Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]
« önceki   12345 ... 525354   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 4
Tolga_NRW
8 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 13:44

Ben bizzat 300kmh yapan ICE trenine bindim. Düsseldorf´tan Frankfurt´a kadar gittim. Tren A3 otobaninin yanina 250 ila 300 kmh ilerledi. Öyle sandiginiz gibi kalkar kalkmaz füze gibi hizaa gitmiyorlar. Makaslar, virajlar, duraklardan dolayi cikabilecgi en fazla süratin cok altinda gidiyorlar. Türkiyedeki treni begenmeyenler var. Acaba o yurt disindaki hizli giden trenlerin bilet fiyatlarini biliyorlarmi? Bende ICE´yi cok begeniyorum ama ucak bileti kadar pahali bilet fiyatlari bu trenlere binemememin en büyük nedeni. Daha hizli trene gecmek yerine ayni hizda hatla baska sehirlere baglanti yapmak daha iyi...

mhkose
8 yıl önce - Çrş 15 Nis 2009, 03:46

bu proje tamamlandığında İstanbul-Ankara arası 3.5 saate düşecekmiş..Müthiş birşey bu..Eskiden "GİTGEL KONYA 6 SAAT" şeklinde halk arasında bir deyiş vardı..Bu proje tamamlandığında yeni bir deyiş dillerimize yerleşecek.."GİTGEL İSTANBUL 7 SAAT"

İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Çrş 15 Nis 2009, 21:38

YHT'nin Yüksek Hız Hattı'nda yüksek hızda yaptığı seyrin camdan ve kokpitten görünüşünün videosu.


Videoda kokpitten görüntüler, hız göstergelerinden hız takibi görüntüleri mevcuttur.



farukaytac
8 yıl önce - Pzr 19 Nis 2009, 16:43

İstanbul- Ankara hızlı tren projesi ülkemizdeki mahkeme engeli olmasaydı belkide bugün bu hattın açılması için gün sayıyor olacaktık; ancak bize mahsus mahkemelerimiz sayesinde bu süreç 3 yıl uzamış durumda, zannediyorum ki, zamanı bizim kadar hoyratça kullanan bir başka ülke yoktur.

sinan84
8 yıl önce - Pts 20 Nis 2009, 03:50

kaangokdemir demis ki:

Alıntı:
Üzülerek söylüyorum ki Türkiye yüksek hızlı "yavaş" trenine kavuştu..

Onlarca yıl her bi teknolojiyi en geriden takip etmeyi çok iyi başardık.Bu proje ilk başladığında, hızlı tren test seti ilk Türkiyeye geldiğinde 290 km hızla yaptığı test sürüşü beni umutlandırmıştı, seferlerin en azından 350 km/s hızla gerçekleşeceğini düşünüyordum fakat üzülerek öğrendim ki sefer yapacak setler 258 km/s max hıza sahipti...

Benim şahsi fikrim bu konuda belki Fransa ile yarışamayız ama en azından Hızlı Tren konusunda Japonya ile yarışabilirdik (birçoğunuzun bildiğine eminim Fransanın hızlı tren seti TGV 578 km/s ile gitmekte, Japonyanın hızlı tren seti MAGLEV 560 km/s ile gitmekte) yada bence bu proje için sabit seyahat hızı 450+ km/s falan olmalıydı..

258 km/s max hız utanç verici de olsa Ank-Esk arasındaki mesafeyi 1 saate düşürerek kendini kurtarıyor..




Saka mi yapiyorsunuz yoksa ne bu ??

Fransa ve Japonya o 550km/h daha hizli giden trenleri SADECE TEST AMACLI, REKOR amacli üretti... daha dogrusu MODIFIYE etti... o kadar hizli treni bizimkiler de yapar, gidersiniz su anki hizli trenin motorunu modifiye edersiniz, tekerleklerini elden gecirirsiniz, DÜMDÜZ raylar dösersiniz vs.vs. yaparsiniz, sonrasinda da bas basabildigin kadar... Fransa mesela rekor denemesine yolcu almadi, japonlar aldi sanirim... ama TEST sürüsü sonucta... sadece bir kere yaptilar...
sanmayin ki hergün 580km hizla ucup gidiyor bunlar... sacmalik bu düsünce...


Ben almanyadayim ve yilda 1-2 kere isvicreye gidiyorum akrabamin yanina... Mecburen ICE kullaniyorum, yani InterCityExpress trenleri ile... ve en yüksek hiza Mannheim ya da Offenburg sehrinden sonra Freiburg sehrine kadar, topu topu 60 ile 120 km´lik bir mesafe boyunca 250km basabiliyorlar... o da sadece belirli bölgelerinde, sehir icerisinden gectiklerinde 120-160km hizlara düsüyorlar yine...

millet saniyor ki, durmaksizin 600km hizla gidiyorlar... YANLIS!!! Almanya´da mesela sadece iki noktada YÜKSEK HIZ Raylari dösediler : Frankfurt-Köln arasi ve Nürnberg-Ingolstadt arasi... buralarda biraz uzun müddet boyunca 300km/h hiz yapiyorlar... o kadar, onun disinda GENELDE 160-200km/h arasi maximum hizlari var... 5-6 nokta daha var oralarda da ara sira 250 basiyorlar, sonra yine 160-200km hizla gidiyorlar...

yani kisacasi 500km olaylari sadece 10-15 yilda bir iki kere güc gösterisi icin yapilan şovdur, baska birsey degil... günlük hayatta 160-250km hiz ile gidiyor trenler... 300-350 ise sadece Cok özel noktalarda ve daha pahali biletlerle seyahat ediliyor... o da her ufacik sehirde yok, sadece belirli noktalarda ve agirlikli olarak Fransa´da var bu hatlar... Almanya daha 250 standardini oturtma derdinde...


lütfen bilip bilmeden yorum yapmayalim


Abdullah B
8 yıl önce - Pzr 26 Nis 2009, 15:12
hızlı tren ağı





TCDD nin sitesinden aldım.bu proje çok büyük alanı kapsıyor hemen hemen türkiyenin tamamına yakın.herhalde bu projenin tamamlanması 2015-2016 yı bulur.



Serdar_Valerii

8 yıl önce - Cum 03 Tem 2009, 10:57

(****) : 91002/91007 nolu YHT'lere 1 Temmuz 2009 - 31 Temmuz 2009 ve 17 Ağustos 2009-30 Eylül 2009 tarihleri arasında hafta içi hergün (cumartesi, pazar ve tam tatil günleri hariç) Gazi istasyonuna duruş konulmuştur.


Kaynak: http://www.tcdd.gov.tr/yolcu/anahattrenleri.htm

Yaz sezonu belli dönemler YHT nin 1 seferi GAZi İstasyonunda duracak.

http://www.tcdd.gov.tr/mnbt/traingoster.asp?IdCat ...gory=91007

http://www.tcdd.gov.tr/mnbt/traingoster.asp?IdCat ...gory=91002

91007 de yazan 18:50 , aslında 18:05. Ters yazmışlar.


deniztümer

8 yıl önce - Cum 17 Tem 2009, 20:14
17 Temmuz 2009


Bugün akşama doğru saat 17.00 civarında Haydarpaşa Limanında hızlı trenleri gördüm, acaba İstanbul'a ulaşmış olduklarını mı gösteriyor ? İki tanesi uc uca duruyorlardı..
Son anda gördüğüm için iyi bir çekim yapabildiğimi söyleyemem..



(+)




(+)




(+)


reşitözen
8 yıl önce - Cmt 18 Tem 2009, 00:10

Bu gelenler 4.set. İlk üç tanesi halen çalışmaktadır.Yeni gelenler daha sonra test edilerek,1 Eylül'den
itibaren seferlere konulacak ve sefer sayıları arttırılacaktır.


İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cmt 31 Ekm 2009, 15:42

Alıntı:
Hızlı Tren okul servisine döndü
Evi Ankara'da olan öğrenciler, aylık 200 TL'ye abonman bileti alıyor; Eskişehir'de yurtta veya evde kalmıyor...


'14 Mart'ta hizmete giren hızlı tren şu ana kadar yaklaşık 630 bin yolcu taşıdı.

Ankara arasında günlük karşılıklı olarak 15 sefer yapan Yüksek Hızlı Tren'e (YHT) üniversite öğrencilerinin ilgisi arttı. TCDD Eskişehir Gar Müdürü Süleyman Hilmi Özer, ailesi Ankara'da oturup Eskişehir'deki üniversitelerde okuyan bazı öğrencilerin yurtta kalmayıp aylık 200 TL karşılığında YHT abonman bileti alarak Ankara'ya gidip geldiklerini söyledi.

Gar Müdürü Süleyman Hilmi Özer Özer, 14 Mart 2009 tarihinde Eskişehir-Ankara arasında karşılıklı sefere başlayan YHT ile dün itibarıyla 628 bin 328 yolcunun taşındığını açıkladı. Normal tren ve yolcu otobüsleriyle Eskişehir'den Ankara'ya yaklaşık üç saatte gidildiğini belirten Özer, YHT'le bu sürenin bir buçuk saate indiğini kaydetti.

YHT'nin saat 07.00'de sefere başladığını, en son seferinin ise saat 21.55'te olduğunu kaydeden Süleyman Hilmi Özer, bu trene en çok üniversite öğrencilerinin ilgi gösterdiğini belirtti. Özellikle hafta sonraları YHT seferlerinin tamamen dolduğunu anlatan Özer, abonman biletlerine de her geçen gün ilginin arttığını söyledi. Bir aylık tam abonman biletinin 300 TL, öğrenci abonman biletinin ise 200 TL olduğunu kaydeden Özer şöyle konuştu:

“Şu an 100 üniversite öğrencisi aylık abonman bileti aldı. Aileleri Ankara'da oturan kendileri ise Eskişehir Osmangazi ve Anadolu üniversitelerinde okuyan bazı öğrenciler, Eskişehir'de ev kiralamak ve yurtta kalmak yerine 200 TL karşılığında Yüksek Hızlı Tren abonman bileti alıyor, sabah Ankara'dan gelip akşam dönüyor.”

http://www.ankarahaber.com/news_detail.php?id=44284



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   12345 ... 525354   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM