Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 13:07
[İST-E1.22] - Boğaziçi Köprüsü Üzerinden Metro Geçirme Proje Önerisi



[İST-E1.27] - Boğaziçi Köprüsü'nün Şeritleri Daraltılarak, 3X2'den 4X2 Şeride Çıkartılacak

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=32791& ...highlight=

Bu başlık altında, özellikle Semih Yaşar ile yaptığımız tartışmalar konuyu bambaşka bir boyuta getirdi.

Diğer başlıkta kalan tartışmayı yepyeni bir anlam kazandığından yeni bir başlık altında buradan devam ettirmeyi uygun bulduk.




(+)



Semih Yaşar:

Alıntı:


Rıfat Bey çizimler çok güzel teşekkürler.

2,20 m'lik tramvay için 2,7 m genişliğinde bir yol ayırsak ve bunun 70 cm'lik kısmını ortadaki kullanılmayan bölümden kullansak , şu andaki mevcut genişlikten 2 metre almış oluruz geriye kalır
10,5-2 = 8,5  bunu 3'e bölersek 2,83 metre yapar , yine aynı noktaya geldik.

Peki  yolun ortasındaki telleri ve elektrik direklerini kaldırsak ve bu bölümden 5,3 metrelik kısmı tramvaya ayırsak, köprünün kenarlarındaki 80'er cm emniyet payını da düşersek

25 - 5,3 - 1,6 = 18,1 metre bunu 6'ya bölersek 3 metre yol genişliği olur, belki olur.

Biraz fazla zorlamış oluyoruz belki ama yinede bütün ihtimalleri masaya yatırmak lazım.



Rifat Behar

Alıntı:

Köprünün üstünü monorail olarak da düşünebiliriz. Metro araçları köprüyü geçmek için birbirini bekler. Güzel değil ama hiç yoktan iyidir. Metro tam ortayı kullanır. Işıklandırma köprünün kenarlarına alınır. Köprünün her iki yanı araçlar için 2 x 3 olarak devam eder. Köprüye bağlı çevre yolları genişletilir. 2 x 3 araç ve 2 x 1 metro için uygun hale getirilir. Bir metro aracı 80 km hızla köprüyü 1 dk civarında geçeceği için monorail olması fazla bir zaman kaybı getirmez. Bu da Köprü'den metro geçirmek için yeni bir alternatif.

Hesap şöyle: şu anda araçlara ayrılan alan + ortası (tüm enine kesit): 22.6 m
Bunun 2.7 metresini metroya ayırırsak (metro ile araçlar arasındaki emniyet payları dahil)
geriye: 19.9 m kalır
Bunu da 6 şeride bölersek şerit başına 3.3 metre çıkıyor. Yani yapılması mümkün.

Eğer zorlama olan bir yer varsa. Londra'da olduğu gibi metroyu standadarttan daha dar yaparsınız, araç trafiğine ekstra mesafe kalır, şerit başına mesafe şimdiki 3.5 m standardında kalır.
Dar metro aracının doğurduğu kapasite azalmasını peronları uzatarak ve ek araç ekleyerek geri kazanırsınız. Londra'da 2. Dünya savaşı sırasında yapılan hatlardan biri böyle. Araçlar dar. Ancak pekala iş görüyor. Bu fikrin uygulanabilirliği varsa 2-3 senede Asya -Avrupa arasında metro çalışır. Hatta Marmaray'dan bile önce hizmete alınabilir. Asıl iş çevreyollarının genişletilmesinde. E-5'te bayağı bir iş çıkardılar, tecrübe kazandılar. Mecidiyeköy- Söğütlüçeşme arası 3 yılda biter, Marmaray'a da entegrasyon olur. Minimum maliyet, maksimum getiri.  Bundan iyisi Şam'da kayısı. Köprüyü 4 x 2'ye çevirmekten bahseden Sn Toptaş Bey bir de bu öneriye baksın, belki üzerinde düşünmeye değer.

Konu nereden nereye geldi.

NOT: Köprü statiğinin bu öneriye uygun olduğu kabul edilmiştir (umarım öyledir!)



Semih Yaşar:

Alıntı:

Evet konu çok güzel bir yere geldi , ayrıca köprü üstündeki enine kesit genişliği 23 metre , ortayı tamamen açıyoruz ya.

köprü üzerindeki geçişi güvenlik faktörü ile birlikte 90 saniye kabul edelim , 3 dakika sefer sıklığı rahatlıkla mümkün oluyor. Bu raylı sistemi de Cevizlibağ'dan başlatacaksınız , 500T hatlarını Altunizade yada karşıdaki uygun bir aktarma noktasına alacaksınız, 4 vagonlu 800 yolcu kapasiteli bir sistem kurup
karşıya geçen bütün otobüslerin yükünü alabilecek bir kapasiteye ulaşmanız gerekiyor, 3 dakika sefere sıklığı ile saatte tek yönde  yaklaşık 20-30,000 gibi bir kapasite olur ki bence fazlasıyla yeter.
Cevizlibağda Metrobüs, tramvay entegrasyonu da sağlanmış olur , köprüden geçen otobüs sayısı azaldığı için araba geçişi nispeten rahatlar ayrıca  tek hat uygulaması olduğu için belki köprü üzerindeki yük de azalır.

Belkide bu sistemi Cevizlibağ-Zincirlikuyu arasında E-5 üzerinden bile götürmeye gerek yok , bazı kısımları yeraltına alıp Okmeydanı, Çağlayan, Halıcıoğlu gibi yoğun merkezlerde  tam merkezi duraklar yapıp daha çok yolcuya hizmet etme imkânı da olabilir.



En son Rifat Behar tarafından Çrş 08 Ksm 2006, 14:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 14:04
Köprüde metro


Köprüye metro yapılası teknik açıdan ne derecede mümkün olur iyi tartımak lazım.Arkadaşlarımız önerilerini iyi örnekler ve varsayımlarla beslemişler.Çözüm odaklı bir alayışları olduğu için tebrik ederim.

Körüde 80 km hız yapılamaz sanırım.Tek ray şeklinde yapılıp köprüden sonra iki raya çıkarılması da düşünülebilir.

Karayolu lobisini aşmak gerek ama önce.


ist-ahmet
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 14:20

dostum bu is bence koprunun ortasina monoray dosemekle olmaz. o olsa olsa gecici ve yetersiz bir cozum cabasi olur. kalici olarak kopruye paralel bir demiryolu koprusu yapilmasi, buraya yapilacak demiryolu hattinin agir metro seklinde olmasi, demiryolu koprusunun avrupa yakasindaki kisminin istanbul metrosu ile iliskilendirilmesi asya yakasindaki kisminin uskudar dudullu hatti ile iliskilendirilmesi ve yolculuk talepleri cercevesinde her iki tarafta da metronun uzatilmasi ile cozulur kanaatindeyim...

sinanucar
13 yıl önce - Prş 09 Tem 2009, 17:38

belki farklı bir başlık-farklı bir konu içinde ( metrobüs ile ilgili olarak) dile getirilmiş olabilir, ama paralel köprü projesi bence en mantıklı çözümdür. mevcut köprünün ; hem yoğun trafik yükü, tadilat -inşaat maliyeti hem de statik değerlerine yapılacak negatif etki ile raylı sistemle teçhizi , sıfırdan köprü yapma fikrini cazip kılıyor. Şimdi metrobüs sistemi de devrede, eski astsubay okulu - ortaköy arasında 3 veya 4 hatlı raylı sistem köprüsü yapılarak, mevcut metrobüs hattı, yerüstü ağır metro hattına dönüştürülebilir.



ANA SAYFA -> ULAŞIM