Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Pegasus Airlines havayolu şirketi: Sivil Havacılıkta Farklı Bir Vizyon
« önceki   123 ... 185186187 ... 195196197   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 186
Haldun Turan

1 ay önce - Cmt 15 Şub 2020, 18:57

Az önce İzmir'den İstanbul Yeni Havalimanına 50 dakikada rahatça indim.

Fotoğraf İzmir'den.



Volkan Cordan

1 ay önce - Cmt 15 Şub 2020, 20:12

Alıntı:
Düsseldorf'ta Pegasus uçağı tahliye edilmiş. Söylenenlere göre uçakta inişten sonra iniş takımlarında duman görülmüş, yangın ihtimaline karşı uçak tahliye edilmiş.


Görüntü:






mafakyanc

1 ay önce - Cmt 15 Şub 2020, 21:15

Tesadüfün bu kadarı olur mu? Bu uçak da bir Boeing 738!

Bu arada Sözcü Gazetesi oldukça tatsız bir haber/yorum yapmış.

Bkz.: https://www.reklam_link.com/2020/gundem/hizlandirilm ...u-5626410/

SHGM'nin aklı sonunda başına gelebilmiş!!!

NOT: www'den sonra reklam_link.com yerine birleşik olarak s o z c u.com.tr yazılcak...


Omer Istanbul

1 ay önce - Cmt 15 Şub 2020, 22:40

Haberde değinildiği gibi kaptanlığa terfi etmek için gereken uçuş saatinin düşürülmesinin bu olaylarda etkisi olabilir ancak kanımca uçuş saatinin yanında belirli sayıda iniş kalkış kriteri de olmalı. Bakıyorsunuz uçuş okulundan yeni mezun bir fo 777 de görevlendirilebiliyor. 777 pilotları ayda ortalama 4-6 uçuş yapıyor ve çoğunlukla kokpitte 3 pilot oluyor bu fo ayda en fazla 4-5 iniş veya kalkışta kumanda alabilir. Yılda da en fazla 50 bilemedin 60. 5 yılda kaptan olmak için gereken saati doldursa en fazla 250 iniş veya kalkış yapar. (A330 filosu biraz daha farklı 777 filosuna kıyasla daha fazla kısa mesafe uçup daha çok konma yapıyorlar) oysa dar gövdede görev yapan bir pilot günü geliyor günde 3-4 bacak yapıyor ayda 15-20 uçuş yılda 150 200 uçuş yapıyor belki, bu iki pilot aynı tecrübeyi kazanmış denilemez bence.

Serkan Guzel
1 ay önce - Cmt 15 Şub 2020, 23:57

Bu son aksaklık pilotaj hatası değil, bana göre...

Kesin incelemeden sonra arızanın sebebi anlaşılır. Kanaatim, bakım eksikliğine işaret etmektedir.



oguzgel
1 ay önce - Pzr 16 Şub 2020, 00:02
Frenleme Etkisiyle Savruldu???


Alıntı:
Hani her şerde bir hayır vardır derler ya!... Eğer pist zemini ıslak olmasaydı çok daha kötü sonuçlar olabilirdi. Belli ki pilotlar uzun iniş yaptıklarının farkına vardıkları an içgüdüsel olarak frenlere yüklendiler; uçak ıslak zeminde bu frenleme etkisiyle savruldu ve pist dışına çıktı, akabinde de o çukur bölgeye düştü... Ancak savrulmasa pist sonu ışıklarına/antenlere çarpacak ve herhalde çok daha ölümcül sonuçlar ortaya çıkacaktı.


Bu savrulma bilerek yapildi gibi geliyor bana. Otomobillerden 40 sene once ucaklarda ABS (Anti-skid denir havacilikta) vardi. Siz savurmak isterseniz elbette savurursunuz. Sol pedala fazla basarsiniz, sag pedala az basarsiniz ve ucagi sola dogru savurursunuz (Differential braking). Ama istemezseniz kendiliginden savrulmaz, pist islak veya karli veya buzlu bile olsa. Burada pilot bilerek sol freni fazla yapmis olabilir ki, savrulsun ve 24 bastaki ALS pilonlarina vurmasin.

Pedalin iki islevi var tabii, birincisi kuyruk dumenini kumanda etmek, ikincisi frenleri.

Ayak bileginizi bukerek bastiginizda sol VE/VEYA sag fren yapar.

Ayaginizi bacaginizdan (Yani topugunuzla diyelim) ittirirseniz kuyruk dumenini sola VEYA saga ceker. Sola ne kadar ittirirseniz, sag pedal da o kadar size geri gelir.


Volkan Cordan

1 ay önce - Pzr 16 Şub 2020, 00:26

Alıntı:
Tesadüfün bu kadarı olur mu? Bu uçak da bir Boeing 738!


Tesadüf?

Pegasus bir süreden beri mevcut B738`lere ilaven ve/veya yerine Airbus A320Neo`lar filoya katıyor.
Burda kesin Airbus`un parmağı var.
"Size %50 indirim yapacağız veya uçakları beleş vereceğiz...karşılığında sizde Boeing`in imajını yerle bir edeceksiniz. Olaylar yaratarak zaten MAX`ler yüzünden sürünen rakibi sıfır edeceğiz".

Buyrun size nur topu gibi komplo teorisi


efe3464
1 ay önce - Pzr 16 Şub 2020, 01:30

Pegasus 1 ayda imajını yerle bir etti. Twitter'da yorumları okuyorum, Pegasus ile uçucak olan herkes uçuşum var yazıp endişelerini dile getirmiş. Başka bir havayolu şirketiyle alakalı böyle bir şey görmek neredeyse imkansız.

Daha önce de söyledim: Pegasus ülkemizin şirketi ve rekabet her zaman bizim çıkarımıza olur. Lakin Pegasus agresif büyüme benimsemiş durumda ve bu da son dönemde sorunlar doğurdu. Bu sürdürülebilir bir şey değil. Ya Pegasus radikal kararlar alıp imaj yenileyecek, ya Ali Sabancı satacak yoluna başka bir şekilde devam edecek ya da maalesef kapıya kilit vuracak.

Ayrıca pistten çıkan 3 uçak Boeing 737. Bugün sorun yaşayan uçak yine 737. Bu da ilginç bir raslantı mı yoksa uçaklarda teknik sıkıntılar mı var bilemiyorum. Ama THY, Anadolu Jet, Sun Express, Corendon ülkemizde 737 kullanan diğer firmalar. Dünya ve diğer şirketlerimiz sorun yaşamadan kullanırlarken (737 MAX hariç) Pegasus'un bu tür sorunlar yaşaması oldukça enteresan.


mahmut11
1 ay önce - Pzr 16 Şub 2020, 01:36

Bakkal havayolu olunca böyle oluyor işte buradaki troller eleştirilere dayanamasada gerçekler gizlenemez

Urazbey
1 ay önce - Pzr 16 Şub 2020, 09:11

Alıntı:
Tesadüfün bu kadarı olur mu? Bu uçak da bir Boeing 738!

Bu boeing de var bir şey yine dur bakalım çıkacak kokusu



sayfa 186
« önceki   123 ... 185186187 ... 195196197   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM