Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]
« önceki   1234 ... 525354   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Prş 12 Mar 2009, 23:11

Alıntı:
Not:Ankara-Eskişehir Hızlı Treni neden İstanbul-Ulaşım başlığında anlayabilmiş değilim.Ankara-Eskişehir Hızlı Treni Ankara başlığında, Eskişehir-İstanbul hattıda İstanbul başlığında bulunmalıdır.Ankara'ya yapılan böyle büyük bir yatırım bile İstanbul başlıklarında yer alıyorsa Ankara Ulaşım başlıklarının gelişmesi biraz zor gerçekleşir.

Arkadaşlar, bu konuyu sitede onlarca defa konuştuk. Ulaşım bölümüyle ilgili bir başlık olduğu için TÜR kodu konularak (birden fazla şehri ilgilendiren genel kod) işaretlendi. Maksat, sitede aranan kolayca bulunsun. Haberler-Sohbet yerine Ulaşımı ilgilendiren bir başlıkta olması erişimi çok daha kolaylaştırır. Söyleyelim Burç'a madem, Türkiye-Ulaşımı diye bir bölüm açsın, bütün TÜR kodluları oraya aktaralım. Bizler de İstanbul denetçileri olarak karman-çorman başlıklarla uğraşmaktan keyif almıyoruz.

Hizmete giriş toplantı önerisi Üyeler Özel'de açılmıştı. O bölümün günlük hiti de sadece 1000'dir. Çok daha fazla ulaşım meraklısına ulaşması açısından en hareketli bölüme çektik bilerek (İstanbul-Ulaşım'ın günlük ortalama hiti ise 72.000'dir)...

Akın KURTOĞLU


Ahmet Gürkan
8 yıl önce - Cum 13 Mar 2009, 09:11

Valla ucu ucuna yer buldum, millet business'ları kapmış hemen, economy'de gideceğiz artık napalım fukaralığın gözü çıksın

Selcuklular
8 yıl önce - Cum 13 Mar 2009, 11:48

TRT'2 de canlı yayın var hızlı tren için.

http://www.trt.net.tr/Canli/anasayfa.aspx?kanal=T ...&slv=0



İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 13:03

Türkiye Yüksek Hızlı Trenle Tanıştı...



(+)




(+)




(+)


Ankara'da trenin kalkış saatinden yaklaşık 20dk önce yolcuları içeri almaya başladılar.Tam saatinde hareket gerçekleşti.Hareketten birkaç dk sonra bilet kontrol işlemi başladı.

Ankara-Esenkent arasında hızımız yer yer 100km'yi bulsada, durduğumuz yerler bile oldu.Tren ancak Polatlı'ya doğru gerçek hızına ulaşabildi.Yani Ankara-Polatlı 40dk, Polatlı-Eskişehir 50dk civarında sürdü.

Polatlı yakınlarında servis başladı, yolculara çay veya mevya suyu ile çikolata ve kuru yemiş ikram edildi.Daha sonrada su ikramı yapıldı.


(+)


Bu da trenin eğlence sisteminin bir parçası.Dağıtılan tek kullanımlık kulaklık ile, ekonomide müzik dinleyebilirsiniz, businessde ise müzikde dinleyebilir, filmde seyredebilirsiniz.Kanalları değiştirmek için iki tuş, sesi ayarlamak için iki tuş konulmuş.Bu kumandanın altında da resimde de görünen priz bulunmakta.Dizüstü bilgisayar kullanmak isteyen yolcular buradan elektrik temin edebiliyorlar.


(+)




(+)





(+)


Meyve suyu bitti su geldi, birde TCDD'nin kulaklığı.


(+)


Businessin içi, görünen kapı vagonlar arası geçişi sağlıyor ve sensörlü olduğu için otomatik.Kapının arkası kafeteryanın olduğu bölüm.Oradan sonrada ekonomi sınıfı başlıyor.


(+)


LCD ekranda sürekli olarak uydu ve harita görüntüleri gösteriliyor, trenin hızı ve gidiş yönüde yolcularla paylaşılıyor.


(+)


kaangokdemir

8 yıl önce - Prş 26 Mar 2009, 20:25

Üzülerek söylüyorum ki Türkiye yüksek hızlı "yavaş" trenine kavuştu..

Onlarca yıl her bi teknolojiyi en geriden takip etmeyi çok iyi başardık.Bu proje ilk başladığında, hızlı tren test seti ilk Türkiyeye geldiğinde 290 km hızla yaptığı test sürüşü beni umutlandırmıştı, seferlerin en azından 350 km/s hızla gerçekleşeceğini düşünüyordum fakat üzülerek öğrendim ki sefer yapacak setler 258 km/s max hıza sahipti...

Benim şahsi fikrim bu konuda belki Fransa ile yarışamayız ama en azından Hızlı Tren konusunda Japonya ile yarışabilirdik (birçoğunuzun bildiğine eminim Fransanın hızlı tren seti TGV 578 km/s ile gitmekte, Japonyanın hızlı tren seti MAGLEV 560 km/s ile gitmekte) yada bence bu proje için sabit seyahat hızı 450+ km/s falan olmalıydı..

258 km/s max hız utanç verici de olsa Ank-Esk arasındaki mesafeyi 1 saate düşürerek kendini kurtarıyor...


İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 13:33


Yüksek Hızlı Tren Ankara-Sincan

Yüksek Hızlı Tren'in Ankara Garı ile Sincan arasındaki yolculuğunun videosu.



Hakan_ank89
8 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 20:03

Video çok bilgilendirici olmuş, bu sondaki yeni hat denilen yeri pek anlayamadım. Burası YHT için mevcut hatta mı bağlanacak?

İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 20:16

Alıntı:
Video çok bilgilendirici olmuş, bu sondaki yeni hat denilen yeri pek anlayamadım. Burası YHT için mevcut hatta mı bağlanacak?


Yüksek Hız Hattı, Esenkent'ten sonra başlıyor.Bu yeni yapılan yer bitince, hızlı tren hattı Sincan'dan sonra başlayacak ve yolculuk süresi biraz daha azalacak.


Ahmet Gürkan
8 yıl önce - Pzr 12 Nis 2009, 20:59

Alıntı:
Üzülerek söylüyorum ki Türkiye yüksek hızlı "yavaş" trenine kavuştu..

Onlarca yıl her bi teknolojiyi en geriden takip etmeyi çok iyi başardık.Bu proje ilk başladığında, hızlı tren test seti ilk Türkiyeye geldiğinde 290 km hızla yaptığı test sürüşü beni umutlandırmıştı, seferlerin en azından 350 km/s hızla gerçekleşeceğini düşünüyordum fakat üzülerek öğrendim ki sefer yapacak setler 258 km/s max hıza sahipti...

Benim şahsi fikrim bu konuda belki Fransa ile yarışamayız ama en azından Hızlı Tren konusunda Japonya ile yarışabilirdik (birçoğunuzun bildiğine eminim Fransanın hızlı tren seti TGV 578 km/s ile gitmekte, Japonyanın hızlı tren seti MAGLEV 560 km/s ile gitmekte) yada bence bu proje için sabit seyahat hızı 450+ km/s falan olmalıydı..

258 km/s max hız utanç verici de olsa Ank-Esk arasındaki mesafeyi 1 saate düşürerek kendini kurtarıyor...


Fransızlar, Japonlar bu hıza bir anda mı çıktılar, yıllar süren çalışmalar, harcanan milyarlarca dolardan sonra bu seviyelere geldiler. O milletler bu teknolojiyi ithal eden değil, üreten ülkeler, bırakın da bizden farkları olsun. TGV dediğiniz tren 578 km ile hizmet vermiyor, o sadece test treni ile yapılmış bir rekor denemesiydi, TGV daha düşük bir hızda işletiliyor. MAGLEV dediğiniz tren ise TGV'den ve YHT'den farklı bir teknolojiye sahip trendir, manyetik itim-çekim gücünden faydalanarak ivme kazanan, dizi mıknatıslar üzerinde yol alan olağanüstü hızlara çıkan, oldukça pahalı hatlardır, hızlı tren hatları ile bir tutulamaz. Daha 4-5 yıl öncesine kadar camlarından rüzgar giren, kaloriferleri çalışmayan 30 yıllık vagonlarla yolcu taşımaya çalışan TCDD'den MAGLEV hattı kurmasını ya da TGV'nin rekorunu egale etmesini beklemek çok acımasız bir yaklaşım olur. TCDD değişim sürecine yeni giren bir kurum, bu tip yatırımların geliştirilmesi yaygınlaştırılması uzun yıllar alacaktır. 10 yıl sonra Türkiye'nin bir çok büyükşehirine hızlı tren ile gidebilecek hale geldiğimiz zaman yine bu kadar eleştirecek misiniz acaba?


mcagri
8 yıl önce - Pts 13 Nis 2009, 13:11

Alıntı:
Benim şahsi fikrim bu konuda belki Fransa ile yarışamayız ama en azından Hızlı Tren konusunda Japonya ile yarışabilirdik (birçoğunuzun bildiğine eminim Fransanın hızlı tren seti TGV 578 km/s ile gitmekte, Japonyanın hızlı tren seti MAGLEV 560 km/s ile gitmekte) yada bence bu proje için sabit seyahat hızı 450+ km/s falan olmalıydı..


Yahu bu işin uzmanıyım diyen arkadaşlar gözünüzü seveyim şu konuda birşeyler yazın. Hem gülünecek hem ağlanacak bir durum, Allah aşkına kim çıkardı bu dünyada 600 ile giden trenlerin işlediği efsanesini! Yapılan testleri ticari işletme hızıymış gibi sunan hınzırlara selam olsun, güzel bir halt yiyorlar!

Neyse arkadaşlar gaza gelmeden aşağıdaki linki bir incelesinler, mümkünse artık forumlarda "bilmemkimin treni 525325436 ile gidiyormuş, öbür tren uçup kaçıyorumuş" mesajı görmeyelim.

http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_by_country



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 525354   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM