Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Minibüs/Midibüslerin Otobüslere Göre Avantajları
Sayfa: 1, 2, 3, 4  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)

Küçük Şehirlerde Küçük Otobüs Kullanmalarının Sebebi Nedir?
Maliyetlerinin daha ucuz olması
17.0%
 17.0%  [17]
Yakıt masrafının az oluşu ve yolcu azlığı
48.0%
 48.0%  [48]
Daha konforlu olmaları
4.0%
 4.0%  [4]
Güzergâhlarının uygun olması
31.0%
 31.0%  [31]
Toplam Oy : 100

kaptan_baran
7 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 20:52
Minibüs/Midibüslerin Otobüslere Göre Avantajları


Minibüs/midibüs oylama sayfası açtım. Midibüs/minibüslerin otobüslere göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Küçük şehirler, bu tip araçları neden daha fazla kullanıyorlar? Bunları burada tartışacağız.

                                                                                 SAYGILARIMLA...


En son kaptan_baran tarafından Sal 07 Ksm 2006, 20:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


salihkumbar

7 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 21:51

Aslında bu konuda daha önce İBB tarfından geniş katılımlı bir anket düzenlenmişti.Ama yıllar önce...
Bu konudaki görüşleri ben de merakla beklerim.

Bir önerim var.Maddeler arasına "Güzergahı daha uygun olduğu için" şeklinde bir madde eklersek ve bu şekilde tercih edilen güzergahları da yorumlarda iletirsek daha faydalı ve bilgilendirici olur kanaatindeyim.Ben de bu anketi İBB Toplu Ulaşım Şube müdürlüğüne aktarabilirim.

Salih KUMBAR


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 22:31

Aslında minibüs/midibüs tarzı araçlar, uygun şekilde kullanıldıkları taktirde, değil küçük şehirlerde, büyükşehirler de çok faydalı olabilecek toplu taşıma araçlarındandırlar. İETT'de ilk defa 1992'de 25 Iveco-M24 midibüs alımıyla başlatılan süreç devamlılık arzetmedi. Halbuki, otobüslerin zorlukla sığabildikleri dar caddelerde ve yolcu yoğunluğununu nisbeten az olduğu akslarda rahatlıkla kullanılabilecek araçlardandırlar.

Suriçi, Beyoğlu ve Üsküdar'ın tarihi dar caddelerinde, ayrıca çeşitli dış besleme hatlarında faydalı olabilirler.

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
7 yıl önce - Sal 07 Ksm 2006, 23:10

Yaşadığım Bursa'nın batı bölgeleri bu tip küçük otobüslere terkedilmiş durumda.Başta ben olmak üzere hemen hemen bu araçlara mahkum edilmiş olan tüm Bursalılar kelimenin tam manası ile bu küçük otobüslerden nefret ediyoruz ve bizi zamanında yaptığı garip sözleşmeyle bu küçük otobüslere mahkum eden bir önceki belediye yönetimini lanetle anıyoruz.

Neden bu araçlardan bu kadar nefret ettiğimize gelince;tamam bu araçlar normal otobüslere göre daha küçük olduklarından dar yollarda sefer yapmaya daha uygun olabilirler ve maaliyetleri de daha düşük olabilir ama bilhassa kalabalık olduklarında bu otobüslerle yolculuk yapmak resmen işkenceye dönüyor.Konserve kutusu gibi bu otobüslerde insan kendisini resmen cendereye girmiş gibi hissediyor.Bozuk satıhlı yollarda da bu otobüslerin sarsıntısından insanın içi dışına çıkıyor.Bütün bunlar bizzat kendi tecrübemle sabittir.

Bu tip midibüs ve küçük otobüsleri alarak sefere koyan belediyeleri anlayamıyorum.Toplu taşımacılık bir hizmet sektörüdür.Bu durumda verilen hizmetin kaliteli ve konforlu olması ilk planda gelmelidir.Kalite ve konfor olgularıyla bu küçük otobüsler ya da midibüsler o kadar birbirlerinden uzak ki bir araya gelmelerini ben şahsen düşünemiyorum bile.Bu tip araçların üretici firmaları maliyetlerini düşürüp bu araçları daha ucuza pazarlayıp piyasaya sürebilmek için malesef bu araçlarda kalite ve konfor olgularını ikinci plana atmışlar.


kaptan_baran
7 yıl önce - Çrş 08 Ksm 2006, 18:20
Ş.URFA MİNÜBÜSLERİ


Ş.URFA MİNÜBÜSLERİ HAKKINDA

Küçük otobüslerin kötü yanları saymakla bitmez ama bunların en önemlisi minübüslerde
ayakta yolcu taşınabilmesi. ben sinir oluyorum.Zaten araba küçük 21 oturma yeri var
arbaya 45-50 kişi alıyor.Tabi bu arabaların en iyiyanı az yakması.İVECO adlı firma
EUROCİTY adlı orta büyüklükte,245 beygir gücünde motoru olan arabayı 150.000YTL ye
satışa sunmuştu.Fakat Ş.Urfa'da klima şartı getirildi.Ve bunun için herkes eurocity almaya başladı.
Bu arabaların alınacağını duyan iveco bir ihale yaparak bu arabanın tanesini 70.000-75.000 YTl
ye düşürdü.Şimdi ise şoförler eurocity nin çok yakmasından şikayet ediyorlar.EE 245 beygir.
Ş.Urfa klima şartını getirince herkes kilima taktırmak zorunda kaldı bu ise araçların fiyatının
4/1 i kadar tutuyordu.Ve çareyi eurocity yi almakta buldu herkes.


candaş kaptan

7 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 11:03

Yalovada şehiriçinde 14+1 minibüsler kullanılmakta. Armutlu, Çınarcık, Subaşı, Sugören gibi çevre yerlere gidenler ford transit tarzı minibüsler. Bu taraflara giden arabaların farklı olmasının sebebi yolun uzun olması. Birde tatil yöreleri arabaları böyle. Ama son zamanlarda burda şehir içinde BMC nin Levend XL  modeli alınmaya başladı. Şehir içi minibüslerin çoğu bu model oldu. Sanırım şehir içi minibüslerin hepsi bundan olacak. Eğer ki minibüslerin hepsi bu minibüs olursa gerçekten çok güzel olur. Midibüslerle beraber bu modelde tercih edilebilir. Gerçekten güzel minibüs.

http://www.bmc.com.tr/tr_yolcu_levend_xl_18.asp


candaş kaptan

7 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 11:25

Levend XL konfor olarak güzel. Rahat bir minibüs. Dış estetiği içinede vurmuş. İçi her yönden rahat. Uzun yollarda da bir sıkıntı vermiyor.

furkan52
7 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 12:35

bizim burda da önceki adıyla kartal belediyesi ancak 3 sene önce ö.h.o ya geçmiş m50 ler var.şimdi onlar değişim sürecinde bir çoğu eurocity oldu.eurocity nin m50 lelere göre hem içi hem dışı olsun daha estetik. motor bakımından da 21 beygir farkları bulunuyor.(m50 115 ps, eurocity 136 ps )yalnız iveconun e serisinden önceki (2003 e kadar olan) arabalrı rampada bunlara göre daha ataktı.e serisi biraz daha geri kalıyor.ama düzde de oldukça seriler  

Aytac_yolas
7 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 20:06

Kısa mesafelerde daha iyi ve etkili çalışıyorlar...

melih
7 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 20:53

Minibüs veya midibüs kullanımı İstanbul gibi büyükşehirler için felaket olur.Çünkü bunlar kullanılmaya başlanırsa yarıya yakın sayıda bu araçların sayısı artacak.2 minübüs=1 otobüs mantığı ile trafikteki olaya yaklaşamayız.Bir otobüs trafikte ne kadar sorun yaratıyorsa 1 minibüste o kadar yaratır.Hareket kabiliyetleri, otobüsler ne kadar büyükte olsa minibüslerle aynı.Dönüş çapı;büyük motor avantajı vs.. Etkisi olsa bile minumum etkisi olur ama 1 otobüs yerine 2 otobüs eşitliğini karşılamaz bu etki.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM