Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 21:12
BUR » A1.25. BOİ'nin Neoplan Körüklü'lerine ve 1991 Model İkarus 280'lerine Ne Oldu?




1990 yılında Bursa'nın kardeş şehirlerinden olan Almanya'nın Darmstad Belediye'sinin hediyesi olan iki adet Neoplan marka körüklü otobüs Bursa'ya getirilerek hizmete sunuldu.Orjinali 1984 model olan bu iki otobüs Bursa'nın ilk körüklü otobüsleriydiler.Bu iki otobüse 275 ve 276 filo numaraları verildi.Hemen ertesi yıl İkarus firmasından 10 adet İKARUS 280 marka körüklü otobüs alınarak sefere verildiler.Bu 10 İkarus'un özelliği de uzun yıllar sonra BOİ'nin gerçekleştirdiği ilk yurt dışı otobüs alımı sonucu Bursa'ya getirilmeleridir.Bu on otobüse de 277 ile 286 arası filo numaraları verildi.Böylece BOİ bir yıl içinde 12 adet körüklü otobüsü filosuna katmış oldu.

Bu bahsettiğim 12 körüklü otobüs yıllar boyu en prestijli hatlarda sefere konuldular.Ancak bu 12 otobüs Batı bölgesi hatları Özel Halk Otobüslerine devredildiğinde birden ortadan kayboldular.Nereye gönderildiler,hurdaya mı ayrıldılar yoksa bir başka belediyeye mi devredildiler hiç anlaşılamadı.Ayrıca BOİ'nin elinde daha eski model otobüsler varken neden bu 12 körüklü otobüs seferden çekildi bu da ayrı bir soru olarak zihinlerde kaldı.

Bu 12 otobüse ne olduğu konusunda bilgisi olan varsa bu bilgilerini bu başlık altında paylaşırsa ulaşım sayfalarımızdaki eksik kalan bir parça tamamlanmış olacak.Ayrıca bu 12 körüklü otobüsün sitemiz ilgili başlıklarında hiç fotografı da yok malesef.Elinde bu otobüslerin fotografı olan üyemiz varsa elindeki bu fotografları başlık altınada paylaşırsa bu eksiklik de giderilmiş olur.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 21:23

Muhtemelen Neoplan'lar yedek parça temini zorluğundan ötürü kenara çekildiler (çünkü İdare'nin belli adetlerde toplu alım yaparak depoladığı yedek parçalar, genellikle belli bir sayının üzerindeki filo grupları için avantajlı olurken, 2 adet Neoplan için bu durum bir külfet teşkil etti büyük bir ihtimalle). İkarus körüklüler de 15 yaşlarını doldurmanın verdiği yaşlanma yüzünden hurdaya çıkarıldılar herhalde (çünkü, bir İkarus'un toplu taşıma alanındaki maksimum ömrü; 15 yılı pek aşmıyor, aşamıyor ).

Akın KURTOĞLU


Asil Canoglu
15 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 15:09

Yunuseli köyü girişinde Fen işleri şantiyesi bahçesine çekilmiş körüklü ikaruslar var. Herhalde bu otobüsler

Cem Telgeren
15 yıl önce - Prş 02 Ksm 2006, 23:38

Alıntı:
Yunuseli köyü girişinde Fen işleri şantiyesi bahçesine çekilmiş körüklü ikaruslar var. Herhalde bu otobüsler


İlginç bir bilgi.Yarın ilk işim söz konusu yere gidip bu körüklülere bir bakmak olacak.Bakalım bunlar bizim ne olduğunu merak ettiğimiz 1991 model İkaruslar mı?

Alıntı:
İkarus körüklüler de 15 yaşlarını doldurmanın verdiği yaşlanma yüzünden hurdaya çıkarıldılar herhalde (çünkü, bir İkarus'un toplu taşıma alanındaki maksimum ömrü; 15 yılı pek aşmıyor, aşamıyor ).


Doğru bir yaklaşım.Buradan hareketle 1992 model toplam 112 adet İkarus'un da ömrünü doldurmalarına 1 yıl kaldı diyebiliriz.Ancak bir anda 112 adet otobüsün deferden çekilmesinin de BOİ'yi otobüs sayısı bakımından sıkıntıya sokacağı çok açık.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 03 Ksm 2006, 19:07

Alıntı:
Yarın ilk işim söz konusu yere gidip bu körüklülere bir bakmak olacak.Bakalım bunlar bizim ne olduğunu merak ettiğimiz 1991 model İkaruslar mı?


Bugün yemedim içmedim ve Yunuseli Köyü girişindeki Fen İşleri binasına gidip sözü edilen körüklü otobüsleri inceledim.Evet orada 15-20 adet kadar İkarus 280 otobüs park etmiş ama bunlar bizim aradığımız 1991 model olanlar değil. Orada park eden otobüsler şu anda kullanılan 1992 model İkarus 280 ler.Sonuçta 1991 İkarus 280 lerin ne olduğu konusu hala sır olarak duruyor.

Bu arada Fen İşleri binası bahçesindeki 1992 İkarus 280 lerin neden orada durdukları sorusu da gündeme gelmiş oldu.Bu soruya benim verebileceğim cevap daha doğrusu benim bu konudaki fikrim şu:Conectolar gelip de hizmete girdikçe Acemler Garajı'nda bir anda otobüs yoğunluğu oldu.BOİ de bence Acemler Garajında yeni otobüslere yer açabilmek için sefere çıkarmayıp yedekte beklettiği İkarus ları Fen İşleri binasının bahçesine çektirdi.Aklıma gelen en mantıklı cevap bu.



_serhat

15 yıl önce - Cmt 04 Ksm 2006, 19:00

Cem  kardeşim ilginizi çekiceğini umduğum iki fotoğraf yüklüyorum. Italyada kullanılan otobüslere dair ,küçük olanı elektrikli,diğerleri ise genelde Iveco . Arzu ederseniz yarın dışarı çikıp  bir iki örnek fotoğraf Berlinden gönderebilirim Belediye otobüsleri hakkında. Daha ileride niçin Bursamızda  bu otobüsleden filosuna katmasın?

_serhat

15 yıl önce - Cmt 04 Ksm 2006, 19:05





_serhat

15 yıl önce - Cmt 04 Ksm 2006, 19:09



onatonur
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 13:40
bursamıza yakışır


Bu otobüslerden büyük olanı bursamıza yakışır.ancak bilindiği gibi bursada güzergahlar biraz yıpratıcı italyada öle değildir herhalde...

mertyılmaz08
14 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 20:05

Bu arabalar 15 yıl kullanım süreci bittiği için değil pek çok teknik arızalar yaptığı için kaldırıldı.sadece o arabalardan bi tanesini topladılar ve 011 e bakarsanız anlarsınız körük demiri kırmızı ve bacası da sonradan ekleme(bizzat kendim gördüm)yani tek elde kalan bu olsa gerek...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara