Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]
123 ... 535455   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Erdal
11 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 19:34
Ankara - İstanbul Hızlı Treni [ANK]


Diğer başlık arada kaynadığı için buraya yeni başlık açmanın daha faydalı olacağını düşündüm.

ANKARA - İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİNDE SON DURUM

Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülen en büyük projelerden biri olan Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi ile düşük yatırım bedeli kullanılarak, ülkemizin en büyük iki kenti Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini azaltmak, hızlı, konforlu, güvenli bir ulaşım imkanı yaratmak ve ulaşımda demiryolu payını artırmak amaçlanmaktadır. Proje, 2 aşamada gerçekleştirilecektir.

Projenin 1. Etabını, 206 km 'lik Esenkent - Eskişehir kesimi oluşturmaktadır. Ankara- İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. Etabını kapsayan Esenkent - Eskişehir arasının altyapı çalışmalarına 5 Aralık 2003 tarihinde başlanmış olup, hızla devam etmektedir.

Bu kesimde % 79 oranında fiziki gerçekleşme sağlanmış olup toprak işleri ve sanat yapıları imalatları hızla devam etmektedir.

Üstyapı montajı için gerekli olan 50.845 ton rayın ve 671.479 adet bağlantı malzemesinin tamamı ile 671.479 adet traversin % 99'u, 58 adet makasın 5 adedi, Sinyalizasyon malzemelerinin 9 partisi, Elektrifikasyon malzemelerinin 3 partisi Türkiye ye gelmiştir. Malzemeler gelmeye devam etmektedir.

Bugüne kadar, 266 km üstyapı döşemesi yapılarak % 64 gerçekleşme sağlanmıştır. Elektrifikasyon direklerinin % 82' si dikilmiştir.

ALSİM-ALARKO liderliğinde İspanyol OHL Firması ile oluşan konsorsiyum tarafından yapımına başlanılan Eskişehir - Esenkent arasında Ekim 2006 itibariyle test sürüşlerinin yapılması planlanmaktadır.

Projenin devam niteliğinde olan ve 05.05.2005 tarihli Bakanlar Kurulu Kararı ile 1.Etap kapsamına alınan Sincan-Esenkent arasının altyapı inşaatı ihalesi 19.12.2005 tarihinde, Eskişehir - İnönü arasının altyapı inşaatı ihalesi ise 20.12.2005 tarihinde yapılmış olup, Söz konusu işlerin sözleşmesi 24.03.2006 tarihinde imzalanarak 03.04.2006 tarihinde yer teslimi yapılmıştır.

15 km uzunluğundaki Sincan-Esenkent arasındaki çalışmalar hızla devam etmekte olup, kazıda % 57, dolguda % 19 gerçekleşme sağlanmıştır. 11 adet menfezin 3 adedi, 11 adet altgeçidin 2 adedi tamamlanmıştır. 280 m lik tünelde portal enjeksiyon, püskürtme betonu çalışmaları devam etmektedir. 50 m kazı yapılmıştır. Altyapı işlerinde kümülatif gerçekleşme % 13 dür.

30 km uzunluğundaki Eskişehir-İnönü arasında kazı çalışmalarında % 56 gerçekleşme sağlanmıştır. 23 adet menfezin 8 adetinde çalışmalar devam etmektedir.Altyapı işleri kümülatif gerçekleşmesi % 11'dir.

Projenin 2.Etabı ise, Köseköy-Vezirhan ve Vezirhan-İnönü olmak üzere iki kesimde yapılacaktır.

2.Kesim Vezirhan -İnönü kesimini 610.000.160,97 USD bedelle kazanan CRCC-CMC-CENGİZ İNŞ-IC İÇTAŞ İNŞ KONSORSİYUMU ile 11.07.2006 tarihinde sözleşme imzalanmıştır.

Kesim Vezirhan-Köseköy arası itiraz nedeniyle hukuki süreç devam etmektedir.

Ayrıca; 2.etabın devamı niteliğindeki Köseköy-Gebze arasındaki 56 km . lik kesimin proje çalışmaları tamamlanmış olup ihale dosyaları hazırlanma aşamasındadır.



 

(+)


Ayhan B2

11 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 03:08

En yakın zamanda umarım biter ve artık hızlı trenimize kavusuruz.(Bir gün inşallah Antalya-Ankara arasına da tren yolu yapılır)

Hızlı tren projesini kendi web sayfasından takip etmek isteyebilirsiniz...
http://www.hizlitren.gov.tr/tr/index.asp?dil=tr

Bir de Ankara-İstanbul arasında trenle yolculuk yapacakların dikkatine...
Kurban Bayramı nedeniyle;

1-Haydarpaşa-Ankara arasında Anadolu Ekspresi, Ankara Ekspresi, Fatih Ekspresi 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

2-Haydarpaşa-Ankara arasında Boğaziçi Ekspresi, Başkent Ekspresi, Cumhuriyet Ekspresi 08.01.2007(dahil) tarihine kadar,

3-Basmane-Ankara arasında İzmir Mavi Treni, 9 Eylül Ekspresi, Karesi Ekspresi 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

4-Kars- Haydarpaşa arasında Doğu Ekspresi 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

5-Tatvan/Kurtalan-Haydarpaşa arasında Güney/Vangölü Ekspresi 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

6-Adana-Haydarpaşa arasında İçanadolu Mavi Treni 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

7-Konya-Haydarpaşa arasında Meram Ekspresi 08.01.2007 (dahil) tarihine kadar,

8-Gaziantep-Haydarpaşa arasında Toros Ekspresi 08.01.2007(dahil) tarihine kadar,

9-Haydarpaşa-Adana arasında İçanadolu Mavi Treni 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

10- Haydarpaşa-Konya arasında Meram Ekspresi 07.01.2007(dahil) tarihine kadar,

11- Haydarpaşa-Gaziantep arasında Toros Ekspresi 08.01.2007(dahil) tarihine kadar,

12- Haydarpaşa-Kars arasında Doğu Ekspresi 08.01.2007{dahil) tarihine kadar,

13- Haydarpaşa-Tatvan/Kurtalan arasında Güney/Vangölü Ekspresi 08.01.2007(dahil) tarihine kadar,

14- Ankara-Haydarpaşa arasıda Boğaziçi Ekspresi, Başkent Ekspresi, Cumhuriyet Ekspresi, Anadolu Ekspresi, Ankara Ekspresi, Fatih Ekspresi 08.01.2007(dahil) tarihine kadar,

15- Ankara-Basmane arasında İzmir Mavi Treni, Karesi Ekspresi, 9 Eylül Ekspresi 08.01.2007(dahil) tarihine kadar

trenlerimizde bilet satışı yapılacaktır. Ankara-Eskişehir ve Konya-Sarayönü arasında Hızlı Tren yol çalışmaları yapılacağından, bu tarihten sonraki trafik düzenlemesi ve bilet satışı ayrıca belirtilecektir.

http://www.tcdd.gov.tr/haberler/eskkonyatreniptalleri.htm


Murat Caner
11 yıl önce - Pzr 17 Arl 2006, 09:18

Bu kuşak iki adımda yapılacak

İlk adım olan Eskişehir Ankara 2007 yılında hizmete açılacak.


 

(+)



 

(+)



 

İkinci adım olan İstanbul Eskişehir arasına KİK'e yapılan itirazlar nedeniyle başlanamadı. Şu sıralarda yer teslimi aşamasında olmalı.



nimet1948
9 yıl önce - Pts 04 Ağu 2008, 10:10

ankara garı belli oldu...
Alıntı:
Hızlı trenin Başkent garına koruma kurulundan parselleri bölerek onay

Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı imar düzenlemesi ile tek parselde görünen alanı, tescilli binalar, mevcut demir yolu hatlarının bulunduğu alan ve hızlı tren garının yapılacağı alan olmak üzere üç parsele ayıran yeni planını uygun buldu.

KÜLTÜR ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu, hızlı tren garı inşaatının önünü açan imar planı düzenlemesini uygun buldu. Kurulun uygun bulduğu imar düzenlemesinde, tarihi binalar, demir yolu hatları ile inşaatın yapılacağı alanlar ayrı parsellere bölündü.

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nde, Ankara-Eskişehir arasında deneme sürüşlerine başlayan ve yıl sonunda hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara’ya hızlı tren garı yapılmasına yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Mevcut imar planında, tren garı, müze, TCDD lojmanları ve bazı taş binalar ile hızı tren garının yapılması planlanan bölge, aynı parselin içinde yer alıyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi, yeni bir imar düzenlemesi yaparak tescilli taş binaların bulunduğu bölümü, hızlı tren garının inşaatının yapılacağı bölümden ayırdı. Belediyenin yaptığı bu imar düzenlemesi, görüşü alınmak üzere Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’na gönderildi. Kurul, tek parselde görünen alanı, tescilli binalar, mevcut demir yolu hatlarının bulunduğu alan ve hızlı tren garının yapılacağı alan olmak üzere üç parsele ayıran yeni imar planını uygun buldu.

Kurulun uygun bulduğu yeni imar planına göre, hızlı tren garı, Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasında kalan araziye inşa edilecek.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin, kurulun uygun bulduğu planlar çerçevesinde imar planlarını tamamlamasını bekleyen TCDD Genel Müdürlüğü, yıl sonuna kadar ihaleye çıkmayı hedefliyor.

TCDD Genel Müdürlüğü, hızlı tren garını yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkmayı planlıyor. Proje maliyetinin en az 50 milyon doları bulacağı öngörülüyor.

Devlet Demiryollarının, Ankara Tren Garı’nı hızlı trene hazırlamak için çıktığı proje ihalesini, 946 bin 155 YTL teklif veren, Çek şirket Sudop Praha AS-SDPAK ortak girişimi kazanmıştı. Ağustos 2005’te yapılan ihaleyi kazanan şirket, üzerinde çalıştığı ön projeyi tamamlayarak TCDD’ye teslim etmişti.

Binalar yeraltından birbiri ile bağlantılı

Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. Konvansiyonel trenler ve banliyöler tarihi gar binasına, hızlı trenler ise yeni yapılacak gar binasına yanaşacak. İki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı olacak. Böylece konvansiyonel bir tren ile tarihi gar binasına gelecek yolcu, kolaylıkla hızlı tren garına geçerek yolculuğuna devam edebilecek.

Yılda 15 milyon kişi kullanacak

HIZLI tren garı günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitede olacak. VIP ve CIP (sık seyahat eden kişi) salonlarının da bulunacağı hızlı tren garında, yerin altında dört kattan oluşan bin 500 araçlık otopark inşa edilecek. İki hızlı tren seti boyunda yapılması planlanan garda, altı demir yolu hattı olacak. Doğu ve batı yönünde hızlı trenlerin kalkabileceği gara aynı anda 12 hızlı tren seti yanaşabilecek.

Hızlı tren garında ana salon, gelen-giden yolcu salonu, bilet satış gişeleri, lüks restoranlar, fast food restoranlar, hediyelik eşya dükkanları ve otel de olması planlanıyor. Hızlı tren gar binası inşaat alanı otoparklar dahil 129 bin 280 metre kare olacak.


kaynak: Hürriyet


bbakir
9 yıl önce - Çrş 17 Arl 2008, 16:26

TCDD Ge­nel Mü­dü­rü Süleyman Ka­ra­man ar­ka­da­şı­mız Si­nan Çe­tin’in so­ru­la­rı­nı ce­vap­lan­dır­dı.

TCDD Ge­nel Mü­dü­rü Sü­ley­man Ka­ra­man, “Hız­lı tren, yıl so­nun­da ya da 2009 yı­lı­nın ocak ayı­nın so­nun­da se­fe­re baş­la­ya­cak” de­di. Çe­şit­li te­mas­lar­da bu­lun­mak üze­re İtal­ya’ya ge­len TCDD Ge­nel Mü­dü­rü Ka­ra­man Tür­ki­ye’yi de­mir­yol­la­rın­da ye­ni bir dö­nem baş­la­ta­cak olan An­ka­ra-Es­ki­şe­hir hız­lı tre­nin il­gi­li açık­la­ma­lar­da bu­lun­du. Ka­ra­man, Tür­ki­ye’yi dün­ya­da 8’in­ci Av­ru­pa’da ise 6’n­cı hız­lı tren iş­le­ten ül­ke­si ha­li­ne ge­ti­re­cek olan hız­lı tre­nin test­le­rin­de hiç­bir pü­rü­zün çık­ma­dı­ğı­nı söy­le­di. Hız­lı tre­nin fa­ali­ye­te geç­me­sin­de tek sı­kın­tı­nın hem­ze­min ge­çit­ler ol­du­ğu­na işa­ret eden Ka­ra­man, “Sin­can’da hem­ze­min ge­çi­di­nin ye­ral­tı­na alın­ma ça­lış­ma­sı iki se­ne­ye ya­kın sü­re­dir de­vam edi­yor. Bu ko­nu­da be­le­di­ye­ye de ge­re­ken ya­zı­la­rı gön­der­dik. Ça­lış­ma­lar de­vam edi­yor. Ulaş­tır­ma Ba­ka­nı Bi­na­li Yıl­dı­rım da hem­ze­min ge­çit­le­ri ka­pa­tıp bir an ön­ce hız­lı tre­nin baş­la­tıl­ma­sı­nı is­ti­yor” de­di. “Gü­ven­lik her şey­den önem­li­dir” di­yen Ka­ra­man, ge­çit prob­lem­le­ri­nin de çö­zül­me­si ha­lin­de yıl­ba­şı­na ka­dar her şe­yin ha­zır ola­ca­ğı­nı Sin­can ge­çi­di­nin bi­ti­ril­me­me­si ha­lin­de ise hız­lı tre­nin en geç Ocak ayı so­nun­da se­fe­re baş­la­ya­ca­ğı­nı ifa­de et­ti. Hız­lı tren bi­let­le­ri­nin fi­yat be­lir­le­me ça­lış­ma­la­rı­nın hâlâ de­vam et­ti­ği­ni açık­la­yan Ka­ra­man, “Net de­ğil ama bü­yük ih­ti­mal­le hız­lı tren bi­let fi­ya­tı 30-40 YTL ola­cak” şek­lin­de ko­nuş­tu.

40 YIL­LIK rü­ya­yı ger­çek­leş­ti­ri­yo­ruz
Hü­kü­me­tin tam 60 yıl son­ra de­mir­yol­la­rı­na ver­di­ği des­tek so­nu­cun­da ku­ru­mun kök­lü bir sil­kin­me ve de­ği­şim ya­şa­dı­ğı­nı vur­gu­la­yan TCDD Ge­nel Mü­dü­rü Sü­ley­man Ka­ra­man, “Tür­ki­ye’nin 40 yıl­lık rü­ya­sı olan hız­lı tren in­şal­lah bi­zim dö­ne­mi­miz­de se­fe­re baş­la­ya­cak. Böy­le­ce 40 yıl­lık rü­ya­yı ger­çe­ğe dö­nüş­tür­müş ola­ca­ğız” di­ye ko­nuş­tu. Hız­lı tren hat­la­rı­nın bu­lun­du­ğu il­le­re çev­re il­ler­den ula­şı­mı ko­lay­laş tır­mak için oto­büs fir­ma­la­rı ile an­laş­tık­la­rı­nın al­tı­nı çi­zen Ka­ra­man, kom­bi­ne ta­şı­ma­cı­lık ya­pı­la­ca­ğı­nı kay­det­ti
Kaynak Türkiye gazetesi 17 Aralık 2008


MUSTAFABASCI
9 yıl önce - Çrş 17 Arl 2008, 19:20

Haber güzel fakat 30-40 ytl lik biletle eskişehire girmek biraz pahalı olmayacakmı acaba?



Selcuklular
9 yıl önce - Çrş 17 Arl 2008, 19:26

Artık açılsın yahu tak dedi canımıza ama güvenlik önlemleri de alınsın elbette ki iyi şekilde.

Bence eskişehir için 30 ytl normal 40 ytl pahalı.

Bu arada sık seyahat edenler için bu fiyatların çok çok daha ucuzlayacağı söylenmişti. Mesela ankara eskişehir 10-15 ytl olabilir aylık 20 bilet alana.


engygl
9 yıl önce - Çrş 17 Arl 2008, 19:33

Alıntı:
Haber güzel fakat 30-40 ytl lik biletle eskişehire girmek biraz pahalı olmayacakmı acaba?

Zaten sorun da bu.
Şu anda Ankara-Eskişehir arasında 3 saat civarı süren otobüs yolculuğuna (Nilüfer Turizm) ve 2,5-3 saat arası süren tren yolculuğuna da 15 YTL (Başkent/Fatih Ekspresi) ödeniyor.
Hızlı treni 30 YTL yaptığınızda halkın ne kadarı acaba 1,5-2 saat daha erken varmak için fazladan 15 YTL verecek.
Sanki normal tren hatlarımız çok verimli işletiliyormuş gibi hızlı tren yaptık.
Gerçi bu geçiş sürecinde bizden başka kimsenin akıl edemediği, en fazla 80 km/saat hıza dayanacak 90 yıllık raylarda 150 km/saat hız yapan tren icad edip insanlar ölünce de "Allah'ın takdiri" demekten utanmadık...
Hadi hayırlısı bakalım...


mustafaözkan
8 yıl önce - Cum 06 Şub 2009, 00:11

Hızlı Trenin Ankara Tren Garındaki ilk görüntüleri bunlar olacak sanırım



(+)





(+)





(+)


vsumer
8 yıl önce - Cum 06 Şub 2009, 00:18

Okyanusu gecip derede bogulmak gibi oldu bu is,

Tum hat, Eskisehir'e kadar, her seyiyle bitirildi; herkes Ankara'daki hemzemin gecitleri bekliyor.

Sorumlusu kim acaba bunun?

Hattin gec isletmeye acilmasindan dogan zararlarin sorumlusu kim olacak?



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 535455   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM