sayfa 1  |
 |
Batur
16 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 17:22
Bursaray Hatları, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Bursaray’ın etaplarıyla ilgili ayrı ayrı başlıklar olduğu için böyle bir başlık açtım.
Tamamlandığı zaman 4 ayrı hat olacağını belirtmek için böyle bir çizim yaptım. Bursaray’ın şu an faaliyette olan, inşaatı devam eden ve yakın bir gelecekte tamamlanması düşünülen hatları;
(+)
|
 |
Kamil Büke
16 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 18:38
Gönlümden geçenleri yazmak istiyorum. Ancak bunlar olmayacak zor hayaller değil.
1.Hat : Şehreküstü - Osmangazi - Acemler - Geçit - Güzelyalı - Mudanya
2.Hat : Acemler -K.Sanayi -Özlüce -Uludağ Üniversitesi -Görükle -Hasanağa/Kayapa -Beşevler -Acemler
** Acemler İki hat arasında Transfer Noktası olacak
3.Hat : Şehreküstü - Y.İhtisas Hastanesi - Gürsu & Kestel ( Ankara Yolu üzerideki Çimento Fabrikası Kavşağı)
4. Hat : Osmangazi - Terminal - Ovaakça
** Bu hat içinde Osmangazi, Transfer Noktası olacak.
Bursaray dışında, Bilecik-Karaköy'den , Yenişehir - Havaalanı - Gürsu - Demirtaş - Terminal ( tahmini lokasyon!) - Uludağ Üniversitesi - Karacabey - Bandırma Hızlı Tren Hattı ulaşım entegrasyonunu sağlayacaktır.
Gördüğünüz gibi Yeşil Bursamızı hayali de olsa demirağlarla ördük.
|
 |
yoruc
16 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 19:00
Metro insaatları tamamlandıgında Bursa trafiginde ciddi bir rahatlama olacak ama uzun vadeli bir iş oldugu için sabırla beklemekten baska birsey gelmiyor malesef elden
|
 |
Salih Kuş
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:36
benim merak ettiğim bu dört hattın tamamını ne zaman kullanabiliriz.yani mudanyadan çıkan bir vatandaş sadece bursaray kullanarak şehirlerarası terminale kaç yılında gidebilir?benim çocugum olur heralde ozmana kadar tahminim en iyi ihtimal ile 2020 civarı diyorum. çok mu oldu acaba ??
|
 |
kıvanç
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 01:34
terminal hattından önce kestel hattının planlandığı kulağıma geldi..yani d etabı doğuya doğru olacak..mudanyadan terminale olmasa da görükleden kestele gitmek mümkün olacak gibi görünüyor..
|
 |
Akın Alan
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 01:35
Alıntı: |
“52 km BursaRay hattının tamamı 2012 yılında bitirmeyi planlıyoruz”
Başkan Hikmet Şahin;
“BursaRay hattı toplam 52 km. oluşuyor. Bugüne kadar bu hattın 17 km. bitirildi. Göreve geldikten sonra BursaRay B etabı diye adlandırdığımız 5 km. hattın inşaatına başladık. Şimdi de BursaRay’ı Uludağ Üniversitesine götürecek BursaRay’ın C etabı olan 7 km. hat için de çalışmalarımızı hızlandırdık. Bu hat için gerekli olan parayı bulabilmek için birkaç gün önce Ankara’ya gittim. BursaRay C etabını 3 yıl gibi kısa bir sürede tamamlamak istiyoruz. Ayrıca 52 km. BursaRay hattının tamamının 2012 yılında bitirmeyi planlıyoruz”
www.bursa-bld.gov.tr
Mevcut 17 km,B etabı 5 km,C etabı 7 km,Hadi D etabı da (terminal) 6 km olsun
Toplam=17+5+7+6=35 km yapar peki 52-35=17 km nereye yapılacak???????
Bende düzelteyim taksi parasından hesapladım yaklaşık 6 km falan olması gerekir,S.garaj-Terminal Arası |
Bu konuyu Bursaray C Etabı Geliyor başlığında tartışmıştık.2012 diye ağızdan bir söz çıktı.Hikmet Şahin bu işin altından kalkar gibi gözüküyor.Ama bu ülkede kararlar yasalar çok çabuk değiştiği için ne olacağını bilmiyoruz ne yazıkki.
|
 |
Akın Alan
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 01:39
Alıntı: |
terminal hattından önce kestel hattının planlandığı kulağıma geldi..yani d etabı doğuya doğru olacak..mudanyadan terminale olmasa da görükleden kestele gitmek mümkün olacak gibi görünüyor.. |
Bu durum doğru önce Kestel'e gidecek artık kesinleşti gibi birşey.Dikkat ettiyseniz yeni yapılan kavşaklarda Bursaray'ın gideceği yerler hazır.Yer üstünden gideceği düşünülürse Kestel'e kadar uzaması o kadar zor bir durum değil.
|
 |
SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 10:22
Alıntı: |
Bu durum doğru önce Kestel'e gidecek artık kesinleşti gibi birşey |
Sizce metro'nun terminalden önce Kestel'e gitmesi bir hata olmaz mı?Bana kalırsa terminal etabı Bursaray'ın en önemli hatlarından biridir ve olabildiğine erken başlanmalıdır.Hergün binlerce insann otobüslerle yoğun bir şekilde terminale taşındığını görüyoruz.Belediyenin Bursaray için öncelikle Kestel'i düşünmesi Ankara Yolu üzerindeki nüfus yoğunluğundan olabilir ama ısrarla Terminal etabının daha stratejik öneme sahip olduğunu düşünüyorum.
|
 |
Emre Uzan
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 11:42
Bursaray Terminalden önce tabii ki Kestel'e gidecek. Çünkü terminal yolcuları gelip geçicidir, yerel seçimlerde çoğu oy kullanmaz transit oldukları için. Halbuki Kestel'e gidecek metro en büyük seçim yatırımlarından birisidir. Kim takar bavullar ile Görükle'den terminale gitmeye çalışan gençleri, insanın yapabileceği en kötü, en gereksiz, en rahatsız ulaşım aracı olan Pejo J9'lar ile Tıp fakültesine gidecek yaşlı hastaları
|
 |
egersin
16 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 13:10
bursarayın önce kestele gitmsi daha mantıklı bencede çünkü yıldırım kestel ve gürsuda yaklaşık 750000 insan yaşamaktadır buraya yapılacak yatırım daha mantıklıdır çünkü ray daha çok kullanılacak ve kendini daha çacuk tölare edecektir bence ilk yapılan ahatta yanlıştı ve bursaray şimdi borç batağında eğer nufusu az olan batı bölgesi yerine nufusu çok olan doğu bölgesine yapılsaydı ilk olarak şimdiye kadar kazanılacak parayla bütün etaplar bitirilebilirdi ama hiç kimse olaya ekonomik açıdan bakmadı o dönemin başkanı batı bölgesine ayrıcalık göstererek ordaki hattı 2 ye bölmüş ve büyük bir hataya imza atmıştır hatta bunun sonucu yaptığı bütün güzel hizmetlere rağmen seçimlerde görmüştür
şimdiki başkan gerçekleri görüyo gibi çünkü bursanın gerçeği yıldırım gürsu ve kesteldir
diğer bölgeler göz boyamadır buradaki yaşamları bilen insanalar ne demek istediğimi çok rahat analayacaklardır
|
 |
sayfa 1  |