Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Eray Falay
13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 01:37

tamamdır çünkü altt resimdeki kapı hyundai ye benziyor ama bursada ne kamyonlardan ne otobüsler çıkıyor bunlar birşey değil onlar için (yanlış anlaşılmasın bu işi kötülemiyorum sadece çok geliştiği için yazdım) herhangi bir aracında kapıları içeri yada dışarı açılırken kazaya sebebiyet vermemek için içeri alınmış olabilir.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 00:02

1931 yılında; İETT'nin ilk 2 kapılı otobüsü hizmete girdi.

1958 yılında; ilk 3 kapılı otobüsü hizmete girdi.

1980 yılında; ilk 4 kapılı otobüsü hizmete girdi.

2007 (?)'de; ilk 5-6 kapılı otobüsü (Metrobüs) hizmete girecek...

Akın KURTOĞLU



Cem Telgeren
12 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 18:46

Alıntı:
Cem ya da Batur, yarın bu konuda detaylarını verir meselenin.  


    Evet o otobüsler Güney Kore malı Daewoo marka özel halk otobüsü olarak hizmet vermekteler halen Bursa da.Yani Bursa yapısı değildir o otobüsler.Burada bir de bir hatayı düzeltmek isterim.Bu otobüslerin en dikkat çekici özellikleri gerçekten de yana kayarak açılan orta kapılarıdır ama arka tarafta başka kapıları yoktur.Yani iki kapılıdır bu otobüsler.Ön kapıları ise bildiğimiz standart kapıların şeklinde açılmaktadır.Daewoo marka bu halk otobüsleri kısa boylu olup 5 adettirler.İlgilenen için filo numaraları 460-464 arasında verilmiştir.Bir de aynı markanın uzun versiyonu olan 465 numaralı halk otobüsümüz vardır ki bu otobüs üç kapılıdır.Bu otobüsün özelliği de boyunun oldukça uzun olmasıdır.Öyleki üç kapılı otobüslerde iki kapı arasında genellikle iki pencere bulunurken bu otobüste ön ve orta kapılar arasında üç pencere mevcuttur.


OSMAN TUNCA
12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 00:09

Sayın Cem Telgeren bu 3 kapılı daewoo otobüslerden bir tanede İstanbulda var Tuzla Topkapı Üsküdar Pendik hattında çalışan seriden tahminime göre C-400 küsürlü numarası olması lazım

Eray Falay
12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 00:18

Alıntı:
Tuzla Topkapı Üsküdar Pendik

cemal bey zaten o araç aynı bölge ÖHOlar rotasyon çalışyorlar.ve belli bölgelerde hatları var.bu topkapı tuzla hattı Cgrubunda 5. bölgedir hatlarıda 500T(topkapı tuzla) 500ES 16A(üsküdar pendik) 21A 16U 16K 133D olup istanbulda en yüksek araç sayısı olan bölgedir.175 araç vardır ve bir tur 6 ayda falan yapılır yani kısa dönem askerlik süresi ama bu hatlar aynı bölge yanı 500T deki bir aracı 16A 16 U 21U gibi hatlarda görmek yanıltmasın sizi



ümit 806

12 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 12:10

93-299 filo numaralı Ikarus Solo otobüsün en arka kapısınının en arkadaki iki kanadı yenilenmiş, MAN kapısına benzemiş.

Kemal Çevik
12 yıl önce - Pts 04 Arl 2006, 17:27
Kapılar, Kanatlar, Camlar


Arkadaşlar,

Daha önce Akın bey ile konuşmuştuk, işte aradığımı buldum. 20 yıl  önce yapılmış olan bir kaynak taraması. Otobüs kapılarını incelemiş aklı evvelin birisi. (Kim acaba   ?)

Otobüslerin ilk kapıları bildiğimiz menteşeli kulplu kapılar tıpkı diğer araçların da olduğu gibi. Hatta bu kapılar 302 Mercedes'lere kadar geldiler. Otomatik kapılar ise bulabildiğim kadarıyla (bu araştırma yapılırken internet daha doğmamıştı)  ilk olarak ABD (Conneticut) ta 1927'de  bir okul servis aracına uygulanmış. O yıl  durmadan otobüsten inmek isteyen afacanlardan birçoğu yaralanıp ikisi de sakat kalma tehlikesi yaşayınca eyalet yönetimi önlem almış. "Kapıların iç tarafındaki açma kolları sökülecek. Inecek olduğu zaman ya sürücü kendi kapısından inip kapıyı dışarıdan, solda kapı yoksa  sakladığı  açma kolu ile kapıyı açacak".

Bu zahmetli uygulama canına tak diyen 4 kuşak arabacı, nalbant, bisikletçi, otomobilci Irlanda asıllı McSimsey kapıyı  oturduğu yerden açabilen eklemlerden oluşan bir mekanizmayı aracına takmış. Bu sistem sadece kilidi serbest bırakıyor, daha sonra inenin kapıyı iterek açması gerekiyormuş. Patentini bile aldığı bu icat McSimsey'in pek işine yaramamış, çünkü çocuklar indikten sonra kapıyı açık bırakıyorlar, adamcağız bu kez de kapatmak için yerinden kalkmak zorunda kalıyormuş. Ne yapalım idare otomatik kapanacak dememiş

Bu uygulama yaygınlaşınca üreticiler işe el atmış, ve günümüzde bile hala kullanılan, özellikle askeri otobüsleri hatırlayın, mekanik katlanır kapı doğmuş. Özellikle ABD üretimi sadece önde kapısı olan otobüslerde iş yoluna girmiş gibi gözükse de Avrupa'da işler biraz karışmış. Bazı üreticiler çubuklar yerine telli birtakım mekanizmalar icat ettilerse de başarılı olamamışlar ve arka sahanlık ve buraya açılan sürgülü kapılar şehiriçi otobüslerinin yeni özellikleri olmuş. Daha biletçi de arabada olduğundan nasıl açıp kapanacak sorunu da olmamış doğal olarak.

Ilk kompresör araçlara monte edilince kapıyı açıp kapatacak yeni bir güç bulunmuş: Hava. Yıl 1948-49. Hava ile uzayıp kapanan bir piston kapı kanatlarını çekerek/iterek açıp kapatmaya başlamış. Bu kez de pistonun itme/çekme gücünden azami yarar sağlayabilmek gerekmiş, bunun için de hareketteki güç yönü sayısını en  aza indirmek için katlanan kanatçıklardan vazgeçilmiş.

Çok soğuk memleketlerde hava bazı sorunlar yaratmışsa da, 12 ve 24 voltluk akülerin kullanılmaya başlanmasıyla havanın yerini elektrik almış, bu arada havalı pistonların boyutlarının küçülmesi ve kompresör güçlerinin artması kapı şeklinde tasarımcıyı tamamen hür kılmış. Günümüzde kapının şekli tamamen bir tasarım, bir görünüş, bir bütçe, bir üretim tekniği sorunu.

Gelelim camlara. Ilk günden beri ön sağ kapının camlı yapılması hepimizin birleştiği gibi sürücünün görüş alanını/açısını en  büyük kılabilmek için. Arka kapılarda hem görünüş, hem ışık alma, yolcuların dışarıyı görebilmesi için camlı yapılmış. Yüksek tabanlı araçlarda kapının üst tarafına cam koymak yeterli olmasına rağmen bu tür araçlarda da yere kadar camlı kapılar var. Bu muhtemelen tasarımcının tercihi. Tabanlar alçalınca yan camların yüksekliği artmış kapı  camları da yere kadar uzamışlar doğal olarak.

İşin ilginç yanı bu araştırma sırasında alçak taban yeni ortaya çıkmış, yarı alçak tabanlı araçlarda olduğu gibi araç yüksekliğini düşürmek yerine (bkz. Leyland), yüksekliği eski yüksek tabanlıların seviyesine çıkarmak, yan camları olasıya büyütmek tartışılıyormuş. Hatta FIAT'ın bir prototipinin bahsi geçiyor, yanı tamamen cam, koltuklar bile gözükecekmiş (belki de hiç üretilmedi özellikle güvenlik ve maliyet nedeniyle).

Eski bir çalışmanın birkaç satırlık özeti bu kadar.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK


Eray Falay
12 yıl önce - Pts 04 Arl 2006, 18:24

Alıntı:
3 kapılı daewoo otobüslerden bir tanede İstanbulda var Tuzla Topkapı Üsküdar Pendik hattında çalışan seriden tahminime göre C-400 küsürlü numarası olması lazım


daewoo marka halk otobüsü nün kodu C-424 123U çalışıyordu dün maltepe de gördüm kapıları falan normal Güleryüz marka araç kapıları gibi idi.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 02:52

Yolcu kapılarından hariç olarak şoför mahalline girmek için kullanılan kapılar genellikle tüm İETT otobüslerinde mevcuttu. İlk hatırladığım şoför kapısız araç İETT'nin troleybüsleri, sonra da İkarus solo ve körüklüler... Büssing-1951-52 model 5500'lerin kapılarının ise olup olmadıklarını hatırlayamıyorum...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 12:51

Alıntı:
3 kapılı daewoo otobüslerden bir tanede İstanbulda var Tuzla Topkapı Üsküdar Pendik hattında çalışan seriden tahminime göre C-400 küsürlü numarası olması lazım

Alıntı:
daewoo marka halk otobüsü nün kodu C-424 123U çalışıyordu dün maltepe de gördüm kapıları falan normal Güleryüz marka araç kapıları gibi idi.

Cemal Tunca Bey'in kastettiği Daewoo marka otobüs C-483 kapı numarasıyla çalışan, önceleri sadece 320A hattında çalışırken, sonradan rotasyon sistemine katılıp, Anadolu 3.Bölge ÖHO ne dahil edilen C-480 ile C-489 arasındaki 10 otobüsden biri de olabilir.

 



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM