Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Alan
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 13:15

Alıntı:
Bursaray Terminalden önce tabii ki Kestel'e gidecek. Çünkü terminal yolcuları gelip geçicidir, yerel seçimlerde çoğu oy kullanmaz transit oldukları için. Halbuki Kestel'e gidecek metro en büyük seçim yatırımlarından birisidir.


Ben burada size katılmıyorum.

Oy olarak bakarsak;

Gemlik+Orhangazi=5 x Kestel

Ama bence burada yerel yönetimler biraz korkak davranıyorlar İstanbul yoluna girmek biraz cesaret ister.

Bence bundan çekindikleri için bu etabı en sona bırakıcaklar.


Akın Alan
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 13:19

Alıntı:
bursarayın önce kestele gitmsi daha mantıklı bencede çünkü yıldırım kestel ve gürsuda yaklaşık 750000 insan yaşamaktadır buraya yapılacak yatırım daha mantıklıdır çünkü ray daha çok kullanılacak ve kendini daha çacuk tölare edecektir bence ilk yapılan ahatta yanlıştı ve bursaray şimdi borç batağında eğer nufusu az olan batı bölgesi yerine nufusu çok olan doğu bölgesine yapılsaydı ilk olarak şimdiye kadar kazanılacak parayla bütün etaplar bitirilebilirdi ama hiç kimse olaya ekonomik açıdan bakmadı o dönemin başkanı batı bölgesine ayrıcalık göstererek ordaki hattı 2 ye bölmüş ve büyük bir hataya imza atmıştır hatta bunun sonucu yaptığı bütün güzel hizmetlere rağmen seçimlerde görmüştür
şimdiki başkan gerçekleri görüyo gibi çünkü bursanın gerçeği yıldırım gürsu ve kesteldir
diğer bölgeler göz boyamadır buradaki yaşamları bilen insanalar ne demek istediğimi çok rahat analayacaklardır


Sana hiç katılmıyorum....

1-Bu yatırımlar para için değil hizmet için yapılır.

2-Erdoğan Bilenser seçimlerde iyi kötü bir cevap almadı.Çünkü aday olmadı.

3-Bursa'nın gerçeği Yıldırım olabilir ama asla Gürsu-Kestel olamaz.


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 14:39

Bu konuda Akın gibi düşünüyorum.Bursaray için nüfus yoğunluğu önemlidir ama yalnızca nüfusa bakarak yatırım yapar;sosyo-ekonomik yapı,kullanım amacı ve hizmet yönü göz ardı edilirse yapılan yatırım havaalanı örneğinde olduğu gibi boşa gidebilir.Terminal gerçekten çok önemli bir bölge metro yatırımı açısından.

En son SABRİ BİLGİN tarafından Sal 31 Ekm 2006, 15:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 15:35

Aslında Kestel ve Gürsu'yu çok önemsiyorum. Yıldırım'ın doğusu artık kolay kolay modernize olamaz, insanları kentlilik bilincine sahip olamaz ama Kestel ve Gürsu çok daha kolay geliştirilip modernize edilebilir. Bu sayede Bursa'nın en doğusu ayağa kalkabilir. Ayrıca henüz hiç görmediğim yerlerindendir Bursa'nın. Özel aracım yok ve toplu taşıma araçlarıyla gitmek şimdiye kadar hem zor geldi gözüme ve sonuçta orada işim de hiç olmadığından gezip görmek amacıyla da henüz gidemedim oralara.

Yapılacak olan bir metro hattının amacı sadece ekonomik sebepler olursa, yani taşıdığı yolcu kapasitesine bakılırsa bence Terminal etabının yapılması ile taşınacak yolcu adedi yine Kestel etabıyla aynı rakamları rahat yarışır durumda olacaktır.

Terminal etabı yapılınca sadece Terminal'e gidip gelecek insanı taşımayacak. Yol üzerindeki Altınova, Küçük Balıklı vs. semtlerdeki insanlar dışında sadece İstanbul yolu üzerinde yer alan mağazalara, alışveriş merkezlerine gidecek insan sayısı bile çok fazla. AsMerkez, Real, Kimlik gibi büyük mağazalar dışında yol üzeri Terminal'e kadar sağlı sollu hep fabrika satış mağazaları ile dolu. Ayrıca Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'ne taşınacak işçilerin de sayısı hiç az değil. Sadece Terminal bağlantısı için kullanılan otobüslerin taşıdığı yolcu adedi bile bildiğimiz üzere çok yüksek. İnsanlar camlardan çıkana kadar doluyor otobüsler. Diğer minibüs ve taksi kullananları saymıyorum. Buttim ve oradaki düzenlenen fuarları katılmak isteyen halk metro olunca şimdikinden çok daha rağbet gösterecektir bence o bölgeye. Yani şimdi o bölgeye olan yolcu akışından çok daha yüksek rakamlara ulaşılması garanti.

Eskiden mecbur kalmadıkça Nilüfer yönüne gidilmez iken şimdi ulaşım kolaylaştığından sadece gezmek için bile oralara giden var bildiğimiz gibi.

Kestel ve Gürsu yönünde ise hiç bir cazibe merkezi yok. Kestel, Gürsu nüfuslarının tamamı düzenli olarak metro kullanmayacak, bu belli. Geriye sadece Otosansit ve Yeşim gibi büyük fabrikalara taşınacak işçiler kalıyor. Bu yüzden eğer belediye sadece taşınacak yolcu sayısı yüzünden önceliği Terminal etabından alırsa ciddi hata yapar. Eğer oy verecek seçmen hesabına girecekse bence Terminal bağlantısı bitince o yöndeki hattı kullanacak yerleşik Bursa'lı sayısı ile Kestel hattının taşıyacağı yerleşik Bursa'lı sayısı da Terminal etabı lehine daha fazla durumda. İçimizde Terminal etabı bitince hiç Terminal'i kullanmadan sadece o bölgedeki mağazalara gitmek için metroyu kullanacaklar ile Kestel'e gideceklerimizin sayısını oranlasak her halde Terminal yönü açık ara önde çıkar.

Bu sebeplerden dolayı belediyenin önceliği Terminalden almış olmasını ciddi bir hata olarak görüyorum. Umarım yaptıkları işin fizibiltesini iyi yaparlar. Çünkü kendimce bu işin hatalı hesaplara kurban gittiğini düşünüyorum.


En son Ebru K.Türk tarafından Sal 31 Ekm 2006, 16:23 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


oki30
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 16:59

Ali Osman Sönmez Kampüsü öğrencileri de o yolun yolcuları..



Kamil Büke
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 18:01

Ebru Hn. demiş ki,
Alıntı:
Bu yüzden eğer belediye sadece taşınacak yolcu sayısı yüzünden önceliği Terminal etabından alırsa ciddi hata yapar. Eğer oy verecek seçmen hesabına girecekse bence Terminal bağlantısı bitince o yöndeki hattı kullanacak yerleşik Bursa'lı sayısı ile Kestel hattının taşıyacağı yerleşik Bursa'lı sayısı da Terminal etabı lehine daha fazla durumda. İçimizde Terminal etabı bitince hiç Terminal'i kullanmadan sadece o bölgedeki mağazalara gitmek için metroyu kullanacaklar ile Kestel'e gideceklerimizin sayısını oranlasak her halde Terminal yönü açık ara önde çıkar.


Kesinlikle haklı, katılıyorum.  

İstanbul, Ankara'da raylı ulaşım Otogar ile entegre olmuştur. İzmir'de ise Ege Üniversitesi ile bağlantı çalışmaları devam ediyor.

Ulaşım bütünlüğü açısından, Uludağ Üniversitesinden sonra Terminal bağlantısı olmasından gayrısı biraz popülist yaklaşım gibi geliyor bana.  


Salih Kuş

15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 18:53

Alıntı:
Ali Osman Sönmez Kampüsü öğrencileri de o yolun yolcuları..



kesinlikle katılıyorum.çünkü orada okuyorum   özellikle kışın ikinci öğretim öğrencileri otobüs konusunda sıkıntı çekiyor.yarım saatte bir geçen terminal otobüslerini beklerken donan arkadaşlar var  
Terminal hattına öncelik verilmesi gerekiyor.ayrıca buttiminde aynı güzergah içinde olması bu gereksinimi arttırıyor.


Batur

15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 21:27

Bursaray’ın ilk etapları yapılırken üniversiteye kadar gelmemesi bence hataydı, ona göre projelendirilip kredisi ona göre alınabilirdi. Gecikmeli olsa da 2007 programında üniversite etabı var.

Belediye’nin 2007 programında İstanbul yolundaki trafik ışıklarıyla ilgili kavşak projeleri de var. Bu kavşaklar raylı sistemin geçişine göre düzenlenecek. Aynı şekilde Ankara yolundaki kavşaklar da raylı sistem düşünülerek yapılıyor. Yalnız aynı duyarlılık Kent merkezi projesinde de gösterildi mi bilmiyorum. Hazır oralarda çalışma varken Bursaray’ın o bölgeden geçişi de yapılabilir çünkü etabın en zor kısmı orası olacak.

Eğer bir tercih yapılacaksa Terminal etabının Kestel’den öncelikli olması gerektiğini düşünüyorum. Yeterli kredi alınabilirse ikisinin aynı anda yapılması daha makbule geçer   .


Akın Alan
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 21:33

Alıntı:
Yalnız aynı duyarlılık Kent merkezi projesinde de gösterildi mi bilmiyorum. Hazır oralarda çalışma varken Bursaray’ın o bölgeden geçişi de yapılabilir çünkü etabın en zor kısmı orası olacak.


Merak etme o konuda...

Proje açıklamsında Bursaray için Kuzeye İstanbul yoluna doğru yer yapılacak. diye açıklama var.Fakat orada katlı istasyon yaparlarmı onu bilmiyorum.


Batur

15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 22:02

Oradaki istasyonun diğerlerinden farklı olması gerekir, katlı olmasa bile 3 tren kapasiteli istasyon olabilir. Aslında Osmangazi istasyonunun öyle olması gerekirdi. Yıldırım’dan gelen trenin terminal aktarması nasıl olacak merak ediyorum.4 tane hattı aktarma istasyonu olmadan direkt geçişli yaparlarsa hatların çalışma aralıklarını ayarlamaları çok güç olur.



sayfa 2
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara