Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Pegasus Airlines havayolu şirketi: Sivil Havacılıkta Farklı Bir Vizyon
« önceki   123 ... 195196197   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
HAKAN5
13 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 03:31
REKLAM UÇAK


Pegasus Havayolları geçtiğimiz aylarda yine bir ilke imza atarak Türkiye de ilk olrak uçak dışı ticari amaçlı reklam almaya başladı. TC-AAG (BOEING 737-500) AVEA nın reklamı için özel olarak boyandı. Dünya da hayli yaygın olan uçak dışı reklamı Türkiye ye getirme girişimi tek uçakla sınırlı kaldı. Galiba bu reklam mecrası Türk reklam verenlerini tatmin etmedi.



 

(+)


HAKAN5
13 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 03:45
İZ AİR


Pegasus Havayolları İz Air in %20 sini aldı ve İz Air in yönetimi Pegasus Havayllarına geçti. Dolayısıyla İz Air küçük ama harika uçaklar A-319 lardan oluşan filosunun etkin kullanımı da artık Pegasus Havayollarına emanet.



 

(+)




HAKAN5
12 yıl önce - Çrş 18 Nis 2007, 03:55

Pegasus Havayollarının yeni uçağı TC-AAF hizmete girdi. TC-AAF ilk seferine "REFERANS" gazetesinin reklamı ile çıktı. TC-AAF Pegasus Havayollarına hayırlı olsun

TC-AAF BOEING 737-500 PEGASUS HAVAYOLLARI  

 




Pegasus Havayolları fabrika çıkışlı yeni uçağı TC-AAK (Boeing 737-800) Avrupa kentlerinde boy göstermeye başladı. TC-AAK geçtiğimiz günlerde Stutgart ta idi.


 

(+)


NOT: RESİMLER ALINTIDIR


HAKAN5
12 yıl önce - Cum 27 Nis 2007, 21:13
KABİN KıYAFETLERİ


Pegasus Havayolları kabin ekibinin kıyafetlerinde değişikliğe gitti. Tüm Pegasus ailesinin fikri alınarak yapılan tasarımlarda rahatlığı ön plana çıkaran spor bir kıyafet ortaya çıktı. Kıyafette kurumun rengi olan sarı ve lacivert renklerinin yanında beyaz da kullanıldı. Umarım Pegasus ailesinin bu yeni kabin kıyafetleri beğenilir  



HAKAN5
12 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 19:53

Türkiye'nin lider havalimanı işletme şirketi TAV (Tepe-Akfen Vien) ve Esas Holding tarafından ortak olarak yapılan açıklamada  Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesine iki şirketin birlikte gireceği açıklandı. Eğer ihale bu birliktelikte kalırsa Pegasus Havayolları Sabiha Gökçen Havalimanında ev sahibi konumuna geçecek  



HAKAN5
12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 22:23

Pegasus Havayolları Türkiye'de sivil havacılığa farklı bir boyut kazandırdı. Hava taşımacılığını lüks olmaktan çıkarmak yönünde öenmli adımlar attı. Dar koltuk aralıkları ile uçaklara daha fazla yolcu alınmaya başlandı. Alternatif Havalimanları kullanılarak yer harcamaları minumum düzeye indirilmeye çalışıldı. Uçak içinde ikram paralı hale getirilerek bilet ücretinin yanında şirkete ekstra gelir kazandırılmaya çalışıldı. Uçaklarda kullanılmayan boşuna ağırlık yaptıklarını düşündükleri için mikrodalga fırınlar uçaklar çıkarıldı. Bunlar Pegasus Havayolarından önce Türk yolcusunun alışık olmadığı şeylerdi. 25 YTL den başlayan bilet fiyatları ile otobüs işletmecilerini kötü günlere sürükledi. Aslında bu sistam Dünya'da yıllardır uygulanan bir sistemdi. "Low-cost carrier" (düşük maliyetli havayolu) adı verilen bu sistem sayesinde Dünya'da sivil havacılık yeni bir nitelik kazandı. Pegasus Havayolları tam olarak bu sistemin önemli aktörleri ile kapışacak durumda olmasa da ülkemizde bu sisteme en yakın havayolu olarak göze çarpıyor.

Low-cost carrier (düşük maliyetli taşımacılığın) önemli isimleri

EASY JET (filosunda 130'u aşkın uçak bulunuyor ve bunların 100 adedini A 319 lar geriye kalanını B 737-700 tipi uçaklar oluşturuyor.



RYAN AIR (Filosunda 136 adet uçak bulunuyor ve uçaklarının hepsi B 737-800 tipi)


(+)


SOUTHWEST (Amerikalı şirketin filosunda tam 494 adet uaçk bulunuyor. Bu dev filoyu B 737-300/500/700 modellleri oluşturuyor. Bu sistemin açık ara lider şirketi)



GERMANWINGS (Üssteki üç şirketle yarışamayacak kapasite de. Filosunda 26 uçak bulunuyor. Bunların 22 adedi A 319 3 adedi A 320  ve 1 adedi de MD-82 uçaklarından oluşuyor.



PEGASUS (Bu sistemi Türkiye'de yerleştirmeye çalışıyor. Daha yolun çok başında filosundaki uçak saysı 20 ye bile ulaşamamış durumda. Fakat 2007 sonu itibariyle teslim edilmeye başlancak 6 kesin 6 opsiyonlu siparişi bulunuyor. Şu andaki filosunu B 737-400/500/800 uçakları oluşturuyor.



(+)


Semih Alphan
12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 22:39

Alıntı:
SOUTHWEST (Amerikalı şirketin filosunda tam 494 adet uaçk bulunuyor. Bu dev filoyu B 737-300/500/700 modellleri oluşturuyor. Bu sistemin açık ara lider şirketi)

vay be otobüs şirketi gibi çalışıyor.ikramların ücretli olması göze hoş gelmesede fiyatların düşmesinde önemli yer tutuyor.havacılık ülkemizde lüks görünmekden çıkar en azından iyi olur umarım pegasus büyütür bu işi.


HAKAN5
12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 22:50

Türkiye de sadece iki otobüs firmasında 494 adetten fazla otobüs var. THY filosu 100 uçağa ulaştığı için biz bayram yapıyorken Amerika sivil havacılıkta Dünya'da tartışılmaz lider konumda. Bayrak taşıyıcıları olan American Airlines (AA) filosunda 700 e yakın uçak bulunuyor.

En son HAKAN5 tarafından Pts 28 May 2007, 15:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Alphan
12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 22:58

evet Amerikanın havacılıkda bir numara olduğu bariz. united93 de aklımda kalmıştı sadece Newyork üzerinde sürekli ortalama olarak günde iki bin uçak uçuyormuş.

umit1
12 yıl önce - Pts 28 May 2007, 08:55

Alıntı:
Türkiye de sadece iki otobüs firmasında 494 adetten fazla uçak var. THY filosu 100 uçağa ulaştığı için biz bayram yapıyorken Amerika sivil havacılıkta Dünya'da tartışılmaz lider konumda. Bayrak taşıyıcıları olan American Airlines (AA) filosunda 700 e yakın uçak bulunuyor.


Aslında ABD nin bayrak taşıyici şirketi diye bir sey yoktur,bu tanıma en çok yaklaşan şirket herhalde Pan American idi oda 15 sene kadar sene kadar evvel battı.

ABD de sivil havacılığı Reagan dan evvel ve Reagan dan sonra diye iki döneme ayırmak gerekir.

Reagan evveli "Regulation" dönemi ,Reagan dan sonrası ise "Deregulation" donemi olarakda bilinir.

Bugun American,United,Delta gibi sirketler "Regulation" döneminden kalma şirketlerdir,bu yüzden bunlar "Legacy Carriers" olarakta adlandırılırlar ABD de.

ABD "Regulation" doneminin kapanip "Deregulation" doneminin başlaması ile "Low Cost Carriers" ortaya cikmis yolcu sayisi artmis ama kalitede epeyce düşmüştür ABD de.

Deregulation döneminde ortaya cikan Low Cost Carrier lerle rekabet etmek zorunda kalan Legacy Carrier lerden bazıları ,Pan American ve Eastern gibi,iflas etmis diğerleri ise Chapter 11 denen iflas hakimliginin koruması altina girmek zorunda kalmislardir zaman zaman.

Bu arada ABD de bugün sektorun Southwest den sonra  2 numarası sayılan Jet Blue yu unutmamaniz gerekir.



sayfa 2
« önceki   123 ... 195196197   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM