Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 01:32
[İST-A1.157] - İETT Otobüslerinin Kapı Kanatları ve Formları



Bu arada bir soru: İETT otobüslerinin neden sadece ön kapılarındaki kanatların hem üstlerinde, hem de altlarında cam olur da, orta ve arka kapılarında altta cam olmaz, sadece üstlerinde olur? (İkarus ve MAN serileri için geçerlidir bu soru)

Akın KURTOĞLU


Eray Falay
12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 01:35

ön kapıdan yolcu bineceği için bazen yolcu kör noktada durur ve dikizden gözükmez alltan ayakları gözükür.birde otobüs şerit değiştiriken kör noktada bir taşıt canlı vs bir nesne varsa görmek için çünk dikizlerin kör noktaları malum.
akın bey yanılıyormuyum yoksa??


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 01:47

Alıntı:
ön kapıdan yolcu bineceği için bazen yolcu kör noktada durur ve dikizden gözükmez alltan ayakları gözükür.birde otobüs şerit değiştiriken kör noktada bir taşıt canlı vs bir nesne varsa görmek için çünk dikizlerin kör noktaları malum.

 

Akın KURTOĞLU



Eray Falay
12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 01:52

rica ederim akın bey ne dedikki  

ümit 806

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 01:57

Alıntı:
İETT otobüslerinin neden sadece ön kapılarındaki kanatların hem üstlerinde, hem de altlarında cam olur da, orta ve arka kapılarında altta cam olmaz, sadece üstlerinde olur?

Bu soru benim kafamı da hep kurcalamıştır. Önde neden var onu tahmin edebiliyoruz da orta ve arka kapılarda neden yok ? Belki camlar bu yüksek tabanlı araçlarda yolcuya bir fayda sağlamayacağı için konmamıştır. Sonuçta yolcuların basamakta durması vb. davranışlar hoş görülen davranışlar değildi; bu camlar da otobüs zemininin bile altında kalacaktı. O yüzden gerek görülmemiş olabilir. Fakat sanıyorum İETT'deki Mercedes 302'lerde arka kapılarda da alt cam mevcuttu aynı yükseklikte tabana sahip olmalarına rağmen. Fakat bu camlar arka tekerlekten sıçrayan çamur yüzünden neredeyse hiç bir zaman şeffaf olmadı. Ben hatırlıyorum da küçüklüğümde İETT otobüslerinin camları ne kadar kirliydi, geceleri otobüste camdan dışarı bakmaya çalışanlar camların dışarıdan kesekağıdı ile kapatıldığını zannederlerdi.



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 02:05

Eski İETT otobüslerini hatırlamaya çalıştım: Leyland ve Büssing-U47D'lerin kapıları da 2X2 camdan teşekkül ederdi. Hem ön, hem de arka kapıları aşağıya kadar cam idiler. Ama daha evveliyata gittiğimizde meselâ Magirus'lar ve eski Büssing'lerde de aynı tarz idi. Fakat burada durum biraz farklı idi. Biletçi arka kapının hemen yanındaydı ve arka kapıyı kontrol etmekle yükümlüydü, dolayısıyla kapının dışındaki yolcuları görmesi için tam boy cam gerekliydi. Ön kapı da zaten şoförün kontrolü için mecburdu. Yalnızca Mercedes-0321-H ve H-L modellerinin ön ve arka kapılarının alt camları yoktu... Yani, her otobüste farklı bir kullanım sözkonusu idi.

Fakat, neticede birinci derece önem arzeden gerekliliği; kapı dışındaki yolcuların rahatlıkla görüş alanına girebilmesi ve Eray'ın da vurguladığı gibi, trafik akışı esnasında sağ tarafı bir nebze olsun kontrol edebilmekti herhalde...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 02:26

Ikarus'ların kapı camları çok küçük. Camlar ve bunları tutan kauçuklar kapının yüzeyine göre çukurda kalıyor ve bu nedenle camı tutan kauçuklar tamamen camın hakkından yiyor. MAN'larda ise kapı camlarını tutan kauçıuk lastikler kapı yüzeyinin üstüne çıktıklarından kapı genişliği aynı bile olsa (aynı demiyorum) camdan daha fazla yararlanılabiliyor. Fakat yenilenen MAN kapılarında cam kauçukları Ikarus'lardaki gibi yüzeyin altında kaldıkları için camlar biraz daha küçüldü. Orjinal MAN kapısı ile yenilenen MAN kapısı arasındaki farkı görünce hemen anlayacaksınız zaten.



Eray Falay
12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 02:31

evet orjinal man ile yenilenmiler arasındaki kapı camları direk farkediliyor.
ıkarusların kapı camları gerçeken çok dar ve görüş alanını kısıtlamamak için öylesine konmuş gibi duruyor resmen.
ama en iyisi avrupada 96 yılından beri kullanılan bizimde 97 yılında O345 modeli ile tanıştığımız cam kapılar  hem görüş alanı kesmiyor hem şöför hem yolcu araçtan dışarıya hakim olabiliyor etrafında ne var ne yok çok iyi takip edebiliyor


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 02:31

İETT'de 4 kanada sahip kapısı olan ender otobüslerdendir aynı zamanda İkarus'lar... 1951-52 model Büssing-5500'lerin arka kapıları böyle 4 kanatlıydı... Bir de Magirus-E113'lerin... Bir de MAN-SL200'lerin orta kapılarıyla MAN-SG220'lerin kapıları... Galiba bir de Mercedes-0317 ilk üç kapılıların orta kapıları... Ayrıca da Ansaldo troleybüslerin her iki kapısı... (Eh be kardeşim, bir mesajın içinde bu kadar da çuvallanmaz ki yani!... Gûya tek örnekle işi bitirecektik, amma da çok fazla, 4 kanatlı otobüsümüz olmuş bizim böyle?! ) Keşke yazmayaydım bu mesajı. Battı sanki, nereden çıkarttım şimdi?!   Hehhehhee...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

12 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 13:08

kendimden alıntı:
Alıntı:
Sonuçta yolcuların basamakta durması vb. davranışlar hoş görülen davranışlar değildi; bu camlar da otobüs zemininin bile altında kalacaktı. O yüzden gerek görülmemiş olabilir

Dün gece bu alıntıladığım fikrimle ilgili başka bir şey geldi aklıma. Bizim Mercedes 345 İETT otobüsleri ile hemen hemen aynı parçalardan (kapılar, floresan armatürleri, düğmeler vb.) yapılan MAN SL232 model Halk otobüslerinde kapılar basamaklardan dolayı boyca daha yüksek ve altlarda, basamaklara gelen kısımlar camsız. IK-161 Ikarus'lar'da da öyle.

Sanıyorum daha önce Mustafa NOYAN abimizin verdiği http://buszok.freeweb.hu/ik293.htm linkinde kapıları değişik (IK-161'lerinkiler gibi) olan Ikarus fotoğrafları var ve bunlarda da basamaklara gelen kısım camsız. Yalnız, ön kapıların büyük camlı olma özelliği gözardı edilmiş bu sefer. Ayrıca sayfada İzmir'deki Ikarus körüklüler gibi ön kapı ile 2. kapı arasında tek cam olan modeller de var.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM