesi sonucu olduğu iddia edilen verilerle pilotun ifadesi olduğu iddia edilen veriler örtüşüyor.

Örtüşen veriler inişten önce yıldırım çarpması, inişten önce son 700 metrede uçağın yavaşlamadığı, pilotların doğru yere teker koyduğu, uçağın aşırı bir hızda olmadığı, kuyruk rüzgarının bahsedildiği gibi limitlerin üzerinde olmadığı, pistin sonunda biriken ve temizlenmeyen lastik izlerinden dolayı uçağın duramadığı.


Serkan Guzel
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 01:30

Tabi karakutu çözümlemesi diye servis edilen şey bir iddia... Pilotun ifadesi diye servis edilen şey de bir iddia...

Yani iddiaların örtüşmüş olması bizleri şaşırtmadı.


İlhanYıldırım

1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 01:37

Alıntı:

Tabi karakutu çözümlemesi diye servis edilen şey bir iddia... Pilotun ifadesi diye servis edilen şey de bir iddia...

Yani iddiaların örtüşmüş olması bizleri şaşırtmadı.


Sanırım Birileri bizleri birşeylere inandırmanın peşinde. İlla bu dediklerimize inanacaksınız ve hayat bu şekilde devam edecek minvalinde ilerliyor. Yani servis edilen güvenlik kamerası görüntülerini izleyen aklı selim bir vatandaş o uçağın 3000. Metrede halen hız kesmeden aşağı uçmasını izleyip daha sonra servis edilen 700. Metreye indim, uçağın yavaşladığını hissettim, daha sonra lastik izine denk geldi, uçak kaydı, tutunamadı v.s gibi zırvalara inanmamızı beklemeleri de ayrı bir abes.


Serkan Guzel
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 01:51

Bu iddia olarak ortaya atılan şeylerin de bir maksadı var. Gerçek tespitler açıklandığında yaygaraya başvurmak için birileri şimdiden altyapı oluşturma çabası içine girdiler. Tabi beyhude...



sayfa 192
« önceki   123 ... 191192193 ... 195196197   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM