Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14
umutberk
9 yıl önce - Pts 11 Mar 2013, 01:22

Alıntı:
bir sorum olacak.nerdeyse bütün büyükşehirlerde metrolarda m1 hattı m2 hattı gibi adlandırmalar var.bursarayda neden yok.ya da var da ben mi bilmiyorum.a etabı b etabı falan tamamda neden m'li hatlar yok
tramvay hatlarımızda var t1 hattı t2 hattı...ama niyeyse metro hatları adlandırılmamış böyle


Genellikle Avrupa'da metrolar M1 , U1 gibi harf+rakam şeklinde adlandırılır , tramvay hatları ise 1, 2, 24 gibi sadece rakam ile adlandırılır. Bursa'da ise bunun tam tersi olarak metro hatları 1: Emek - Arabayatağı ve 2: Üniversite- Arabayatağı şeklinde sadece rakam tramvay hatları ise T1 , T2 , T3 gibi harf+rakam şeklinde adlandırıldı. Bursa'da uygulanan sistem Avrupa'nın tam tersi.

Almanya'daki bazı şehirleri örnek vermek gerekirse orada metro hatları U + rakam , banliyö hatları S+ rakam şeklinde adlandırılıyor. Tramvay , otobüs ve troleybüs hatları ise tek bir havuzdan sadece rakam kullanılacak şekilde adlandırılıyor. Yani 38 numara bir tramvaya verildiyse bu numarada otobüs ya da troleybüs olamaz.

Tabi Almanya'da şehirlerdeki ulaşım sistemleri bize göre çok daha gelişmiş olduğu için adlandırmada tam bir sistem uygulanıyor.


gokboraleb
9 yıl önce - Pts 25 Mar 2013, 11:43

http://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/bursaspor/ ...20094.html
mantıklı Bursaspor artık Bursa nın sembolü;bir parçası olmuş durumda Bursaspor istasyonu fikrine sonuna kadar katılıyorum...hatta o istasyon müze olmalı..


metehan88
8 yıl önce - Sal 31 Arl 2013, 15:51

İnternette gördüğüm bir makale, paylaşmak istedim.

Alıntı:
YERLİ MANHATTAN’A METRO İSTASYONU ŞART

Bursa kent trafiği için adeta can simidi olan raylı sistemin bir durağının Odunluk’ta olması gerek ve şart koşul diye düşünüyorum. Çünkü, burada birkaç yıl içinde öyle bir yapılanma ve yerleşim olacak ki, bu bölge tıpkı İstiklal caddesini andıracak. Daha bu yaz bölgedeki otellerde yapılan düğünler nedeniyle otopark sıkıntısı yaşanırken, bu dev yapılar tamamlandığında, trafik tam bir keşmekeş haline gelecek. Bölge Bursa’da metrekare başına en çok adım atılan bölgesi haline gelecek. Daha öncelerde şehir merkezi nasıl kalabalıksa, üç yıl sonra Odunluk ta onunla aynı konuma gelecek. Mağazalar, dükkanlar dolacak, insanlar evlerine yerleşecek.
Bursa, 1990’lı yılların sonuna doğru Türkiye ekonomisinde parlayan bir yıldızdı. Şehir batıya doğru kaymaya başlamıştı. Özellikle Nilüfer bölgesi herkes tarafından beğeniliyordu. Yepyeni konutlar ardı ardına sıralanıyordu. İşte bu yıllarda Carrefour Odunluk bölgesine geldi ve yerleşti. O zamanlar Sabancı Holding bile bölgenin bu kadar güzel gelişeceğini tahmin etmemiş olmalı ki, arazisinin yarısını hemen Eroğlu Holding’e satmıştı. Bölge ilk kez planlanmaya açıldığında, Odunluk’ta 408 hissedar bulunuyordu. Önce bu hissedarları temsil eden 11 kişi seçildi. Sonra temsilci sayısı 3’e düşürüldü. Bu üç kişi canla başla çalışıp Odunluğun kaderini belirlediler. Ben inanıyorum ki, en az 20 yıl içinde Bursa’da Odunluk gibi bir bölge bir daha oluşmaz. O yıllarda Büyükşehir belediye başkanı olan Erdem Saker bile bölgede böyle bir yapılaşmanın olabileceğini tahmin etmiş midir acaba? Kimbilir?
Carrefour yeni açıldığında, o zamanın Belediyesi, bu noktada bir raylı sistem yapılacağına dair Sabancı Holding’ten söz almıştı. Ancak bu söz seçimlere yakın bir zamanda alınmıştı ve Erdem Saker koltuğu Erdoğan Bilenser’e bırakınca Carrefour’un bu sözü unutuldu gitti. O yıllarda Güler Sabancı Bursa’ya geldiğinde ‘Bu yolları yaparım, ancak para vermem, kendi müteahhidimi getiririm ‘demişti. Güler hanım sözünde durdu, Carrefour çevresindeki ara yolları yaptırdı, ancak raylı sistem bölgeden, duraksız, transit geçti, gitti. Ve daha o zaman için bile çok uzun bir mesafe duraksız kalmış oldu. Şu anda metro istasyonları arasında duraksız en uzun bölge bu aradan oluşuyor. Acaba şimdilerde kapasitesini iki kat artıran Carrefour’a yeni bir durak için şu an bir kamuoyu baskısı yapılamaz mı? Ne kader ki, yine seçimler yaklaşıyor. Koru Park’ın önünde nasıl bir durak varsa ve müşteriler arabayla gelmektense metroyu tercih ediyorlarsa, bu çalışma neden Carrefour için de yapılmasın. Hatta tüm bölge yapıları durak çalışması için bir araya gelemez mi?
Bu arada kısa bir süre sonra Odunluk otellerinin hemen başına Nilüfer Belediyesi tarafından planlanan ve onaylanan beş bin kişilik Müzik Arenası yapılacak. Burada bölgenin en büyük konserlerinin yapılması planlanıyor.
Acele edilmezse, yeni yapılanan bu bölgede konutlara da yerleşim başlayınca, trafik içinden çıkılmaz bir hal alacak. Kentleşme başlamadan, bu işe acilen bir çare bulunması lazım. Buraya bir ara durak oluşturmak fazla bir masraf gerektirmese gerek. Yeni yapılacak Müzik Arena’sının hemen altında uygun bir bölüm de var. Bu bölgeye acil yardım yapacak en yetkili kişi şu anda Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Recep Altepe gibi duruyor. Sayın başkanımızdan, gelecekteki bu çok büyük trafik sorunu için acil bir çözüm oluşturmasını diliyor ve istiyoruz.


Kaynak: http://www.konutveyapi.com/yerli-manhattana-metro ...e,172.html

Mevcut seferleri aksatmadan yapılabilir mi bilemiyorum ama bence de Nilüfer ile Acemler arasına yeni bir istasyon yapılması yerinde olur. Zaten Nilüfer ile Acemler arası oldukça uzun. Bir de Odunluk'taki yoğun yapılaşmayı düşünecek olursak Nilüfer ile Acemler arasında yapılacak yeni bir istasyon oldukça faydalı olacak ve yoğun bir şekilde kullanılacaktır.


Musa Dmr
8 yıl önce - Sal 31 Arl 2013, 16:02

Nilüfer istasyonundan carrefour a yürümek çok uzun sürmüyor.
Obeziteyle mücadele kapsamında biraz da yürüyüş teşvik edilsin diye bence buraya başka istasyon yapılmamalı
zaten dikkaldırım tarafına bir tramvay hattı düşünülüyor sanırım acemler-timsah arena arasına da bu yönde bişey düşünülebilir.


hakanda
8 yıl önce - Sal 31 Arl 2013, 16:22

Alıntı:
Nilüfer istasyonundan carrefour a yürümek çok uzun sürmüyor.

Dediğiniz hem doğru hem de değil. Yaklaşık 10-15 dakikalık bir yürüme mesafesinden bahsediyoruz.

Bu mesafe sözde yürümeye elverişli olmakla birlikte mevsim koşullarına göre değerlendirildiğinde eziyete dönüşebiliyor.

Organize Sanayi istasyonu ile Korupark arası da aynı mesafeye sahiptir. Korupark istasyonu açılmadan evvel çok az yaya yürümeyi tercih ediyordu.

Carrefour başta olmak üzere Odunluk bölgesinde raylı sisteme gerçekten ihtiyaç var. Dikkaldırım'dan gelmesi planlanan tramvay hattı tek başına yeterli olmayacaktır. Bursaray ile tramvay bu bölgeyi destekleyebilir. Şu anda bölgenin taksi dışında ulaşım alternatifi bulunmamaktadır.



Berktuğ
site denetçisi

8 yıl önce - Prş 02 Oca 2014, 00:12

Odunluk İstasyonu ile ilgili sorunları bu başlıktan devam edebiliriz:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=125314


Mert Akgün
8 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 01:57

carrefour girişi düzenleyip otoparkın köşesinden giriş yolu açarsa yol kısalır, pek yürünmeyecek bir mesafe değil.

Misafir 1788

8 yıl önce - Cmt 02 Ağu 2014, 17:14

Karamanlar ile Adalet mahallesi arasındaki mesafe çok uzun, Adalet mahallesinden metro geçirmeyi düşünüyorlar mı? Mesela istasyon adı olarak Eski Havalimanı gibi.

Ertan Akyüz
8 yıl önce - Çrş 13 Ağu 2014, 18:58

Bence Odunluk İstasyonu yerine 5.bir hat daha planlanmalı Adalet-Hüriyet-Acemler(aktarma merkezi)-Odunluk-Beşevler-Üçevler şeklinde.

Misafir 2f9

7 yıl önce - Pts 13 Ekm 2014, 21:24

BURSARAY ULAŞIMIN SABAH O7-O9 VE AKŞAM 18-20 SATLERI 10 DAKİKALIK ARALIGIN 5 DAKİKA ARASINA DÜŞERSE DAHA İYİ OLACAGINDAN EMINIM ÇÜNKÜ İNSANLAR İSTİF HALİNDE SEYAHAT ETMEK ZORUNDA KALIYORLARDAHA RAHAT GIDILIBILIR O KADAR ZOR OLMASA GEREK BELEDIYENIN AMACI HIZMET ETMEKTIR ZORLAŞTIRMAK DEGİL



sayfa 14
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara