Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 10:20
Boğaz köprüsü Metrobüs geçişi


Boğaz köprüsünden Metrobüs geçirmek bence çok mantıklı, mütevazi görünen bir proje olmakla
birlikte doğru projelendirilip uygulandığı takdirde en az Marmaray kadar faydalı olur İstanbul
ulaşımına. Topkapı ve Mecidiyeköy kalkışlı yüzlerce otobüs var ve bu otobüsler yüzbinlerce
yolcuyu karşı tarafa geçiriyor, bütün bu hatları düzenleyip  uygun aktarma merkezleri
oluşturduktan sonra Beşiktaş, Mecidiyeköy ve Cevizlibağ kalkışlı Metrobüs hatları ile karşıya
geçişi hızlı olarak sağlayabilirsek amacımıza ulaşmış oluruz.

En son tartışmalar Metrobüsün köprüyü nasıl geçeceği konusunda düğümlenmişti,
Ben son olarak köprünün ortasından tek şerit Metrobüs ve sinyalizasyon sistemli sıralı geçişin
uygun olacağını önermiştim ,araç trafiği ise 3+3 şerit kalacaktı, fakat bugün daha değişik
bir şey önereceğim.

Ortadan tek şerit Metrobüs geçişinin  bir handikapı var, köprüdeki ek şerit uygulamasını
imkansız kılıyor, ve  Metrobüs'lerin köprü geçişi için 2-3 dakika sıra beklemeleri gerekiyor.
Çözüm olarak köprünün 7 yada 8 şeride çıkartılmasını , Metrobüsün tercihli yolunun
ek şerit uygulamasının başladığı yerde sonlanmasını ve bu noktada Metrobüsün normal trafiğe
karışmasını öneriyorum. Avantajlarına gelince;

- Köprü trafiğinin en yoğun olduğu bölgeler tercihli yolda geçiliyor,
- Ek şerit uygulaması 4+3 yada 5+3 şeklinde daha etkin olarak yapılıyor ve pik saatlerde
 normal araç trafiği rahatlatılıyor.
- Metrobüs geçiş sinyali beklemeyecek ve akışın rahatladığı bölgede yaklaşık 2 km'lik bir mesafeyi
  karışık trafikte gidecek, kazanç ve kayıplar birbirini dengeleyebilir.
- Beşiktaş kalkışlı Metrobüs hatları mümkün olacak,
- Köprü geçildikten sonra ve ek şerit uygulamasının bittiği yerde Metrobüs yeniden tercihli yola
 girecek ve Kozyatağına kadar gidecek.

 Mecidiyeköy, Balmumcu ve Altunizade köprüsü aktarma merkezi olarak düzenlenecek.
 Bu tip bir uygulama ile  Asya  Avrupa arası en efektif bölgede hızlı bir geçiş sağlıyorsunuz
 hemde minimum maliyetle.


Eray Falay
15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 12:13

Aslında Proje gayet güzel ve mantıklı ama benm kafama takılan bir iki nokta var yardımcı olunursa sevinirim.
Metrobüs araçlar 30m uzunluğunda ve 2 körüklü araçlar olacağından özellikle gidiş ve dönüşte otosan rampası olarak bilinen böglede zorlanmazlar mı çünkü Kozyatağından gidişte araç dik bir rapma çıkacak ve pik saatlerde paketlenmiş iken bu yolda tek başına zorlanmadan çıkabilrimi yoksa ilave bir hareket sistemi mi kullanılır.
Kozyatağına dnüşte ise aynı rampanın başındaönce sağa bir sert viraj alıncak olup rampa inilirken mevcut hızı yarıdan fazlasını düşürüp sola doğru biraz sert ve rampa inerekten viraj alacakbunuda tek yönde yapması biraz zor gibi geliyor. Aracın savrulması söz konusu olmaz mı???
Yada metrobüs araçları için mevcut bir güzergah mı yapılacak normal yol güzergahından bağımsız bir şekilde.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Yazdıklarımdan bu projeye karşı olduğumu düşünmeyin sadece bu konuda biraz çekincelerim var ama projeyi sonuna kadar destekliyorum hatta mümkünse buna benzer bir proje 2 . köprü üzerinden S. Gökcen h.alanına kadar uzanan ayrı bir metrobüs hattının konmasını bile düşünüyorum.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 12:53
Metrobüs


VDL Phileas marka araçlar 26 metre boyunda , hibrid güç paketine sahip araçlar.
Hibrid tahrik sistemleri dizel jeneratör ve elektrik motorlarından oluşur, büyük ihtimalle
bu araçlar 2 akstan çekişli olacak, yani B ve C aksları elektrik motoru tahrikli olacağı için
yokuş çıkmak sorun olmaz diye düşünüyorum.
Bu araçların dönüş çapları küçük, oldukça kıvrak araçlar, en arkadaki D aksı da direksiyondan
kumanda edilebiliyor, virajların da problem olacağını hiç sanmıyorum.

Metrobüs hattı Köprüden önceki Beşiktaş, Levend çıkışına kadar izole yola sahip olmalı,
bu noktadan sonra Balmumcu katılımı geçildikten sonra Metrobüs'ler izole yoldan çıkmalı ve trafiğe karışmalı, çünki sabah ve akşamları  ek şerit uygulamasının devam etmesi lazım.
Akşam pik saatlerde Asya geçişinde Metrobüs soldaki ek şeride geçer ve fazla zaman
kaybetmeden gişelere ulaşır, sabah saatlerinde ise yolun en sağından devam eder ve gişelere
gelir.
Bu proje ile birlikte köprü şeritlerinin yeniden 7 yada 8 şerit olarak çizilmesi ile birlikte köprünün
kapasitesi artırılabilir, Yıldız katılımının yarattığı sıkışıklık bir nebze önlenebilir, Beşiktaş kalkışlı
Metrobüs için Yıldız'dan köprüye bağlantı yolunda emniyet şeridi tahsis edilebilir.

E-5 üzerinde Balmumcu köprüsüne kadar birer şerit Metrobüse ayrılmasının aynı zamanda
trafik akışını düzenleyici bir olumlu etkisi olabilir, şöyle ki Yıldız'dan 1 şerit araç Köprü yoluna
katılırken, Mecidiyeköy'den 3 şerit trafiğin gelmesi daha mantıklı olur, Köprüyü 4 şerit yaptığınızda
3+1 olarak Yıldız katılımında trafik daha sorunsuz bir şekilde birleşmiş olacaktır.

Köprü 4+4 olarak çizilirse sabah ve akşamları 4+2 yerine 5+3 şerit uygulaması ile birlikte E-5
tıkanıklığı azalacaktır ve Okmeydanından itibaren oluşan araç yığılmasının emilmesi hızlanacaktır.
E-5 trafiğindeki darboğaz Boğaz Köprüsü olduğu için şerit sayısının artırılması şart.

Proje bu şekilde yapılırsa E-5 köprü trafiği tamamen rahatlar demiyorum fakat Metrobüslerin
geçişi çok hızlanır aynı zamanda araç trafiği de eskisinden daha iyi olur. Düzinelerce  otobüs
hattı yerine sık seferlerle çalışan  3 tane Metrobüs hattı ile herkesi karşıya geçirebilirsiniz.
Mecidiyeköy'deki atıl duran meydandan E-5 üzerine asansörle yolcular çıkarılabilir, Metrobüs
Mecidiyeköy'de zaman kaybetmemiş olur hemde tam merkezden yolcularını toplamış olur,
aynı şekilde Balmumcu üst geçidinde otobüslerden inen yolcular E-5'in tam ortasında yapılacak
Metrobüs istasyonuna transfer edilebilir. Bütün bu senaryoları daha önce enine boyuna tartıştık.

Biz genelde İstanbul'da ağır ve pahalı çözümleri tartışıyoruz fakat eldeki malzeme ile daha iyi
helva yapmayı da denememiz gerekir.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 12:59

Alıntı:
Metrobüs
Mecidiyeköy'de zaman kaybetmemiş olur hemde tam merkezden yolcularını toplamış olur,
aynı şekilde Balmumcu üst geçidinde otobüslerden inen yolcular E-5'in tam ortasında yapılacak
Metrobüs istasyonuna transfer edilebilir. Bütün bu senaryoları daha önce enine boyuna tartıştık.

Semih üstadın vurguladığı evvelki çalışmalarımızı hatırlayacak olursak:

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=37227

Akın KURTOĞLU


Süleyman Hilmi YILMAZ

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 15:43

Alıntı:
Yanılıyor olabilirim tabii benimkisi sadece tahmin ancak inşaat başlamadan önce orası 2x2x2 değildi. Belki de ileride Anadolu Hastanesi için yaptıkları üst geçide verecekleri yol için böyle bir sistem geliştirmişlerdir trafiği rahatlatmak için. Gerçi öyle bir uygulama için fazla abartılı gibi. Neyse yapıldıktan sonra göreceğiz elbet.


Tuzla Şifa mahallesi kavşağındaki çalışma, İBB nin yaptığı "Şifa Mahallesi Yanyol ve alt geçit inşaatı" olarak isimlenmiş. (Tam ismi bu olmayabilir)

Mevcut durumda, e-5 in kuzeyinde gebze den başlayıp şifa mahallesine kadar gelen bir yan yol vardı, Şifa Mahallesi kavşağında yan yol bitiyor ve uzun bir kavisle tekrar başlayıp tuzla kavşağına kadar devam ediyordu. Şimdi şifa mahallesi kavşağından direk geçmesi için çalışılıyor. Ayrıca güney de şifa mahallesinden başlayıp gebze-yenimahalle kavşağına kadar giden bir yanyol mevcut. Bu arada 150 metre öncesinde bir alt geçit yapılmasına rağmen Anadolu Hastenesinin önüne de bir köprü yapıldı. Yanyolların kuzey-güney tarafından birbirine bağlanması için. (Ayrıca Hastaneyede direk girişi sağlıyor   ) Ancak ben yaptım oldu mantığı burada işe yaramadı ve köprünün güney tarafındaki ayağının ineceği arazinin sahibi İLKSAN dava açarak çalışmaları durdurdu.

Özetle bu bölgedeki çalışmaların metrobüs ile alakalı olduğunu zannetmiyorum.



Çağrı Tekin

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 19:32

Anadolu Yakası'nda yanyollar nitelik bakımından kentin diğer yakasından farklı.Örneğin yollar gidiş geliş olarak düzenlenmiş.Düzenli yanyollar Kozyatağı'ndan başlıyor ve Küçükyalı'ya kadar devam ediyor.Küçükyalı'da karayolundan uzaklaşıp aşağılara doğru ilerliyor.Küçükyalı'dan sonra güneyde yanyol bitiyor.Bu sefer de kuzey taraftan bir yanyol başlıyor.Karayolu'nun çevresini işgal eden kamyon satıcıları yüzünden çoğu yerde çok dar ve karayolundan uzak olarak ilerliyorlar.Ancak bu kamyoncuların arazilerinde kayda büyük bir yapı olmadığından gerçek bir yanyol için çok kolay istimlak yapılabilir.Ancak yolun kenarında kimi yerlerde büyük binalar da var ki bunlar sorun oluşturabilir.Bu yol bu şekilde Carrefour'un kuzeyine kadar ilerliyor orada tekrar karayolundan uzaklaşıyor sonunda Cevizli Köprüsü'ne ulaşıyor..Bu arada Gülsuyu Köprüsü'nün güneyinden de bir yanyol başlıyor.İller Bankası civarında yanyol yine uzaklaşıyor ve Cevizli Köprüsü'ne ulaşıyor.İşte bundan sonra Anadolu'nun en güzel yanyolu başlıyor.Kuzeyde dört güneyde ise iki şeritli yanyollar hiçbir şekilde anayoldan uzaklaşmıyorlar.Kartal köprüsüne kadar böyle giden yollardan güneydeki Kartal Köprüsü'nden sonra yokoluyor kuzeydeki ise iki şeride düşerek Pendik'e kadar devam ediyor.Pendik Köprüsü'nden sonra ise iki tarafta da yanyollar devam ediyor.İlk etapta metrobüs buralara kadar yapılacağından ilerisini anlatmaya gerek yok.
  Dediğim gibi yanyollar mevcut ancak Avrupa'dakinden farklı.Tek yön olayı yok ve çoğu yerde yoldan ayrı gidiyorlar ve genelde anayola giriş vermiyorlar sadece köprüler aracılığıyla bağlanıyorlar.Bu problemlere kolaylıkla çözüm bulunabilir.En önemlisi çoğu yerde istimlak gibi bir problem yok.
  Anadolu Yakasına metrobüs yapılırsa bu Avrupa'dan çok daha kolay olacaktır.


Ahmet Bengüer
15 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 17:20

Bu projenin gerçekleşmesini canı gönülden istiyorum ve gelişmeleri yakından takip etmeye devam edip aldığım bilgileri de sizlerle paylaşacağım.

_gökhan_
15 yıl önce - Prş 09 Ağu 2007, 18:52

E-5 KORİDORU YANLIŞ,ZATEN E-5'DE METRO VAR,ALTTA METRO ÜSTTE METROBÜS OLURMU SİZCE AKIL KARIMI.Güzergah belirlendi gözüyle bakılıyor,bir yerde problem var,ilk başta beylerbeyi,ünalan(e-5),ziverbey,söğütlüçeşme,kızıltopraktan sonrası bağdat caddesinden sonra bostancıdamı sahil yolunu takip etsin yoksa kızıltopraktan sahil yolunamı dönsün?Bu sorunda aşıldımı tuzlaya kadar gidecek.

sazanhayko
15 yıl önce - Sal 14 Ağu 2007, 00:19

Bence Metrobüs'ün güzergahı direkt olarak Bostancı'ya kadar Bağdad Caddesi'nden gitsin, böylece Bağdad Caddesine ulaşım sorunu da halledilmiş olur, sonrası da Sahil Yoluna insin.

tolginho

15 yıl önce - Sal 14 Ağu 2007, 23:01

Alıntı:
Bence Metrobüs'ün güzergahı direkt olarak Bostancı'ya kadar Bağdad Caddesi'nden gitsin, böylece Bağdad Caddesine ulaşım sorunu da halledilmiş olur, sonrası da Sahil Yoluna insin.


Marmaray projesi Bağdat Caddesi'ne çok yakın zaten. Çoğu istasyon caddeye 100 metreden uzak değil. Erenköy tarafı biraz uzak kalıyor ona da ring otobüs ile çözüm gelir ki şu anda da ring hat var orada.

O proje bittiğinde Bağdat Caddesi'nin de problemi çözülür. 16D,222 gibi Pendik otobüsleri kalkar mesela en basitinden. Kalırsa 4 ile 124 kalır.

Ama oranın halkı gidip o sistemi tercih etmezse orası ayrı konu. O zaman da E otobüs konur İETT kazanır.

İstanbul'da üç şeritli yol çok az. Zaten dört şerit olan yol üçe düştü. Bırakalım da daha fazla daralmasın

Tolga KAPROL



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM