Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ümit 806

11 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 20:16
İstanbul İETT'nin İkarus otobüsleri hakkındaki düşünceleriniz


Bir otobüsün tavanı kaç kilo gelir yaklaşık olarak?

Barış kardeşimizin verdiği aşağıdaki fotoğrafta otobüs çarpıp durduktan sonra tavan bir süre gitmeye devam etmiş gibi gözüküyor.


(+)


hakan_1970
11 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 23:17

Alıntı:
Bir otobüsün tavanı kaç kilo gelir yaklaşık olarak ?

Kabaca bir hesap ve tavanın 1 mm çelik sac olduğu kabulüyle 216 kg civarında olması beklenebilir. Üzerindeki havalandırma kapakları ve tutacak demirleriyle biraz daha ağır olacaktır.
(1100 cm * 250 cm * 0,1 cm * 7,85 g/cm3  = 215,875 kg ).
Çarpma şiddeti ve çarpma şekline göre darbe otobüsün ön-alt cephesinden olduysa, ön cephe içeriye doğru göçtüğü için tavan hala gidiyor izlenimi vermiş olabilir.


Murat Duru

11 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 23:23

Ikaruslar bildiğim kadarı ile çok sağlam araçlar , özellikle bu kaportaları kemikli ve çarpmaya karşı dirençli otolardır.
Nasıl bir kazadır bu büfeye girmekle bu hale geliyor.
Şoförün ve yolcuların bir şeyi yoktur inşallah !


Murat



Arda Alkaya
11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:31

Alıntı:
Ikaruslar bildiğim kadarı ile çok sağlam araçlar , özellikle bu kaportaları kemikli ve çarpmaya karşı dirençli otolardır.


Galiba yanlış biliyorsunuz. İkaruslar çok kalitesiz araçlar. Neresine el atsanız elinizde kalır. Yaklaşık 13-14 yaşlarında olmalarına rağmen her yerinin çürümesi ne kadar kalitesiz olduklarının göstergesidir.


Eray Falay
11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:41

çok doğru.IKARUS çok sağlam izlenimi veriyor ama teknik olarak kalitesiz zayıf araçlardır.Bir MAN SL200(83 model) ile aynı hıozda bir kaza yapılsa büfeden geriye sadece enkaz kalır ve araç çok daha az hasar alır çünkü dayanıklı ve oturaklı(ağır) araç dış kaporta gerçekten çok sağlam ama bir IKARUS öyle değil yürüyen metal yığını resmen.

yazı gürkan

11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:43

ama yinede ıkaruslar diger araclarea göre saglam sayılır sonucta diger otobüslerin artık kaportaları fiber.ben otobüs şöförüyüm inanıyorum ki o kazayı 0403 ile yapsaydım biraz daha hasar fazla olabilirdi.ama herseye ragmen mercedesle karsılastırlamaz



Murat Duru

11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:46

Alıntı:
Galiba yanlış biliyorsunuz. İkaruslar çok kalitesiz araçlar. Neresine el atsanız elinizde kalır. Yaklaşık 13-14 yaşlarında olmalarına rağmen her yerinin çürümesi ne kadar kalitesiz olduklarının göstergesidir.


Benimkine bilgi denilmez , İstanbul'da çok sık olmuyorum. Zaman-zaman geldiğimde görüyorum , sağlam görünüyorlar!
Bazı şoförler ile sohbetlerimde bu araçların çok kemikli ve sağlam olduğunu hatırlıyorum muhabbetlerimizde. Ozaman ben onların yalancısıyım.

Murat


Eray Falay
11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:59

Alıntı:
Bazı şoförler ile sohbetlerimde bu araçların çok kemikli ve sağlam olduğunu hatırlıyorum muhabbetlerimizde. Ozaman ben onların yalancısıyım.

araç sağlam ve kemikli olabilir ama kullanılan malzame kalitesi çok düşük artık birde burada bizim iett personel ve kurum olarak araçları resmen yıpratma uğruna herşey yaptıkları için artık aracın iskeleti bile dayanamaz hale geldi 13 yılda ama motor olarak çok güçlü bir motora sahip bu araçlar.dış iskelet yenilenenlerde fiber eskilerde klasik metal bazılarında sac parçalar mevcut.


Murat Duru

11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 02:15

Alıntı:
birde burada bizim iett personel ve kurum olarak araçları resmen yıpratma uğruna herşey yaptıkları için


Çok ağır bir suçlama sevgili eray bu !

Bir insan kendi malına zarar verir mi ? Sonuçta hepimizin malı bunlar !

Neler yapıyorlar biraz açarmısın burada ? Hazır siteyi takip eden yetkililerde varken aydınlanalım biraz !

Murat


Eray Falay
11 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 16:50

Alıntı:
Çok ağır bir suçlama sevgili eray bu !

murat bey o zaman sorarım size bu O345 modelleri Citarolar Ikaruslar bu hallaer düşecekaraçlar değil çünkü O345 için hala daha firma önerili dikkate alınmıyor 80 model optobüs gbi bakım ve onarım yapılıyor.Citarolarda aynı.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=297341#297341
bu başlıkta başımdan geçen bir olayı anllattım.bu olayda cep telefonu aracın beynini kilitlemiiş aynı telefon retarderi kilitlemiş(retarder tamamen mekanik bir sistemdir öyle telefonla bozulmaz ki iett ustalarından biri öyle dedi) ve bazı abuk sebeplerle olay geçiştirildi.
sözde eski otobüslerin kasaları yenilendi ama çoğu şimdiden çürümeye başladı ve bu yenilenen arçlarda motor yalıtımı hiç yok.yine O345 modelleri yazın bilirsiniz ki cehennem gibi olur nefes almak bile zorlaşır ama bu araçlar ilk geldiği zaman böyle değillerdi son 2 3 yılda oldu.
berkhoff marka araçlar ilk geldikletinde sapasağlamdı ama sonra parçaları bahane edilerek hurda oldular ki bu araçlara hiç bakım yapılmadı.
MAN larda aynı aşağı yukarı.
iett deki Citaro modeelleri ise en fazla 5 ila 7 sene sora berkhoff i gibi olacak böyle giderse.
ıkarus markası ise motor olarak belki en güçlü arçtır iett de ama bir çekiciliği yok tabiii motor sesi çok fazla ve istanbul a 14 yıla yakın zamanda hizmet etti ama iett nin araçlara yaptığı dandik bakım ve tamir sistemi sayesinde onlar artık her yolda ve her zaman kalma gibi alışkanlık sağladı.
4 5 sene önce bnm gözümün önünde IKARUS marka otobüs full dolu yolcusu ile ön aksını kırdı.ve yol üstünde 30 40m kadar ön aks olmadan kayarak gitti ve sürtünme sayesinde durdu allahtan hiç bir yolcunun ve şöförün burnu bile kanamamıştı.
yorum sizin!!



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM