Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
HAKAN5
13 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 15:35
Pegasus Airlines havayolu şirketi: Sivil Havacılıkta Farklı Bir Vizyon


Pegasus Havayolları Esas Holding tarafından satın alındığı günden bu yana sivil havacılığa farklı bir yorum getirmeyi başardı.

Beş yıl önce uçakta ikramalrın satılacağını söyleseler çoğumuz inanamazdık. Yada cam kenarında oturmka için ekstra ücret ödemek, gövdesinde reklam olan uçaklarla uçmak. Bunlar Türk Sivil Havacılığı için çok yabancı şeylerdi. Pegasus Havayolları sayesinde şu anda hepsi hayatımızda.

Zamanında kalkış performansları ve doğru uçak seçimleri sebebi ile en hızlı gelişen havayolu markalarından olmayı başardılar.


HAKAN5
13 yıl önce - Cmt 09 Arl 2006, 21:24

Pegasus Havayollari 25 milyona yolcu tasimaya basladilar ma bunnula birlikte fazla bagajlardan kila basi 4 ytl alma uygulamasini baslattilar. Zaten 15 kilo olan bagaj tasima hakki dolayisiyla bu kampanyadan yararlanip bilincsizce ucaga binenler bilet ucreti kadar fazla bagaj ucreti oduyorlar.



umit1
13 yıl önce - Cmt 09 Arl 2006, 21:52

Gorebildigim kadariyla Southwest ve Jet Blue nun basariyla uyguladigi prensipleri almislar ve son derece basarililar bunda.
Gecenlerde firma sahibinin gazetelerde bir demeci vardi diyordu ki yanlis hatirlamiyorsam"bizim ucaklarin ortalama yerde kalma zamani (yani kefere dilindeki turnaround time ) 30 dakikadir."

Bu mukemmel bir rakamdir,sektorun liderleri durumundaki Southwest ve Jet Blue da bu rakam 25 dakika,ABD ortalamasi ise 45 dakikadir.
Tek tip ucak kullanirlarsa,ucus suresi 60 dakikayi pek asmayan hatlarda yogunlasirlarsa basarilari devam eder.
Benim sahsi gorusum Pegasus un ilerde kamu destegi olmadan hayatta kalabilecek Turkiyedeki tek havayolu oldugudur.

Saygilar,


HAKAN5
13 yıl önce - Pts 11 Arl 2006, 19:21

60 dakikayi asmayan seferler konusunda detayli bilgim yok ama Avrupa daki ucus aglarini genisletmeye cailisiyorlar ve bunun dogrultusunda Avrupa kentlerine tarifeli ucuslarini arttirmaya gidiyorlar. Bircok Avrupa kentinin de ucus suresi 60 dk asiyor.
 Tek tip ucak kullanma konusunda ise israrlilar su anda Dunya nin en cok satan ucagi olan Boeing 737 serisinin 3 farkli modelinden toplam 16 adet ucaklari var. Fakat bu ucaklarin tumu eski nesil 737 ler. Firma 800 milyon dolarlik yatirimla 12 tane yeni nesil Boeing 737 alarak sivil havaciligin lider ozel havayolu olmayi amacliyor.

PEGASUS AIRLINES

BOEING 737-800 X12
BOEING 737-400 X2
BOEING 737-500 X2


 

(+)



 

(+)


HAKAN5
13 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 14:56
PEGASUS AIRLINES


Alıntı:
“Pegasus Havayolları ve Georgian Industrial Group, Gürcistan'da Havayolu şirketini kurmak için el sıkıştı.”

Türk Sivil Havacılık Sektörü'nün lider havayolu şirketi olan ‘Pegasus Havayolları' ile Gürcistan'ın enerji, medya, çimento, ulaştırma, havacılık ve ilaç sanayii gibi sektörlerinde faaliyet gösteren, yıllık 300 milyon USD ciroya sahip ‘GIG' (Georgian Industrial Group), Gürcistan'da faaliyet gösterecek bir havayolu şirketi kurma kararı aldılar.
 

Taraflar arasında varılan mutabakat doğrultusunda amaç, Gürcistan havacılık sektöründeki gelişme ve değişimi analiz ederek, Gürcistan gibi gelişme potansiyeli yüksek olan bir ülkeyi havayolu ile Avrupa ve bölgeye bağlamaktır. Tiflis merkezli olarak faaliyet gösterecek olan Havayolu şirketi halkın uygun fiyatlarla uçmasını hedeflemektedir.

Pegasus Havayolları, Türkiye'de ilk başarılı uygulayıcılarından olduğu düşük maliyet konseptini Gürcistan'a da taşımayı hedeflemektedir. İşbirliği çerçevesinde kurulan Havayolu, emniyeti her zaman olduğu gibi ön planda tutarak, ülke halkı için bölge ve dünyaya, modern teknolojiyle donatılmış uçaklarla seferler düzenleyecektir.

Sürekli gelişmekte olan Kafkasların bu güzel ülkesi Gürcistan'da kurulacak havayoluyla beraber, artmakta olan uluslararası ticaretinin daha da fazla ivme kazanması beklenmektedir. Karadeniz'e kıyısı olan ve henüz az keşfedilmiş kıyı ve yaylalara sahip olan Gürcistan turizminin de kurulacak bu havayolu sayesinde hareketleneceği öngörülmektedir.

Pegasus Havayolları'nın ülkeye getireceği küresel havacılık teknik bilgisiyle, GIG grubunun yerel bilgisinin birleşmesiyle gerçekleşecek olan bu havayolu projesinde amaç aşağıdaki şekilde özetlenebilir.

. Emniyetli hizmet sunmak

. Düşük maliyetli hizmet sunmak

. Dakik uçuş hizmetleri vermek

Pegasus Havayolları bu girişimiyle Gürcistan'da havacılık sektöründe faaliyet gösteren bir diğer öncü kuruluş olacaktır.

Türkiye'nin en köklü özel havayolu şirketi olarak 1990 yılında kurulan PEGASUS'un arkasında Sabancı ailesi fertleri tarafından kurulan ESAS Holding bulunuyor. ESAS Holding, havacılığın yanı sıra sağlık ve gıda sektöründe faaliyet gösteriyor. PEGASUS Havayolları'nın Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı Ali Sabancı, Genel Müdürlüğü'nü ise Sertaç Haybat yürütüyor.

 




HAKAN5
13 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 13:27
YENI BOEING 737-800


Pegasus Havayollari na ait Pegasus Magazin dergisinin subat sayisinda ki Ali Sabanci nin aciklmalarina gore 7 Mart 2007 tarihinde fabrika cikisli yepyeni bir Boeing 737-800 tipi ucakta filoya katilacak. Bu ucak Pegasus Havayollari na kiralik olarak gelecek.

Halil
13 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 13:58

Sanirim kendi siparisleri olan 738 ler gelene kadar idare etmek icin kiralama yoluna gittiler. Pegasus bu sezon yurt disi ucuslarda da ciddi bir atak yapmayi dusundugu icin ihtiyac gorduler herhalde.

HAKAN5
13 yıl önce - Sal 03 Nis 2007, 21:59

Pegasus Havayolları filo genişletme çalışmları kapsamında fabrika çıkışlı bir Boeıng 737-800 tipi yolcu uçağını kiralık olark filosuna kattı. Böylelikle filodaki toplam uçak sayısı 13 e toplan Boeıng 737-800 tipi yolcu ucağı sayısıda 13 e çıkmış oldu. Pegasus Havayolları yeni uçakları TC-AAK gelmesi ile birlikte bu sezon dış hatlar uçuşlarını arttırıyor.


TC-AAK BOEING 737-800 PEGASUS AIRLINES



(+)


HAKAN5
13 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 03:17
FİLO


ŞU ANDA PEGASUS HAVAYOLLARI FİLOSU

BOEING 737-400 (2 ADET)

TC-APD
TC-APR

BOEING 737-500 (2 ADET)

TC-AAD
TC-AAG (AVEA REKLAMLI)

BOEING 737-800 (13 ADET)

TC-APM
TC-APY
TC-AAB
TC-APN
TC-APF
TC-AFZ
TC-APH
TC-APG
TC-APU
TC-API
TC-APJ
TC-AAP
TC-AAK

(kaynak: airfleets.net)


HAKAN5
13 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 03:31
REKLAM UÇAK


Pegasus Havayolları geçtiğimiz aylarda yine bir ilke imza atarak Türkiye de ilk olrak uçak dışı ticari amaçlı reklam almaya başladı. TC-AAG (BOEING 737-500) AVEA nın reklamı için özel olarak boyandı. Dünya da hayli yaygın olan uçak dışı reklamı Türkiye ye getirme girişimi tek uçakla sınırlı kaldı. Galiba bu reklam mecrası Türk reklam verenlerini tatmin etmedi.



 

(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM