Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Burç

8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 14:26
Ordu - Osmaniye yolu (Akdeniz - Karadeniz) projesi 133 yıl sonra tamamlanıyor


Bugünkü ikinci iyi haberimiz ise Ordu'dan.
Böyle yarım bırakılmış yüzlerce projenin en azından birkaç tanesinin tamamlandığını
görmek gerçekten sevindirici. "Sovyet işgali" korkusu ile yarım bırakılmış olmasını ise
bugün gençlere anlatmak biraz zor olsa gerek, ne de olsa Sovyetler diye bir ülke kalmadı.
Bizi işgal edeceğinden korkulan ülkenin darmadağan olmuş olması ve Türkiye'nin ise
sapasağlam ayakta olması, bugün Avrupa Birliği ve ABD'nin çatırdayabileceğini tahmin dahi
etmeyen gençlere de bir ders olur belki.


Alıntı:
Bir asırdır bekleyen yol projesi üç yılda bitti  

Osmanlı İmparatorluğu döneminde projelendirilen, ancak 133 yıldır yüksek maliyet, savaş ve siyasi gerekçeler sebebiyle bir türlü tamamlanamayan Karadeniz'deki 'Dereyolu Projesi' 3 yılda bitme noktasına geldi.
 
Asırlık projenin şu ana kadar yüzde 80'i tamamlanırken, yolun bir yıl içinde ulaşıma açılması bekleniyor. 60 kilometreden oluşan ve 13 ayrı tünelin yer aldığı yol, Karadeniz'i İç Anadolu Bölgesi'ne bağlayacak. Hükümetin 2007 içinde hizmete açmayı planladığı proje sayesinde sürücülerin korkulu rüyası olan keskin virajlı 112 kilometrelik Ordu-Mesudiye karayolu yarı yarıya kısalacak. Sürücülerin daha önce 3 saatte gittiği yol yarım saate düşerken, can güvenliği için de önemli bir fayda sağlayacak. Proje, Ordu-Sivas karayolunu ise bir buçuk saate indirecek.

'Dereyolu'nun hikayesi 1873'te Sultan Abdülaziz döneminde başladı. Proje, o yıllarda maliyeti nedeniyle askıya alındı. Mühendis Çıngıryan Efendi, 1885-1890 yılları arasında projeyi tekrar gündeme getirdi.

Bu çalışma da bir ön incelemeden öteye gidemedi. Dereyolu Projesi, 1908 yılında Erkan-ı Harp Yüzbaşısı Şevki Efendi tarafından yeniden ele alınsa da, araya giren Trablusgarp, Balkan ve 1. Dünya Savaşı ile Kurtuluş Savaşı nedeniyle uzun bir süre unutuldu.

Cumhuriyet'in ilanından sonra, memleketin imarı için çalışmalar başlayınca Dereyolu tekrar hükümet programlarına girdi ve 1926-1928 yıllarında yeniden projelendirildi. Zamanın Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt, 1929'un Aralık ayında projenin temelini attı. Çalışmalar, 1933 yılından itibaren ülkedeki siyasi karışıklıklar sebebiyle durduruldu. İhtilaller, muhtıralar derken, bir ara 1970'li yıllarda yeniden gündeme sokuldu. Bu kez de Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile SSCB arasında cereyan eden soğuk savaş döneminde Dereyolu, 'bir Sovyet işgalinde tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşmasını sağlayabilir.' gerekçesiyle gündemden düşürüldü.

...Karayolları, yolu asfaltladıktan sonra Temmuz 2007'de ulaşıma açacak.

haberin tam metni için :
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=443468



mcagri
8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 17:28

Bugünün bana göre en önemli iki haberinden birisini eksi puanlar uğruna konu hakkındaki bir başka haber bahanesiyle üste taşıyorum. Yolun yapım hikayesini biraz daha ayrıntılı haliyle alıntıda bulabilirsiniz.

Belki alt sayfalara düşmeden yöreyi ve projeyi bilen bir arkadaşımız görüp konu hakkında bildiklerini paylaşır.

Alıntı:
Ordu: Asırlık Dereyolu'na Türk Mührü


  Ordu'da 133 Yıl Önce Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Projelendirilen, Ancak Maliyetinin Yüksek Olması, Savaş ve Siyasi Sebeplerden Dolayı Bir Türlü Yapılamayan 'Dereyolu', Türk Mühendis ve İşçilerinin Dağları Taşları Adeta Delercesine Verdiği Mücadeleyle İnşa Ediliyor.
 

Ordu'da 133 yıl önce Osmanlı İmparatorluğu döneminde projelendirilen, ancak maliyetinin yüksek olması, savaş ve siyasi sebeplerden dolayı bir türlü yapılamayan 'Dereyolu', Türk mühendis ve işçilerinin dağları taşları adeta delercesine verdiği mücadeleyle inşa ediliyor.

Karadeniz'i İç Anadolu'ya bağlayacak en kısa ve pratik yol olan Dereyolu sayesinde, Ordu-Mesudiye yolu 52 kilometre kısalacak. Halen 112 kilometre olan güzergah, Dereyolu sayesinde 60 kilometreye düşecek. Mevcut yolun sert virajlarla dolu olması sebebiyle saatte 30 kilometre hızla gidebilen araçlar, yeni yolun yapılması durumunda 60 kilometre hızla giderek kısa zamanda Mesudiye'ye varabilecek. Rakamların bu kadar kolay telaffuz edilmesine sebep olan kesim ise Türk mühendisleri oldu. Karadeniz'in dik dağ ve yamaçlarında bütün zor şartlara rağmen çalışmalarını sürdüren Türk mühendis ve işçileri, 133 yıldır yapılmayı bekleyen Dereyolu'nu her geçen bitirmeye doğru yaklaşıyor. Türk mühendis ve işçileri, inşa edilecek olan 60 kilometrelik güzergahın en zor bölümü olan Topçam-Belenyurt arasındaki 20 kilometrelik kısmın adeta 'Ferhat'ı oldu. 20 kilometrelik bölümde toplam uzunluğu 7 kilometre olan 13 tünel açılırken, güzergahın diğer bölümleri de stabilize hale getirildi. Karadeniz'in en sert coğrafi özelliklerini taşıyan güzergahta çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Çalışmaların gelecek yılın Temmuz ayında bitirilmesi planlanıyor.

DEREYOLU'NUN ASIRLIK HİKAYESİ

Dereyolu'nun hikayesi, Türkiye'nin ekonomik ve sosyal yönden gelişmesini istemeyen güçlerin tipik bir profili özelliğini taşıyor. Ordu-Sivas yolunun hayli yorucu ve sıkıntılı bir şekilde yüksek rakımdan geçmesi, kışın kardan sık sık kapanması üzerine ilk olarak 1873 yılından itibaren Melet Irmağı'nın geçtiği güzergah üzerinde planlanan Dereyolu Projesi, planlandığı yıllarda çok masraf gerektirdiği için yapılamadı. Daha sonra 1885-1890 yılları arasında mühendis olan Çıngıryan Efendi tarafından yeniden projelendirildi. Ancak bu çalışma bir ön incelemeden öteye gidemedi. 1908 yılında Erkan-ı Harp Yüzbaşısı Şevki Efendi tarafından gündeme getirilerek yeniden başlatılmak istendiyse de araya giren Trablus, Balkan ve 1. Dünya Savaşı, Milli Mücadele yıllarında Dereyolu unutuldu. Cumhuriyet'in ilanından sonra, memleketin imarı için çalışmalar başlayınca Dereyolu tekrar ortaya atıldı. 1926-1928 yıllarında yeniden projelendirildi. Zamanın Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından 1929 yılının Aralık ayında güzergahın Ordu tarafından başlayan kısmı olan Çavuşoğlu boğazında düzenlenen bir törenle temeli atıldı. Çalışmalar ilerlerken, bu kez güzergahın değiştirilmesi tartışmaları yaşandı. 1931 yılında güzergah değiştirilerek, ırmağın solundan gerçekleştirilen çalışmalar, bu kez karşı taraftan sağından başlatıldı. Ancak çalışmalar 1933 yılından itibaren durduruldu. 60 kilometre uzunluğunda olan güzergah ülkedeki siyasi karışıklıklar, 2. Dünya Savaşı derken yıllarca gündeme gelmedi. 1950'li yıllarda Adnan Menderes hükümetinin yatırım hamleleri döneminde gündeme getirildiyse de, acil bir yatırım olarak görülmediği için kimse üzerine eğilmedi. İhtilaller, muhtarılar derken, bir ara 1970'li yıllarda yeniden gündeme sokuldu. Dereyolu bu kez NATO engeline takıldı. ABD-SSCB arasında cereyan eden soğuk savaş döneminde gündeme gelen Dereyolu, 'Bir Sovyet işgalinde tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşmasını sağlar' diye gündemden yine çıkarıldı. 1992 yılında zamanın Ordu Valisi Sami Seçkin döneminde, Çavuşoğlu boğazında düzenlenen törenle temeli atıldığı söylense de, yol 'köy grup yolu' kapsamından öteye gidemedi. AK Parti Hükümeti'nin gayretleriyle Dereyolu çalışmaları kesintisiz sürüyor. (İhlas Haber Ajansı)

13.10.2006 15:08


Kaynak: http://www.haberler.com/haber_519047.asp


kemalcanhakkı

8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 17:32

100,130 yıl sonrada olsa bu tur haberlerı almak guzel  

mcagri
8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 17:37

Dün:
Alıntı:
Dereyolu bu kez Nato engeline takıldı


Bugün:
Alıntı:
Ankara NATO’nun talebini reddetti
NATO’nun, Afganistan’daki Türk askerinin başkent Kabil dışında da görev yapması talebine Ankara olumsuz yanıt verdi.

NTV
Güncelleme: 16:04 TSI 27 Ekim 2006 Cuma ANKARA - Milli Savunma Bakanlığı, yazılı bir açıklama yaparak, Türk askerinin Kabil dışında ve farklı amaçlarla görevlendirilmesinin söz konusu olmadığını duyurdu

Kaynak: NTV



Murat Duru

8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 19:58

Biz hiç kendi kendimize karar veremeyecekmiyiz Allah aşkına !

Her yaptığımız iş , dış mihraklara takılıyor. Ne mutluki son yıllarda bir takım gelişmeler var bu yönde...Ben korkuyorum Bolu tunelide yıllardır bir bilmem ne ülkesi tarafından geciktirilmiş !!!

Murat


melih
7 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 03:39

Ayrıca bu haberle ilgili olarak Ordu-Tokat arası yeni yol yapılıyor.

Alıntı:
Tokat - Ordu Yolu 2007 Yolu Prog. Alınıyor !!!

İç Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayacak olan Tokat-Ordu yolunun yeni baştan ele alınıp köklü bir iyileştirme programına dahil edilmesi için girişim başlatan; Niksar Belediye Başkanı İdris ŞAHİN, Tokat Milletvekili Zeyid ASLAN'la birlikte Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz ÖZAK'la görüştüler. Yörenin en önemli sorunu olan Tokat-Ordu yolunun hali hazır durumu ve yapılması gerekenleri tüm detaylarıyla dile getirdiler. Tokat-Ordu yol bağlantısının Karadeniz ve İç Anadolu ekonomisi ve güzergahtaki şehirlerin kalkınmaları için arz ettiği önemi vurguladılar. Yolun programa alınıp iyileştirilmesi halinde; Karadeniz-Ankara bağlantısının 200 km kısalacağını da dile getirdiler. Kendisi de Karadenizli olması dolayısı ile bölgeyi çok iyi bilen Bakan ÖZAK, Görüşmede hazır bulunan Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit TURHAN'a; 2007'de fiilen başlanmak üzere, DPT'ye program teklifinin hemen yapılması talimatını verdi.
    Tokat-Ordu yolunun 2007 programına alınacağı haberi Niksar'da ve güzergahtaki kentlerde sevinçle karşılandı.


tufanyıldırım

7 yıl önce - Sal 30 Oca 2007, 22:50

eger bu yol yapılırsa orta ve doğu karadeniz direkt iç anadolu akdeniz ve güneydoğu anadoluya bağlanmış olacak ayrıca sivas ta direk limana açılmış olacak umarım en kısa sürede bu proje tamamlanır

Tarık Aydemir

7 yıl önce - Sal 30 Oca 2007, 23:28
Dereyolu


Arkadaşlar DSİ olmasa bu yol bir 100 yıl daha götürüdü.  DSİ nin yaptığı Topçam HES barajı sayesinde bu yol projeye alındı ve baraj yolu kapsamında yapımına başlandı.

Ülkemizde kara yollarını yapma görevi karayolları genel müdürlüğünündür; fakat bu yolu, baraj yolu kapsamında olduğu için DSİ yapmaktadır. Yol ve tünel açma işlemleri büyük ölçüde bitmişti sonbahar aylarında.


Erkut A.

7 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 18:46

halen yol mol yok ama ortada....

Tarık Aydemir

7 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 15:52

Alıntı:
halen yol mol yok ama ortada....


Yol inşaatı devam ediyor. Ama kimse o tarafa gidipte fotoğraf çekmiyor.
Yol yapılmak zorunda; çünkü yapılan yol aynı zamanda baraj yolu.
Yakın zamanda "1-2 yıl içerisinde belki de daha yakın bir tarihte" açılış haberini duyabilirsiniz.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET