Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
hakan_1970
13 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:33

Şöför ve yolcuya büyük konfor sağlamamasının yanında, orta ve arka kapıda cam olmamasının nedeni üreticiye sağladığı ekonomik kazançtır.
Solo Ikarus'ta; 2 kapı (orta ve arka) ve herbirinde 4'er camdan otobüs başına 8 cam tasarruf edilmiş olur. Sözgelimi 500 otobüslük bir satışta, 4000 adet cam tasarruf edilmiş olur. Üreticinin binlerce otobüs yaptığı hesaba katılırsa kazanç daha iyi ortaya çıkar.
Ayrıca camın işletmeye geliş navlun giderleri, cam montaj giderleri de hep tasarruf edilmiştir.
Camın yanısıra, kapıyı üreten sacın kalıbın işletilmesi ve hurda maliyetlerinde de kazanç vardır.
Örneğin; cam formunu çıkarmaya yarayan bıçağa gerek olmadığından bunun körlenmesi de olmaz ve kalıbın bakım masrafı azalır. Aynı şekilde kapı üretimi sırasında ortaya çıkan "cam " formlu sacların da hurda olarak değerlendirilmesi (taşınması, uzaklaştırılması vb) maliyetleri düşer.
Sonuçta ekonomik kazanç önemli bir etkendir. Bu kazanç tahminimce bir otobüs işletmesi için birkaç çalışanının bir yıllık maliyetlerinin bedavaya getirilmesi anlamını taşımaktadır.


En son hakan_1970 tarafından Çrş 08 Ksm 2006, 23:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:42

İETT otobüslerinin kapıları, neden tramvay vagon kapıları gibi yana doğru sürgülenerek açılmıyor da, mutlaka kanatlar şeklinde içeriye doğru toplanarak açılıp kapanıyor acaba?

Akın KURTOĞLU



hakan_1970
13 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 23:56

Alıntı:
İETT otobüslerinin kapıları, neden tramvay vagon kapıları gibi yana doğru sürgülenerek açılmıyor da, mutlaka kanatlar şeklinde içeriye doğru toplanarak açılıp kapanıyor acaba?

Tahminimce dışarıda kalan nesnelere (hareket ya da park halindeki diğer araçlar, yolcular vb) zarar vermemek ve dışarıdaki nesnelerden (örneğin kaldırım) zarar görmemek veya dışarıdaki nesneler tarafından engellenmemek için.
Otobüsün dışı bu kadar düşünülüyor da, içi göz ardı mı ediliyor? İşte bu amaçla da bir uyarıya ("Dikkat! Basamakta durmayın otomatik kapı çarpar!") hepimiz aşinayız.
Tramvay, metroda bilindiği gibi yolcunun uzak durması gereken bir sınır var. Bu sınır kapı tarafından dışa doğru kullanılabiliyor, bu sayede kapı açıkken genişliği otobüslere göre daha fazla olduğundan yolcu iniş binişi kolaylaşıyor.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 00:04

E-8000 banliyö tren setlerinin kapıları gibi, yan cephenin içine gömülü ve sürgülü kapı sistemi, ekonomik olmayacağı için mi acaba hiç uygulanmıyor? Bu tarz bir uygulamada, dışarı sürtünmenin de önüne geçilmiş olunur...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 00:05

Ben küçükken Mercedes 302 ve MAN SR240 Özel Halk otobüslerinin çoğunun kapısı bugünkü minibüslerinki gibi dışarı çıkarak açılırdı.

Babam çok hızlı yürürdü ve zaman zaman ona yetişmek için koşardım. Bir gün Taksim'de babamın peşinden koşarken birden bire o şekilde açılan bir kapı bana çarpmıştı.

Fakat şu Eminönü Zeytinburnu arasındaki aracın kapıları çok dışarı çıkmadan açılıp kapanabiliyor.



hakan_1970
13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 00:35

Alıntı:
yan cephenin içine gömülü ve sürgülü kapı sistemi, ekonomik olmayacağı için mi acaba hiç uygulanmıyor?

Bence ekonomik ve teknik nedenlerle. Orta kapıdaki sorun küçük olsa da ön ve arka kapılar biraz daha zor.
Otobüse kapıların dışından baktığımızda; ön kapının sağa, arka kapının sola doğru açılması zor. Yani ortadan iki yana doğru açılan sistemi uygulamak zor. Bu durumda, ortadan ayırmayarak, yekpare olarak ön kapıyı sola, arka kapıyı sağa açmak lazım. Bu durumda standardizasyona gidilemeyeceğinden maliyet artacaktır. Ayrıca şu anki kapı tasarımına göre daha maliyetli olacağı kesin.
Diğer bir konu da kapının açılması için gereken güç. Benzinli motorda az güç çeken pnömatik sistemle bu iş halledilebiliyor. Tramvay / trende neredeyse sınırsız bir elektrik gücü kapı açma işinin hizmetinde...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 00:56

Bursa'da kullanılan 5 (6?) halk otobüsünün orta kapıları gerçekten de bu şekilde...





Ön ve arka kapılarında sürgü sistemi yok. Orta kapıları sadece sürgülü ve et kalınlığının içine gömülü vaziyette... Dae-woo marka otobüsler bunlar...

Akın KURTOĞLU



alabay

13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 01:02

Alıntı:
İETT otobüslerinin kapıları, neden tramvay vagon kapıları gibi yana doğru sürgülenerek açılmıyor da, mutlaka kanatlar şeklinde içeriye doğru toplanarak açılıp kapanıyor acaba?

O sırf model icabı. İstesek başka türlü de açılır, "bizim" İkarus'un da o tip kapılısı vardı. Tabiîki maliyeti biraz daha fazla. En modern kapı tipi şu burada bir dişli halat ile çekilen kapılar, zırt diye bir saniyeden az zamanda koca bir çift kapı sahası açılıyor. Burada calışan Neoplan ve MAN'larda var, ama sadece orta ve arka kapılarda. Ön kapılar yine normal. Belki de daha evvel kimse bu konuları bizim gibi kurcalamadı. Ama ben diyorum ya bizde kapı medeniyeti yok ... koca otobüslerin tek kapı kanadi açılıyor veya binenler huniden geçercesine biniyor (İkarus daraltması). Halbuki bir sistem/yöntem bulup meselâ tüm kapılardan iniş-biniş yaptırsalar nasıl zaman kazancı olur ohooo ... büyükşehirlerde hep öyledir.
Biliyorum Akın, İstanbul'da otobüsün sapma sinyali ve ayda yaşayan ben meselesi  

B. Alabay


Eray Falay
13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 01:26

akın bey bursada ki o halk otobüsleri asya malı mı acaba bir ara hyundai nin mibidüsleri vardı kapıları sürgülü idi birde istanbulda kullanılan hyundai AERO CITY 560 modeli orjinalde iki kapılı ön kapı bizdeki modelin aynısı orta kapısıda sizin bursada yakaladığınız gibi sürgülü şekilde.Genelde  uzakdoğu ülkelerinin araçlarında bu sistem kullanılıyor.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 09 Ksm 2006, 01:29

Aslında, üstteki 2 resmi Bursa başlıkları altından Cem Telgeren'in mesajından kopartarak aldım, muhtemelen Uzakdoğu'dan ithal olarak gelmiş olmalılar. Cem ya da Batur, yarın bu konuda detaylarını verir meselenin.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM