Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 13
emrenmert

9 yıl önce - Sal 16 Ekm 2012, 22:55

Bence YHT hattı tamamlandıktan sonra Bursa-Gemlik arasına konvansiyonel demiryolu yapılmalı.

Ayrıca Emek'e kadar gelmiş olan Bursaray (metro) da Mudanya'ya dek uzatılmalı; üniversiteye giden metro hattı da Görükle'ye, oradan İrfaniye'ye gitmeli.


Ali Melih Atafırat

9 yıl önce - Sal 16 Ekm 2012, 23:15

Alıntı:
Ayrıca Emek'e kadar gelmiş olan Bursaray (metro) da Mudanya'ya dek uzatılmalı; üniversiteye giden metro hattı da Görükle'ye, oradan İrfaniye'ye gitmeli.


Oraya buraya gitmeli diye yazmakla bu işler olmaz. Nasıl gideceğini, Mudanya dağlarını nasıl aşacağını, maliyeti ne olacağını ve bunu kimin karşılayacağını da belirtmek lazım!


Efe Elaldı

9 yıl önce - Sal 16 Ekm 2012, 23:26

şunu bi belirtelim bursaray mudanyaya gitmez gidemez bursaray ilçeler arası bir ulaşım sistemi değil yani banliyö treni değil şehir içi metro hattı 1 km de bir istasyonu olan şehir içi trafiğini çözmek için yapılmış bir sistem 5-6 km de bir durak yapılacak bir sistem değil bursaray son olarak bademli kavşağına kadar gelebilir ordan sonra ya metrobüs sistemi yada banliyö sistemi gibi yüksek kotları tırmanabilen bir sistem yapılmalı tünellerle falan mudanyaya tren götüremezsiniz bursaraydan kat ve kata mal olur bursanın şuan bunu yapacak gücü yok ve yolcu potansiyelide yok açıkçası en makulu bursarayı yapılacak yht geçit gara kadar uzatıp orda metrobüs sistemiyle entegre ederek mudanyaya ulaşımı sağlamaktır ileri yıllarda da potansiyele göre trene geçiş yapılabilir

eray36
9 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2012, 00:01

Alıntı:
şunu bi belirtelim bursaray mudanyaya gitmez gidemez bursaray ilçeler arası bir ulaşım sistemi değil yani banliyö treni değil şehir içi metro hattı 1 km de bir istasyonu olan şehir içi trafiğini çözmek için yapılmış bir sistem 5-6 km de bir durak yapılacak bir sistem değil bursaray son olarak bademli kavşağına kadar gelebilir ordan sonra ya metrobüs sistemi yada banliyö sistemi gibi yüksek kotları tırmanabilen bir sistem yapılmalı tünellerle falan mudanyaya tren götüremezsiniz bursaraydan kat ve kata mal olur bursanın şuan bunu yapacak gücü yok ve yolcu potansiyelide yok açıkçası en makulu bursarayı yapılacak yht geçit gara kadar uzatıp orda metrobüs sistemiyle entegre ederek mudanyaya ulaşımı sağlamaktır ileri yıllarda da potansiyele göre trene geçiş yapılabilir


Efe Bey'e tamamen katılıyorum. Metro, Mudanya'ya giderse amacından sapmış olur. Zaten metro metropolitan alanı dolaşan ulaşım sistemidir. Şehir içinde pratikliği sağlamak için vardır. Mudanya, metropolitan alan içinde değildir. Bursaray'ın gitmesi doğru olmaz. Mudanya'ya metrobüs düşünülebilir.


aykut_aykut
9 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2012, 01:02

Bana göre yeni yapılan 3 şeritli yolun bir şeriti metrobüse tahsis edilecekse metrobüse bile gerek yok diyorum.Başkaca bir yer de ayrılmadığına göre metrobüse karar verilirse buda demektir ki 3 şeritin bir şeritini yine kaybedeceğiz.Ve benim görüşüme göre çok yazık olur güzelim yola.
Mudanya'nın yerleşik nüfusu bildiğim kadarıyla 50000 civarı.Yani aşağı yukarı Bursa merkezdeki büyük bir mahalle büyüklüğünde.Ve bu 50000 kişiden kaç kişi her gün Mudanya-Bursa sirkülasyonunu oluşturuyor.Kaç kişi özel aracını kullanıyor.Bunun hesabı çok iyi yapılmalı.Bana göre kesinlikle ne Bursaray ne de metrobüs gerekli bir sistem değil Mudanya için.
Çünkü bu yoldaki trafiğin tamamına yakını özel araçlarla sağlanıyor.Toplu ulaşımı tercih eden az sayıdaki vatandaşımıza da otobüs ve minibüs seferleri yeterli.
Sonuç olarak Metrobüs için tek şeritin tahsis edilmesi kesinlikle saçmalık olur.Bursarayı söylemiyorum bile.



Batur

9 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2012, 08:19

Zaten karayolları Mudanya yoluna metrobüs için onay vermedi, o yola metrobüs girerse genişlemenin bir anlamı kalmaz. Metrobüs için eski yolda düzenleme yaparız demişlerdi.

Bursaray Mudanya yolunda Bademli girişine kadar uzatılabilir ya da hızlı tren garı Balat’ta olacaksa oraya kadar uzatılabilir. Ondan sonrası için Mudanya’ya kadar ayrı bir bağlantı yapılabilir. Bugün burada raylı sistem Mudanya için gerekli midir diye tartışıyoruz ama 100 yıl önce Bursa-Mudanya arasında tren varmış. Zamanında o hat sökülmeseydi bugünün şartlarına göre hatta iyileştirme yapılırdı.


Ali Melih Atafırat

9 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2012, 08:34

Yeni yapılan yolun en sol ve orta şeridi dolup, en sağdaki boş kalacağı için, rahatlıkla birer şerit toplu taşımacılığa ayrılabilir. Özel araç sahipleri de lütfen biraz sıkışıversinler. Ayrıca Mudanya'nın yolcu kapasitesini küçümsemeyin. Eskiden Bursa'lılar için bir yazlık olan kent, artık yazlı kışlı oturulan bir yer haline geldi. Çoğu da Mudanya da oturuyor ve Bursa da çalışıyorlar. Bu iki üç yıl sonra daha da çoğalacak. Bu kadar yolcuyu taşıyabilmek için de yüksek kapasiteli bir toplu taşıma sistemine gerek var. Bursaray yüksek maliyetli olacağı için geriye metrobüs kalıyor.

Dr.Levent
9 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2012, 12:17

Mudanya yolundaki sinyalize kavşaklar (bademli ve hemen arkasından gelen ışıklar ve tepederbent ışıkları) yolun inşaatının tamamen bitmesinin ardından köprülü kavşaklarla değiştirileceği için şu an mevcut olan trafikteki şişmeler olmayacak ve zaten ulaşım hızlı ve kesintisiz bir hal alacak (geçit ışıkları hariç ki burası içinde belediyenin bir düşüncesi vardı)
Dolayısı ile otobüslerde Mudanya ya hızlı bir şekilde varacak.
Hal böyleyken 10dk bir geçecek otobüs için (şu an 1M sabah saatlerinde 15dk, saat 8den sonra 20dk sıklıkla çalışıyor) yolun sağlı sollu birer şeridinin metrobüs için kapatılması için erken olduğunu düşünüyorum.
Karayolları metrobüsü uygun bulup ilerisi için yer bıraksaydı iyiydi ama olmadı.
Artık bekleyip, yeni durumun işleyişini görüp, ölçümleyip ona göre karar verilmeli bence...


TahirOruç
9 yıl önce - Pts 11 Mar 2013, 00:02

bir sorum olacak.nerdeyse bütün büyükşehirlerde metrolarda m1 hattı m2 hattı gibi adlandırmalar var.bursarayda neden yok.ya da var da ben mi bilmiyorum.a etabı b etabı falan tamamda neden m'li hatlar yok
tramvay hatlarımızda var t1 hattı t2 hattı...ama niyeyse metro hatları adlandırılmamış böyle


Efe Elaldı

9 yıl önce - Pts 11 Mar 2013, 00:24

bursaray bir bütün olduğu için içinde ayrılıyor hat 1 ve hat 2 olarak bursaraydan bağımsız bir metro hattı yapılırsa o zaman m1 ve m2 olarak ayırabiliriz tramvay hatları inşaat yapımına göre ayrıldılar şuan için hatlar bittikçe birbirlerine entegre oldukça onlarda içlerinde ayrılacaktır ama tramvay hatlarında t1 t2 t3 diye ayırmak hatları belirleme açısından daha doğru olur bursarayda böyle bişeye gerek yok



sayfa 13
« önceki   123 ... 12131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara