Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 11:56
İstanbul tramvayın Cevizlibağ-Zeytinburnu arasında yeraltına alınması planlanıyor



Ulaşım A.Ş'den elde ettiğim bilgiye göre Cadde Tramvayının, özel araç trafiğinin olumsuz etkilerinden korunması için CEVİZLİBAĞ-ZEYTİNBURNU arasındaki kısmının, yapılacak bir tünelle yer altına alınması projesi üzerinde çalışmalar yapılıyor.

İnşaat başlarsa, tramvay seferlerinde bir aksama olmayacak. Bir yandan seferler devam ederken , diğer yandan biraz güneyde tünel açma çalışmaları yapılacak.

Tramvay bu bölümde LRT'ye dönüştürülüyor.

Tramvay böylelikle CEVİZLİBAĞ-KABATAŞ arasına hizmet verecek.

Aklıma acaba 2.kısım BAĞCILAR-CEVİZLİBAĞ mı olacak sorusu gelmiyor değil.


 

(+)


Murat Caner
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 12:56

Öyle yapacaklarına, Seyit Nizam  beketinden Seyit Nizam Anayolu boyunca gidip, Silivrikapı Anayolu, Hekimoğlu Ali Paşa Anayolu ve Haseki Anayolu'ndan Aksaray'a bağlanan bir kuşak yapsalar daha iyi olur gibime geliyor.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 12:58
İletelim


Murat bunu İBB 'ye iletelim.Çünkü proje detayları yeni yeni şekilleniyor.Yapılacak mantıklı bir öneri İBB'ye , doğru ışık tutabilir.

poyraz28
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 15:07

Sevgili Mehmet haritaya bakınca zaten en çabuk ve en ekonomik yol E5 e paralel olan gözüküyor. Bence bir tranvay hattı bir bölgeye değil İstanbul a hitap etmeli, sekiz çizmemeli. Çünkü insanlar Bağcılar ve havaalanı aktarmalı Kabataş ya da Sirkeci ye devam ediyorlar. Ayrıca sur içinden geçirmek için istimlak yetmiyor karşımıza tarih çıkıyor, surlar çıkıyor ve de haklı olarak anıtlar yüksek kurulu çıkıyor.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 15:18
E5


Herşeyi E-5'e paralel götürmemeliyiz bence.İç kısımlardan gitmeli bazı vasıtalar.E-5'e akıyor sonra herkes.İçinden çıkılmaz hale geliyor E-5.Yoğunluğu kendine çekiyor.

Haritadaki güzergah yeraltına alınırsa , o mesafe 5 dakkada geçilebilir ve daha çok insan ulaşır .

Tramvayın geçtiği bölge " tekstil ticareti " nin tam kalbi olan yer.

E-5 eksenli projeler de tasarlanmıyor değil bu arada.


KAHVERENGİ KUŞAĞA DİKKAT :

Bağcılar-Güngören-Merter-Cevizlibağ-Topkapı-Edirnekapı-500 Evler- Cebeci Yayı Müthiş olurdu.

 

Haritaya eklersek böyle bir çember :



KAHVERENGİ RİNG YUVARLAĞI ÇOK GÜZEL OLURDU.Ama !!!





Ali Sahin
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 22:56

Bu çok iyi haber. Şu andaki hattın çalışmasını engellemeyecekse umarım kısa sürede başlar. Şu andaki haliyle Cevizlibağ'dan sonra ara sokaklarda hem tramvayın hızı oldukça düşüyor, hem de o bölgedeki lastik tekerli ulaşımı çok olumsuz etkiliyor.

En son Ali Sahin tarafından Çrş 08 Ksm 2006, 23:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hakan_1970
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:04

İlk başta kulağa hoş gelse de, tramvayı yeraltına alma önerisi bence öncelikli bir iş değil ve çok para gider, yazık.
Cevizlibağ-Z.Burnu arasında hazır kurulmuş bir raylı sistem var zaten, bence mevcut haliyle devam etmeli.
Buraya harcanacak para ile yer üstüne ya da yer altına fakat raylı sistem gitmemiş bölgelere raylı sistemin uzanmasını tercih ederdim. Forumda konuştuğumuz ve arkadaşlarca önerilen pek çok güzergah var, öncelikleri iyi belirlemek gerekli.


Murat Caner
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:08



(+)



Bu da benim istediğim yeraltı ulaşımı ağı.

Ya da



 

(+)


En son Murat Caner tarafından Çrş 08 Ksm 2006, 23:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Behnam
15 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:10

benim önerim başlanmışken cevizlibağdan - aksaray(yusufpaşa) beketine kadar olan bölümde yer altına alınsın (ondan sonrası anıtlar kurulu nedeniyle pek mümkün görünmüyor) böylece ortadaki tramvay yolu sadece otobüslere ayrılır ve özel otolarda daha hızlı giderler  

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cum 10 Ksm 2006, 10:52
Aksaray-Topkapı


Aksaray-Topkapı arasının yer altına alınması anıtlar kurulundan dolayı mümkün olamayabilir.

TOPKAPI-ULUBATLI arası zaten 300 m lik mesafede.Topkapıya gelip oradan Ulubatlı'ya devam etmeside  olabilir. ULUBATLI-AKSARAY arasında yeraltı raylı sistemi olduğundan iki iş birden yapılmamış olur.


KIRMIZI HAT : Havaalanı-Zeytinburnu-Ulubatlı-Aksaray hattı şeklinde olur.

Tabi LRT hattının  seferlerini etkileyecektir bu düzeleme.



 

(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM