Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 02:26
[İST-E1.27] - Boğaziçi Köprüsü'nün Şeritleri Daraltılarak, 3X2'den 4X2 Şeride Çıkartılacak



Salih KUMBAR demiş ki:
Daha önce konu yayılmasın diye kısaca değinmiştim ama ( Ben seyretmemiştim) dün gece İBB Başkanı Kadir TOPBAŞ bey ATV'de katıldığı programda Köprülerde şeritlerin daraltılmasıyla mevcut 3x2 olan köprünün 4x2 haline getirileceğinden bahsetmiş.Yani her iki yönde mevcut şeritleri daraltarak bir şerit eklenmesi konusunda projelerini hazırladıklarından bahsetmiş.

Ulaşımcı arkadaşların bu konudaki görüşlerini alabiliriz.

1. Boğaziçi Köprüsü'nün 3X2 şeridinin her iki yönde de birer şerit ilâveyle 4X2 şeride çıkartılması yönündeki bilgi paralelinde, ortaya çıkacak avantaj ve dezavantajları, bu başlık altından devam edeceğiz.

Akın KURTOĞLU


Uğur Taşkın
15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 02:47

isabet olur kanaatindeyim.

Necdet Cevahir
15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 02:51

Anladığım kadarıyla sadece bir şerit belediye otobüslerine ayrılacakmış. Yani tercihli yol gibi düşünülüyor. Hatta bunu Tv. de söyleyen şahıs o şeritten başka hiçbir vasıta geçemiyecek dedi. Buna polis araçları ve hatta valinin makam aracıda dahilmiş. Bana pek inandırıcı gelmedi.

Eray Falay
15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 02:59

iyide bu köprü proje aşamasında 3X2 olarak yapılmadı mı yani kullanılan malzeme taşıma kapasitesi falan zaten solo bir yolcu otobüsü 17 18 ton ağırlıında ve bir şerit sadece otobüslere ayrıldığı zaman bu ağırlık nasıl dengelenecek.köprüde aşırı yüklenmeden dolayı bağlantı kopması, çökme(ALLAH KORUSUN)  falan olmaz mı zaten şu an taşıma sınırında bu köprü allah korusun 4X2 olunca bien yük yaklaşık olarak 12 metreden yaklaşık 100 yolcu otobüsü yapar tek yönde(tabii yanlış hesaplamadıysam) birde öteki yönde bu kadar olunca köprü nasıl kaldırır bunu 1 günde yüzbine yakın araç geçiyor bu köprüden.

En son Eray Falay tarafından Cum 03 Ksm 2006, 03:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 03:06

Boğaz köprüleri üzerinde şerit ayrılması düşüncesi, taa 20 yıl evveline kadar dayanır. İlk olarak Dalan döneminde bu tarz bir uygulama düşünülmüş, ancak pratiğe aktarılamamıştı. Toplu taşıma için bir çeşit; "Tercihli Yol" olacak bu düzenleme ile, İETT/ÖHO'lara her geçişte 5'er dakika kadar bile kazandırılsa kârdır.

Akın KURTOĞLU



Eray Falay
15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 03:09

iyide projede bu köprü maksimum kaç araç geçişi için elverişli.
bu ağırlık köprünün taşıma ve bağlantı noktalarında ne gibi yük getircek sonra bu yükler ne gibi sorunlar oluşturur.
malum hergün yüzbinlerce araç geçiyor birde bu sayı sabit değil her gün artıyor.otobüs sayıları aynı kalsa bile özel araç sayıları artıyor.


ümit 806

15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 03:35

Bence şerit artırımı sadece köprü üzerinde olacaksa bir fayda getirmeyecek gibi gözüküyor. Çünkü köprü ve gerisindeki düz trafik her zaman akıyor. Şöyle yapılırsa anlamlı olur; Altunizade katılımına kadar 3 şerit gelen çevreyolu daralıp 4. şeridi alabilecek hale gelir, köprü de 4 şerit olur, trafik akar. Ya da Zincirlikuyu'dan aşağı inen trafik 3 şerit gelip Yıldız katılımına yer açacak şekilde daralır, oradan itibaren 4 şerit olursa bu maya tutar. Şu an Beylerbeyi vb. katılımlar olduktan sonra, dönüşte Yıldız'dan gelen katılım olduktan sonra o 3 şerit hiç durmadan zaten akıyor. Faydası olmaz mı ? olur. Trafik tıkandığında köprü daha çok aracı (133%) içine alır, trafiğin çok geriye vurmasını engeller. Ama köprü üstünde o kadar ağırlığın bulunması iyi mi kötü mü bu da etüd edilmeli.

alikurultay

15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 07:58

4x2 bana pek mümkün olabilirmiş gibi gelmedi. Köprü üzerinde emniyet şeridi yok (olsa zaten 4x2 yapılırdı halk iradesiyle   ) ve şeritler de zaten geniş sayılmaz. Taşıyıcı çelik halatlara doğru araç platformu genişletinsin desem bu sefer köprünün profili bozulur. Yine de yapılırsa yolun geri kalanına göre şeritler çok dar kalacağı için, köprü şerit düzenine geçişte arabalar hız kesecek, belki de yararını slip götürecektir.

Belki zorlaya zorlaya 3x2+1 yapılabilir. Tercihli otobüs yolu şeklinde. Bu, metrobüs benzeri bir oluşuma işaretse de 2+1+1+3 gibi bir düzen düşünülüyor belki. Tabii düzen sabah saatlerinde yukarıdaki gibiyse akşama 3+1+1+2 olur (1'ler otobüs şeridi).  

Ağırlığın çok bir mesele olacağını sanmıyorum. Sonuçta köprü tasarlanırken kamyonların da girmesi öngörülüyordu. Eh uzunca bir süre girdiler de.

Ama şunu da belirtmek gerekir ki, kuvvetli poyrazda daraltılmış şeritte gitmek hiç de hoş olmayacaktır. Özellikle köprü ayakları hizasından, rüzgarı açıktan alınan yere geçiş esnasında önemli sayılacak derecede savrulma olabiliyor. Eh 2 ufak kazanın olması da kaş yapalım diye yapılan bu uygulamanın göz çıkarmasına, yarardan çok zarar getirmesine de yol açabilir.

Uzun lafın kısası: Köprü üzerindeki şeritlerin daraltıp yeni bir şerit kazanacak kadar geniş olduklarını düşünmüyorum  


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 08:21

Alıntı:
Bence şerit artırımı sadece köprü üzerinde olacaksa bir fayda getirmeyecek gibi gözüküyor. Çünkü köprü ve gerisindeki düz trafik her zaman akıyor.

Yöneticilerimiz halen trafik sıkışıklığının köprü üzerinde değil de bağlantı yollarında olduğunu farkedebilmiş değil, şu anda daralma Altunizde ve Zincirlikuyu'da olduğundan sıkışıklık bu noktalarda yaşanılıyor, köprü şeritlerini çoğaltırsanız, daralma sonucu şıkışıklığın sadece yeri değişir; şu anda köprü girişlerinde yaşanan bekleme, köprü üzerinde yaşanabilir; yani köprünün yükü neredeyse iki katı artabilir diye düşünüyorum.
Bu arada Boğaz Köprülerini Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda biliyordum,
İBB tavsiyede mi bulunuyor, yönetmeye mi talip?


Burç

15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 09:02

Artık köprüler karayollarına ait değil, IBB'ye devredildi.
(Hükümetin başında eski Istanbul belediye başkanının bulunmasının yararları)  



sayfa 1
123 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM