Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 00:34
[İST-G2.07] - wow-ULAŞIM Grubunun, TCDD Sirkeci Garı "LOKO BAKIM ATÖLYESİ" Ziyareti



WOWTURKEY-ULAŞIM BÖLÜMÜ’NÜN, T.C.D.D. “SİRKECİ GARI LOKO BAKIM ATÖLYESİ” ZİYARETİ

Dün, wowTURKEY-Ulaşım grubundan 4 kişilik bir ekiple TCDD-Sirkeci Tren Garı’na bağlı olarak hizmet veren; "LOKO BAKIM ATÖLYESİ"ni ziyaret ettik. Sitemiz üyelerinden, özellikle ulaşım grubunda aktif olan Cenk İNCE’nin randevu talebine olumlu cevap gelmesi neticesinde, saat 13:00-14:00 arasında, Bakım Atölyesi Müdürü Sayın Bülent DANACI’yla görüştük.


(+)




Müdür Bey bizlere, TCDD’nin ve özellikle Sirkeci Garı’nın özellikleri hakkında değerli bilgiler verdi. Banliyö ve anahat trenlerinin çalışma prensipleri, zaman çizelgelerinin hazırlanması ve pratikte uygulanması konularında doyurucu açıklamalar yaptı. Anahatların sefer numaralarının verilişi şekilleri, banliyö seferlerinin gün içindeki hareket sürelerinin ve özelliklerinin, sinüzoidal şekilde tablolara işlenme prensipleri gibi konularda bayağı bir fikir sahibi olduk.



(+)


Ardından, 2008 yılından itibaren nostalji olacak olan, Fransız yapımı meşhur E-8000 serisi banliyö trenleri hakkında sorular yönelttik. Bizlere E-8000’lerin çeşitli özelliklerini anlatan Bülent Bey’le, 1955’den günümüze kadar gelen E-8000’ler konusunda geçmişe yönelik kısa bir de nostalji yaptık. Emektar E-8000 setlerinin geçmişten günümüze gösterdiği iç ve dış değişimleri ve E-14000 serileri ile olan uyumları/uyumsuzlukları hakkında çok faydalı bilgiler edindik.


(+)


Müdür bey bizlere, bilhassa tren işletmesi sırasında karşılaştıkları olumsuzlukları da anlattı. Bunların arasında, 1 yıl zarfında yolcular ve dış etkenler tarafından uğranması kriter olarak kabul edilir hasar derecesinin yarısına,  sadece 5 tatil günü süren  Ramazan Bayramı döneminde ulaştıklarını üzülerek anlattı. Bilhassa belli geçiş noktalarında, dışarıdan trene yabancı madde fırlatılarak meydana getirilen hasarın büyüklüğüne şahit olmak, bizlere kentiçinde kurallara uyarak yaşama eğitimi ve şehirli olma bilinci konularında daha çok uzun yol katedilmesi gerektiği gerçeğini hatırlattı. Özellikle E-8000’lerin tüm kapılarına verilen hasarı, bizzat atölyede bakıma alınan trenlerde gözlerimizle gördük.

Marmaray inşaatının başlamasıyla birlikte, Sirkeci Garı’nın konumu ve işlevselliğini yitirmesi yönündeki kaygılarımızı ve düşüncelerimizi de ilettik kendilerine. Marmaray sisteminin devreye girmesiyle birlikte boşalacak olan; “Sirkeci-Cankurtaran-Kumkapı-Yenikapı” arasındaki bantta, nostaljik amaçlı olarak E-8000 setlerinin birkaçının işletilebileceği yönünde fikirbirliğine vardık.



(+)


Sayın Bülent DANACI ile vedalaştıktan sonra, ziyaretimiz, Loko Atölyesi içindeki kısa bir geziyle devam etti. Lokomotiflerin ve banliyö tren setlerinin tamir ediliş şekillerini, bant üzerinde gözledik. Ardından, hangarın dışındaki park alanını gördük. Her köşe bucağına kadar buram buram ulaşım kokan bu kısa gezi sayesinde, yakın zamanda tarih olacak olan atölyeyi, içimize bolca sindirdik.



(+)




(+)




Son olarak da, saat 14’den itibaren; Sirkeci Garı bünyesinde oluşturulan “T.C.D.D. Müzesi”ni gezdik (Burada çekilen fotoğrafları arkadaşlar, ilgili başlığının altına iliştireceklerdir). Müzede, geçmişten günümüze kadar gelebilen TCDD hizmet araçları, müşterilere yönelik materyaller, fotoğraflar, maketler ve çeşitli dokümanları inceledik.







(+)




(+)


Daktilodan manyetolu telefona, TCDD bünyesinde hizmet veren hastahane bilgilerinden trenler hakkında yazılan eski kitaplara, her yeni hattın açılışı şerefine bastırılan kitapçıklardan bekleme salonu eşyalarına, tarihi trenyolu üniformalarından seyahatler esnasında çekilen siyah-beyaz fotoğraflara, zaman içinde kullanılan biletlerden E-8000 maketlerine kadar uzanan geniş bir yelpaze içinde şekillendirilmiş olan salonda karşılaştığımız birbirinden enteresan obje, bizlere gençliğimizi hatırlattı. Müze sorumlusu, sergilenen eserler hakkında çok detaylı bilgiler verdi. Tarih kokan bu güzel müzeyi herkesin ziyaret etmesini tavsiye ederiz.





(+)


Bizlere yakın ilgi gösterip, değerli mesaisinden zaman ayırarak sorularımızı cevaplayan, T.C.D.D. hakkında sitemiz için gerçekten çok önemli veriler içeren bilgilerle dolu güzel bir sohbet gerçekleştirdiğimiz Sayın Elk.Müh. Müdür Bülent DANACI’ya, hangardaki banliyö trenleriyle ilginç sorularımızı sabırla cevaplayan Alparslan Bey’e ve TCDD Müze Müdürü’ne, ayrıca bu randevu konusunda ısrarlı çabalar sarfederek ziyaretin gerçekleşmesini sağlayan sevgili dostumuz Cenk İNCE’ye, bu nezaketlerinden ötürü teşekkür ederiz.

WowTURKEY-ULAŞIM Bölümü adına,
Cenk İNCE
Rıfat BEHAR
Simon Alen ÖZCENGİZ
Akın KURTOĞLU



Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 01:00

31 Ekim 2006 Salı günü saat 14:00 sularında WowTURKEY-Ulaşım Ekibinden Akın, Simon ve Rıfat ile gerçekleştirdiğimiz TCDD Loko Bakım Atelyesi Ziyareti yağmurlu bir güne denk geldi.

Bilmeyenler için önce kısaca Loko Bakım Atelyesinin Sirkeci Garının eli, kolu, ayağı kısacası
her seyi oldugunu ifade edelim. Burası adeta bir acil çözüm üretme merkezi. Ağır bakımlar da
dahil, acil çözüm üretilmesi gereken sorunlar buraya geliyor. Ekibin başında genç, dinamik,
işine ve detaylara hakim, personelini de başarı ile yöneten Mühendis kökenli bir Yönetici var.
İsmi: Bülent DANACI

Dışarıdan bakıldığında ağır aksak ve de seyrek işlediğini düşündüğünüz demiryollarının
bu gezimizden sonra ne kadar aktif, ne kadar canlı bir organizma olduğunu ve Loko bakım
ekibinin tren dizilerinin sefere hazır edilmeleri için adeta zamana karşı hareket ettiğini,
kısıtlı imkanları dahilinde en iyiyi ortaya koymaya çalıştıklarını, en önemlisi de işlerini
sevdiklerini gözlemledik.

Ekip çalışanları işlerine o kadar hakimler ki; sorduğunuz hiç bir soru yanıtsız kalmıyor.

Gercekten cok verimli gectigini dusundugum bu ziyaretle ilgili bana yakın ilgi ve alakasını eksik etmeyen cok degerli WowTurkey! üyesi ekip arkadaşlarıma da teşekkürlerimi bir borç bilirim. Zaman darlığı nedeni ile bu ziyaret katılması gerektiği halde davet edemediğim arkadaşlarımdan da peşinen özürümün kabulünü rica ederim.


Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 01:14

"Loko Bakım Atelyeleri" Sirkeci garının kara tarafında konuşlanmış. Gülhane Parkı ile komşu.
Hatta Topkapı Sarayı'nın eski kapılarından biri de buranın tam arkasında. (Bilmeyenler için
burada tekrar etmekte fayda var: Sirkeci garının bulunduğu alan, eskiden Topkapı Sarayı'nın
mütememmim bir cüzü imiş, yani burası eskiden sarayın bir bahçesi imiş)
(Anıtlar kurulu o zaman olsa imiş, bu karara ne dermiş acaba?)  



simon

7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 01:30

Wow Turkey bir güzel bir ziyarete daha imza atmış oldu. Bu seferki ziyaret gerçekten tarih kokan güzel bir ziyaret olmuştu. Daha önceki konularda bahsettiğim gibi zincire bir halka daha eklenmiş oldu.

Akın ve Cenk hocalarım ziyaret boyunca neler yaptığımızı çok güzel bir şekilde hicvettiler. Zaten onların yanında bana laf düşmez.

İşte ziyaretten iki kare daha.



(+)


Burada Akın Kurtoğlu, Loko Bakım Atölye Müdürü sayın Bülent Danacı bey'e Wow Turkey hakkında kısaca brifing verirken.



(+)


Burada Bülent Bey'in makamında bulunan TCDD logosu gözümüze çarpmıştı. Bülent bey bu logonun tasarımının Rıfat ÖZBEK'e ait olduğuna dair önemli bir bilgi vermişti.

Tepeden tırnağa tarih kokan bu güzel yeri görerek bir yaşımıza daha girdik. Öncelikle, Loko Bakım Atölye Müdürü sayın Bülent Danacı ve TCDD yetkililerine göstermiş oldukları alakalarından dolayı, ardından da bu ziyaretin gerçekleşmesini sağlayan sitemizin üyesi olan Cenk İnce üstadıma sonsuz teşekkürler. İtiraf ederim ki, Cenk üstadımız olmasaydı bu ziyaret hayatta olmazdı.


Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 01:36

İşte sözünü ettiğimiz ekibin aldığı çok önemli bir takdirname



(+)



Buradan 1992 öncesinde 2 set'in ıskat edildiklerini anlıyoruz  
Acaba hangileri? Alın size yeni bir arşiv tarama konusu


Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 01:45

İşte Sevgili Akın'ın sözünü ettiği sinüzoidal sefer tablosu.



(+)


Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 02:45

Atelye'nin içerisinden bir kaç enstantene.

İlk karemiz sorularımıza sabırla cevap veren Sevgili Alparslan Bey ile...



(+)


İkinci karemizde Bakımda olan 8021 ve 8009 görülüyor..

 

(+)


yılmaz büktel

7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 03:02

Alıntı:
Buradan 1992 öncesinde 2 set'in ıskat edildiklerini anlıyoruz  
Acaba hangileri? Alın size yeni bir arşiv tarama konusu


sanıyorum arşiv taramaya gerek yok. birbirine giren iki banliyö treni uzun zaman sirkecide sahile yakın bir hatta bekletilmişti. ben de bundan çok etkilenmiş, trenlerin resmini çekmiş ve bazı sorular sorarak hürriyet gazetesine göndermiştim. tabii resimleri bende, en kısa zamanda yüklerim. Herhalde kastedilen bu kaza sonucu ıskat olan setlerdir


Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 03:04

Ziyaretimiz genelde çok yakın bir zamanda Marmaray inşa çalışmaları nedeni ile tarihe
karışacak Banliyö trenleri ve 1955 Fransız yapımı 8000'li setler ekseninde geçti. 1955
Yılında 18 set, 1962 yılında da ilave olarak alınan 12 set ile toplamda 30 set alınan 8000
serisi Banliyo trenlerin anı dolu geçmişleri ve merak ettiğimiz detayları ziyaretimiz
boyunca öğrenme fırsatımız oldu.

Başlığın ilerleyen bölümlerinde çarpıcı olduğunu düşündüğümüz detaları sizlerle paylaşacağız.

Gecenin son fotoğrafı ziyaret sonrasinda bizi ofisinde konuk eden Sevgili Rifat'ın yaramaz kedisinin olsun.



(+)


Elimizdeki simitlere bakarak kaytardığımızı zannetmeyin sakın, zira bakın sağ alt köşede harita açık ve hemen oracıkta 2 tane raylı sistem projesini kurguladik.


Cenk.İnce
7 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 03:12

Alıntı
Alıntı:
sanıyorum arşiv taramaya gerek yok. birbirine giren iki banliyö treni uzun zaman sirkecide sahile yakın bir hatta bekletilmişti. ben de bundan çok etkilenmiş, trenlerin resmini çekmiş ve bazı sorular sorarak hürriyet gazetesine göndermiştim. tabii resimleri bende, en kısa zamanda yüklerim. Herhalde kastedilen bu kaza sonucu ıskat olan setlerdir


İşte detaylar üzerinde durmanın ve bilginin paylaştıkça kıymetlendiğinin en güzel örneği.
Şimdiden resimleriniz için teşekkürlerimizi sunarız Yılmaz Üstad.
Sabırsızlıkla bekliyor olacağız.

İnşallah bundan sonraki gezi programlarında sizi de aramızda görürüz.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM